PDA

Volledige versie bekijken : Bougiekabel

Whitefinish
25 August 2009, 14:05
Ik ben opzoek naar een bougiekabel.
Eigenlijk alleen de kabel, zonder pluggen eraan. Deze moet een lengte hebben van zo'n 35-40cm.

Nu kan ik bij mijn lokale auto onderdelen winkel alleen een heel dun bougiekabeltje krijgen.
Uiteraard wil ik dezelfde dikte houden als mijn bougiekabels (8,5mm) dus waar kan ik zoiets krijgen??

(eventueel 1 bougiekabel waar ik de pluggen afknip)

Kenji
25 August 2009, 14:08
Allereerst: welkom alhier.

Voor een bougiekabel: ff naar een sloperij gaan, daar een kabel halen en de stekkers/pluggen eraf knippen. Ben je voor een prikkie klaar.

Whitefinish
25 August 2009, 15:43
Dankjewel :)

Ik heb een beetje lang gewacht met registreren voor de nieuwe site, maar toch maar gedaan.

Ik dacht ook al naar de sloop gaan, maar hoe weet ik dan in wat voor conditie de kabel is ??

&

Meeste standaard kabels hebben niet een hele dikke doorsnee.

Kenji
25 August 2009, 16:51
Waar wil je de kabel voor gebruiken?

Whitefinish
26 August 2009, 00:29
Tussen mijn ontsteking & externe bobine.

Whitefinish
27 August 2009, 01:36
Niemand een idee??

De meeste autowinkels hebben maar tot 7mm liggen (buitenkant gemeten). Ik wil graag 8,5 hebben.

Kenji
27 August 2009, 05:14
Is audiokabel er niet geschikt voor? Dat is nog wel dikker te krijgen.

Of je verknipt een setje startkabels.

Wally
27 August 2009, 09:27
Ik meen dat de ohmse waarde belangrijk is voor een ontstekingskabel, en dat dat bepalend is , niet zomaar een dikte .
Zou je op moeten zoeken ,hoeveel Ohm ( ik heb geen idee hoeveel.)
Er is nogal verschil in kern . Koper, koolstof ,ect.

Riesh
27 August 2009, 11:17
Hedendaagse bougiekabels hebben geen koperen kern, is allemaal siliconen met carbon/grafiet achtige geleider Sterker nog, als je een kabel zou pakken met een koepren kern dan is de kans groot dat je motor niet goed meer loopt. De dikte van de buitenkant biedt geen garantie voor een betere kwaliteit. standaard kabels (beru) zijn idd 7 mm. Als je de dikte echt een must vindt dan zou je kunnen uitwijken naar bv magnecor.

Whitefinish
27 August 2009, 11:22
Ja, dat is het hem een beetje.

Ik heb al Magnecor kabels zo op mijn motor. Dan wil ik liever niet een dunner kabel gebruiken voor mijn bobine.

Kenji
27 August 2009, 14:49
Dan zit je er denk ik toch aan om een extra magnecor kabel proberen te vinden en die gebruiken.

Whitefinish
29 August 2009, 19:24
Ik heb uiteindelijk gister een magnecor kabel op maat laten maken bij Limex in Tilburg.

Werkt perfect nu :)

Bedankt voor de suggesties