PDA

Volledige versie bekijken : Politie rond een Evenement vanAutomaxx

Kimmy
14 September 2009, 22:58
Hoi Hoii

Hebben jullie ze ook gezien?
Een o zo bekend gekleurde volvo op de oprit... je komt voorbij.. je ziet m gas geven en je bent de l*l...

Het is jammer dat als er een legaal evenement gehouden wordt, en alle auto's van stalling worden gehaald, dat de politie zo'n dag moet bederven.

Even los van het feit dat je weet dat er bepaalde dingen aan je oto niet helemaal legaal zijn, want eerlijk is eerlijk.. je weet wanneer je uitlaat te veel herrie maakt of je ramen ietsjes te zwart zijn:rolleyes:

Maar wat ik dan jammer vind is, dan wordt er een keer iets gedaan voor deze tuners, om de tuners open te stellen voor het publiek, om te laten zien dat wij met z'n allen ons netjes kunnen gedragen... wordt je van de weg gehaald:(

Wat krijg je na een paar keer van deze geintjes:
Tuners komen niet meer naar deze leuke evenementen, er worden illegale evenementen georganiseerd om de politie te ontwijken...
ik neem aan dat dit niet hun bedoeling kan zijn???
Waarom nou niet op deze dag van die 'standaard tuningovertredinkjes' door de vingers zien? Kan je niet voor 1 dag de lichtere feiten door de vingers zien, en alleen de echte lomperikken in het verkeer beboeten?

(ik bedoel niet dat het niet terecht is wat de mannen doen he.. maar dit vind ik ff een andere discussie, het gaat er mij om dat ze zo alleen maar illegale meets in de hand werken en boosheid creëren. Want feit blijft.. je weet dondersgoed dat je oto niet helemaal volgens de regels getuned is;) )

wat vinden jullie hiervan, en wat doet Automaxx hieraan?

ps, foto's van de beboete mannen zijn ook welkom hoor;)
Helaas zelf vergeten een foto te maken van Bully. Die had iets te zwarte raampjes :(

Stephan S
14 September 2009, 23:03
wat vinden jullie hiervan, en wat doet Automaxx hieraan?

euh, hier kunnen ze niets aan doen want wet is de wet... Gewoon opletten als je in een opvallende auto rijd want je bent gewoon eerder de sjaak...;)

Kimmy
14 September 2009, 23:04
Ja ik dacht miss dat Automaxx hierover afspraken kan maken met de politie?
aangezien ze beide niet willen dat er illegale events gehouden worden, dan moet je denk ik juist dit soort events aanmoedigen.. boetes uit gaan delen helpt niet denk ik

Kenji
14 September 2009, 23:04
Ik weet niet over welke politie je het hebt, maar als het omtrent het JAF is... ik heb welgeteld 1 zuurstokvolvo en 1 motormuis gezien. En die bleven rustig staan, ook al kwamen ConAir, Sisckywous en ik met ongeveer 135 op de GPS voorbij.

Ik weet wel wat Automaxx hieraan doet: niks. En wat zouden ze moeten doen, gaan vragen of de politie de tjoenertjes met rust wil laten? Kom op zeg.
Als je weet dat je auto niet algeheel legaal is heb je 2 opties:
- je bouwt hem zo op dat hij wel legaal is.
- je laat hem zo, maar dan moet je niet huiliehuilie gaan doen als je een keer gepakt wordt.

De kans dat je gepakt wordt bij een illegaal "event" is groter dan bij een legaal event. Politie leest hier ook mee, en weet donders goed wat, waar en door wie er iets opgezet wordt.

Stephan S
14 September 2009, 23:06
Ja ik dacht miss dat Automaxx hierover afspraken kan maken met de politie?
aangezien ze beide niet willen dat er illegale events gehouden worden, dan moet je denk ik juist dit soort events aanmoedigen.. boetes uit gaan delen helpt niet denk ik

Ja, maar de politie maakt de wet niet. en je hebt nog een hoop gedoogde meetings... ;)

Dex
14 September 2009, 23:08
wtf zijn "illegale evenementen"?

en ja, als je geen boete wil, moet je je gewoon aan de regels houden. ze doen gewoon hun werk. jij/wij doen het iets fout, vreog of laat moet je daarvoor boeten

Kimmy
14 September 2009, 23:17
haha, niemand doet huilie huilie hoor ;)
tuurlijk weet iedereen dat ie fout zit.. daar gaat de discussie ook niet over he!

Het ging er mij om of jullie het er mee eens zijn of niet, dat je door middel van boetes uit te delen niet echt het 'legale event circuit' (tussen aanhalingstekens) tegemoet komt..
wat als iedereen straks thuis blijft met dit soort events? en wat als die meej zn alle savonds een keer bij de mac gaan vervelen?
Wat denkt de politie hiermee te bereiken, behalve dan de staatskas spekken? (ahum, en uiteraard de veiligheid te bewaren.. een klein kindje rent hard van de weg als die uitlaat eraan komt hoor haha)

General
14 September 2009, 23:29
Wetgeving is wetgeving!
De politie is slechts de controlerende factor.
Als je van de weg wordt geplukt zal daar 9 van de 10x wel een aanleiding voor zijn.
(je geeft het eigenlijk zelf al een paar keer aan)
Je kan iedere auto ultiem tunen zonder de wet te overtreden, dus ik zie het probleem niet zo....
Sterker nog:
Zet bij ieder evenement een grote fuik en vorder alle illegale auto's in!
Dan zijn we meteen van alle plakband tjoeners (die denken dat je met een open uitlaat 500PK simuleert) af.

Ben
14 September 2009, 23:52
Mijn ervaring met de politie: zolang je je netjes gedraagt, en geen aanleiding geeft om je staande te houden, gebeurt er ook niets. Ik heb anderhalf tot twee jaar met een volledig open uitlaatsysteem gereden. Ook lange ritten, Rotterdam, Assen, Zwolle, Utrecht, Belgïe. En geen enkele keer staande gehouden. En probeer zo veel mogelijk binnen de regels van de wet te blijven. Ook met inachtname van deze regels kan je aardig ver gaan hoor. En je weet gewoon dat ze happig zijn op de zgn scherpe spoilers, herrie-uitlaten en getinte ramen..
Ik geef de politie groot gelijk dat ze duidelijk aanwezig zijn en indien nodig ook ingrijpen. Complete fuiken vind ik wat te, maar ze mogen van mij gerust duidelijk zichtbaar aanwezig zijn en indien nodig ingrijpen.. Er zijn genoeg personen die zich na dergelijke momenten menen te moeten bewijzen en oh zo stoer moeten doen.. En dat zijn de mensen die ze in mijn ogen moeten aanpakken. Het grote deel hier zal zich gewoon netjes gedragen op weg naar en na afloop van een meeting of show. Die 5-10% die zich op de wegen rondom misdraagt, zijn degenen die het verpesten voor de mensen die zich wel netjes gedragen.
Mooi voorbeeldje: vorig jaar op weg naar Assen, reden relaxed 120-130 op de snelweg bij Beilen met 3 uitgebouwde auto's. Mijne had toen compleet open uitlaat oa, en vanaf de achterkant leek het alsof al mijn ramen getint waren. We werden ingehaald door de poltie-auto, en toen ze iedereen voorbijreden staken ze relaxed hun duimpje op :) Zo kan het dus ook. Geef ze geen aanleiding om je staande te houden, probeer niet op te vallen met het vele inhalen, hoge snelheid, bumperkleven, bellen ofzo, en je zult zien dat ze dan een stuk relaxter zijn.
Let wel: ik heb het hier niet over fuiken. En wat moet AutoMaxx hieraan doen? Luister meneer de korpschef: we komen met 5.000 uitgebouwde auto's door uw regio, met een hoop herrie, getinte ramen en illegale spoilers. Kunnen jullie de plaatselijke braderie bewaken, dan kunnen onze bezoekers lekker ongestoord naar onze meeting of show komen. Dat gaat niet werken ;)

Xenon_Civic_Coupe
14 September 2009, 23:59
gewoon lekker niet naar assen gaan.

werkt al jaren uitstekend ;)

zo werkt het maar net....

engeltje
15 September 2009, 00:05
het jammere is dat de politie wel langs de snelweg staat en controleert op uitlaten terwijl bij het viaduct eigenlijk steeds de gevaarlijke situaties zijn, maar daar staan ze niet. Dat is eigenlijk hetgeen wat frustaties oplevert. Flitsen kunnen ze, beetje auto's aanhouden kunnen ze maar de echte problemen doen ze niks aan. "Geen tijd". En natuurlijk de onredelijkheid van de regels, zoals de DB normen. Waarom is, zeg, 90 db bij een alto hinderlijk voor mens en dier maar niet als die 90 db door een lambo geproduceerd worden? Maar eerlijk is eerlijk. Je weet dat het niet mag. Doe je het wel, kun je gepakt worden.

Dat er bij evenementen gecontroleerd/geflitst wordt, weet iedereen. Als je dan alsnog te hard rijdt, geen papieren bij je hebt, je auto niet gekeurd hebt etc en een boete krijgt dan ben je gewoon een stomme lul.

Uitzonderingen maken......... waar leg je de grens? Vandaag de tuners, morgen ergens een wapenbeurs houden dus iedereen mag voor 1 dag met z'n gun de straat op en daarna houdt de pedovereniging een bijeenkomst, dus voor 1 dagje moet je dan ook een kind mogen nemen.

Is je auto niet in orde (volgens de politie), dan kun je nog altijd met een trailer komen (al hoor je dan imo niet op een auto evenement thuis)

Chimera
15 September 2009, 07:10
Is je auto niet in orde (volgens de politie), dan kun je nog altijd met een trailer komen (al hoor je dan imo niet op een auto evenement thuis)

Als dat auto's zijn zoals de engelse evo's mag je van mij het hele paddock volzetten met trailers hoor

Snap ook niet waar deze discussie over gaat, de politie controleert altijd bij evenementen waar een massa mensen heen gaat, of dat nou voetbal is of een auto evenement. Ze gaan waar de drukte is want hier zullen ook de meeste problemen voorkomen. Als je je niet gedraagt, ben jij dus een probleem.

Crama
15 September 2009, 08:29
Snap ook niet waar deze discussie over gaat

Idd. Kansloze discussie snap eigenlijk niet goed dat iemand deze discussie is begonnen. Gewoon zorgen dat je auto street legal is zoals ze dat zo mooi noemen is er niks aan de hand. en anders moet je idd een trailer gebruiken of thuis blijven.

ik zou zeggen moderator gooi hier een slotje op voordat je elle lange kansloze discussies krijgt.

Kimmy
15 September 2009, 09:01
Ik geef de politie groot gelijk dat ze duidelijk aanwezig zijn en indien nodig ook ingrijpen. Complete fuiken vind ik wat te, maar ze mogen van mij gerust duidelijk zichtbaar aanwezig zijn en indien nodig ingrijpen.. Er zijn genoeg personen die zich na dergelijke momenten menen te moeten bewijzen en oh zo stoer moeten doen.. En dat zijn de mensen die ze in mijn ogen moeten aanpakken. Het grote deel hier zal zich gewoon netjes gedragen op weg naar en na afloop van een meeting of show. Die 5-10% die zich op de wegen rondom misdraagt, zijn degenen die het verpesten voor de mensen die zich wel netjes gedragen.

dat bedoel ik idd.

Uitzonderingen maken......... waar leg je de grens? Vandaag de tuners, morgen ergens een wapenbeurs houden dus iedereen mag voor 1 dag met z'n gun de straat op en daarna houdt de pedovereniging een bijeenkomst, dus voor 1 dagje moet je dan ook een kind mogen nemen.

haha daar had ik dan weer net niet aan gedacht..

Vind het dan weer jammer dat er mensen zijn die hier het 'nut' niet van inzien.
Ik vroeg me gewoon af wat jullie hiervan dachten. Een beetje discussie over dit soort onderwerpen leeft toch onder de tuners.. Niks mis mee toch?
Als je er vervolgens niks zinnigs over te melden hebt, zeg dan gewoon niets ;)

Toen mijn vriend was aangehouden (getinte ruiten, dus geen asociaal gedrag oid) dacht ik... oh ja, het zal wel weer zo zijn! De dag begint goed :rolleyes: tuurlijk eigen schuld, maar het woord 'jammer' komt dat wel in me op.

We hadden het erover op het event, en veel denken er toch zo over dat het jammer is wat die mannen doen, juist om de events tegemoet te komen. Het leeft dus blijkbaar wel ;)
Gewoon de vraag hoe jullie over politie buiten dit soort events denken...
geen 'verdediging' van overtreders, want als je goed leest heb ik gezegd dat het hier niet over ging;)

Brian
15 September 2009, 09:25
Zinloze discussie, wij kunnen er ook niets aan doen als jij je zaakjes niet in order hebt.

Slotje dus.