PDA

Volledige versie bekijken : Sloopregeling

GLY
22 July 2009, 14:18
Hallo,

Vraagje over de sloopregeling.

Heb zelf een golf diesel uit '93, Deze komt zo ie zo in aanmerking voor de sloopregeling.

Heb zelf al beetje rond zitten kijken naar een wagen, en heb al een mooie chrysler neon gezien voor 3000 euro. met maar 150.000 op teller.

Gaat hier nu dan 1000 euro vanaf voor de sloop regeling en dan ook nog een de dagwaarde van mijn auto? Of krijg je puur die sloopregelings korting?

Kenji
22 July 2009, 14:36
Je krijgt alleen de sloopregeling.
Dagwaarde zal zowiezo lager liggen, dus dat is alleen maar een bonus :)

GLY
22 July 2009, 15:49
Gaat mij erom dat ik bij aankoop van een nieuwere auto uit minimaal 2001, dus de sloopregeling krijg plus het gene wat de verkoper voor mijn auto geeft.

Holblood
22 July 2009, 16:06
vraag het eens aan een verkoper.. weet je gelijk waar je aan toe bent ;)

Patrick
22 July 2009, 16:10
Gaat mij erom dat ik bij aankoop van een nieuwere auto uit minimaal 2001, dus de sloopregeling krijg plus het gene wat de verkoper voor mijn auto geeft.

Volgens mij krijg je niks voor je eigen auto. Die wordt immers gesloopt en daar staat het bedrag premie voor. Daar zul je het dus mee moeten doen.
Chrysler Neon is wel een fijne auto overigens, heb ik ook gehad.

vdw
22 July 2009, 16:18
KaK Krijg je ook sloopregeling op 2e hands auto's? Dat wist ik niet....

Patrick
22 July 2009, 16:37
Tuurlijk, kijk maar op www.nationalesloopregeling.nl

Voorwaarden aan te kopen auto:

* de aan te kopen auto heeft een Nederlands kenteken;
* de aan te kopen auto heeft benzine als brandstof en de datum van eerste toelating is van na 31 december 2000;
* de aan te kopen auto heeft LPG als brandstof waarvoor in het kentekenregister G3 is opgenomen en een datum van eerste toelating van na 31 december 2000;
* de aan te kopen auto heeft diesel als brandstof en uit het kentekenregister of uit een verklaring van de fabrikant of gevolmachtigd importeur blijkt dat:
1) het voertuig een maximale fijnstofuitstoot heeft van 5 milligram per kilometer of
2) is gekeurd volgens het regime van richtlijnen 88/77/EEG of 2005/55/EG en voldoet aan de grenswaarden in rij B1 van de tabellen in punt 6.2.1 van bijlage I van die richtlijnen (d.w.z. voldoet aan de Euro IV, V of EEV-norm).

Crama
22 July 2009, 17:02

Dit lijkt mij niet toch. Want wat heeft de overheid eraan om jou 1000 euro te geven terwijl jou auto daarna weer vrolijk rond rijd. je krijgt volgens mij dan 1000 euro voor en auto en daar word een mooi pakketje van gemaakt of zit ik er nu helemaal naast?

jupke
22 July 2009, 17:17
Dit lijkt mij niet toch. Want wat heeft de overheid eraan om jou 1000 euro te geven terwijl jou auto daarna weer vrolijk rond rijd. je krijgt volgens mij dan 1000 euro voor en auto en daar word een mooi pakketje van gemaakt of zit ik er nu helemaal naast?

helemaal correct.hij MOET de pers in.

GLY
22 July 2009, 17:40
Toch fijn 1000 euro voor een auto die het niet waard is. Helaas was de neon van bouwjaar 2000.

Rond de 4 a 5000 zijn ze ook wel te krijgen uit 2001 met niet al te hoge km. stand. maar moet eerst maar eens werk zien te vinden weer.

Kenji
22 July 2009, 18:23
Toch fijn 1000 euro voor een auto die het niet waard is.

En dat is dus helemaal de bedoeling ook van de overheid, om zo oude, vervuilende auto's van de straat te halen.
Met een laag bedrag zouden de meeste mensen er niet over peinzen, en nu is het juist wel erg interessant.
Collega van me heeft pas haar Peugeot 106 uit 19-Noach weggedaan, 1000 euri gebeurt, en rijdt nu in een nieuwe Toyota IQ.

Kimmy
13 October 2009, 16:10
kuch kuch, dit topic lijkt een beetje in dezelfde context te zijn als ik een nieuw bericht wil laten weten aan jullie:

prinsjesdag:

Fiscale vergroening:
BPM-heffing op basis van CO2-uitstoot.

De belasting voor personenauto's en motorrijwilene (BPM) zal plaats vinden op basis van de absolute CO2-uitstoot. Uitgangspunt is een drieschijventarief waarbij op basis van de absolute CO2-uitstoot per kilometer en vervoglens vermeerderd met 27,7% van de netto catalogusprijs de BPM wordt berekend. In de loop van de komende jaren wordt dit verder uitgebreid ten koste van de traditionele grondslag, de catalogusprijs.

Nulemissieauto's en zeer zuinige auto's.
In het kader van de 'fiscale vergroening' wordt met ingang van 1 januari 2010 een aantal stimulerende maatregelen genomen. Om de keuze voor nulemissieauto's (o.a. de elektrische auto) verder te stimuleren, zal de vrijstelling voor nulemissieauto's van de belasting voor personenauto's en motorrijwielen (BMP) worden verlengt tot 2018. Voor de auto's wordt voor de heffing van loon- en inkomstenbelasting de bijtelling naar 0%. Deze verlaging van de bijtelling zal gelden van 2010 tot en met 2011. Voor de 3 jaar hierop zal een bijtelling van 7% gaan gelden.
Zeer zuinige personenauto's hebben een CO2-uitstoot van max. 95 gram per km (dieselauto's) of max. 110 gram per km (benzineauto's). De zeer zuinige personenauto's worden vanaf 1 januari 2010 volledig vrijgesteld van de motorrijtuigenbelasting. Daarnaast wordt voor deze categorie auto's de mogelijkheid tot willekeurige afschrijving verlengd tot 2010.

Handig weetje ;)

Conair
13 October 2009, 16:28
Ik zie het verband met de slooppremie niet :confused:

Inhakend op jouw bericht. Als liefhebber van sportieve milieu"onvriendelijke" auto's vind ik dit helemaal geen positieve ontwikkeling.

Kimmy
13 October 2009, 16:31
hahahahahah ehm.. nee nie positief nee :p

en ik kon geen topic vinden over de BPM. dus dan maar een 'oud' topic opnieuw leven inblazen. Anders krijg je zo'n vervuiling van het forum.. maar kan ook een nieuw topic openen :o