PDA

Volledige versie bekijken : Electriciteitsproblemen G200

Ben
15 July 2009, 10:30
Bij mijn Daihatsu Charade G200 uit 1994 heb ik sinds kort de volgende problemen:

-Als ik rem gaat de radio uit
-Als ik de koplampen aanzet zakt de motor even in qua toerental en gaan kort de waarschuwingslampjes van rem en olie branden
-de motor start sinds gister niet meer. Startmotor gooit de motor wel rond. Onbelaste accu-spanning is 12,3V, bij starten zakt deze tot 7,5V

Het probleem met de verlichting en radio speelt al 2 weken, de motor pas sinds gister.
Heeft iemand hier toevallig een idee? Ik vermoed dat de startproblemen niets met bovenstaande te maken heeft, maar je weet het ooit niet..

Kenji
15 July 2009, 17:09
Slechte massa?

Of probeer eerst eens een andere accu, misschien dat die aan z'n eind is?

Swifty
15 July 2009, 17:23
Nog steeds electrische probs? Geen sluiting in je achterlicht meer?

En massa kan ook idd, heeft een maat van me ook es gehad met z'n Civic... Hebben toen een stukje massa kabel voor audio direct aan z'n blok naar chassis gemaakt. Toen geen problemen meer..

Grtz Ramon

Ben
15 July 2009, 17:27
Zal ik de massa-punten eens nalopen.

@Ramon
Nee, weer een verse.. Die vorige is al lang en breed opgelost, was een kabel die bloot lag doordat deze tussen het slot van de achterbank was gekomen..

Holblood
15 July 2009, 17:37
heb het wel eens gehad met een micra.. was toen gewoon een slechte accu.. dan slaat ook alles op hol.

Ben
15 July 2009, 17:41
Zou zonde zijn, deze zit er pas net begin van de winter in..

Ben
22 July 2009, 12:04
Nou, de accu is dus ram kapot.. Gister dik anderhalf uur gereden. Wil ik m vanochtend starten. Motor uit geeft ie 12,3V aan, bij starten keldert ie tot richting de 5V.. Dus kan op zoek naar nieuwe.. Iemand tips? Hoor goede verhalen over Exide accu's?