PDA

Volledige versie bekijken : vers in het nieuws michael jackson overleden

Golf4Girl
26 June 2009, 01:32
zometeen volgt een extra uitzending ivm het overlijden van popicon
Michael Jackson die vandaag overleden is ....bewusteloos gevonden in zijn huis.

LOS ANGELES - De Amerikaanse popzanger Michael Jackson is donderdag in een ziekenhuis in Los Angeles opgenomen. Dit melden Amerikaanse media.

Volgens de Los Angeles Times en entertainmentwebsite TMZ.com is de Amerikaanse popzanger Michael Jackson (50) overleden. Volgens CNN ligt de zanger in een coma.

De popster zou een hartstilstand hebben gehad in zijn woning. Jackson ademde niet meer toen ambulancemedewerkers hem thuis ophaalden. Hij zou niet meer bij bewustzijn zijn geweest, aldus TMZ.

Gereanimeerd

Volgens de krant Los Angeles Times is Jackson gereanimeerd voordat hij naar het ziekenhuis is overgebracht.

De familieleden van de 'King of Pop' zijn onderweg naar het ziekenhuis. De vader van de popzanger, Joe Jackson, liet aan de pers weten dat het 'niet goed' gaat met zijn zoon.

King of Pop

De 'King of Pop' is één van de meest succesvolste zangers van zijn tijd. Hij werd al jong beroemd met de Jackson 5 en maakte jarenlang succesvolle muziek. Hij behaalde met zijn liedjes in de Verenigde Staten dertien nummer-1 posities.

Nadat hij werd beschuldigd van kindermisbruik in 2005 leidde hij een teruggetrokken bestaan. Hier kwam dit jaar verandering in toen hij een come-back tour aankondigde. Deze This Is It-toer van The King of Pop bestaat uit 50 concerten.

Vier concerten die in juli in Londen zouden worden gehouden, werden echter verzet naar maart 2010. Bij Jackson werd in mei huidkanker geconstateerd.

© ANP/NU.nl

rip

MINDstorm
26 June 2009, 01:39
is ie nou dood of niet?? de een zeg dit, de ander dat.

denk iig dat veel schuld eisers vandaag zullen balen.

Golf4Girl
26 June 2009, 01:42
het is nu op rtl 4 er wordt gezegt van wel

AJ`s autobody en paint
26 June 2009, 02:07
Het is zojuist bevestigd via de LA Times dat hij inderdaad overleden is, dezelfde dag als farrah fawcett :( rest in piece, ik vind het vreselijk

(CNN) -- Entertainer Michael Jackson has died after being taken to a hospital on Thursday after suffering cardiac arrest, according to multiple reports including the Los Angeles Times and the Associated Press. CNN has not confirmed his death.

A Los Angeles fire official told CNN that paramedics arrived at Michael Jackson's home after a 911 call.

1 of 2 Jackson, 50, had been in a coma at the hospital, sources told CNN.

Brian Oxman, a Jackson family attorney, said he was told by brother Randy Jackson that Michael Jackson collapsed at his home in west Los Angeles Thursday morning.

Family members were told of the situation and were either at the hospital or en route, Oxman said.

Fire Capt. Steve Ruda told CNN a 911 call came in from a west Los Angeles residence at 12:21 p.m.

Ruda said Jackson was treated and transferred to the UCLA Medical Center.

Asked specifics of the patient's condition, he said he could not discuss them because of federal privacy laws.

The music icon from Gary, Indiana, is known as the "King of Pop." Jackson had many No. 1 hits and his "Thriller" is one of the best-selling albums of all time. Jackson "as big as it gets" »

Jackson is the seventh of nine children in a well-known musical family. He has three children, Prince Michael I, Paris and Prince Michael II.

At the medical center, every entrance to the emergency room was blocked by security guards. Even hospital staffers were not permitted to enter. A few people stood inside the waiting area, some of them crying.

AJ`s autobody en paint
26 June 2009, 03:24
LOS ANGELES - De Amerikaanse popzanger Michael Jackson (50) is donderdag in Los Angeles overleden. Zijn dood is bevestigd door de lijkschouwer van de Amerikaanse stad Los Angeles.

Hij deed dat nadat de politie hem had geïnformeerd over het overlijden van de King of Pop Jackson werd om 14.26 uur plaatselijke tijd doodverklaard, meldde Fred Corral op CNN.

De popster kreeg in zijn woning een hartstilstand. De politie kreeg om 12.21 uur een melding vanuit het huis van de ster.

Coma

De ambulance bracht Jackson binnen tien minuten naar het ziekenhuis. Onderweg is geprobeerd hem te reanimeren. In het ziekenhuis raakte Jackson in coma waarna hij overleed.

Over de precieze doodsoorzaak is niets bekendgemaakt. Vrijdag volgt vermoedelijk een autopsie die meer duidelijkheid moet geven. Rond half vier 's nachts Nederlandse tijd zal er een persconferentie plaats vinden rondom het overlijden van de zanger.

Jackson ademde niet meer toen ambulancemedewerkers hem thuis ophaalden. Hij zou niet meer bij bewustzijn zijn geweest, aldus TMZ.

Verdrietig

De omroep CNN sprak met een vriend van de zanger, die bij de familieleden van de zanger was. "De familie kan niets meer uitbrengen en is zeer verdrietig."

Honderden mensen hebben zich na het horen van het nieuws verzameld voor het ziekenhuis. Ook voor zijn woning staan tientallen fans en journalisten.

King of Pop

De 'King of Pop' was één van de meest succesvolste zangers van zijn tijd. Hij werd al jong beroemd met de Jackson 5 en maakte jarenlang succesvolle muziek. Hij behaalde met zijn liedjes in de Verenigde Staten dertien nummer-1 posities.

Nadat hij werd beschuldigd van kindermisbruik in 2005 leidde hij een teruggetrokken bestaan. Hier kwam dit jaar verandering in toen hij een come-back tour aankondigde. Deze This Is It-toer van The King of Pop bestaat uit 50 concerten. Vier concerten die in juli in Londen zouden worden gehouden, werden echter verzet naar maart 2010.

Huidkanker

Bij Jackson werd in mei huidkanker geconstateerd. Begin juni meldden diverse internationale media dat er bezorgdheid was over de gezondheid van de popzanger. Naar verluidt woog hij minder dan 57 kilo.

© ANP/NU.nl

mickey
26 June 2009, 05:47
dezelfde dag als farrah fawcett

en de ietwat minder bekende belgische presentatrice Yasmine, die zichzelf van het leven beroofde.

na het leven volgt de dood, daar doe je niets aan, de manier waarop je leeft en waarop je sterft heb je meestal niet zelf in de hand.

2 van de 3 overledenen waren wereldberoemd, velen zullen om hen rouwen.

Huib_Focus
26 June 2009, 08:14
RIP Micheal, One of Best

Vince rx-7
26 June 2009, 09:11
Net als vele fans groeide ik met zn muziek op. Muziek die me raakte.
Z'n overlijden grijpt me enorm aan.
Weer een klap te verwerken...

AJ`s autobody en paint
26 June 2009, 09:19
:(

http://www.youtube.com/watch?v=eGodc6XtsG4

Nightrider
26 June 2009, 10:13
Het is idd erg jammer, vond hem 'n goed artiest!
R.I.P !

Manny
26 June 2009, 10:37
R.I.P. King of Pop!

AJ`s autobody en paint
26 June 2009, 10:46
http://www.youtube.com/watch?v=f8muMo0fw_M

Dizzy
26 June 2009, 11:12
kippenvel.. en dan vooral bij t horen van 'earth song'.

ik denk dat iedereen hier op t forum wel opgegroeid is met MJ, of in ieder geval z'n muziek kent! hij was, is en blijft dan ook niet voor niets de King of Pop!

Deborah
26 June 2009, 12:06
Nou dat had ik ook niet verwacht zo ineens! :o
R.I.P.

http://media.nu.nl/m/m1cz2niarvoi.jpg

CoupEter
26 June 2009, 13:20
Had het niet verwacht.

Wel heel apart dat ik van de week toch 3 of 4 verschillende clips van hem op tv voorbij zag komen en nu is overleden.

RIP

Ghanzzzzz
26 June 2009, 13:20
Treurig eind aan een treurig leven.. maar de muziek zal zeker bijblijven!

Kenji
26 June 2009, 14:04
http://www.foksuk.nl/content/formfield_files/formcartoon_6178_a9d3ce886b5c29b9f9b92db5d91f9856b 686fd83.gif

AJ`s autobody en paint
26 June 2009, 14:45
grappig...

Cshonda
26 June 2009, 15:43
The king is dead
Long live the King

Kimmy
26 June 2009, 16:48
R.I.P.

gelukkig leeft zijn muziek voort

General
26 June 2009, 18:07
Mijn persoonlijke mening:

M.Jackson...
In de jaren '70 en '80 een wonderbaarlijk muzikant die door zijn bijzondere verschijning en opwindende muziek veel opzien baarde.

Maar de figuur die vannacht is overleden is al lange tijd niet meer de persoon die men toendertijd zo bewonderde!
In de jaren '90 raakte er een schroefje los (zat zijn neus daarmee vast?) en vervreemde MJ steeds meer van de menselijke kant.
Hij bouwde een prive pretpark en verhief dat tot persoonlijk pedo paradijs.
Hij woonde jarenlang samen met een aap(!) genaamd Bubba, voordat hij met een Presley telg huwde om een groot eigen Jackson gezin te beginnen.
Toen dat plan niet doorging huwde hij zijn schoonmaakster die wel heel veel kinderen voor hem wou baren.
(om die kinderen vervolgens over een balkon te laten bengelen)

Tja, als je geen gewone lucht wil inademen maar speciale berglucht uit Zwitserland laat importeren en door niemand gezien wil worden zonder zonnebril en mondkapje dan ben je toch aardig de weg kwijt lijkt mij!
En dan heb ik het nog niet over zijn vermeende "huidziekte" waardoor MJ de eerste (en enige) blanke neger werd en waardoor zijn bekende krulhaar spontaan stijl haar werd en zijn brede neus ineens 6 maten kleiner en spitser werd.

Nee...
Meneer Jackson was al heel lang een zielig hoopje mens dat in de verste verte niet meer leek op het icoon dat hij ooit was.
Ik zal deze Amerikaanse versie van Marijke Helwegen dus ook geen minuut missen.

En nu ga ik weer een maand lang naar al zijn succesvolle muziek tracks luisteren aangezien deze natuurlijk weer spontaan in de top40 komen.
Gelukkig kan ik zijn muziek nog steeds waarderen en zal ik die maand wel doorkomen.

bergsma tuning
26 June 2009, 18:18
nu is het een legende en geen zielig oud mannetje voor de gene die hem niet anders kennen dan verbouwd.
hoorde ik vanmorgen op qmusic:cool:

bergsma tuning
26 June 2009, 18:19
maar het is en blijf toch wel de grootste artiest van de wereld.
zijn carriere heeft alleen maar extreme punten gehad of heel beroem of heel erg in de put:cool:

Ben
26 June 2009, 18:21
Grotendeels wel met General eens. Vroeger was het een waar pop-icoon, en de terechte King of Pop. De laatste jaren had hij maar een triest bestaan, en leek hij in niets meer op de ster die hij vroeger is geweest. Werd de druk om tijdens zijn komende optredens te presteren hem te groot? Misschien wel een overdosis? Of was het een lichamelijk probleem dat er al langer aan zat te komen?
Zijn muziek zal altijd blijven bestaan, en ook terecht. Hij heeft ontzettend veel prachtige nummers uitgebracht. Het mooiste zou zijn dat iedereen hem zou herinneren als de grote ster die hij ooit was..

En nog even een grapje uiteraard. Heb gehoord dat hij niet begraven mag worden.. Zijn lichaam bestaat voor 99% uit plastic. Plan is nu om hem om te smelten in kleine Lego-blokjes. Kunnen kinderen eens met hem spelen ipv andersom

Kimmy
26 June 2009, 18:51
grapjes maken over MJ... heel erg origineel en erg goed getimed:mad:
(ben geen grote fan hoor, maar jammer dat er altijd van die 'grappen' gemaakt worden ten koste van zo'n popidool... wat hij voor velen is en zal blijven).

206 rms
26 June 2009, 19:15
RIP michael.

en welke ster gaat er niet naar de klote ken der maar weinig hoor :rolleyes:

ben wel blij hem ooit te hebben gezien in de arena met zijn concerten :D

Kenji
26 June 2009, 19:49
(ben geen grote fan hoor, maar jammer dat er altijd van die 'grappen' gemaakt worden ten koste van zo'n popidool... wat hij voor velen is en zal blijven).

dat gebeurd toch wel. Na het Apeldoorn drama op Koninginnedag, na de crash van Turkish Airlines, noem maar op wat er ook gebeurd, er worden altijd grapjes over gemaakt.

206 rms
26 June 2009, 19:58
dat gebeurd toch wel. Na het Apeldoorn drama op Koninginnedag, na de crash van Turkish Airlines, noem maar op wat er ook gebeurd, er worden altijd grapjes over gemaakt.

en dat zijn meestal mensen zonder menselijk gevoel. ik kan daar niet om laggen :(

Huib_Focus
26 June 2009, 20:09
Keek gisteravond nog naar America's Best Dance crew,
waar het album Thriller centraal stond.
Vreemd om dan de volgende ochtend op een andere manier van hem te horen.

AJ`s autobody en paint
26 June 2009, 23:12
Herinner m aan zn muziek, maar ook de miljoenen mensen en met name kinderen die hij decennia lang geholpen heeft, de strijd tegen honger in arme landen, het geven van een toekomst voor mensen etc Het is niet alleen een groot verlies in de muziekwereld, hij was de elvis van deze generatie en ik krijg nog steeds kippenvel als ik denk dat hij er nu niet meer is, zo opeens.

De pedophilie is complete onzin, waar rook is moet ook vuur zijn luidt het gezegde? Die hele hype is ontstaan toen michael geen miljoenen wou geven aan 1 van de vaders van de kinderen die daar meerdere dagen verbleef. Geld voor een filmproject en toen dat niet doorging zou hij opeens zn zoontje aangerand hebben? Ouders van kansarme kinderen die hij een leuke tijd wou bezorgen zagen enkel zijn geld, niet zijn goedheid. Je kunt m niet kwalijk nemen hoe hij geworden is na al deze beschuldingen en rechtzaken.

http://www.youtube.com/watch?v=QxkVaYlrfh8

BreeZe
27 June 2009, 00:12
Michael Jackson...

Damn op gegroeid met deze wereld ster.. het geluk gehad om en bij Dangerous en History Concert te zijn geweest.... Fan for all those years

PPffff helaas waren de laatse jaren van zijn leven zo triest en van het ene in het andere

MJ multi talent, grondlegger en vooral ras artiest!

Rest In Peace!

Man in the mirror got to make that change!!

http://www.youtube.com/watch?v=S4s16pzRYqU

BRILLIANT

Robert-CCT
27 June 2009, 00:14
Herinner m aan zn muziek, maar ook de miljoenen mensen en met name kinderen die hij decennia lang geholpen heeft, de strijd tegen honger in arme landen, het geven van een toekomst voor mensen etc Het is niet alleen een groot verlies in de muziekwereld, hij was de elvis van deze generatie en ik krijg nog steeds kippenvel als ik denk dat hij er nu niet meer is, zo opeens.

De pedophilie is complete onzin, waar rook is moet ook vuur zijn luidt het gezegde? Die hele hype is ontstaan toen michael geen miljoenen wou geven aan 1 van de vaders van de kinderen die daar meerdere dagen verbleef. Geld voor een filmproject en toen dat niet doorging zou hij opeens zn zoontje aangerand hebben? Ouders van kansarme kinderen die hij een leuke tijd wou bezorgen zagen enkel zijn geld, niet zijn goedheid. Je kunt m niet kwalijk nemen hoe hij geworden is na al deze beschuldingen en rechtzaken.

http://www.youtube.com/watch?v=QxkVaYlrfh8

.........Amen...........

ronin
27 June 2009, 00:54
ja had niet verwacht dat ik zo aan gegrepen zou zijn van toch een persoon die je eigenlijk niet kent. maar als je pop-idool er plots overlijd dan is echt schrikken.
er zal nimmer meer zo'n grote muziek ster in de wereld komen. hij die al van zijn 7e op podium stond. nauw dat doet niemand na met zo veel succes.
zijn muziek gaat door.:)
R.I.P king of pop

Wally
27 June 2009, 00:55
Potver, weer een Superster.
Het is niets, als je zelf al tot de oudere generatie hoort , maar ik heb er al veel zien gaan:(:(:(. Jimmy Hendriks, Jim Morrison, Steve Ray Vaugn , Elvis,John Lennon , Freddy Mercury, en zo kan je wel ff doorgaan ---Triest

Tijsto
27 June 2009, 01:26
R.I.P
ben zelf niet ZO oud maar zijn muziek is echt goed
The king of pop is niet meer
en er zal denk ik niemand zijn die zijn plaats kan in nemen

soedje
27 June 2009, 02:13
tja.... RIP, maar gaan wel meer mensen dood

Tijsto
27 June 2009, 02:42
tja.... RIP, maar gaan wel meer mensen dood

dat dan weer wel!

Ben
27 June 2009, 10:52

Voor mij blijft het ook wel een popidool hoor, hij heeft erg veel goede nummers uitgebracht. En ach, grapjes moeten toch kunnen lijkt me. Van 9/11, Enschede, Koninginnedag in Apeldoorn, overal worden grapjes over gemaakt. Als je nergens meer een grapje over mag maken..

en dat zijn meestal mensen zonder menselijk gevoel. ik kan daar niet om laggen

Je moest eens weten hoeveel menselijk gevoel ik heb ;) Zoals hierboven al gezegd, als je nergens meer een grapje over mag maken..

OT:
Las dat MJ waarschijnlijk een overdosis heeft genomen? Zou erg triest zijn als het 'opzet' zou zijn geweest.. Heeft ie waarschijnlijk toch niet de druk aangekund van 50 concerten. Triest einde van de King of Pop

Pinball
27 June 2009, 11:46
rip mj....

LucazzMidlands
27 June 2009, 11:56
ik hoop dat ie kansloze zwakzinnige !$%^&#$%lijers nu hun zin hebben

michael rest in peace!!!!!

ronin
27 June 2009, 12:48
OT:
Las dat MJ waarschijnlijk een overdosis heeft genomen? Zou erg triest zijn als het 'opzet' zou zijn geweest.. Heeft ie waarschijnlijk toch niet de druk aangekund van 50 concerten. Triest einde van de King of Pop

echt opzettelijk zalhet niet geweest zijn MJ heeft voor grotere problemen gestaan en concerten gaven hem altijd energie met al die trouwe fans :)

mickey
27 June 2009, 16:35
en dat zijn meestal mensen zonder menselijk gevoel. ik kan daar niet om laggen :(

Vaak zijn dit net mensen met een heel groot menselijk gevoel.
Humor wordt over de hele werled gebruikt voor het verwerken en reëel maken van vervelende onderwerpen. Humor maakt het vaak draagbaar.

Het volgende wat ik ga zeggen zal vast en zeker bij enkelen in het verkeerde keelgat schieten, maar toch moet ik het zeggen.

MJ stierf, waarschijnlijk aan een overdosis medicijnen.
Iedere dag sterven mensen, aan een overdosis, door een ongeluk, of gewoon omdat hun hart stopt. Deze mensen zijn niet bekend en daarom staat en geen mens bij stil.
Nu is MJ, een persoon die vele jaren in de publiciteit heeft gestaan om goede en om slechte zaken, gestorven en de hele werled staat weer op zijn kop.

Het zal me een zorg zijn wat waar is over de verhalen, zijn muziek waardeer ik en ik erken dat zijn muziek net als die van Elvis best belangrijk is geweest in de totale muzikale ontwikkeling.

Hij is niet meer en ik lig hier niet wakker van. Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet dat mensen hier dat wel doen. Als hij niet zou zijn gestorven zou waarschijnlijk het grootset deel van de mensen "die het zo erg vinden", deze maand of misschien wel dit jaar geen seconde aan hem hebben gedacht.

rubke
27 June 2009, 16:42
Het zal me een zorg zijn wat waar is over de verhalen, zijn muziek waardeer ik en ik erken dat zijn muziek net als die van Elvis best belangrijk is geweest in de totale muzikale ontwikkeling.

Hij is niet meer en ik lig hier niet wakker van. Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet dat mensen hier dat wel doen. Als hij niet zou zijn gestorven zou waarschijnlijk het grootset deel van de mensen "die het zo erg vinden", deze maand of misschien wel dit jaar geen seconde aan hem hebben gedacht.

daar ben ik het helemaal mee eens;) ik ben ook opgegroeid met zijn muziek en vind het nog steeds goede muziek. maar dat ik het erg vind kan ik echt niet zeggen. er sterven er elke dag ik weet niet hoeveel mensen.

206 rms
27 June 2009, 17:20
daar ben ik het helemaal mee eens;) ik ben ook opgegroeid met zijn muziek en vind het nog steeds goede muziek. maar dat ik het erg vind kan ik echt niet zeggen. er sterven er elke dag ik weet niet hoeveel mensen.

maar die hoeveelheid mensen hebben nooit iets met mijn emoties gedeelt. en zijn muziek wel zo heefd ieder zijn eigen nummer of artiest.

maar deze man heefd kapot veel goede doelen gesteund! terwijl wij de wereld naar de klote helpen, dus respect kan wel is goed van pas komen.

en het is ook niet dat IK er van wakker lig maar jammer is het wel, net als andre hazes die artiesten hebben gewoon iets.;)

AJ`s autobody en paint
27 June 2009, 19:01
maar die hoeveelheid mensen hebben nooit iets met mijn emoties gedeelt. en zijn muziek wel zo heefd ieder zijn eigen nummer of artiest.

maar deze man heeft kapot veel goede doelen gesteund! terwijl wij de wereld naar de klote helpen, dus respect kan wel is goed van pas komen.

klopt, hier wordt zeer regelmatig zijn muziek nog gedraaid. Ik vind het echt erg dat hij er niet meer is, er gaan zoveel mensen dood dat klopt, maar die hebben in de verste verte niet zoveel goed gedaan als jackson en dat maakt het toch net even anders.

mikkel
27 June 2009, 19:04
R.I.P micheal :( was altijd al fan van zijn muziek

mickey
27 June 2009, 19:08
Kijk, zo klinkt het een stuk anders. Ik vind het ook wel jammer, al denk ik niet dat hij ooit nog een goede, nieuwe plaat zou hebben gemaakt.

Met de muziek heb ik wel iets(de oudere platen uit de jaren 80 dan), met de man zelf heb ik nooit iets gehad en om heel eerlijk te zijn heb ik de laatste jaren steeds meer het idee gehad dat hij het contact met de wereld van nu totaal was kwijtgeraakt.

OblivioN
28 June 2009, 20:32
Laatst nog een ererondje gereden met Billie Jean op de achtergrond...
R.I.P...

AJ`s autobody en paint
8 July 2009, 20:45
Gisteravond klein stukje van het herdenkings-concert gekeken, en toch kreeg ik bij sommige dingen btje kippevel! :)

Echt de moeite waard om m helemaal te kijken, de speech van Al Sharpton was echt ongelooflijk krachtig en goed evenals aan het einde toen zn dochtertje nog wat zei dan moet je best koud zijn als je dat niet emotioneel vond

Robert-CCT
9 July 2009, 00:14
ja was mooie dienst

en stieken toch ook wel een pr machine maar goed de 1 zn dood is de anders zn brood
hij zal wel op neverland komen te ligguh denk ik