Volledige versie bekijken : Zekeringen blijven springen
Timboo
1 July 2009, 14:50
Beste mensjes,
Ik heb in mijn auto (golf 4), een versterker en een subwoofer aan laten sluiten.
Ik rij richting huis alles werkt prima, na een kwartier is mn bas weg.
Ik rij langs een vriend en kom erachter dat m'n zekeringen zijn door geklapt 2 x 25A zoals aangegeven op de versterker.
Versterker: JVC 650W
Subwoofer: JBL max 1100W
Wel kwam ik er achter dat het remote kabeltje niet goed zat deze heb ik goed gedaan.
Hierna heb ik nieuwe zekeringen gehaald en deze erin gestopt, maar de zekeringen blijven eruit springen, hierna heb ik de + van mijn accu afgehaalt en weer nieuwe erin gedaan. + aangesloten en weer klappen ze.
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Ik heb gewoon een mooie dikke rode + kabel naar de accu lopen met een zekering er tussen.
Alvast bedankt:D
versterker stuk!
(waarschijnlijk korstsluiting intern)
soedje
1 July 2009, 15:53
was je nog langs geweest bij de Autobeurt?
Pinball
1 July 2009, 16:43
is je min kabel even dik als je plus..??
ik zit verder ook te denken aan interne sluiting (wat BZB al zei)
Timboo
1 July 2009, 18:06
@ Soed:
Ja nog langs de autobeurt geweest, maar die man daar had er volgens mij niet echt veel zin meer in want even kijken wilde hij niet volgens mij dus we kregen een paar eventuele dingen die we konden checken en dat was t.
@ de rest:
Interne klinkt mij ook wel logisch in de oren, het is ook zo'n vervelende versterker zonder rood lampje of iets, ja een led balkje bij de knopjes waar je de versterker kan afstellen.
Is er nog een optie om de versterker te maken of iets?
Tijsto
1 July 2009, 18:27
open maken en dan ff met een multimeter aan de gang
kijken waar het probleem zit en kijken OF je dat kan verhelpen
Timboo
1 July 2009, 18:34
Ok, nou dan staat er vanavond op de planning: versterker doormeten en gaan we het zien.
Kan het er niet aan liggen dat de sub gewoon simpelweg te sterk is voor de versterker?
General
1 July 2009, 18:44
Geen zin om even te kijken wat er loos is???
Slechte zaak waar je bent geweest, ik zou dus echt nog eens terug gaan en zeker niet zelf in de versterker open maken.
Het is de taak van de inbouwer om het probleem op te lossen en niet jij zelf.
En wat wil je met een multimeter gaan beginnen in die versterker??
Er is bijna niets wat je kunt meten zonder kennis van de opbouw en componenten die er in zitten.
Ik zeg dus terug gaan en zeker zelf niet gaan meukelen.
Tijsto
1 July 2009, 22:46
ja over dat eerste stuk heb ik heen gelezen
en kan natuurlijk niets tegen de meester (general) inbrengen ;)
Geen zin om even te kijken wat er loos is???
Slechte zaak waar je bent geweest, ik zou dus echt nog eens terug gaan en zeker niet zelf in de versterker open maken.
Het is de taak van de inbouwer om het probleem op te lossen en niet jij zelf.
En wat wil je met een multimeter gaan beginnen in die versterker??
Er is bijna niets wat je kunt meten zonder kennis van de opbouw en componenten die er in zitten.
Ik zeg dus terug gaan en zeker zelf niet gaan meukelen.
je zou de fets kunnen meten op kortsluiting, maar beter terugbrengen als je er weinig van weet, dan wel garantie heb
exclusive dinkytoy
3 July 2009, 00:35
voeding ligt eruit!!
oftewel je versterker is kapot en voordat die t weer doet reken maar snel op een 100euro maargoed zou zowieso fflangs je audiozaak gaan aangezien hun t ook ingebouwd hebben en je evt verkeerde aansluiting KUNT PROBEREN te verhalen (of evt coulance regeling)
voeding ligt eruit!!
oftewel je versterker is kapot en voordat die t weer doet reken maar snel op een 100euro maargoed zou zowieso fflangs je audiozaak gaan aangezien hun t ook ingebouwd hebben en je evt verkeerde aansluiting KUNT PROBEREN te verhalen (of evt coulance regeling)
heb je een glazen bol? kan ook wel degelijk aan de eintrap liggen
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.