Volledige versie bekijken : Welke subwoofer ?
Robbm
2 September 2009, 19:32
Dames/heren,
ik ben voor een verjaardags cadeau aan het kijken voor me neefje.
nu had ik al snel het idee om hem een andere subwoofer te geven aangezien die van hem al de halve familie rond is geweest en ze beste tijd heeft gehad.
maar wat is nou kwa presentatie/geld verhouding een goeie subwoofer.
woofer mag rond de 120 eur koste mede omdat die nog andere dingen krijgt en moet wel leuk blijven.
en hoef enkel de woofer zelf te zijn, behuizing maak ik zelf.
groeten
Tijsto
2 September 2009, 20:07
www.rondevries.nl
www.mbcaraudio.nl
en zou geen fusion nemen ;)
P.s.
Bij MB heben ze wel een paar leuke voor onder de 100€
Bossie
2 September 2009, 20:29
www.mbcaraudio.nl bedoelt hij
Tijsto
2 September 2009, 20:50
www.mbcaraudio.nl bedoelt hij
Yep tnx typ foutje zal het ff veranderen
General
2 September 2009, 21:05
Voordat er nog meer onnozele berichten worden geplaatst.. ;)
Wat voor woofer heeft hij momenteel?
En op welke versterker komt de woofer te spelen? (merk + type)
Kenji
2 September 2009, 21:07
www.rondevries.nl
www.mbcaraudio.nl
en zou geen fusion nemen ;)
P.s.
Bij MB heben ze wel een paar leuke voor onder de 100€
Waarom geen Fusion?
Tijsto
2 September 2009, 21:27
vind ik persoonlijk niet echt een super merk.
en voor het zelvde geld kan je zeker wat beters krijgen.
(tis echt niet om iemand te beledigen ofzo alleen mijn mening)
Eddol
2 September 2009, 21:32
Dit is denk ik wel een leuke woofer, voor dat geld:
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=372323
Little_Jay
2 September 2009, 21:35
Waarom geen Fusion?
haha ja wrom nie grrr :P ik heb alles van fusion reactor erin liggen 1 sub composet en 2 versterkers
gr jurgen
Ben
3 September 2009, 00:03
Zoals Kenji al vroeg, wel zo handig om even hier neer te zetten wat voor versterker hij heeft. Scheelt nogal of ie een 1200W climax heeft of een 500W RF.. Dan kunnen de mensen hier jou een hartstikke mooi advies geven welke subwoofer je het beste zou kunnen kopen ;)
Robbm
3 September 2009, 00:45
versterker en sub zijn even oud.
het is een jbl gto 6000 ( onderaan plaatje bijgevoegd ).
versterker is nog wel goed, maar we willen hem ook een andere versterker geven.
voor de sub zelf hebben we ongeveer 120eur(max) voor uitgetrokken en voor een degelijke versterker een eurotje of 250/300.(max)
ik zal de gegeven site's zekker even door zoeken maar zie jullie voorkeur graag!
http://gratis-zoekertjes.onlinertjes.be/image/image/34725.jpg
Ben
3 September 2009, 01:10
Voor mooie pakketten kan je eens op de site van Ron de Vries kijken. Daar staan meerdere pakketten op, subwoofer met versterker.
Voor alleen subwoofer zou ik (voor op deze versterker) gaan voor een JBL sub, bijvoorbeeld een GT5-10. 275W rms, en dat voor €69.
Robbm
3 September 2009, 01:49
aangezien we zelf een kist moeten gaan maken omdat we rekening moeten houden met een aantal dingen wat in de auto mee moet, heeft een pakket kopen dus geen zin.
heb beetje op de site van ron de vries lopen neuzen en heb me oog laten vallen op het volgende :
- Boss BLX-12c 89,-
http://www.rondevries.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=16234&hoofdgroep=8&subgroep=120
wat ik van audio weet moet dit kwa gegevens een vrij krachtige woofer wezen (?).
en dan nog een vraagje.
wat is het slimste kwa versterker?
Kenji
3 September 2009, 02:16
Boss is een beetje meukmerk geloof ik. kan je inderdaad beter een JBL sub nemen.
General
3 September 2009, 09:44
Kijk!
Nu we weten welke versterker je al hebt kunnen we tenminste iets bedenken i.p.v. nutteloze kreten te slaken over het te gebruiken woofertje. ;)
Boss is net zo'n merk als de eerder genoemde Fusion... lekker links laten liggen dus.
Als die JBL versterker nog goed is, waarom dan niet gewoon behouden?
Het is een nette versterker en levert redelijke vermogens voor het geld.
En... het is een 6 kanaals versterker, dus je kan er alle speakers in de auto mee aansturen.
(voor het geld uit je budget haal je nergens zo'n degelijke 6 kanaals versterker)
Dat geld dus ook lekker bij de centjes van de woofer leggen en dan haal je iets fatsoenlijks.
(of degelijke speakers halen voor in de rest van de auto)
De huidige versterker levert op 4 ohm 4x50 wrms op kanaal 1 t/m 4 en op kanaal 5&6 levert hij 75 wrms en op 2 ohm 2x125 wrms. Sluit je een enkelspoels sub van 4 ohm aan op de gebrugde kanalen 5&6 dan levert de versterker 250 wrms.
Dus:
4x50w + 2x75w rms
of
2x150w + 1x250w rms
Ga dus op zoek naar een enkelspoels 4 Ohm subwoofer van zo'n 250w RMS.
Wat dacht je van GroundZero of AudioSystem of Kicker?
Die hebben hele goede subwoofers die met een laag vermogen al behoorlijk uit de voeten kunnen.
Robbm
3 September 2009, 13:15
Hij krijgt een nieuwe versterker van ze broer en de jbl versterker heeft het al flink te voorduren gekregen. brandschade, 2x aanrijding achterin en een jaar lang bijna elke dag een rolstoel op hem.
Maar wat is een goeie sub voor max 120 euro die ook nog flink tekeer gaat?
want als we de sub hebben gekozen kunnen we er een bijpassende versterker bij zoeken.
staat het trouwens ergens uitgelegt wat de watt en de rms vermogen inhoud ( of korte uitleg? )
want kijk nu bij kicker 07cvr122 die heeft 800watt max en 400watt rms maar daar onder staat er 1 van pionier ts-w308d2 en de d4 en die heeft 1400watt max en 400watt rms?
kicker : http://www.rondevries.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=8407&hoofdgroep=8&subgroep=120
pionier d2 :http://www.rondevries.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=16410&hoofdgroep=8&subgroep=120
pionier d4 : http://www.rondevries.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=16411&hoofdgroep=8&subgroep=120
General
3 September 2009, 17:02
Alle drie de woofers waar je mee op de proppen komt voldoen NIET.
Omdat het 'dual voice coils' (DVC oftewel dubbele spoelen) exemplaren zijn.
Hiermee kom je dus vrijwel automatisch te laag in impedantie te spelen (waardoor de versterker stabieler moet zijn en daarmee dus duurder) danwel te hoog in impedantie (en dan gaat er weer vermogen verloren, waardoor je dus eigenlijk een zwaardere (dus duurdere) versterker benodigd is.
Verder moet je NOOIT kijken naar maximale vermogens!
Het gaat altijd om de RMS vermogens.
De maximale vermogens zijn meestal nergens op gebaseerd, maar worden slechts gebruikt door de bekende 'meuk merken' om hun rotzooi aan te prijzen. ;)
Tip:
Een serieus merk met een leuke en betaalbare instap klasse is GroundZero met de Titanium lijn.
Robbm
3 September 2009, 18:06
ik heb al even gezocht op GZ, maar kan niet de titaniumlijn vinden.
welke raad jij me aan van gz dan (+bijbehorende versterker)?
General
3 September 2009, 18:21
check je pm box ;)
Tijsto
3 September 2009, 18:43
staat het trouwens ergens uitgelegt wat de watt en de rms vermogen inhoud ( of korte uitleg? )
www.12hifi.nl ;)
Robbm
3 September 2009, 18:48
www.12hifi.nl ;)
www.12vhifi.nl ;)
site was al bekend, maar was hem al vergeten!
@general
pm back
Ben
4 September 2009, 10:56
En, al wat kunnen vinden? Mogelijk voor anderen ook handig, die een euro of 3-400 willen uitgeven aan een leuke versterker en subwoofer. Anders hebben we hier binnenkort weer een topic over :p
Robbm
4 September 2009, 13:52
Tip:
Een serieus merk met een leuke en betaalbare instap klasse is GroundZero met de Titanium lijn.
daarvoor ben ik nu aan het kijken!
Willie
5 September 2009, 00:30
vind ik persoonlijk niet echt een super merk.
en voor het zelvde geld kan je zeker wat beters krijgen.
(tis echt niet om iemand te beledigen ofzo alleen mijn mening)
Moet zeggen dat ik toch zwaar onder de indruk van fusion ben. Voor de prijs helemaal!
In de yaris ligt achterin een powerplant 12" sub en powerplant 6x9" speakers. Aangestuurd door 2 reactor amps. Voorin ligt een setje 10cm en 13 cm aangestuurd door de alpine
zal geen dB wedstrijd winnen maar gaat stiekem toch best hard (129 dBc:D gemeten met geijkte meter) en klinkt ook nog eens goed!
Tijsto
5 September 2009, 01:39
Moet zeggen dat ik toch zwaar onder de indruk van fusion ben. Voor de prijs helemaal!
In de yaris ligt achterin een powerplant 12" sub en powerplant 6x9" speakers. Aangestuurd door 2 reactor amps. Voorin ligt een setje 10cm en 13 cm aangestuurd door de alpine
zal geen dB wedstrijd winnen maar gaat stiekem toch best hard (129 dBc:D gemeten met geijkte meter) en klinkt ook nog eens goed!
dat kan best zijn maar ik moet er nix van hebben ;)
ik heb liever 1 jl sub die gewoon 131.8db draait in een geslote kist
en alleen de sub versterkt (ouwe sub van mij in de auto van me maat)
ben het ook wel met je eens over de prijs enzo ik geloof dat je voor 99€ al een 15" sub heb.
maar denk ook als je die de rms watage geeft die vermeld wordt dat je dan 99€ heb weg gegooit.
nogmaals voor die gene die het goed vinden.... helemaal top tog
jou auto/instal jou keus.
tog?
Ghanzzzzz
10 September 2009, 11:16
@General: correct me if i'm wrong, maar is de Pioneer ts-w308d2 niet de 2ohm DVC?
In dat geval zal gewoon op 2ohm worden gespeeld, waardoor er iets meer sap uit te halen valt (maar iets minder controle)
Crama
10 September 2009, 12:08
Mijn vriendin ( Monique hier op het forum) heeft in der megane 2x 10 inch MTX x-thunder (woofers van 59 euro per stuk) met de juiste versterker haalt de nu 140.0 db dus prijs kwaliteit top zou ik zeggen. want die dingen blijven gaan
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.