Volledige versie bekijken : raamtinten
swift-gti
26 August 2009, 23:23
hallo.
ik wil zelf mijn ramen gaan tinten ,
ik weet dat het moelijk is . en nee ik ga het niet laten doen...
maar mijn vraag is welk merk folie is goed . het mag best iets kosten , ik heb het met action rollen geprobeert maar dat is dus echt niks waard.
mvg golfje
RUBBERBURNER
26 August 2009, 23:27
Sunguard is mooi spul,en heeft de legale waardes voor je voorste ramen .
Ramen plakken is een kunst,en je moet echt weten hoe 't werkt,ff een sopje erop en plakken maar werkt dus niet ...
swift-gti
26 August 2009, 23:30
dat weet ik maar ik heb ook gehoord dat dat action spul ook echt niet gat lukken .. dat is ongeveer het zelfde spul als waar ze bloemen mee in pakken..
maar oke bedankt;)
Koop goede rollen, die zijn vaak wat flexibeler en kan je mooier mee de rondingen van je raam volgen. Geloof mij, het is een takke werk.. Ik heb t met een collega gedaan, bij de V40 van een collega van ons.. Een volle zaterdag werk, en het resultaat was nog niet perfect, terwijl we dure folie hadden en mijn collega het al vaker had gedaan.. Ik begin er noooooit meer aan in ieder geval.
swift-gti
26 August 2009, 23:34
haha maar het is wel mooi .. ik kan alleen weinig vinden over sunguard ,,
RUBBERBURNER
26 August 2009, 23:38
Kweet niet of je dat in de winkel kan kopen of alleen op de rol.Je kan natuurlijk bij een ramentinter informeren of je wat kan kopen van ze .....
http://www.sungardnederland.nl/index.htm
swift-gti
26 August 2009, 23:39
hm oke word dus weer moeilijk haha..
Swifty
26 August 2009, 23:46
Je kan ook Suntek folie nemen.
P.s. je kan ook Spyderman hier op het forum pm'en die doet ook ramen tinten ;)
Grtz Ramon
swift-gti
26 August 2009, 23:47
ja oke maar dan ben je 200 kwijt ofso en daar had ik nou net geen zin in haha
Geloof mij, voor het geld dat zoiets kost kan je zelf niet een hele dag voor gaan liggen kl*ten, met het grote risico dat het er dan nog niet echt netjes uitziet.. Of helemaal niet uitziet..
swift-gti
27 August 2009, 00:04
tja. nja als zo een rol 25 euro kost ga ik dat wel proberen hoor.
hennep
27 August 2009, 05:49
Het beste is om alle beweegbare ramen eruit te halen. Zorg als 1e dat je ramen helemaal schoon zijn. Ramen reinigen met spriritus of amoniak. Vervolgens de ruit inspuiten met voldoende water.
Hierna plak je de folie erop.
Ga niet aan de gang met een trekker maar pak een flexibel stukje kunstof met een stukje vilt erop. Hiermee strijk je eerst in horizontale banen de folie op de ruit en daarna in verticale richting om ervoor te zorgen dat je al het vocht onder de folie uit krijgt. Daarna zeker een paar uur de ruiten laten liggen voordat je ze terug monteerd.
Belangrijkste is wel dat je goede folie gebruikt.
swift-gti
28 August 2009, 14:04
oke.
maar ik kan nergents een webshop vinden waar ze dit verkopen..
Spyderman
28 August 2009, 15:07
Voor 25 euro koop je ongeveer professionele folie per meter als je het maar voor 1 auto nodig hebt. En dan moet het nog in 1 keer lukken. Ik heb zelf jarenlange ervaring en kan je zeggen dat als het met het goedkope spul niet eens lukt , lukt het zeker niet met pro spul :)
Succes
206 rms
28 August 2009, 22:00
carpoint is ook goede folie. wij hebben meerdere auto,s geblindeerd, met verchillende tinten, en ik kan je zeggen geen blaasje te vinden. moet je wel zeepsop bij het water doen.;) en idd een zacht stukje rubber werkt ook fijn.
het is wel veel werk als je het echt super strak wilt hebben.
ik raad dan ook aan als je het niet kan niet aan beginnen tenzij je heel veel gedult hept ;)
succes ;)
Pidi
28 August 2009, 22:41
Het beste is om alle beweegbare ramen eruit te halen. Zorg als 1e dat je ramen helemaal schoon zijn. Ramen reinigen met spriritus of amoniak. Vervolgens de ruit inspuiten met voldoende water.
Hierna plak je de folie erop.
Ga niet aan de gang met een trekker maar pak een flexibel stukje kunstof met een stukje vilt erop. Hiermee strijk je eerst in horizontale banen de folie op de ruit en daarna in verticale richting om ervoor te zorgen dat je al het vocht onder de folie uit krijgt. Daarna zeker een paar uur de ruiten laten liggen voordat je ze terug monteerd.
Belangrijkste is wel dat je goede folie gebruikt.
Correct... Je vergeet echter een belangrijk punt (althans dat vindt ik), want als je de ramen er toch uit hebt liggen. Leg ze dan op een warme plek... Onder een rode lamp bijvoorbeeld.
Ik heb btw folie van Sllumar... Ben er écht super tevreden mee!!! Goeie folie is over het algemeen niet goedkoop.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JPD4SNU4.jpg
Oooohhhh ja, dat gele briefje onder m'n ruitenwisser is een bekeuring!!!
Want dit mag niet bij de voorste drie ruiten.
Heb ik je daar ook vast voor gewaarschuwd.
swift-gti
30 August 2009, 03:12
tja die goedkope rol dat was echt van dat kraakspul
k neem aan dat het een beetje soepel moet zijn,,
sunrise
20 September 2009, 22:44
hoi
wij doen auto ruiten blinderen met amerikaanse folie
met keurmerk certificaat en 5 jaar garantie
gr jeff
Pinball
21 September 2009, 00:48
leuk sunrise maaruh ff voorstellen ofzo?
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.