Volledige versie bekijken : nieuwe ideeën Time Attack 2010?
Brian
24 September 2009, 11:10
Ik zou graag willen weten wie van jullie nieuwe ideeen heeft voor Time Attack. Bij ons zijn er al diverse zaken die wij willen gaan veranderen voor 2010. Meer hier over kan ik nog niet zeggen, ik hoor graag jullie ideeën als aanvulling en wellicht is een andere kijk dan wij als organisatie hebben.
Lucazz
24 September 2009, 11:47
nou misschien nog meer verschillende per jaar, en dan niet alleen de klasse`s semipro, pro enz
maar bijvoorbeeld; N/A vs Turbo/sc, german vs japan
en natuurlijk meer tracktime.
en heeeeel misschien tv? want vorige week was am vs dpp en je zag nada (ja ik zag maus in de verte de pits in rijden tijdens een interview)
StreetGasm Maus
24 September 2009, 11:58
ik zou het ontzettend leuk vinden ( vooral spreek ik als rijder )
dat het publiek er wat meer bij wordt betrokken, dwz wat duidelijker commentaar terwijl er gereden wordt ( ook bij de semi pro )
het zou allemaal wat spectaculairder mogen van mij, dus wat meer aangedikt! zoeiso vond ik het op assen al iets beter hoor, en die engelse gasten zijn ook gewoon vet om erbij te hebben!
Nitrous
24 September 2009, 12:05
Time Attack competitie over het hele jaar :cool:
Naast Assen en Zandvoort ook graag bv naar Zolder en Spa:D
De klasse verdeling in de UK is heel aardig: http://www.timeattack.co.uk/index.php/what-is-time-attack/classing-categories/
De heren die snelle ronden hebben laten zien afgelopen jaren worden meteen in de juiste klasse geplaatst.
Meer sponsors, meer deelnemers, meer inschrijfgeld, meer bezoekers, meer dikke Time Attack wagens!!!
Zo dat lijkt me wel iets voor volgend jaar:cool:
Hansburger
24 September 2009, 12:39
Alles gemengd, dus geen onderscheid tussen Japans en Duits. Inderdaad klassen alleen indeling aan de hand van tijden. Turbo/inhoud of NA doet er niet toe bij tijdrijden. :)
Inderdaad competitie door het hele jaar heen met meerdere wedstrijden. En veeeeeeeeel meer track time. :D
jeroentje.nl
24 September 2009, 13:29
Eerder op de dag... zodat het publiek al niet op weg naar huis is.
kan je de sprint niet mobieler maken... dat het snel weg is.
Of dat het kan blijven staan op 1 of andere manier.
indeling is niet gek nu... semi pro en pro gaat op ervaring.
Dat is alleen moeilijk te bewijzen.
Ik moet dadelijk en de pro maar heb gewonnen door mijn auto niet door mijn ervaring. Dadelijk moet ik het opnemen tegen echte coureurs :-(
Maar die uitdaging ga ik graag aan.
Probeer echte time attack autos te krijgen (straat auto's)
geen circuit wagens zoals een tijd terug die al in een andere wedstrijd klasse rijden.
het is wel grappig maar is niet zoals tima attack is bedoelt.
Andere prijzen ! ha ha ;-)
dvd en knie matje is niet echt iets om al de moeite voor te doen.
Kenji
24 September 2009, 13:55
Geen sprint. Alleen Time Attack. Dus een op zich staand evenement.
Nitrous: Spa gaat lastig worden. Door klachten van omwonenden en milieu-organisaties is de vergunning niet verlengd, dus momenteel mogen er helemaal geen races worden gehouden op Spa.
Klasses kunnen eventueel gedaan worden aan de hand van tijden, een soort van kwalificatie. in de ochtend rijden, en aan de hand van de tijden die gereden worden klasses indelen. En dan bijvoorbeeld 3 klasses (van "langzaam" tot "snel"): Street, Semi-Pro en Pro.
Nitrous
24 September 2009, 16:34
@Kenji Dat gezeur ook altijd met die naturisten:mad:
Kwalificatie en daarna indelen is link dan houd Jeroentje;) dalijk in bij het kwalificeren, tevens heb je dan kans op grote snelheidsverschillen tussen geoefende rijders en beginnners.
@Jeroentje.nl Er zijn ook echte coureurs met mindere wagens die zitten ook in een te snelle klasse:D
jeroentje.nl
24 September 2009, 16:36
ja zoals het hoort
semi pro: minder ervaren rijders
pro: ervaren rijders
maar ja blijft altijd moeilijk om dat te beoordelen.
vdw
24 September 2009, 17:01
Een instap klasse voor de auto's met minder pk's! Dan wordt het wat diverser. en die lekker in hun eigen klasse laten rijden buiten de toppers om. Dan heb je toch een groep mensen die ook willen en misschien wel langzaam aan doorstromen naar de snelle klassen!
En vaker die engelsen uitnodigen.... :DIk weet zeker dat als er nog wat van die engelsen komen dat er veel mensen weer lekker op de tribune gaan zitten en gaan genieten van dat pk geweld, want de tribune zat vorige keer op Assen goed vol!:D Ik hoorde veel mensen om me heen die apart voor die engelsen kwamen. Of ze het event bedoelden of de tribune weet ik niet:rolleyes:
StreetGasm Maus
24 September 2009, 17:05
NOG minder Pk's dan er al rijden ????
OMFG dan is het spectakel er helemaal af... ik ben juist ervoor om de lat iets hoger te leggen ..
vdw
24 September 2009, 17:26
OMFG dan is het spectakel er helemaal af... ik ben juist ervoor om de lat iets hoger te leggen ..
Dan wil ik graag weten wat jij dan wel spectakel vindt?
Ik zie liever iemand wat langzamer over het rechte stuk gaan en hard door de bochten met over het randje rijden wat daar bij hoort.
Ik zie jou nog niet in jou auto knetterhard door de bochten jassen en over de grens gaan.
Iets goedkopere auto's met iets minder pk's wat goedkoper is om te maken doen dat sneller. Iemand die op het randje rijdt en dat laat zien vind ik spectaculairder als auto's hard zien gaan op het rechte stuk...
jeroentje.nl
24 September 2009, 17:29
Engelse is voor het publiek wel leuk maar voor de NLse rijders niet echt.
Ik mag het niet zelf zeggen maar nu hebben we super gereden in de semi pro en alles wat je leest is dat die engelse ons NLders te kakken hebben gezet.
Dat is echt jammer... hebben we (JT) het eindelijk voor elkaar om ruim te winnen in de semi pro... hoor je niks.
ik heb zelfs 1 engels man verslagen ... 3de overal.... alle NLders in de pro zelfs verslagen maar daar hoor je niks over.
het is leuk voor het publiek.. maar niet voor de rijders die hard voor hebben gewerkt.
In NL is het niveau gewoon nog niet zo hoog als in de UK.
Stel nu dat er dadelijk weer prijzen geld is. maar ja de engelse zijn veel te snel en gaan er met de prijzen van door.
Sta je dan met je goede bedoelingen.
Daarom echt een super klasse maken waar de engelse in mee kunnen doen.
Lucazz
24 September 2009, 17:50
@kenji das ook weer belachelijk je weet toch waar je gvd gaat wonen en het milieu gebeuren grrrrrrrr
maareh guys in japan (bijv. tsukuba) heb je ook die dagen met N/A vs turbo/sc he
en wrx vs evo enz enz enz check maar op the world wide web
dus... en indd de sprint er wel bij (altijd lachen) maar ergens anders op het circuit ofzo (als de gelegenheid er zich toe dient)
en indd die engelse folks die waren hefftiiiiiggggg
Ronniej
24 September 2009, 17:54
Ik zou voor een event gaan net als Modified Live op Brands Hatch..
Dus de hele dag door activiteiten op de baan, naast de baan e.d.
Den hierbij aan:
Time-Attack
Drift series
Demonstraties
Slaloms
Show n Shine
Zo heb je voor ieder wat wils. In de UK gebeurt dit vaak en het concept slaagt vaak als succesvol.
RaCe-BoY
24 September 2009, 20:08
je hebt toch niet altijd veel pk's nodig om hard te gaan,
en lekker licht autotje met en mooie pk gewichts verhouding.
Die willen ook redelijk voor uit.
Eddol
24 September 2009, 20:09
Idd, zoals hier boven genoemt klinkt goed ronniej.
Maar zoals vdw vermelde, een langsamere klasse waar echt de beginners in kunnen starten, of mensen met minder budget. Hierdoor doen er meer mensen mee, en stromen er evt meer mensen door naar hogere klasses als ze het virus te pakken hebben.
Spyderman
24 September 2009, 20:28
Ik zou graag wat betere prijzen(geld) zien. Dan is er voor de mensen meer motivatie om te rijden. Zo ook bij bv het sprinten, zodat daar ook dikkere auto's aan mee zullen doen wat ook weer voor meer spektakel zorgt. Zo zie je alleen de echte sprinters op drachten en niet op 402 events en dat is erg jammer.
Nu is het alleen je auto aan gort rijden voor een bekertje en een dvdtje.
Vroeger was er ook prijzengeld bij het sprinten meen ik, waarom nu niet ook en bij time-attack dus ook.
Er wordt genoeg binnengehaald met entreegelden en inschrijvingbedragen. Of deze laatste iets hoger maken waar je het prijzengeld uithaald. 1000 euro voor nummer 1 , 500 nummer 2 en 250 nummer 3. Lagere klassen iets minder.
Met dik 50 deelnemers of meer 25 euro meer te laten betalen is heus wel wat te doen.
vdw
24 September 2009, 20:33
en doe taxi rijden. Net zoals bij de drifters.
Gewoon een uur nemen waar mensen tegen een kleine betaling mee kunnen rijden met hun time attack helden. Even het circuit op en het gevoel krijgen.
dit heeft 2 voordelen in mijn ogen:
1 het pubiek wordt er meer bij betrokken, doordat ze achter de schermen in een auto kunnen kijken.
2 inkomsten voor de jongen die time attack rijden. Die gaan in zo'n rondje toch niet 100%. Boost een beetje naar beneden (voor de turbo mensen) en op safe alsnog rondjes rijden.
Dat maakt het veel aantrekkelijker voor mensen. Stel ze doen 10 taxi rondjes a 10 euro de keer. Dan is dat toch 100 euro. dan kunnen zij een dagje eten en drinken op Assen. Het gaat niet om wereld bedragen, maar alsnog alle kleine beetjes helpen!
Verder als je alleen time attack gaat rijden stel ik voor elke auto een pitt box te geven en tijdens een pauze een pitt walk te doen. Vraag 5 euro en laat maximaal 100 man toe. Trek dit van het inschrijfgeld van de time attackers af en ze kunnen ook nog een broodje kroket halen:rolleyes:
Dit werkt wel alleen als er veel time attackers zijn.... Dan heb je wat te zien. Het half uur voordat ze gaan rijden op het moment dat de shit van de sprinters worden opgeruimd. Dan staan de auto's klaar in hun pit boxx en de mensen van het "team" er bij. Dan kan je mooi aan het circuit kant langs de pittboxen lopen.....
Ach ideeën genoeg.... Ik bezoek teveel van dit soort evenementen:D
Ben
24 September 2009, 20:47
Het is wel mooi om te laten zien aan de toeschouwers dat je met een relatief goedkope auto toch nog een aardige auto kan maken. Misschien een soort budget-klasse? Dat je bijv auto's hebt van een bepaald bedrag, waar niet al te veel aanpassingen aan zijn gedaan?
Verder vind ik de laatste ideeen van VWD zeker gaaf, en daar zit in mijn ogen ook zeker wat in. Al lijkt het me wel mooier als bijv een pitwalk openbaar is, dan behoud je toch een beetje open karakter. Taxi-rijden zal zeker in trek zijn, als dit ook gesteund wordt door de rijders natuurlijk, die moeten er ook maar zin in hebben.
Lucazz
24 September 2009, 20:51
dat taxi idee is zo gek nog niet
een vriendin van mij gooide in 2005 sleutels in het publiek als je er 1 ving kon je mee rijden over het circuit
dat was dat jaar dat nemesis in assen was en zo
Ronniej
24 September 2009, 21:23
dat taxi idee is zo gek nog niet
een vriendin van mij gooide in 2005 sleutels in het publiek als je er 1 ving kon je mee rijden over het circuit
dat was dat jaar dat nemesis in assen was en zo
Ook dit gebeurt veel in de UK bij zulke events..
Kenji
24 September 2009, 22:27
Ik zou bijvoorbeeld geen probleem hebben met taxiritten. Is voor mij als rijder extra "seat-time" en wat baanverkenning, en de passagier rijdt gewoon lekker mee en heeft (hopelijk) lol.
@ Spyderman: prijzen maken mij persoonlijk geen reet uit, en ik denk dat er meer zo denken. Het gaat om het plezier en competitieverband. Wat maakt mij het dan uit dat ik een iets duurdere prijs zou winnen.
Het is niet om het bekers of prijzen te winnen, het is om lol te hebben. Zo zie ik het althans.
Giant
24 September 2009, 22:51
Die drifters zou ik lekker weg laten die verkloten de baan alleen zoals tydens Streetpower, er lag veel te veel olie op de en die gasten kijken egt nergens naar, nie naar auto's van anderen en naar mensen....!!!
Mss een idee, vroeg in de morgen de mensen laten rijden en dan op de tyden die ze dan rijden ze indelen in 2 of 3 klassen. En mensen die overduidelijk de boel op de fles nemen om dan 's morgens zo langzaam mogenlijk te rijden zodat ze in een lagere klasse komen gewoon uitsluiten van deelname.
Of je gaat iets doen op pk/gewichts verhouding.
We merken het wel als jullie wat gaan veranderen.
Kenji
24 September 2009, 23:05
Time Attack moet gewoon een op zich staand evenement worden.
Geen sprinten, geen driften, puur alleen maar Time Attack.
En classificeren aan pk/gewichtverhouding is ook niet te doen. Sommige mensen weten niet hoe zwaar de auto is of hoeveel vermogen hij heeft. En bij een turbomotor is het helemaal simpel te veranderen door een lagere boost in te stellen.
Is een flink verschil hoor. Als ik 1,5 bar rij: 500 pk. Stel ik 0,7 bar in: 380 pk.
Dat scheelt gewoon dikke seconden op de baan.
Geen klasses: gewoon rijden!!
Hooguit klasses maken op motorinhoud: <1.6, 1.6 - 2.0, >2.1, en dan diezelfde klasses, alleen dan geblazen/lachgas.
Er wordt dan wel van de rijders vereist dat ze uit hun doppen kijken (of beter: in hun spiegels), zodat een 1.6 met 200 pk niet enorm in de weg gaat rijden van een 800 pk EVO bijvoorbeeld.
Marijn
24 September 2009, 23:19
Kenji, je hebt mijn stem! Ik ben het met je eens...
Time Attack alleenstaand evenement! En toch altijd engelse uitnodigen, maar wel in een superklasse stoppen.
vdw
25 September 2009, 09:53
Als je een hele dag wil rijden heb je meer klasses nodig!
Klasse indeling kan je doen zoals bij het sprinten van de DHRA! Gewoon binnen een bepaalde tijd! Eroverheen? Tijd niet geldig en om vervalsing tegen te gaan bij een 2e keer automatisch in de andere klasse plaatsen.
Dan heb je de mensen al amper die van het gas af gaan om in een andere klasse te komen, want een snelle tijd rijden is makkelijker dan een langzamere tijd op de seconde af.
Maar op zich wel makkelijk om te zeggen dat het een apart event moet worden, maar ik ben bang dat het niet uit kan.... Dus een show moet er bij, maar dat lijkt mij op zich geen probleem. Het paddock is wel vol te stampen. En als je de hele dag gaat. Kan een pitt walk er wel af en taxi rijden ook wel!
Gewoon tussen de ochtend kwalificatie en de middag races in:eek:
mark
25 September 2009, 10:51
Klasse indeling zoals het nu is of als de engelse time attack.
En gewoon veel meer track time er tussen door. Dit gebeurt in engeland ook en is ook geweldig om te zien en je krijgt de gehele dag auto's op de baan zodat het voor het publiek ook leuk is om te kijken. '
En dus weer een op zich staand event.
En misschien circuitpark zolder toevoegen aan de kalender.
Mark
vdw
25 September 2009, 12:02
En misschien circuitpark zolder toevoegen aan de kalender.
Mark
Ja en dan ZONDER geluidsnorm please:D Dan kom ik zelfs vanuit Groningen naar zolder gereden:eek:
Alles met vol open uitlaten een dag lang:rolleyes:
Nitrous
25 September 2009, 18:13
Als het een eigen evenement wordt, hoef je ook niet meer op land van afkomst van de auto te selecteren zoals bv bij Japanse dag.
Zowieso als je een competitie maakt moeten alle deelnemers kunnen rijden op ieder evenement.
Taxirijden is zeker leuk maar brengt veel risico's met zich mee......
als ik crash dan liever alleen:rolleyes:
Lex
25 September 2009, 23:24
Idd, misschien een soort instap klasse...
Ik denk dat er een hoop auto's zijn met minder pk's die je toch kunnen verrassen op het circuit, Maus.
Misschien dat de mannen van 402, eens een aantal mensen van onze club kunnen timen tijden het Oldtimer Festival????
Diede/Brian is zo iets te regelen zondag? mag via PM
seagull
26 September 2009, 09:24
time attack een aparte datum doen buiten jaf
zo ,krijg je meer deelnemers met andere merken porsche lambo's enz...
das altijd leuk om te zien zowel voor kijkers als deelnemers.
meer tijd om banden warm te rijden, doe je heus niet in 1 rondje.
optimaal 3 a 4 ronden, tenzij je banden verwarmers hebt natuurlijk.
pitbox voor de deelnemers, kan je extra voor vragen, niemand die daar een probleem zal van maken, is alleen een must.
General
26 September 2009, 09:57
@Kenji; je verhaal over Spa klopt niet hoor.
Ik sta volgend weekend daar weer op het circuit en wordt er gewoon geraced. ;)
Time attack vastkoppelen aan grotere race events zoals DutchPowerPack is ideaal voor alle partijen ivm airtime, tracktime en publiciteit, maar absoluut ook voor het publiek.
Het opbouwen van de sprintbaan (1,5 uur!) moet anders/korter of desnoods helemaal weg laten. Jammer voor de sprinters....
Dat is een absolute dooddoener voor het publiek en daarmee ook voor het event.
Lucazz
26 September 2009, 10:10
@general dat laatste ben ik niet me je eens sorry!
de tribune zit aardig vol tijdens het sprinten en ik kijk ook graag naar sprinten
alleen ja ta is gewoon leuker
dus misschein op jaf daf enz gewoon sprinten en gewoon losse ta dagen!
misschien een heel weekend? kost teveel denk ik
vdw
26 September 2009, 10:27
@general dat laatste ben ik niet me je eens sorry!
de tribune zit aardig vol tijdens het sprinten en ik kijk ook graag naar sprinten
alleen ja ta is gewoon leuker
dus misschein op jaf daf enz gewoon sprinten en gewoon losse ta dagen!
misschien een heel weekend? kost teveel denk ik
Ja maar ik heb 1 keer gewacht voor zo'n lange opbouw, maar dat doe ik nooooit meer. En zo denken er heel veel over!
Het kan wel, maar ze moeten iets verzinnen van vermaak op die periode te overbruggen:eek:
Kenji
26 September 2009, 10:51
@Kenji; je verhaal over Spa klopt niet hoor.
Ik sta volgend weekend daar weer op het circuit en wordt er gewoon geraced. ;)
Dan gaat het misschien over de officiele races, die geven denk ik wel wat meer overlast dan de kleinere events. Zo goed is m'n Frans nou ook weer niet dat ik dat uit het verhaal kon halen.
*edit* http://www.racesport.nl/nieuwsbericht.php?id=21472
Dus het circuit is inderdaad weer open. Belgen........
Sprinten is leuk, maar om nou een paar uur naar auto's zitten te kijken die hard rechtuit rijden.... nee, vind ik dan weer niet zoveel aan.
Dus Time Attack gewoon een compleet event op zich maken. Dan kan het sprinten inderdaad gebeuren op JAF, DAF, IAF en wat voor AFfen er verder dan ook zijn.
Time Attack is de toekomst. Kijk naar Japan. Daar is TA al jaren een event waar de echt grote tuners naartoe komen om maar snelle tijden te zetten. HKS, JUN, GReddy, RE Amemiya, ATTKD... noem ze maar op, ze bouwen speciaal auto's ervoor op om Tsukuba maar zo snel mogelijk te rijden.
DAT moeten we heir ook hebben!!!
Lucazz
26 September 2009, 16:19
+1.................
RUBBERBURNER
26 September 2009, 16:47
Zie ik hier nog niet zo snel gebeuren.Grote tuners zitten niet in Nederland.Vergeet niet dat japanse auto's daar een scheet en 3 knikkers kosten,met onderdelen idem dito.
Als ik hier een skyline/eclipse enz op race specs opbouw zit je zomaar aan een 25.000 euro (das een koopje nog).Das maar voor weinigen weggelegd,want een set banden is gewoon in 1 dag op,afgezien wat 't onderhoud van zo'n wagen per jaar kost ...:eek:
Voor mij was 't sprinten een dooddoener,duurde erg lang voordat erg gesprint kon worden.Daar wachten we geen tweede keer op ....
Meer info over de mensen die op de baan rijden zou mooi zijn.
Geen beginnersklasse aub,daar betaal ik geen 16 euro entree voor om een charade of polo met +/- 100pk te zien rijden ....
Alswel aan 't einde van de dag zodat we dan weg kunnen gaan.:p
Joep
26 September 2009, 18:49
daar heb ik al eens over zitten te bomen..
ik dacht hieraan:
time attack:
goede manier! mag iets vaker op de baan
1 keer 20 min proef draaien
1 keer 20 min kwalificatie en
1 keer 20 min finale
zowel pro als semi-pro
slalom:
was leuk, mag iets groter opgezet worden..
sprints:
opzouten! ga maar naar Drachten of Schiphol
behalve als de opzet als TOB word (alleen voor deelnemers aan alles dus)
driften:
leuk voor publiek, maar levens gevaarlijk voor time attack!
een goed plekje geven net als op assen.. weg van de baan
wat misschien een leuke opzet is voor TA in de toekomst is iets als TOB (ten of the best)
degene die het beste aan het eind van alle dingen komt mag zich winnaar noemen.
dus
beste ronde tijd
beste sprint
beste slalom
en eventueel beste hoogste snelheid (zoekt een landingsbaan...Ah gevonden!! onee.. tis een weiland tussen Amsterdam en Haarlem)
daar het gemiddelde uit en kom je dan als beste uit de bus? TAADAA!! u is winnaar!
regelement:
straatlegaal
nederlands kenteken
APK
geen slicks
twijfel nog over semi-slicks... (ik heb ze namelijk niet!)
twee stoelen
geen driftbak en geen DNTR-auto, dus een auto die nog dagelijks gebruikt kan worden
tja.. en als je de auto verder leeg trekt... das jouw keuze
jeroentje.nl
26 September 2009, 23:07
NL kenteken ben ik het niet mee eens.
Hoeft niet als het maar een straat auto is.
IK ga mijn volgende auto echt niet meer op kenteken zetten voor de 2x per jaar die ik er mee op de weg kom.
wegenbelasting is veel te veel voor 100km per jaar op de openbare weg.
ik vind de keuring die ze doen ok.
straat legale banden ok.... semi slick moet kunnen.. zonder is echt niet leuk meer.
In deze keuring is prima te bepalen of een auto aan de time attack eisen voldoet.
in engeland rijden ze 45min.. komen ze ook even de pits in om vervolgens weer te gaan knallen.
20 min zoals nu vind ik ook prima... maar dan wel meer dan 20min tussen de sessies. 20 min om iets aan te passen/repareren/tanken is echt te weinig.
Als je Tima Attack serieus wil maken moet je zeker aan de rijders denken zodat zij het nog proffesioneler aan kunnen pakken.
Meer tijd dus voor alles... rijden en sleutelen
Joep
27 September 2009, 11:45
geen NL kenteken = niet straat legaal = niet de bedoeling.
dan moet je dus een race licentie gaan halen en mee doen met de DNRT ofzo
meer tijd tussen de sessie is oke, maar de meeste straat banden zijn na 7 rondjes wel klaar en dat redt je wel in 20 min. semi's doen er 3 ronden over om op temp te komen en dan heb je nog 12 min voor een goede tijd.
sleutelen?!? je auto is toch af??
aan komen rijden met de auto, even TOB-en en weer naar huis rijden.
en zoals je denkt/zegt, zeg ik -> Pro-streetlegal (maar dan met kenteken) :)
gijsje
27 September 2009, 12:05
Maar een kenteken is ook een engels kenteken of een amerikaans kenteken ;)
Dus dat maakt verder niet veel uit
Als het alleen nl of be kenteken zou zijn sluit je al meteen de engelse uit
De manier zoals het bij jaf ging was het best wel goed voor elkaar.
Er zal alleen wel te weinig tijd tussen de sesies om ff te tanken en op adem te komen
Dat mag echt wel langer zijn dan 20min
En er kan tijdens het rijden altijd wel wat kapot gaan aan een auto en als je meer dan 20min hebt heb nog de kans om het te maken.
En wat ook wel goed zou zijn is als het een serie van events wordt zoals ze het in de uk hebben gedaan
Dus een competitie over meerdere races en op het eind mister time attack uit roepen (of mevrouw time attack)
Dan hoef je ook niet iedere keer tot twee weken van te voren af te vragen of je al het werk wat je in de auto hebt gestopt voor niks is geweest omdat je dan uit eindelijk toch niet mag rijden.
En semi slicks moet je natuurlijk gewoon op kunnen rijden want die R888 zijn uit eindelijk net straat legaal (of net weer niet)
Zonder semi slicks is het ook niet leuk meer rijden.
Kenji
27 September 2009, 12:09
Vergeet niet dat japanse auto's daar een scheet en 3 knikkers kosten,met onderdelen idem dito.
Jij ben duidelijk nooit in Japan geweest. Het is daar wel iets goedkoper (qua autotuning dan, de rest is fukkieduur), denk aan een 10% goedkoper, maar zo goedkoop als je nou doet voorkomen is het zeker niet. De prijzen zijn daar ook best wel toegenomen in de laatste 10 jaar.
Auto's zijn daar alleen maar goedkoper omdat hun regering het niet nodig vind om er belachelijk hoge belastingen op te heffen (al is ook daar dat aan het bijtrekken en wordt het ook in Japan een stuk duurder een auto te hebben)
Je opmerking over de beginnersklasse met minder pk auto's vind ik ook niet echt handig. Wil je dan dat die 100 pk Polo tussen de 500 pk RX7's en EVO's rijdt? Da's een stuk gevaarlijker, zowel voor de Polo als voor de pk-vreters. Die komen dan zowat iedere ronde 2x een rijdende chicane tegen.....
Wat mij betreft mag er best een beginnersklasse komen hoor. In de pauzes waarin de (semi)pro's in de pits bezig zijn met tanken, sleutelen e.d. gebeurt er op de baan toch niks, en dan kunnen er best anderen de baan op. Dan is er baanvulling (er is tenslotte voor het circuit betaald), en is er dus ook voor het publiek wat te zien, ook al zijn het dan auto's die 100km/u minder hard over het rechte stuk gaan. Het is mijns insziens beter dan een half uur lang naar een lege baan zitten turen.
Net zoals dat er een aparte klasse mag komen voor de nietstraatlegale wagens. Dat zijn vaak toch de demowagens van bedrijven als Jeroentje, ProImport en TCC. Dat zijn in principe volledige racewagens, en daar kunnen de anderen (noem ik mezelf wel als voorbeeld) toch niet aan tippen, want voor mij is m'n auto ook m'n daily, en dus vol interieur/audio. Dat scheelt al een kilo of 200 aan extra gewicht
Van "bedrijfswagens" ligt het budget en het gemak van sleutelen toch al anders, dus die kunnen best een klasse op zich vormen.
Dus ik vind wel een goede verdeling:
groep A: full racewagens / gesponsord / demowagens
groep B: privateers 2.0 liter en hoger (eventueel een aparte turbo/lachgasklasse)
groep C: privateers 2.0 liter en lager (eventueel een aparte turbo/lachgasklasse)
groep D: beginnersklasse
Dan heb je voldoende klasses om iedereen een beetje in z'n hokje te stoppen, en tijdens de pauzes van de ene klasse, kan de andere rijden.
Zo is de baan vrijwel alijd benut.
mark
27 September 2009, 12:41
Wat mij betreft mag er best een beginnersklasse komen hoor. In de pauzes waarin de (semi)pro's in de pits bezig zijn met tanken, sleutelen e.d. gebeurt er op de baan toch niks, en dan kunnen er best anderen de baan op. Dan is er baanvulling (er is tenslotte voor het circuit betaald), en is er dus ook voor het publiek wat te zien, ook al zijn het dan auto's die 100km/u minder hard over het rechte stuk gaan. Het is mijns insziens beter dan een half uur lang naar een lege baan zitten turen.
Net zoals dat er een aparte klasse mag komen voor de nietstraatlegale wagens. Dat zijn vaak toch de demowagens van bedrijven als Jeroentje, ProImport en TCC. Dat zijn in principe volledige racewagens, en daar kunnen de anderen (noem ik mezelf wel als voorbeeld) toch niet aan tippen, want voor mij is m'n auto ook m'n daily, en dus vol interieur/audio. Dat scheelt al een kilo of 200 aan extra gewicht
Van "bedrijfswagens" ligt het budget en het gemak van sleutelen toch al anders, dus die kunnen best een klasse op zich vormen.
Dus ik vind wel een goede verdeling:
groep A: full racewagens / gesponsord / demowagens
groep B: privateers 2.0 liter en hoger (eventueel een aparte turbo/lachgasklasse)
groep C: privateers 2.0 liter en lager (eventueel een aparte turbo/lachgasklasse)
groep D: beginnersklasse
Dan heb je voldoende klasses om iedereen een beetje in z'n hokje te stoppen, en tijdens de pauzes van de ene klasse, kan de andere rijden.
Zo is de baan vrijwel alijd benut.
De Baanvulling zou ik toch op vullen met tracktime. Niet iedereen wil bijv. time attack beginnersklasse rijden maar wel een paar ronden over het circuit rijden met hun eigen auto.
Daarbij zou mijn supra dan ook in de Demo klasse te komen rijden, maar daar hoort de supra echt niet in thuis;) Het is nog steeds een straatlegale auto met volledig interieur.
Maar we wachten af welke veranderingen 402 in gedachte heeft;);)
Mark
jeroentje.nl
27 September 2009, 12:49
tja... niet helemaal mee eens hoor
budget is echt niet zo hoog hoor.
Mijn auto heeft niet veel meer gekost als de gemiddelde auto op JAF denk ik.
Heeft vooral tijd gekost.
Klasse indeling is erg lastig.
Wat ik al eerder zei: mijn RX-7 is wel snel maar ik niet... zet er een echte coureur in en dat ding gaat veel harder.
oh ja time attack met audio instal is zoiezo onzinnig...
Met Time Attack ga je er 100% voor of je moet maar gaan vrijrijden.
Dat is de enige manier om het niveau om hoog te krijgen.
Beginners klasse lijkt me wel leuk.. je moet ergens beginnen zoals wij allemaal.
Baan vulling:
- Test rijden time attack
- kwalificatie
- finale
- vrijrijden (ook tussen door zoals in engeland, daarmee is iedereen meer betrokken)
H22TCH
28 September 2009, 13:35
Ik ben het zeker eens met de ideen hierboven, alleen wil je het event laten groeien zal je naar mijn idee toch ook de mindere auto een kans moeten geven. Deze jongens nemen ook indirect publiek mee en als ze de smaak te pakken hebben zullen ze de wagen wellicht naar een hoger competitie nivo gaan brengen. Als je later genoeg deelnemers hebt kan je een strengere selectie toe gaan passen.
En niet alleen op basis van PK's dat zegt IMHO zo weinig. Of je snel bent hangt af van de balans van de wagen gewicht/vermogen en of je kan sturen ja of nee. Wat ik bedoel, de widebody sub is fantastisch om te zien, genoeg vermogen dat ook, alleen snelle tijden wordt er met dat ding niet neergezet.
Ik ben van mening dat TA de toekomst is en dat het enorm stimulerend kan werken voor eigenaren die hier interesse in hebben. Dit bied ook weer kansen voor de tuners die de auto voor de klant prepareren. Alleen om het op te bouwen naar een groot iets zal je wat moeten doen aan de toegangkelijkheid.
Giant
28 September 2009, 21:33
Kenji, je hebt mijn stem! Ik ben het met je eens...
Time Attack alleenstaand evenement! En toch altijd engelse uitnodigen, maar wel in een superklasse stoppen.
+2 Dat vind ik ook, lekker gaan rijden geen gesprint en gedrift dat verpest meestal de baan.
Als het dan zover is dan ipv 2 klasses 3 of 4 maken, en die dan indelen op de engelse manier ofzo....!!!
Evert Thomas
28 September 2009, 22:15
Om er een serieus evenement van te maken is het noodzakelijk dat er voldoende publiek op af komt en dat sponsors van het evenement geinteresseerd raken.
Volgens mij is het evenement op dit moment nog te klein om dit als zelfstandig evenement te kunnen realiseren.
Ik zie de volgende mogelijkheden om het verder te ontwikkelen:
1. Het vormen van een competitie, het toevoegen van een of twee circuits aan de kalender zou hierbij super zijn.
2. Er dient een 'neven' programma te zijn, kan op twee manieren:
- Middels de reguliere automaxx events, dan is wel noodzakelijk dat bijvoorbeeld op de duitse-autodag en de japanse-autodag, er ook auto's van andere merken worden toegelaten voor het Time-attack onderdeel. Vraag is even wat het publiek hiervan zal vinden;
- Toevoegen aan het DDP schema. Is dit jaar gebeurt op Zandvoort en is volgens mij prima bevallen. Heeft twee grote voordelen, namelijk dat het publiek wat voor de DDP komt er toch al zit. En de TV is ook aanwezig, dus je zou zeggen een kleine moeite om dan ook wat tijd aan time-attack te besteden (naarmate dit een sterk onderdeel wordt zal hun intresse hierin ook toenemen).
3. Stands van autosport gerelateerde bedrijven. Was afgelopen jaar ook zo (in ieder geval op het TT-circuit). Voordeel is dat het leuk is voor het publiek om hier wat rond te neuzen, zelf had ik hier ook weer leuke ideen opgedaan.
Belangrijk is wel wat mij betreft dat er serieus tijd beschikbaar is voor het onderdeel.
4. Naarmate het evenement serieuzer wordt zal met zich meebrengen dat er ook meer geld in om zal gaan (zoals in het buitenland waar met sponsoring time-attack auto's worden gebouwd). Op zichzelf is dit prima, echter van belang is ook dat mensen met een beperkter budget kunnen blijven meedoen. Een oplossing hiervoor is het opdelen van het veld in een aantal groepen. Dit zou op de volgende manieren kunnen:
- Zoals ze het doen in de Dutch Supercar Challenge, op basis van de PK / gewichtratio, waar een formule op wordt losgelaten voor auto's met turbo en zonder turbo. Nadeel is dat dit lastig te controleren is, in de Dutch Supercar Challenge wordt dit gecontroleerd middels en black box (berekening op basis van acceleratiesnelheid en het gewicht van de auto), echter dit lijkt me een wat kostbare oplossing voor time attack;
- Zoals ze het doen bij het motorracen in de Supercup. Op basis van de uitslag van de eerste race (en eerste kwalificatie bij de eerste race) wordt het veld ingedeelt in groepen. Op deze manier kan iedereen strijden voor een prijs. Nadeel is wel dat je in de eerste race de boel voor de gek kunt houden, zoals in dit topic al is beschreven (2e race kan dit niet meer omdat je dan automatisch in een hogere groep terecht zult komen).
5. Een beginnersklasse zou wat mij betreft ook prima zijn, echter het moet wel van enig niveau zijn, anders neem het publiek het ook niet meer serieus vrees ik.
6. Het toevoegen van buitenlandse rijders of auto's uit interessante raceklasses (zoals al eerder is gedaan). Dit heeft tot voordeel dat het voor het publiek weer wat leuker wordt om naar te kijken en voor de deelnemers heeft dit tot voordeel dat ze wellicht iets van deze jongens kunnen leren. Nadeel is dat dit kan leiden tot enige vorm van competitie vervalsing, wat eenvoudig is op te lossen door deze auto's buiten mededinging of in een separate klasse te laten meedoen.
7. Het programma moet ook een beetje logisch in elkaar steken, zodat voor de kijker duidelijk is welke groep op de baan is en wat de gereden tijden zijn (en dus de ranglijst). Ik ben vorig jaar in Assen geweest en het was erg moeilijk te volgen welke tijden er gereden werden en wie welke plaats in nam. Om beleving bij de race te krijgen is dit volgens mij wel van wezenlijk belang. Kan opgelost worden door een goede commentator, en voldoende speekers op het circuit.
8. Het 'taxi idee' wat geopperd is, is wat mij betreft ook een heel leuk idee en brengt het publiek inderdaad dicht bij de sport. Ik kan me hierbij voorstellen dat dit dan aan het eind van de dag wordt gehouden.
9. Pitwalk is op zichzelf ook een goed idee, ik weet echter niet of het evenement hier al groot genoeg voor is. In de praktijk betekent dit een beetje wat afgelopen jaar gratis was, moet nu voor betaald worden, tenminste is vrees dat het publiek dit als zodanig zal ervaren. Het is natuurlijk nog geen formule 1 of Moto GP.
10. Bij de DTM race van vorig jaar op zandvoort had Audi een DTM auto op een podium gezet, waar de gehele dag uitleg over werd gegeven en het publiek vragen mocht stellen. Zou ook heel leuk kunnen bij Time-attack, waarbij een aantal rijders het een en ander vertellen over hun auto. Weer een prima mogelijkheid om het publiek erbij te betrekken.
11. De Dutch Supercar Challenge wordt volgens mij gesponsored door Dunlop. De insteek is gekozen dat alle deelnemers door Dunlop worden voorzien (dacht gratis of een klein bedrag) van banden. Hier staat tegenover dat Dunlop zijn naam aan het evenement mag verbinden. Een dergelijk constructie zou hier natuurlijk ook heel mooi zijn.
Naarmate het evenement groeit kan aan de orde zijn om hier een zelfstandig evenement van te maken. Maar dit is nog wel een uitdaging denk ik. Het Dutch Power Pack is bijvoorbeeld niet in het leven geroepen omdat voor de individuele raceklassen nou zoveel publiek op af kwam.
En mijn belangrijkste punt is dat ik me volgens jaar ook met mijn Audi S2 zal gaan inschrijven en als dat geen volle tribunes trekt???? hahahaha
Chimera
29 September 2009, 01:10
Dat is nou nog eens een post waar over nagedacht is,
Het is inderdaad leuk om veel voorstellen en tips te zien, maar het zal voor 402 eerst een afweging zijn wat rendabel is voor hun wat betreft bezoekers en de hierbij behorende sponsor interesse. Haal je met het Time Attack gedeelte alleen genoeg mensen naar het event om het rendabel te houden, ik meen dat hun antwoord hierop in 2008 duidelijk was toen werd aangekondigd dat het een gecombineerd event zou worden in 2009. Nu in 2009 is de algemene opzet en aandacht voor het deel Time Attack natuurlijk wel behoorlijk gegroeid, maar het blijft de vraag voor hun of het rendabel is.
Kan alleen maar zeggen dat ik blij ben dat de aandacht en enthousiasme wat betreft Time Attack in de Benelux aan het groeien is en hoop dat 2010 het alleen nog maar naar een hoger niveau brengt zodat er nog een revanche kan komen op de Engelse.
General
29 September 2009, 09:41
11. De Dutch Supercar Challenge wordt volgens mij gesponsored door Dunlop. De insteek is gekozen dat alle deelnemers door Dunlop worden voorzien (dacht gratis of een klein bedrag) van banden. Hier staat tegenover dat Dunlop zijn naam aan het evenement mag verbinden.
Je informatie is onjuist.
Het merk (en type) zijn regelementair aangewezen aan de klasses.
(uiteraard na betaling (en eventuele extra sponsoring) van deze fabrikant)
De teams betalen echter nog steeds de volle mep om met deze banden te rijden.
Deze worden gewoon ingekocht op de stand van de bandenleverancier op het circuit zelf.
Tja...
racen kost nou eenmaal veel geld.
Edwin_S
29 September 2009, 10:14
Ik vond de indeling van een jaar of 2 geleden wel beter. Toen had je 3 klasses;
- Semi pro street - straatwaardige auto's met kenteken en APK met onervaren bestuurder
- Pro street - straatwaardige auto met kenteken en APK met ervaren bestuurder
- Pro non street - Circuitbak met ervaren bestuurder
Ik ben erg benieuwd wat er volgend jaar gaat komen, vind de time attack super gaaf. Misschien dat ik het ook weer een keer ga proberen met die knakenbak van me.
Graphtuner
29 September 2009, 11:02
Volgens mij moeten er meer bezoekers bij het rijden worden betrokken om de ervaring als bezoeker intenser te maken én populairder te maken, dit kan op verschillende manieren.
Enerzijds het vrij rijden
Taxirijden kan ook bijzonder leuk zijn (als kind ging ik elk jaar uren in de rij staan op Zolder om 2 rondjes te kunnen meerijden in een Lotus, Por.
Je kan ook denken aan een instapklasse om de drempel te verlagen en waar semi slicks bv niet toegelaten zijn.
Ok, dit is natuurlijk minder spectaculair, maar je zorgt voor minder dode momenten voor de bezoekers én meer mensen die de baan op kunnen.
Om je dag te vullen zonder het circuit te moeten ombouwen tussen sprint en time attack moet je meer klasses laten rijden.
De klasse van 2 jaar terug vond ik ook goed, maar in combinatie met sprint enzo zou dit op een japfest idd teveel zijn geweest.
Als je een volledige time attack dag hebt zou ik ook denken aan een "exotics" klasse : ferrari, lamborghini, zonda, aston martins,... daar zullen ook wel mensen bijzitten die eens het circuit opwillen, als ze horen dat ze enkel tussen exotics rijden zal de vrees voor schade kleiner zijn. Ik denk niet dat die mannen willen knallen tussen golfjes, civics of whatever... In ieder geval, een lambo op toeren horen en zien voorbij knallen op de tribune moet zalig zijn :)
Kortom : lagere drempel zodat meer bezoekers kunnen proeven van het circuit maar meerdere klasses invoeren zodat het niveau toch omhoog kan in die bepaalde klasses.
Het NL kenteken is zowiezo geen goed idee, als enige BE rijder dit jaar protesteer ik :) Ik zal niet direct een groot gemis zijn, maar de UK rijders wel denk ik dan :p
Mogelijkheden genoeg... hier ga ik wel nog eens rustig over nadenken
Chimera
29 September 2009, 13:42
Ik denk niet dat een instapklasse voor mensen die eens even van het circuit willen genieten opgaat, dat doe je maar op een vrij rijden dag, en het aantal bezoekers zal hierdoor niet omhoog gaan. Net als de exotics reeks, kun je ook op vrij rijden gaan kijken, maar heeft niks met de Time Attack competitie te maken waarbij wagens en coureurs zo worden verbouwd dat het circuit monsters moeten worden, daar hoort geen standaard ferrari tussen.
Wat betref de klasse indeling van 2008 ben ik het ook eens, het bracht toch een volwaardige middenklasse met zich mee waardoor er meer inschrijving plaats zouden kunnen vinden. Als dit gecombineerd wordt met een wat langere duur wat betreft track time voor iedere klasse heb je minstens de volledige middag vol.
De rest van de dag is nog op te vullen met een ander programma, bijvoorbeeld sprinten wanneer het haalbaar is om de opzet ervan snel op en af te breken.
vdw
29 September 2009, 14:22
Een instap klasse moet je ook niet gaan zien als "zomaar" vrij rijden. Ik denk dat er best mensen zijn die graag time attack willen rijden, maar de kennis en het geld niet hebben. Ik ben persoonlijk niet handig en zou alles moeten laten doen. Ga dat bij elkaar optellen dan wordt zelfs een instapklasse duur.....
Maar misschien voor de instapklasse een maximaal gewicht (op kenteken of na overdragen van een weegbon). Stel dat je die grens op een 900 kilo zet. Minimaal vermogen er tegenaan zetten van 100 pk?
Oke op het rechte stuk zal de snelheid tegen vallen, maar ik denk dat zo een auto met een goed onderstel een hoge bochtensnelheid kan realiseren.:D
Perfecte klasse om tussendoor op de baan te droppen. er passen een hoop auto's in!
Corsa A, Renault 5, Citroën Saxo VTS, Swift Gti, VW polo GTi. En nog genoeg om op te noemen! Dan krijg je echt een divers veld! En geloof me als daar de competitie een beetje gaat beginnen zullen die ook niet rond de 100 pk blijven hangen, maar een auto van 900 kg die naar de 200 pk gaat is denk ik toch wel een begin! en daar rijden er ook genoeg van rond in Nederland;)
Ben
29 September 2009, 22:16
Ik denk juist dat een instapklasse erg interessant is.
-Als deze klasse rijdt, hebben de overige klasses de tijd om hun auto weer gereed te maken;
-Voor het publiek een mogelijk rustmoment, degene die willen eten gaan eten, wil je kijken dan blijf je kijken;
-makkelijke instapklasse voor beginners. Hiervan zullen er vast mensen door stromen naar de semi-pro's;
-tracktime. Beter een instapklasse dan een lege baan, want daar zit helemaal niemand op te wachten. Tevens voor beginners een mooie kans om kennis te maken met het time attack-gebeuren;
Ik zou voor de beginners zoals VDW al zei een max gewicht instellen. Max vermogen zou ik zelf niet aan beginnen. Tenminste, geen 100pk max. Dan vallen er erg veel auto's af. Met 150pk op max 900 kg heb je ook al een erg lekker wagentje. En je geeft rijders de kans om een interessante auto te bouwen, zoals bijv een Corsa A met een 2.0. En op deze manier blijft het nog vrij betaalbaar ook, omdat je motoren niet tot het alleruiterste zult gaan persen. Wegligging blijft dan de belangrijkste factor.
vdw
29 September 2009, 23:07
ik geef aan minimaal 100 pk:rolleyes:
er rijden genoeg auto's in nederland rond onder de 900 kg met 200 pk (of meer)
als je die op het circuit krijgt heb je alsnog een leuke instapklasse:rolleyes:
Nitrous
30 September 2009, 11:57
Een staande start houden heb je gelijk een sprint:eek:;)
rolo
30 September 2009, 19:35
Als Time-Attack fan (en rijder) van het eerste uur zal ik mijn bescheiden mening ook maar eens hier neerzetten:
Ik denk dat het motto 'beter goed gejat dan slecht bedacht' hier toch wel op zijn plaats is. En dan doel ik op de Engelse uitvoering van Time Attack. Ik heb dit laatst ook op Brands Hatch aangezien en had echt NIETS erop aan te merken.
Belangrijkste pluspunten die ik daar zag:
- Hele dag de baan gevuld. Zowel Time Attack als driftdemo's, Motorfiets Demo (car versus bike), etc. Maar 80% van de tijd gewoon TIME ATTACK!
- Rijders ingedeeld in klasses. Indeling van de Engelse klasses is volgens mij een juiste!
- Competitie/kampioenschap door het jaar/seizoen heen. Gewoon een echte raceklasse van maken.
En een klein detail: Een goede omroeper en omroepinstallatie! In Engeland kon je echt goed volgen wat er gebeurde op de baan en de beste man had nog eens humor ook! Ging niet vervelen en publiek kon dit erg waarderen.
De discussie over beginnersklasse: Helemaal geen slecht idee maar dan wel met de nodige eisen eraan zodat niet elke fiat panda met 38 PK mee mag doen. Wellicht heel leuk voor die man/mevrouw maar daar zit toch niemand op te wachten... Is dat discimineren? Wellicht, maar wij als time attack rijders doen bijvoorbeeld ook niet mee in de GT4, horen we niet thuis, klaar, accepteren en verder gaan.
Met die 'nodige eisen' denk ik dan aan een minimaal aantal PK's zoals sommigen al aangaven.
Andere optie is enkel rijders te accepteren die mee willen doen aan het kampioenschap, en dus gelijk 4x time attack willen rijden (en betalen!). Dan vallen de 'fiat panda rijders' vanzelf al af denk ik en hoef je niet te praten over beginnersklasse, iedereen mag meedoen mits men er serieus mee omgaat.
Internationale rijders: Zie ik geen probleem in hoor. Als het een competitie is en een duitser of engelsman neemt de moeite het hele jaar door te komen dan verdient ie het net zo goed als iemand die nederlands is. Brengt meer spektakel lijkt me. Als de organisatie dan zo nu en dan een buitenlandse auto laat meerijden als publiekstrekker dan vervuilt dat het eventuele kampioenschap ook niet eens aangezien 1 wedstrijd winnen niet genoeg is.
Jeroens standpunt snap ik ook, maar anderzijds is dit met de klasse indeling voldoende af te vangen lijkt me.
Het nadeel van de klasse indeling is in nederland wellicht het feit dat er nog relatief weinig mensen aan time attack meedoen of willen doen. Een klasse indeling vereist bijna wel dat die klasses dan ook goed gevuld worden!
Nog een apart idee: Combineer Time attack voor auto's met Time Attack voor motoren (2wielers). Ik, en volgens mij vele andere die met auto's bezig zijn, zijn ook gek van motoren! Geen idee of een time attack voor motoren al eens gedaan is, maar mij lijkt het wel een mooie combi, en je trekt weer een extra publiek aan!
Zo... tot zover mijn mening!
Het belangrijkste: Ik wil RIJDEN! In welke vorm dan ook, ik doe mee! :cool:
Gr. Ronald.
Joep
30 September 2009, 22:32
JA! we willen meer aktie, over het hele jaar en het moet harder!
vergeet niet dat een race geld kost.. onderdelen van de auto gaan stuk, banden, motorisch en weet ik al niet meer, dan ga je gauw naar een gesponsorde auto. ik kan het niet betalen om elke keer een setje nieuwe semi's te kopen en continue de slijtage schade te herstellen.
ik weet het niet hoor, maar ik denk dat je dan de amateurs met een eigen "leuke" auto op je buik kunt schrijven. je gaat naar die ellendige bmw 3 serie rijders.. een knakenbak met een rolkooi en een leuke setup..
jhamhuis
1 October 2009, 01:04
Om die (38pk) pannekoeken buiten te houden.
Die eigelijk maar mee doen omdat het zo makkelijk is.
En rendabel te houden.
Gewoon 200 euro inschrijf geld of meer. (en nou niet afhaken allemaal)
Dekt een deel van de kosten voor 402.
Houd die pannekoeken buiten de deur. maar wel echte jongens aan de start.
Heb je een beetje over voor het prijzen geld.
En voor het publiek veel leuker jongens die voor het geld gaan.
Dit geld ook voor de sprint!
gr jos
Brian
1 October 2009, 10:46
Leuk om alle reacties te lezen. Ik moet zeggen dat een hoop punten die hier geopperd worden niet realistisch zijn, maar ik zie ook een wat reacties die het wel snappen. Ronald van Showoff kan bijna hier komen werken, wij denken bijna het zelfde. Wel moet er realistisch gedacht worden en is Time Attack geen race klasse waar je per jaar duizenden euro’s aan kwijt ben om aan deel te nemen, daarnaast zijn wij NL en geen Japan waar alle top tuners en hoofd sponsoren maximaal instappen en bergen met geld mee brengen. Ik heb Time Attack hier opgezet met de bedoeling dat je voor een relatief laag bedrag mee kan doen met je snelle auto.
Wat punten die wij zelf al hadden bedacht en ook sterk aan denken om door te voeren:
- Competitie van minimaal 3 wedstrijden
- Vaste startnummers
- vooraf inschrijven voor de competitie
- Wellicht komt er een soort van “open” klasse bij
- Semi pro word dan ook echt voor de beginners (maar wel op niveau)
- selectie zal altijd blijven
- duidelijke start
- Rij je opmerkelijk sneller als dat je ingedeeld bent, dan word je een klasse omhoog geschoven (Zie het al een eer!)
- Pitstraat voor de finale open voor “gasten”
Maar geef ons even wat tijd om alles goed uit te werken. Ik verwacht eind dit jaar de website volledig nieuw te hebben opgebouwd. Daar presenteren wij dan ook alle nieuwe regels en klasse. Wat voor mij wel zo goed als vast staat is dat er geen gecombineerde races zullen zijn op DAF en JAF. Ik vind dat een Golf niet thuis hoort JAF en een Civic niet op DAF. Vanaf volgende week kan er worden ingeschreven voor het seizoen van 2010. Alle oud time Attack rijders en nieuwe serieuze kandidaten krijgen wellicht van mij een uitnodiging voor een leuke Time Attack borrel om eens met elkaar bij te praten.
Turbo Johan
1 October 2009, 12:58
Klinkt goed Brian!
Time attack word steeds groter in Nederland :cool:
Johan
StreetGasm Maus
1 October 2009, 13:01
Klinkt goed Brian,
ik ben zeer benieuwd naar de daadwerkelijk doorveringen die gaan komen.
Graphtuner
1 October 2009, 14:15
can't wait!
jeroentje.nl
1 October 2009, 15:01
Alle oud time Attack rijders en nieuwe serieuze kandidaten krijgen wellicht van mij een uitnodiging voor een leuke Time Attack borrel om eens met elkaar bij te praten.
Gezellig !
Joep
1 October 2009, 19:35
wat?!? zei er iemand Borrel?!?
Chimera
1 October 2009, 19:42
plus bier?
Broekie
2 October 2009, 03:55
das altijd interessant natuurlijk...
Brian
2 October 2009, 14:28
hahahaha de mannen horen bier :D
H22TCH
2 October 2009, 16:33
Maar er zullen dus min. 4 wedstrijden per jaar komen, Brian?
Gezien, als je zoals Ronald een DC5 rijdt je niet op DAF mag rijden. Dan mis je dus al 1 wedstrijd en haal je dus het min. aantal van 3 niet.
Al zullen de top tuners misschien geen bakken geld invensteren denk ik zeker wel dat er potentie is voor echt snelle top tuner auto's zeg maar. Ik denk als het interressant genoeg gemaakt wordt voor hun, kwa competitie en exposure, ze vanzelf zullen komen. Het zal vooral een teameffort worden om Time Attack in Nederland groot te maken. Met alleen een mogelijkheid bieden ben je er niet, het vereist IMHO zeker in het begin een goede samenwerking tussen de organisatie en de deelnemers. Niet dat dat nu niet is, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel :p
Kenji
2 October 2009, 16:47
Mensen verplichten mee te doen aan een aantal TA's zal ook niet echt helpen om eerlijk te zijn.
Er zijn zat mensen die een keer mee willen doen, of niet vaker mee kunnen doen door bijvoorbeeld werk (ikzelf werk bijvoorbeeld regelmatig in het weekend, maar ik zou best een keer mee willen doen).
multiblade
4 October 2009, 10:41
Ik denk dat dat nu ook het hekele punt gaat worden. Ga je veel mensen de kans geven deel te nemen aan time-attack OF ga je proberen een serie op te zetten zoals die in Engeland bv.
Brian
4 October 2009, 10:58
Er zullen een vast aantal competitie rijders zijn en enkele plekken per klasse voor mensen die maar 1x mee willen doen. Competitie rijders krijgen wel de voorkeur.
DrLoco
4 October 2009, 12:41
vind het idee van pk klasse wel erg gaaf.
0 tot 200 pk
200 tot 400 pk
400 tot 600 pk
600+ pk
verdeel deze rijders over heel de dag in een sesie van 30 min warm up
en aan het eind van de sessies baan opruimen en dan starten in sessie's van 45 min
denk dat je zo leuk spectakel krijgt met wagens die aan elkaar gewaagd zijn (zo zie je ook wie er de beste set up en rij kwaliteit heeft)
Friez
4 October 2009, 13:20
Ik denk dat een pk klasse niet hetgene is waar je naar op zoek moet. Ik ken vele kleine auto's met relatief weinig pk's die het de jongens met vele pk's erg zuur zullen maken.
Gemiddelde rondetijden zal wat lastiger gaan aan het begin van het seizoen. Maar wel leuker voor het publiek...
Leuk voor in het begin van het seizoen iets van try-outs te doen? En naar mate je stijgt in klasse des te "groter" / "hoger" de prijzen. Laat je in het begin van het seizoen zien in welke klasse je behoort en later in het seizoen ga je strijden voor de "prijzen".
Deze winter ga ik in ieder geval mijn Corsa klaar maken om volgend jaar mee te doen...
Evo3
4 October 2009, 16:25
Meer commentaar en de tijden mogen wel op een bord vermeld worden net zoals bij sprinten.
En ik denk dat het niet verkeert is om in andere landen tekijken hoe het daar gaat, want het wiel op nieuw uitvinden is niet echt nodig.
Owja en een leuke prijs voor die gene die de meeste punten heeft, time attack UK.
jeroentje.nl
4 October 2009, 21:27
PK's indelen... nee dat is precies waar het om gaat bij time attack
Je mag je auto zo gek maken als je zelf wil.
Ben
4 October 2009, 21:46
Op pk's auto's indelen in klasses heeft geen zin. Het verschil tussen een 210pk en 390 pk Impreza zijn al veel te groot. Om maar te zwijgen van een Golf I met 400pk tegen een Skyline met 400pk..
Chimera
5 October 2009, 01:33
Laat staan dat pks alleen niet de snelheid van een wagen bepalen over het circuit
Friez
5 October 2009, 08:18
De klasses zullen een verhaal apart gaan worden. Misschien dat er naar gewicht/pk verhouding gekeken moet worden? Een poos terug tegen een 350pk sterke Skyline geraced (ook nog een rollende start)...pas bij de 140 km/uur liep hij heel langzaam los...en dat is toch niet gek voor een auto met 153pk.
Dan moet ik erbij zeggen dat de Corsa 714 kilo weegt.
De Skyline waar ik over spreek heeft ook aan Time Attack mee gedaan vorig jaar. Een Corsa is vele malen lichter en met een goede remmenset is het theoretisch mogelijk om veel later te remmen voor een bocht. Met andere woorden: je zou een stuk snellerere ronde tijden neer kunnen zetten.
Maar dan is de vraag wat ziet het publiek liever? Een 350pk Nissan Skyline of een 150pk Corsa A?
Ik vind het voorstel van Ronald erg goed. En ik vind persoonlijk €200,- voor de 4 wedstrijden een lachertje om daarvoor zo lang op het circuit te rijden.
vdw
5 October 2009, 09:33
Ik hou de ontwikkeling van jou corsa en time attack goed in de gaten. Ik zit er zelf aan te denken weer een swift Gti te kopen. Eerste model. Standaard 100 pk, maar met een klein turbootje derop zal ik in ongeveer dezelfde verhoudingen gaan rijden.
Misschien ietsjes zwaarder..... Dus als jij wel mee mag rijden ga ik iets serieuzer op zoek namelijk:o
Joep
5 October 2009, 13:03
PK-gewicht is van belang.. ik kom een klein licht autootje van 800 met 201 pk echt niet voorbij met mijn 1800 kg en 350 pk..
eerlijk? nee, denk het niet...
een Power to Weight ratio indeling zou beter zijn..
auto A= 251 pk/ton
mijn auto = 195 pk/ton
en dan zit ik niet eens in zijn klasse!!
ook van belang: zijn het wiel pk's of krukas pk's..
Giant
5 October 2009, 21:20
PK-gewicht is van belang.. ik kom een klein licht autootje van 800 met 201 pk echt niet voorbij met mijn 1800 kg en 350 pk..
eerlijk? nee, denk het niet...
een Power to Weight ratio indeling zou beter zijn..
auto A= 251 pk/ton
mijn auto = 195 pk/ton
en dan zit ik niet eens in zijn klasse!!
ook van belang: zijn het wiel pk's of krukas pk's..
Mee eens.... dat probleem heb ik ook 300pk met 1600kg en dan komt het baasje er nog bij.....
Kzal wel voor 3 klassen gaan en dan mss eentje tussen de SPS en PS.
Er zijn genoeg jongens die eigenlijk te snel zijn voor de SPS en te langzaam voor de PS.....
Maja Brian, suc6 ermee en we zien het volgend jaar vanzelf wel, ik vertrouw erop dat het helemaal goed gaat komen, kan nie w88 tot de volgende Time Attack editie.
Hansburger
5 October 2009, 22:20
Ik ben ook benieuwd wat het gaat worden. Ik ben nog meer benieuwd naar de planning, dan kan ik kijken of de evenementen niet samen vallen met de andere activiteiten die ik heb. :p
ronaldspeedequipment
5 October 2009, 23:09
Ik denk juist dat een instapklasse erg interessant is.
-Als deze klasse rijdt, hebben de overige klasses de tijd om hun auto weer gereed te maken;
-Voor het publiek een mogelijk rustmoment, degene die willen eten gaan eten, wil je kijken dan blijf je kijken;
-makkelijke instapklasse voor beginners. Hiervan zullen er vast mensen door stromen naar de semi-pro's;
-tracktime. Beter een instapklasse dan een lege baan, want daar zit helemaal niemand op te wachten. Tevens voor beginners een mooie kans om kennis te maken met het time attack-gebeuren;
Ik zou voor de beginners zoals VDW al zei een max gewicht instellen. Max vermogen zou ik zelf niet aan beginnen. Tenminste, geen 100pk max. Dan vallen er erg veel auto's af. Met 150pk op max 900 kg heb je ook al een erg lekker wagentje. En je geeft rijders de kans om een interessante auto te bouwen, zoals bijv een Corsa A met een 2.0. En op deze manier blijft het nog vrij betaalbaar ook, omdat je motoren niet tot het alleruiterste zult gaan persen. Wegligging blijft dan de belangrijkste factor.
Er heeft al een corsa a met 150pk mee gedaan en die werd eerste in de semi pro ,mag die dan ook weer met de beginners mee doen ?
ronaldspeedequipment
5 October 2009, 23:26
Leuk om alle reacties te lezen. Ik moet zeggen dat een hoop punten die hier geopperd worden niet realistisch zijn, maar ik zie ook een wat reacties die het wel snappen. Ronald van Showoff kan bijna hier komen werken, wij denken bijna het zelfde. Wel moet er realistisch gedacht worden en is Time Attack geen race klasse waar je per jaar duizenden euro’s aan kwijt ben om aan deel te nemen, daarnaast zijn wij NL en geen Japan waar alle top tuners en hoofd sponsoren maximaal instappen en bergen met geld mee brengen. Ik heb Time Attack hier opgezet met de bedoeling dat je voor een relatief laag bedrag mee kan doen met je snelle auto.
Wat punten die wij zelf al hadden bedacht en ook sterk aan denken om door te voeren:
- Competitie van minimaal 3 wedstrijden
- Vaste startnummers
- vooraf inschrijven voor de competitie
- Wellicht komt er een soort van “open” klasse bij
- Semi pro word dan ook echt voor de beginners (maar wel op niveau)
- selectie zal altijd blijven
- duidelijke start
- Rij je opmerkelijk sneller als dat je ingedeeld bent, dan word je een klasse omhoog geschoven (Zie het al een eer!)
- Pitstraat voor de finale open voor “gasten”
Maar geef ons even wat tijd om alles goed uit te werken. Ik verwacht eind dit jaar de website volledig nieuw te hebben opgebouwd. Daar presenteren wij dan ook alle nieuwe regels en klasse. Wat voor mij wel zo goed als vast staat is dat er geen gecombineerde races zullen zijn op DAF en JAF. Ik vind dat een Golf niet thuis hoort JAF en een Civic niet op DAF. Vanaf volgende week kan er worden ingeschreven voor het seizoen van 2010. Alle oud time Attack rijders en nieuwe serieuze kandidaten krijgen wellicht van mij een uitnodiging voor een leuke Time Attack borrel om eens met elkaar bij te praten.
Brian je moet het niet zien als gecombineerde races op daf en jaf maar als twee evenementen op een dag als porsche scene & olttimer festival ging ook goed toch ?
Dus JAF&TA en DAF&TA en dan de time attackers in de pit boxen bij elkaar als twee gescheiden evenementen.
Ben
5 October 2009, 23:28
Er heeft al een corsa a met 150pk mee gedaan en die werd eerste in de semi pro ,mag die dan ook weer met de beginners mee doen ?
Als die persoon al eens eerder heeft meegedaan, is het geen beginner meer he ;) Bedoel het als instapklasse, mensen zonder Time Attack-geschiedenis die met een betaalbare auto eens kunnen kijken of het wat voor ze is. Zo worden ze niet meteen zoek gereden door de heren in de Semi-Pro klasse. Als je merkt dat je in de instapklasse lekker kan meekomen werkt zoiets aardig motiverend, en zul je makkelijk door kunnen stromen naar de Semi-Pro, waar je je dan moet bewijzen tegen de groteren.
ronaldspeedequipment
5 October 2009, 23:35
vind het idee van pk klasse wel erg gaaf.
0 tot 200 pk
200 tot 400 pk
400 tot 600 pk
600+ pk
verdeel deze rijders over heel de dag in een sesie van 30 min warm up
en aan het eind van de sessies baan opruimen en dan starten in sessie's van 45 min
denk dat je zo leuk spectakel krijgt met wagens die aan elkaar gewaagd zijn (zo zie je ook wie er de beste set up en rij kwaliteit heeft)
pk klasse werken niet tijdens TA vs DPP werd een viper(450pk)eerste ,golf 1(198pk) tweede en een skyline(630pk) derde, dat zijn dan auto's uit drie verschillende klasse ?
ronaldspeedequipment
5 October 2009, 23:59
Als die persoon al eens eerder heeft meegedaan, is het geen beginner meer he ;) Bedoel het als instapklasse, mensen zonder Time Attack-geschiedenis die met een betaalbare auto eens kunnen kijken of het wat voor ze is. Zo worden ze niet meteen zoek gereden door de heren in de Semi-Pro klasse. Als je merkt dat je in de instapklasse lekker kan meekomen werkt zoiets aardig motiverend, en zul je makkelijk door kunnen stromen naar de Semi-Pro, waar je je dan moet bewijzen tegen de groteren.
Ik bedoel er eigenlijk mee dat het voor hem toen ook de eerste keer was en dus toen een beginner maar hoort kwa ronde tijden niet tussen de beginners.
En een hoop "beginners" hebben vaak meer circuit/vrij rijden ervaring dan dan ik in de pro's ?
Joep
6 October 2009, 14:09
pk klasse werken niet tijdens TA vs DPP werd een viper(450pk)eerste ,golf 1(198pk) tweede en een skyline(630pk) derde, dat zijn dan auto's uit drie verschillende klasse ?
van daar power to weight!!
jeroentje.nl
6 October 2009, 16:42
nee want dat is niet time attack.
time attack mag je zo gek doen met je auto als je wil... dat is time attack
Joep
6 October 2009, 23:15
om het toch leuk te houden en spannend voor publiek en jezelf (als rijder) lijkt het mij interessanter om de tijden dicht bij elkaar te hebben met de verschillende auto's en dat lukt je alleen als je de vermogen-gewicht verhouding bij elkaar houdt.
de eerste keer dat ik mee deed was idd puur voor de lol, daarna werd het al wat competitiever, maar zag dat ik kansloos ben tegen (bv) een oranje uitgeklede Golf mk1 met weet ik veel wat voor een motor en volledig race onderstel..
dan kun je wel leuk 500PK hebben met 2000kg, maar dan blijf je kansloos tegen een race-spec mini met 125 pk..
dat is leuk voor 1 keer maar zelf word je er niet méér door gemotiveerd.
Simone
6 October 2009, 23:37
Haha, ik heb hier nog een ideetje :) (door een coureur uit de GT4 zelf aangegeven;))
Om een (echte) coureur in een gemiddelde auto van een klasse een rondje te laten rijden om een tijd neer te zetten en die tijd te attacken ;)
Ik weet nog wel een paar rijders die daaraan mee willen doen :D
Joep
7 October 2009, 01:20
je denkt toch niet dat een coureur zomaar in iemands auto mag? die gasten rijdn op het randje of er net overheen "het is toch niet mijn auto, maar moet de beste tijd laten zien hier"
en daar is de grindbak.. nee bedankt, dat doe ik liever zelf..
Friez
7 October 2009, 09:24
Simone of Brian willen hun auto toch wel afstaan voor dat rondje? :p
jeroentje.nl
7 October 2009, 10:24
hou het nu maar gewoon bij time attack zoals het is bedoelt... daar is niks mis mee.
Er moet alleen iets bedacht worden om er meer aandacht voor te krijgen.
meer goede rijders/auto's... meer publiek.
gewoon time attack zoals we het nu kennen naar een hoger niveau.
Brian
7 October 2009, 11:33
Simone of Brian willen hun auto toch wel afstaan voor dat rondje? :p
Geen probleem, met die paar pk's wordt het vast geen top ronde tijd ;)
Lucazz
7 October 2009, 11:49
3:55 hihhihii
Simone
7 October 2009, 12:00
Haha, die van mij redt het einde van de ronde denk ik niet.. ;)
multiblade
7 October 2009, 20:38
Eens met Jeroen :D
Nitrous
9 October 2009, 11:42
Haha, ik heb hier nog een ideetje :) (door een coureur uit de GT4 zelf aangegeven;))
Om een (echte) coureur in een gemiddelde auto van een klasse een rondje te laten rijden om een tijd neer te zetten en die tijd te attacken ;)
Ik weet nog wel een paar rijders die daaraan mee willen doen :D
Er hebben al echte coureurs gereden in getunede auto's in het TA verleden:D
Kijk maar eens door de oude inschrijvingen.
Er zijn bedrijven die meteen een getrainde coureur zetten in hun trots:)
Ik ben het niet eens dat een Corsa A, Saxo of Mini tot 900kg per definitie snel zijn ondanks hun ideale pk/ gewichtsverhouding.
Voor een goede wegligging op het circuit is de wielbasis simpelweg te kort.
Daarnaast liever aandrijving op de achterwielen of 4wd.
Simone
9 October 2009, 15:00
Ik weet het! Jeroen Dik, Thierry Kohler en Simon Gras zijn namen die vaker voorbijgekomen zijn. Hopelijk komen in 2010 meer namen voorbij die ook tijdens DPP rijden..
Ik kan in ieder geval niet wachten om TA tot een hoger niveau te brengen!
Joep
9 October 2009, 21:40
je zegt het goed: bedrijven! een particulier zet niet zomaar iemand in de auto tenzij het hem niet interesseert vanwege genoeg geld ofzo!
ik heb aardig wat tijd in mijn auto zitten evenals die andere supra Mk3 eigenaar en dan rij je het liefst zelf de grindbak in en moet je zelf of de "steenslag" zitten, niet iemand anders die jouw auto ff naast de baan parkeert, weg loopt en zegt "NEXT!" en jij weer een jaar sparen,bouwen en bloeden..
ronaldspeedequipment
17 October 2009, 16:46
Hey Brian
In Engeland rijden ze op de ingekorte banen en duurt een rondje minder dan een minuut.
als je naar de layout van assen en zandvoort kijkt zie je dat je de baan kunt inkorten/halveren .
voordelen zijn :
1 intressanter voor publiek ,auto komen twee maal zo vaak langs .
achter op de circuits staat toch nagenoeg geen publiek.
2 publiek kan de auto´s bijna over de komplete baan volgen,dus
overzichtelijker voor ze.
3 baan is makkelijker te leren voor minder ervaren coureurs dus meer
competitie .
4 baan is veiliger want de snelle/moeilijke bochten haal je er uit ,slotemaker
en scheivlak en op assen ramshoek .
5 Je kunt makkelijker alle baan posten bezetten ,bent sneller terplaatsen bij
calamiteiten .
Evo3
17 October 2009, 18:00
Goed idee.
Nitrous
17 October 2009, 23:36
Dat zijn nou net de stukken waar de jongens van de mannen gescheiden worden:D
Liever over het hele circuit;)
jeroentje.nl
18 October 2009, 02:10
niet eens zo'n heel gek idee inderdaad.
mij maakt het niet uit als er maar geblazen kan worden
Giant
20 October 2009, 21:13
+1.....
Je moet ze niet verkorten dat maakt het nou zo intressant.....
Ik haal juist op die stukken mijn winst.
Je hebt mss wiel gelijk dat ze meer voorbij komen maar als je zoals nu met 20 auto's de baan op gaat dat er altyd wel iets of iemand voorbij komt en als je een verkorte baan neemt dan krijg je dat je vaker last van verkeer heb en mss krijg je dan ook meer gevaarlijke situaties.....!!!
Mijn mening is lekker de baan zo houden zoals hij nu is en verder gaan op de eerdere iedeeen....!!!
Evo3
20 October 2009, 23:35
Gisteren over de korte baan gereden, en ik kan je zeggen dat bevalt me goed.
Veel meer actie en de auto's komen ook veel vaker voorbij. Dus meer voor het publiek.
Friez
21 October 2009, 11:24
De verkorte baan heeft zeker zo zijn voordelen. Ik stem voor :p
Ik meende dat er vorig jaar niet meer dan 20 auto's reden...als het een korte baan is kun je de rij-tijd ook verkorten en meer sessies doen.
peter de beus
21 October 2009, 11:44
rij tijd verkorten is echt geen optie, voordat je uit de pit bent, en je banden zijn goed op temperatuur ben je 10 minuten verder, met een sessie van 20 minuten heb je dan echt niet veel tijd meer.
Friez
21 October 2009, 12:54
Dat is inderdaad iets voor de pro-klasse. De instapklasse zal naar mijn idee aan 15 min voldoende hebben. Maar daar wordt het weer ingewikkelder van.
Je zal iets tijdwinst halen na de 20 min om de baan vrij te krijgen bij een verkorte baan. Over diverse races gezien zal dat wel weer tijdswinst behalen.
CoupEter
21 October 2009, 15:10
dan een sessie kort en lang doen!
voor het publiek is kort een beter idee. voor een lange sessie zou aangegeven kunnen worden ook op andere plekken op het circuit te gaan kijken. zodat het publiek ergens anders de actie ziet.
zo hou je iedereen tevreden. publiek en rijders.
Giant
21 October 2009, 21:04
Naja khoop dat ze er nie mee akkoord gaan want de uitdagenste/mooiste stukken vallen dan weg..... naar mijn mening is er genoeg te zien op de baan ook met de lange baan versie.....!!!!!
We horen het van zelf wel van Brian.
ronaldspeedequipment
21 October 2009, 22:51
daar heb je helemaal gelijk in daarom reed er op zandvoort een viper en 2 golfjes 1 voor op :D probeer het alleen voor het publiek wat interesanter en de wat minder mannelijke rijders wat makkelijker te maken ;)
ronaldspeedequipment
21 October 2009, 23:15
+1.....
Je moet ze niet verkorten dat maakt het nou zo intressant.....
Ik haal juist op die stukken mijn winst.
Je hebt mss wiel gelijk dat ze meer voorbij komen maar als je zoals nu met 20 auto's de baan op gaat dat er altyd wel iets of iemand voorbij komt en als je een verkorte baan neemt dan krijg je dat je vaker last van verkeer heb en mss krijg je dan ook meer gevaarlijke situaties.....!!!
Mijn mening is lekker de baan zo houden zoals hij nu is en verder gaan op de eerdere iedeeen....!!!
ja intressant voor de rijders maar evenement draaien om bezoekers niet of 20man lekker heeft gereden of je moet met ze 20tige ff 20000euro neerleggen hebben we geen bezoekers nodig,:rolleyes:
halve baan is nog steeds twee kilometer ,20 auto's op twee kilometer hoeft geen probleem te zijn ,alleen zijn er altijd mensen die op een kluitje blijven rijden en elkaars ronden verpesten .(dom) ga van het gas laat je afzakken ,kost een rondje en he :eek: heb je in eens een vrije baan:D
gevaarlijke situaties worden meestal veroorzaak door langzame rijders die te weinig in hun spiegels kijken en ineens van hun lijn afwijken de snelle rijders zitten op de grens van hun grip en kunnen dus niet zomaar uitwijken.
korte baan betekent alle baan posten ruim bemand dus kan er duidelijker met de blauwevlag aangegeven worden dat er een snelle deelnemer aan komt dus veiliger.
ronaldspeedequipment
21 October 2009, 23:35
Brian
hoeveel inschrijvers zijn er gemiddeld eigenlijk voor time attack.
multiblade
22 October 2009, 00:43
Geloof dat in Engeland de rijders die in hun snelle ronde zitten met hun licht aan rijden. Op die manier kun je elkaar de ruimte geven/gunnen, een soort van gentlemans agreement.
Lucazz
22 October 2009, 11:08
@ brian probeer deze naar NL te halen kudo`s zls t je lukt±
the gobstopper:
http://videos.streetfire.net/video/TIMEATTACK-SUBARU-850HP_193091.htm
http://videos.streetfire.net/video/The-Gobstopper-Donington_696036.htm
Brian
22 October 2009, 11:23
Brian
hoeveel inschrijvers zijn er gemiddeld eigenlijk voor time attack.
Afhankelijk van de klasse en de datum. Gemiddeld 80 aanmeldingen als er 2 klasse zijn.
@ brian probeer deze naar NL te halen kudo`s zls t je lukt± the gobstopper:
http://videos.streetfire.net/video/TIMEATTACK-SUBARU-850HP_193091.htm
http://videos.streetfire.net/video/The-Gobstopper-Donington_696036.htm
Roger Clarks hebben wij al contact mee gehad, helaas komt het ook voor hun niet altijd uit.
Daarnaast wil ik over het hele circuit blijven rijden.
Friez
22 October 2009, 12:15
Verkorte baan levert voor het publiek enkel en alleen voordelen op. En kans op ongelukken vind ik wat overdreven. Als ik mij inschrijf voor Time Attack dan verwacht ik dat ik maar ook mijn "tegenstanders" voor de snelste ronde proberen te gaan en sportief t.o.v. gaat rijden en gedragen.
Wanneer je het vergelijkt met vrij-rijden op Zandvoort heb je inderdaad veel kans op ongelukken omdat je daar met 50 auto's tegelijk de baan op wordt gestuurd en veelal met weinig ervaring daar hun ronde doen.
Vrij-rijden ben ik om die reden ook niet meer gaan doen en verwacht wanneer ik mee ga doen aan Time Attack dat de tegenstand serieus is en kennis van zaken heeft over circuitrijden.
Dat van de lampen vind ik inderdaad een erg netjes idee. Lange baan of korte baan...voor mij maakt het niets uit. Ik vind het persoonlijk leuker als er 2000 man op de tribune zit omdat het populairder en aantrekkelijker is om naar te kijken om een korte baan te rijden.
ronaldspeedequipment
22 October 2009, 23:29
persoonlijk vond ik het concept van de eerste time attack het best en veiligste .
smorgens 25 tot 30min warmingup/baanverkenning en dan gewoon alle inschrijvers(stuk of 80) in meerdere ong 4 groepen ,niemand hoeft risico's te nemen tijden worden wel gemeten maar zijn niet van belang.
kwalificatie ,opwarm ronde flyinglap uitloopronde , snelste 20 ofzo door naar finale. en aanmoedegings prijs voor de snelste 3 of 10 afvallers.
Finale ,snelste 20 in omgekeerde volgorde,dus gene met langsaamste kwalificatie tijd eerst ,dan blijft het tot de laatste rijder spannend en begrijpelijker voor het publiek .
Op deze manier zullen er meer mensen inschrijven met duurdere auto's die anders bang zijn dat een ander tegen ze aan rijd .
Brian
23 October 2009, 10:37
Op deze manier zullen er meer mensen inschrijven met duurdere auto's die anders bang zijn dat een ander tegen ze aan rijd .
Als je bang bent voor schade kan je je beter helemaal niet inschrijven. Er zijn in de afgelopen Time Attacks minimaal aan schades geweest door contact met anderen. Wat er aan schade is geweest, is vaak ontstaan omdat mensen hun/de auto grens opzoeken.
Giant
25 October 2009, 11:04
Als je bang bent voor schade kan je je beter helemaal niet inschrijven. Er zijn in de afgelopen Time Attacks minimaal aan schades geweest door contact met anderen. Wat er aan schade is geweest, is vaak ontstaan omdat mensen hun/de auto grens opzoeken.
+1 Kheb ook lang moeten sparen voor mijn* auto en je loopt het risico dat er wat gebeurt maar ik neem het op de koop toe..... het is zo wie zo veiliger dan knallen op de openbare weg en het kost hier nie je rijbewijs hahahaha. Lekker bij de lange baan versie houden en een leuke klasse indeling bedenken en gaaaaaaan....!!!!
Khoop zelf dat er een competitie wordt gehouden over 4 races (2x zandvoort 2x assen) 3klasses zoals het nu is alleen dan klasse tussen de SPS en de PS en dat iedere deelnemer punten krijgt, niet alleen de top 8 ofzo zoals bij de F1 egt iedereen dan krijg je ook nog strijd om de lagere plaatsen.
mark
4 November 2009, 13:55
Al iets meer bekend over de nieuwe timeattack site en hoe je aanmeld??
Achter de schermen zijn we flink bezig aan de nieuwe website, die vanaf 1 november 2009 online is
We maken vanaf 1 november bekend hoe je je kunt aanmelden;););)
peter de beus
4 November 2009, 14:10
hij is wel wakker zeg!! je hebt er iniedergeval zin in:D
Chimera
4 November 2009, 14:15
*kuch*
http://www.vimeo.com/7395270
mark
4 November 2009, 18:25
hij is wel wakker zeg!! je hebt er iniedergeval zin in:D
Zeker weten:)
vdw
4 November 2009, 21:18
*kuch*
http://www.vimeo.com/7395270
ben benieuwd wat er dit jaar allemaal weer de baan op komt gereden!
Begint nu alweer te jeuken eigenlijk. Vond het de laatste keer bij JAF wel erg gaaf met die engelsen:rolleyes:
Joep
5 November 2009, 00:13
heb ik het mailtje gemist met het hapje/drankje en de discussie over de nieuwe setup voor TA? of heb ik nog recht op een borreltje?!?
jeroentje.nl
5 November 2009, 10:16
Ja waar blijft de uitnodiging ?
vdw
5 November 2009, 18:43
ik had brian vorige week nog gemailt en toen ging hij naar Las Vegas.....
Dus grote kans dat die mail komt als hij terug is.
Patjuh
5 November 2009, 20:03
decibel contesten moeten weg van de paddock komen alleen maar sjonnies op af voor zo leuk race evenement.
jeroentje.nl
6 November 2009, 00:05
plus het slaat nergens op dat wij aan geluidnormen moeten voldoen op het circuit... terwijl ze op de paddock proberen zoveel mogelijk geluid te produceren :rolleyes:
peter de beus
6 November 2009, 11:32
het lijkt er anders op alsof jij ook probeert zo veel mogelijk geluid te produceren:D
jeroentje.nl
6 November 2009, 13:27
Nee hoor... 3 dempers in het uitlaat systeem... ik weet ook niet hoe ik het nog op kan lossen :cool:
Chimera
6 November 2009, 14:20
http://www.zoutenpepermolenshop.nl/product-afbeelding/normaal/13995//design-peper-en-zoutstel-gemaakt-van-kurk.jpg
jeroentje.nl
6 November 2009, 16:12
Oplossing: microfoon van de geluidmeting slopen
peter de beus
6 November 2009, 17:47
ja idd.... ik moet ook nog maar zien dat ik het goed krijg... heb nu een 48cm lange midden demper (4inch binnenmaat) laten maken... kijken of dat helpt...
Giant
9 November 2009, 21:05
Ach ja mijn 6pitter klinkt nog beschaafd...... als het mee zit van de zomner een stuk minder beschaafd...... hopen dat ik binnen de Db limiet blijf hahaha.
Leonardo
12 November 2009, 03:59
De indeling van de baan zoals bijvoorbeeld Zandvoort is prima zoals hij is.
Daar moet je niet aan gaan tornen.
Wel denk ik dat er nog een klasse tussen Semi Prostreet en Prostreet moet komen omdat het gat erg groot is.
Kunnen er tevens meer deelnemers zich aanmelden en deelnemen aan het event.
Je zou bijvoorbeeld ook een verschil kunnen maken in deelnemers van bedrijven en particulieren. Zodat de bedrijven om de eer gaan strijden en de privateers afzondelijk van elkaar (is maar een idee).
De beloningen mogen inderdaad ook wat rianter worden dan bijvoorbeeld een DVD of iets dergelijks, omdat er toch veel; tijd, energie en geld ingestoken wordt om hier iets van te maken door de deelnemers.
Wat Giant aan kaart als een punten telsysteem lijkt me een goed plan, tevens ben je dan gelijk ingeschreven voor een heel "seizoen". Dus bijvoorbeeld die 4 races (2x zandvoort en 2x assen).
Om zo'n deelnemers veld te kunnen plaatsen moet je denk ik het sprint programma inkorten. Tevens ben ik het COMPLEET eens met het feit dat die gasten met die DB meters mogen vertrekken. Wil je herrie maken ga je maar lekker op de boulevard rijden en showen wat je allemaal hebt.
Ik kan hier nog wel een waslijst met ideeen posten omdat ik denk dat er veel verschillende opties zijn om dit event tot een groot succes te maken. Dus komt er hier misschien een bijeenkomst over met bestuursleden van de clubs/bedrijven om hier over te discusieren?
En het feit wat werd aangehaald dat auto's met veel pk's voor spectacul zorgt zal ik maar niet te serieus nemen met mijn beschamelijke 280 pk's en een 3e plaats.
Ik hoop op een leuk seizoen met veel time attack evenementen.
Succes 402 met de vernieuwde opzet!
Leon.
Barreljan
12 November 2009, 18:33
Ach ja mijn 6pitter klinkt nog beschaafd...... als het mee zit van de zomner een stuk minder beschaafd...... hopen dat ik binnen de Db limiet blijf hahaha.
Gillen met dat ding, als ik achter je zit wil ik je kunnen horen :D Ik val gelukkig al geruime tijd in de limitering ondanks dat ie goed te horen is.
Even mijn wensen / ideeën uitspreken;
* Sprints of inkorten of anders faciliteren (op een andere plek)
* Meer Time Attack (hoe dan ook, goed idee is ook om de niet-streetlegal auto's, de zga racebakken een eigen klasse te geven)
* Drifters van de baan af, op ander terrein
* Tijd indeling; afgelopen keer op Assen met JAF was het heen/weer. Ik wilde ook nog wat zien van de PS klasse maar ik moest snel weer in de rij voor de finale en later weer met vrij-rijden. Voor deelnemers is de 'concurrentie' bekijken ook fijn denk ik. Andere mensen konden de SPS finale ook deels zien want die zaten bij de briefing voor vrij-rijden. Dat is ook minder voor hun denk ik.
Misschien een idee om de spreker van te voren leuke feiten/details over de deelnemers mee te geven? Een soort background info over de auto en wat er deels mee uitgespookt is? Dat houd wellicht de bezoeker ook op de tribune als het een wat 'saai' rondje is.
DrLoco
15 November 2009, 19:27
ik wil maar 1 ding meer engels geweld op nl bodem tijdens jaf hoorde je 80% van de mensen enkel nog maar over de 3 evo's praten wat zijn dat publiek trekkers zeg :D
jeroentje.nl
15 November 2009, 23:07
ja dat was wel jammer inderdaad... dat je alleen maar over die evo's hoort.
Er is er wel 1 verslaan door een NLder ;-)
Maar leuk dat ze er waren dat zeker.... voor het publiek natuurlijk geweldig.
Het is alleen een klasse appart zoiets... dat niveau gaan we hier voorlopig nog niet halen
Giant
17 November 2009, 22:12
Ja dat waren ze zeker alleen khad ze mss als demo laten mee rijden want kwa autó's kunnen we bijna nie aan hun tippen daar zit veeel meer geld in als wat wij erin stoppen.
Maare Brian..... is er al wat bekend over de nieuwe indeling van time attack en wanneer kunnen we ons inschrijven voor Steetpower editie 2010....???
Brian
18 November 2009, 10:54
nog geduld tot eind deze week :)
Brian
22 November 2009, 13:19
eindelijk is de nieuwe website klaar voor Time Attack.
Bekijk het op www.timeattack.nl
peter de beus
22 November 2009, 13:59
wooow netjes zeg brian!
Evert Thomas
22 November 2009, 17:03
Super! Me gelijk maar ingeschreven voor het gehele jaar.
Giant
26 November 2009, 20:12
Nix mis mee ff inschrijven.nl hahaha
Maar als ik het nu eigenlijk goed begrijp veranderd er nie veel en worden de echt snelle jongens uit de PS gehaald en dan doorgeschoven naar de Extreme klasse....???
Als dat zo is kan ik me dit keer voor de PS inschrijven....!!!!
Brian
27 November 2009, 11:06
Klopt, jij kan je aanmelden voor de PRO klasse!
Leonardo
30 November 2009, 12:11
Brian,
De site ziet er erg netjes uit!
Ook de nieuwe indeling spreekt mij erg aan.
Maar er is niet terug te vinden wat voor prijzen je kunt winnen met dit evenement...
peter de beus
30 November 2009, 14:55
brian, denk je dat er genoeg auto's zijn om mee te doen in de extreme klasse????
of laat je een aantal mensen die voorheen pro street reden nu in de extreme klasse los???
denk dat het erg moeilijk is om 15 ECHT snelle auto's naar niveau van bijvoorbeeld de 2 engelse evo's bij elkaar te krijgen...
Brian
30 November 2009, 17:17
Die 15 hoop ik wel te halen, we zullen zien wat de aanmeldingen zijn. Ik verwacht wat DSC auto's.
Svda
30 November 2009, 18:23
brian, denk je dat er genoeg auto's zijn om mee te doen in de extreme klasse????
of laat je een aantal mensen die voorheen pro street reden nu in de extreme klasse los???
denk dat het erg moeilijk is om 15 ECHT snelle auto's naar niveau van bijvoorbeeld de 2 engelse evo's bij elkaar te krijgen...
Ben ik ook benieuwd naar , denk eigenlijk dat er in Nederland geen concurentie is voor die 2 evo's.Dat zijn zulke pk monsters dat finacieel niet echt haalbaar is hier in NL.De klasse's daar in the UK gaat hoop geld in om en als je ziet dat daar evo's en subaru's tussen die 700 en 900 pk zitten.Die gele evo op 885 pk maar nog een extremere is die van Norris Design.
Op zich wel leuk dat het in nederland aan het warmdraaien is.Maar zou gewoon dat tot de pro klasse houden.
Giant
30 November 2009, 19:55
Ok ok nou dan gaan we dat doen he hahaha.
Denk als je over extreem spul praat dat je al snel op de RX-7 uitkomt en de verschillende skylines en evo's uit NL dan nog wat buitenlandse inschrijvingen.... die 15 ga je wel redden denk.....!!!!!
Chimera
30 November 2009, 21:30
En er worden nog wat TA projecten intussen voorbereid :D
Brian
30 November 2009, 23:01
Al rij je niet in de top van de extreme mee, als je al in die klasse ingedeeld wordt, mag je dat als een complument zien!
Zie het zo: Leuk om de beste te zijn bij een vriendenvoetbal elftal, maar het is een toch leuker om in de basis te staan bij de eerste.
gijsje
1 December 2009, 00:34
Ik ben druk bezig om een goede auto te maken maar ik ga maart helaas nooit halen :(
Dan moet ik in maart mijn s13 maar weer mee nemen :)
Giant
1 December 2009, 21:02
Ja indd ik wil het ook maar de centjes zitten nie egt mee.... paar kleine aanpassingen en dan hoop ik in maart weer van de party te zijn...!!!
Evo3
1 December 2009, 22:54
Zo, net ingeschreven nu maar afwachten. ;)
peter de beus
2 December 2009, 09:57
ik wil ook wel inschrijven, maar ik kan niks aan de auto doen nu door m'n rib breuk actie... mag over 2 maanden pas weer autorijden.. .nouja ik zie het wel|:D
Turbo Johan
4 December 2009, 14:11
Wat voor auto's doen er allemaal mee in de extreme klasse?
Wij hebben ons daar ook voor opgegeven met een Seat ibiza TDI.
Maar als er ook Sakers e.d. komen houd het snel op natuurlijk :rolleyes: :D
Johan
Brian
4 December 2009, 18:45
Ik verwacht in de extreme klasse vooral auto's boven de 400 pk ongeveer die redelijk circuit klaar zijn met een bestuurder die wel kan rijden.
peter de beus
4 December 2009, 18:56
ik zou even wachten tot je alle inschrijvingen hebt...
stel dat je heel veel auto's hebt van boven de 500pk (dan begint het pas echt extreem te worden) dan zou ik die in een apparte klassen steken.
anders heb je straks weer het probleem dat de pro street en extreme klasse bijna gelijk zijn.. want een skyline met 400pk kan je gewoon bijhouden met een ibiza met 300pk.... ik zou proberen het extreme ook echt extreme te houden dus de echt HEEL snelle auto's daar de (engelse) evo's, viper, pro import skyline's, jeroentje.nl echte race auto's.
blijft heel erg lastig om te selecteren welke nieuwe deelnemers snel zijn en welke niet natuurlijk...
Brian
4 December 2009, 20:36
Het was een voorbeeld, ik wacht alle aanmeldingen af.
Lex
6 December 2009, 21:31
Ik denkt er nog even over na om zich op te geven.
Eerst de GT Turbo maar een rookvrij maken. Ik denk niet dat jullie zitten te wachten op een rookgordijn uit 1 van de deelnemende auto's.
Niet dat ik verschrikkelijk veel kans, en ik moet eerst maar eens kijken of ik wel goed genoeg ben om door de voorselectie heen te komen.
peter de beus
7 December 2009, 14:14
nou als er 3 klasse's zijn lijkt me dat de kans wat groter word dat je met bijna wat minder getunede auto's ook kunt meedoen.
Giant
7 December 2009, 21:11
Denk het ook..... er kunnen nu zeker 20 auto's extra mee doen en nu hebben de mindere auto's ook een kans.
Joep
11 December 2009, 00:53
*baalt nog steeds van het niet borrelen...*
Leonardo
12 December 2009, 21:29
Ik zou iedere aanmelding afzonderlijk bekijken en vooral kijken naar de specs van een auto. Een skyline van 350-400pk vind ik minder extreem getuned dan een ibiza van 300 pk bijvoorbeeld.
Maar gelukkig ben ik niet van de organisatie en hoef ik de besluiten niet te nemen waar iedereen toch altijd een andere mening over heeft.
Ben wel erg benieuwd naar de nieuwe opzet!
Heb er weer veel vertrouwen in dat het weer een super dag wordt.
We wachten af...
roald
25 December 2009, 18:03
zijn er geen maximale vermogens gekoppelt aan de laagste klasse?
ik zou graag wel mee willen doen met een dan rond de 300pk mr2, maar 0% cirquit ervaring
jeroen-16v
26 December 2009, 21:07
zijn er geen maximale vermogens gekoppelt aan de laagste klasse?
ik zou graag wel mee willen doen met een dan rond de 300pk mr2, maar 0% cirquit ervaring
Dan zou ik niet mee doen met de extreme klasse, maar iet wat lager.
Gr jeroen
Brian
27 December 2009, 12:24
Je valt dan gewoon in de semo-pro klasse.
peter de beus
12 February 2010, 15:58
Brian,
Zijn er in nederland eigenlijk regels met inhalen??? ik zie vaak dat er links en rechts word ingehaald....
in engeland is het zo dat de gene die bezig is met een snelle ronden zijn koplampen aan moet hebben, en iemand die met een aan of uitloop ronde bezig is met de lampen uit en richtingaanwijzer rechts aan blijft rijden aan de rechter kant van de baan zodat er zo min mogelijk hinder plaats vind.... zo kunnen de marshals ook blauw vlaggen om de deelnemers duidelijk te maken dat ze ingehaald gaan worden door iemand die met een snelle ronde bezig is, mochten ze die over het hoofd zien. als iedereen zich hier netjes aan houd moet je altijd rechts inhalen, hoef je niet continu te kijken van wat gaat der persoon voor je doen, links of rechts er voorbij laten...
Giant
12 February 2010, 18:17
Ik zal de hele sessie vol gas aant rijden zijn, denk dat een goede oplossing is: als je met een snelle ronde bezig bent en je komt een langzamere auto tegen dat je licht signalen geeft met je grote licht en dat het langzamere voertuig aan de kant gaat dmv van de ideale lijn af te gaan en dat aan te geven met je knipperlicht.
Chimera
12 February 2010, 19:06
Geloof dat het nieuwe regelement wat dit betreft nog duidelijk wordt verteld tijdens de briefing ervoor
peter de beus
13 February 2010, 20:26
ja klopt iedereen rijdt hier vol gas...
in engeland rijdt iedereen steeds 1 of 2 snelle rondjes, dan een rondje rustig om de remmen e.d. wat te laten koelen, en jezelf tot rust te laten komen, en daarna weer 1 of 2 snelle rondjes.... zo hoef je niet 20 minuten achter elkaar vol aan het focussen te zijn.. scheelt je tijd;) maargoed dan moet dit wel HEEL duidelijk geregeld zijn anders krijg je de grootste ongelukken...
jeroentje.nl
14 February 2010, 04:39
ik heb met de finale maar 2 rondjes vol gas gedaan.
check je ronde tijden maar eens... meestal is rondje 2 of 3 de snelste... dan zwakt het af
ronaldspeedequipment
14 February 2010, 16:33
check je ronde tijden maar eens... meestal is rondje 2 of 3 de snelste... dan zwakt het af
Heb je toch aardig wat baan kennis ;)
Ik reed in de 7 ronde pas me snelste tijd :D, helaas waren de bandjes tegen die tijd al aardig oververhit :mad:
peter de beus
15 February 2010, 11:20
maar waar had dat voor je eigen gevoel je mee te maken??dat de banden, remmen minder werden of dat je zelf minder geconcentreerd was???
zoiezo merk ik dat de auto ''frisser'' blijft (vooral de remmen) als je af en toe een rustig rondje doet. en zelf kan je ook even jezelf ontspannen, (pitspoezen kijken langs de baan):D banden zal een beetje van je bandenspanning en compound afhangen, dat hoeft niet echt problemen te geven....
Giant
15 February 2010, 20:57
maar waar had dat voor je eigen gevoel je mee te maken??dat de banden, remmen minder werden of dat je zelf minder geconcentreerd was???
zoiezo merk ik dat de auto ''frisser'' blijft (vooral de remmen) als je af en toe een rustig rondje doet. en zelf kan je ook even jezelf ontspannen, (pitspoezen kijken langs de baan):D banden zal een beetje van je bandenspanning en compound afhangen, dat hoeft niet echt problemen te geven....
Ik rij meestal aan het eind de snelste tyden..... je raakt meer gewent aan de baan en aan de omstandig heden.
Bij het karten rij ik meestal pas in de 2e helft mijn snelste tyd.
We gaan wel zien wat het gaat worden en als het regent net zoals vorig jaar hebben de meeste geen last van te warme banden ghahahaha.
peter de beus
16 February 2010, 11:34
ja ik heb dat zelf ook, alleen dan beginnen tegen die tijd de remmen meestal aardig heet te worden...
Giant
16 February 2010, 12:15
ja ik heb dat zelf ook, alleen dan beginnen tegen die tijd de remmen meestal aardig heet te worden...
Nie egt veel last van..... goede koeling op de Z zitten hahaha.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.