PDA

Volledige versie bekijken : Schroefset ervaring.

Manti
19 August 2009, 20:13
Ben vanmiddag naar MZD Styling geweest.
Richard was er niet, maar zijn assistent (zeg maar) heeft me wat geholpen.
Het wordt een V-Maxx schroefset denk ik.
Kost 350,- + 150,- montagekosten.

Maar ik hoor wisselende reacties.
De een vindt ze goed en de ander dikke rommel.
Er wordt wel gezegd dat ze wat hard zijn, maar ik heb geen ervaring, dus ik kan daar niets over zeggen.
Heeft iemand ervaring met Vmaxx?
Bedankt voor eventuele reacties:)

Holblood
19 August 2009, 20:20
mijn persoonlijke ervaring met V-Maxx is dat het echt een zooitje is.

Deze set zat eerst op de civic van m'n meisje (devils child) maar die set was op zijn stugste stand nóg slapper dan de standaard honda veren.

Het door veren van die set was ook abnormaal veel. Ze heeft er nu K-Sport onder zitten en zijn daar erg tevreden over. het is wel iets duurder maar wel en stuk beter.

DrLoco
19 August 2009, 20:29
had v-maxx onder mijn astra oogt leuk rijdt de eerste week ook leuk daarna onderstuurde de astra heel erg (onderstuur = weg glijden over de voorwielen)

als je geen performance eist is het leuk wil je performance koop bij hun dan de duurdere set (k-sport, d2, tein, koni, bilstein etc)

Kenji
19 August 2009, 20:48
Wat denk je zelf voor 350 euro??

Dex
19 August 2009, 21:06
@dr loco, heb je em daarna wel laten uitlijnen dan?

wij hebben vmaxx onder de 206. nergens last van, ook niet slap ofzo

Manti
19 August 2009, 21:19
Zat nog te denken om een koni set te halen, kan me herinneren dat ik die ergens voor 500 E heb gezien(correct me if im wrong)
Maja omdat ik 0,0 ervaring heb, wil ik niet betalen voor een naam maar wel voor kwaliteit, maar het hoeft niet voor circuitgebruik te zijn.
Ter informatie, ik heb een auto met 60 pk, dus zegt genoeg:p
Mijn intentie is om de auto iets lager te zetten, maar moet wel comfortabel blijven.
En geen verlaginsveren alleen, aangezien ik momenteel met 2 lekke voordempers zit:o

Ghanzzzzz
19 August 2009, 23:13
Slap??
Ik heb maar een halve cm veerweg!
Lijkt me dus een beetje merk/type afhankelijk

Voor het geld is het niet verkeerd, maar verwacht geen comfortabele vering
Dan zou ik liever doorsparen voor Weitec, KW oid

Riesh
19 August 2009, 23:21
Mijn ervaringen met V-Maxx is juist dat het absoluut niet slap is.
Ervaring met KW is juist dat het spijkerhard is....

de clown
20 August 2009, 00:08
ik heb er een soort gelijk setje onder,maar kan echt niet zeggen dat het slap is,die van mij is juist knetter hard.

Manti
20 August 2009, 00:35
ik heb er een soort gelijk setje onder,maar kan echt niet zeggen dat het slap is,die van mij is juist knetter hard.
Ben meer bang voor spijkerharde vering.
Voorbeeld:
Maat van mij had een tigra gekocht die ander onderstel had(weet niet zo snel welke)
Nou, je hoefde maar over een kiezel te rijden en een vibo was er niets bij.
Daarentegen was de wegligging wel top.
Dat wil ik voorkomen, want ik heb tenslotte geen auto die gemaakt is voor snelheid :o

Groenetijger
20 August 2009, 10:58
k heb op mijn Tigra ook een V-maxx set zitten..
Nu voor +- 1,5 jaar

Bevalt me uitstekend. Voor heb ik nog 1,5 tot 2cm schroef, en achter niks meer. Echt zeker niet slap!! Maar extreem stug is het ook niet. Kan altijd harder zeg maar.

Ik heb ook een tijdje met standaard dempers + verlaagde veren gereden, maar dat veert pas echt continue :P

Schroefset is daarintegen ook echt een heel stuk beter!
Rijdt gewoon beter dan origineel en alleen veren, wegligging is super.

Maar bij mij moeten de achterveren nageperst worden, want dit is niet laag genoeg :D

Ben
20 August 2009, 11:09
Informeer eens bij mensen die een schroefset hebben op hetzelfde type auto. Ik hoor veel goede verhalen over Vmaxx. Voornaamste: voor wat je er voor betaalt schijnen ze zeer zeker niet slecht te zijn. Ik heb zelf zo'n 2 jaar met alleen verlagingsveren gereden (60/40), en dat reed naar mijn mening een stuk minder goed dan de schroefset. De schroefset die ik nu heb (GAB) staat nog een cm of 4 lager dan de veren, en raak nu minder drempels dan met de verlagingsveren, die waren een heel stuk slapper. En toch valt het gestuiter nog zat mee in mijn auto gelukkig :D

speed-factory.customs
20 August 2009, 15:00
super set en zeker voor dat geld.
2 jaar garantie, en goede service, allemaal voor 350euro..
ik verkoop ze al heel wat jaren en nog maar twee sets terug gezien met een lekage.

mijn mening, wil je beter dan moet je minimaal het dubbele uitgeven.
zoek je een goede budget set dan is v/maxx toch wel een iedeaale prijs kwaliteit verhouding.

eerste reactie in t topic snap ik niet helemaal, want v/maxx heeft geen hardheid regeling dus als je de set op zn stugst hebt gesteld, dan zal het geen v/maxx geweest zijn denk ik.

de sets van koni zijn inderdaad leverbaar voor 500 met veren in een sportkit, maar niet voor alle modellen en merken.
het is dan een vaste set.

later
maickel

Devils Child
20 August 2009, 15:25
stugst is het verkeerde woord dat hij gebruikt.

Ik heb dus onder de civic gehad, op zijn hoogst en op zijn laagst en er tussen in...allemaal geen succes!
En op zijn hoogste liep ik nog aan! zo verschrikkelijk dat ik op het laatste niet meer harder dan 80 durfde te rijden op de snelweg.

+ dat asl je instapte de auto gewoon naar beneden zakte aan 1 kant...en asl je over een hobbel ging leek het wel een slagschip.

Nu k-sport en ben ik zoveel meer tevreden over, geen enkele klacht over!!

maar het is net wat je ervoor uit wil geven, ik geef toe ik was ook te krenterig en daar heb ik gelijk een klap voor in me gezicht gekregen! toen wat meer uitgegeven en nu super blij met wat ik heb!

Manti
20 August 2009, 17:28
Nou ik ben wel overtuigd dat ik voor v-maxx ga.
Ter informatie, ik zou natuurlijk voor een koni schroef ofzo kunnen gaan, maar ik vind de investering daarvoor te groot.
Over een paar jaar wil ik waarschijnlijk een andere auto, dus zonde om een dure set te kopen die niet meer op mijn nieuwe auto past.
Eventueel kan ik dan wel meer geld ervoor uittrekken.

Thanx voor de reacties.:D

DrLoco
20 August 2009, 18:16
@dr loco, heb je em daarna wel laten uitlijnen dan?

wij hebben vmaxx onder de 206. nergens last van, ook niet slap ofzo

eerste week ermee gereden daarna uigelijnd ding reed echt op origineele schokbrekers met andere veren beter dan met die v-maxx wagen was net een stuiterbal:p...

en uhm riesh kw hard :rolleyes: meeste jongens die ik ken op kw variant 1,2 of 3 (de laatste is gewoon het beste) zijn allemaal tevreden over de weg ligging en comfort.

nog beter gezegd J&R cardesign wilde mij nog geen eesn v-prax leveren voor mijn opel die verkopen kw of weitec...

voor low budget is v-maxx leuk spul maar voor beter weg gedrag kan je echt beter door sparen voor een k-sport een d2 of een kw variant ...

neemt niet weg dat v-maxx leuk is voor show gebruik;)...

Riesh
20 August 2009, 18:43
@Dr Loco:
Ik geef toch echt mijn persoonlijke ervaringen:
1. Peugeot 306 op KW -> kneiterhard
2. Fabia op KW -> alles rammelde los
3. E60 op KW, keihard, klant was blij dat er later k-sport onder ging.

Andre - 20vT
20 August 2009, 19:40
Ik heb 60.000 kilometer geknalt met de Arosa op V-Maxx...
Het is mij perfect bevallen!

DrLoco
20 August 2009, 20:19
hmmm
Audi s4 op kw variant 3 top weg ligging en comfort
nissan 350z op kw hoor ik ook niet over stuiteren
golf4 r32 kw en 20 inch nog comfort en goed rijgedrag
maatje van mij zijn civic staat op weitec en die hoor ik ook over goed rijgedrag
en voor een bmw is er maar 1 merk super voor rijgedrag en comfort (hebben zelf een e36 ermee gehad) en dat is tog echt bilstein

bedoel dit allemaal niet verkeerd want er is niets zo persoons gebonden als het onderstel...
bedoel maurice vondt de s2000 op d2 heel erg stug terwijl wij de evo 6,5 tommi weer perfect vinden op het d2 onder stel
maar goed de 1 vindt het al snel hard en de ander heeft zoiets van ag het is wat harder maar geen ergenis...

Riesh
20 August 2009, 20:33
Inderdaad, niets zo persoonlijk als een onderstel.
Ik wil alleen maar zeggen dat V-maxx als budgetset helemaal niet verkeerd is.

DrLoco
20 August 2009, 20:41
dat zeg ik heel de tijd al hahaha v-maxx is de eenige low budget set die het goed blijft doen voor het geld ;)

Andre - 20vT
20 August 2009, 20:56
En tsjah... Stuiteren doen ze allemaal als je 2 cm van het asfalt leg...
Hoeft die van mij echt niet te veren hoor hahaha!

RUBBERBURNER
20 August 2009, 23:43
Ik heb een vergelijkbare schroefset onder onze bmw (tec tuning) en die bevalt super.
2jaar garantie en 219 euries (www.skg-carstyling.nl)
Kan maar bar weinig verschil merken met m'n intraxx schroefset ....

http://i40.photobucket.com/albums/e209/RUBBERBURNERECLIPSE/16-03-2009%20schroefset/IMG_0252-border.jpg

Manti
21 August 2009, 00:41
@rubberburner, Tec tuning wees iemand anders mij ook op, maar daar heb ik helemaaaaaaaaaaal nog nooit van gehoord:o
In dat geval hoe ironisch het ook is, ga ik toch voor een wat gevestigde reputatie.

@ riesh, wanneer ben je weer op de zaak?

RUBBERBURNER
21 August 2009, 01:01
Ik ging ook van de gevestigde reputatie uit van tec tuning,even googelen doet wonderen en je zult eigenlijk alleen maar positieve reacties vinden.
Scheelt wel een hoop geld ....;)

de clown
21 August 2009, 02:46
stugst is het verkeerde woord dat hij gebruikt.

Ik heb dus onder de civic gehad, op zijn hoogst en op zijn laagst en er tussen in...allemaal geen succes!
En op zijn hoogste liep ik nog aan! zo verschrikkelijk dat ik op het laatste niet meer harder dan 80 durfde te rijden op de snelweg.

+ dat asl je instapte de auto gewoon naar beneden zakte aan 1 kant...en asl je over een hobbel ging leek het wel een slagschip.

Nu k-sport en ben ik zoveel meer tevreden over, geen enkele klacht over!!

maar het is net wat je ervoor uit wil geven, ik geef toe ik was ook te krenterig en daar heb ik gelijk een klap voor in me gezicht gekregen! toen wat meer uitgegeven en nu super blij met wat ik heb!

Dan ben ik bang dat jij een immitatie setje hebt gehad,gingen de laatste tijd ook veel rond.

Ik heb er by the way een TA Technix set onder,exact hetzelfde als V-maxx en Tec tuning.

Manti
21 August 2009, 08:26
BTW hoe lang duurt inbouwen daarvan?
Want maatje van mij die ik sprak en Riesh van MZD doen er paar uurtjes over dacht ik, maar op het punto forum hebben ze alles binnen het uur erop.
Hoe kan dit?