PDA

Volledige versie bekijken : Poly instal maken

Rexxor
25 August 2009, 10:01
Nu wil ik is aan de slag gaan met poly maar heb echt 0% ervaring ermee wie wil/kan mij uitleggen wat ik allemaal nodig heb en stap voor stap hoe het werkt?

Bedankt,

Rexxor

iloow
25 August 2009, 11:49
ik denk dat je daar wel meer over kan vinden op showyoursound.nl?

General
25 August 2009, 13:08
Je maakt met wat houit (mdf) een groffe basis.
Desnoods span je een fleecestof in juiste vorm door hem her en der vast te nieten aan de houten basis.
Vervolgens smeer je de stof in met een mengsel van polyhars (97%) en verharder (3%) en zorg je dat alles goed doordrenkt is voor extra stevigheid.

Dit zijn 2 vloeistoffen die samen een chemische reactie aangaan en kneiterhard worden.
Dus mengen in een bakje en insmeren met een kwast.

Als alles in de globale vorm staat kun je alles verder afwerken met polyplamuur (en verharder).
Deze pasta dien je ook weer te mengen (met spatels) en werkt hetzelfde als normale plamuur, maar deze heeft polyester vezels waardoor hetgeheel veel sterker en harder wordt.
Alles dus opbrengen met spatels o.i.d.

Daarna kan je alles perfectioneren met gewone plamuur en je project eventueel zelfs spuitklaar maken.

Het enige wat je nodig hebt is veel geduld!
Want met name de hars moet flink drogen in de tussentijd en....
je moet veel schuren en plamuren om alles superstrak te krijgen.

En dan besef je ineens waarom je vroeger op de kleuterschool zoveel moest kleien tijdens handvaardigheid. ;)

RUBBERBURNER
26 August 2009, 23:31
En begin klein,das goed voor je zelfvertouwen.:DIk begon met een instal met 4 woofers en dat was dus wat teveel gelijk !!
(is net door 't grof vuil opgehaald)

Voor spullen : http://www.polyestershoppen.nl/