Volledige versie bekijken : de - Kabel doet raar
Rexxor
3 October 2009, 19:30
Nu heb ik net alle speakers aangesloten in me auto, alles zit goed (lijkt mij). Maar zodra ik de - in me versterker steek gaat alles zoemen in de auto net als een aardlus. Dit is vaag want me + zit niet eens aangesloten (geen zekering in de zekering houder = geen contact) zou het aan de - kunnen liggen of aan de remote:confused:
Alvast bedankt,
Grtz Rexxor
Tijsto
3 October 2009, 19:42
ik denk de rca (tulp)
maar zolang er geen spaning op je amp staat lijkt mij het raar dat ie zo iets kan doen
heb je geen foto van je instal?
Rexxor
3 October 2009, 19:55
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OYQ7HGPT.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XA33WJWX.jpg
Nu wel ;)gaat met name om de rechter versterker links heb ik nog niet geprobeerd maar ze hebben dezelfde voeding vanuit een verdeelblok van dietz. Alleen de -punten zitten op 1 plek en de remote en tulp komen vanuit me 4 kanaals en gaan dan naar me mono blok, maar die heb ik nog niet getest zo gezegt
General
4 October 2009, 10:55
Zo te zien heb je de voeding (+) al wel aangesloten...
ALTIJD eerst de massa (-) aansluiten om (interne) kortsluiting te voorkomen.
Maar... waarom heb je de radio aan staan tijdens het aansluiten?
Of begrijp ik dat verkeerd?
Rexxor
4 October 2009, 12:10
Zo te zien heb je de voeding (+) al wel aangesloten...
ALTIJD eerst de massa (-) aansluiten om (interne) kortsluiting te voorkomen.
Maar... waarom heb je de radio aan staan tijdens het aansluiten?
Of begrijp ik dat verkeerd?
Na alles aangesloten te hebben, heb ik de radio pas aangezet om te kijken of alles het deed. Toen dat niet zo bleek te zijn heb ik telkens het contact uitgezet en kabels los gehaald om te kijken wat het zou kunnen zijn.
De plus kabel zit er al in, maar in die kabel zit nog een zekering bij me accu, als die zekering er niet in zit heb ik toch ook geen stroom lijkt mij:confused:
Tijsto
4 October 2009, 13:18
zekering er wel in gedaan toen je ging testen?
kan ik niet opmaken uit je text..
of zie ik dat verkeerd?
Rexxor
4 October 2009, 14:33
klopt het ik er wel tussen gehad toen deed die het ook, dus toen zekering der uit gehaald en toen deed die het weer :S
Rexxor
5 October 2009, 21:57
Nu denk ik dat ik het weet na ff nagedacht te hebben, nu heb ik me speakers voor (audio system helon 165) op me radio staan en op me versterker.. zou het kunnen dat die daarom zoemmmmtttt? dus morgen ff de radio der afhalen zodat die puur over de versterker speeld (zou dit de oplossing kunnen zijn)
Kenji
5 October 2009, 22:01
Dus je speakers krijgen dubbele signalen?
Ja, dan is het niet zo raar dat je vreemde geluiden krijgt.
Rexxor
5 October 2009, 22:50
Dus je speakers krijgen dubbele signalen?
Ja, dan is het niet zo raar dat je vreemde geluiden krijgt.
net toch maar ff gouw het boekje op gezocht blijkt dat ik me versterker in de filter voor speakers achter gedaan heb :mad::rolleyes:
General
5 October 2009, 23:55
Ik begrijp geen reet van je uitleg....
is het probleem nu opgelost?
Kenji
6 October 2009, 00:04
Die laatste opmerking snap ik ook niet van hem, general.
Ik begreep dat hij z'n speakers EN op de radio EN op de versterker heeft aangesloten (dus 2 plussen en 2 minnen op 1 speaker)
Rexxor
6 October 2009, 13:40
Kenji heeft hem goed... ik had 2 plussen en 2 minnen op 1 speaker... probleem opgelost
BreeZe
7 October 2009, 11:47
effe iets anders.. blij dat het nu opgelost is!
maar waarom sluit je uberhaupt 2 + en 2 - op 1 speaker aan dat zie je toch :?
Rexxor
7 October 2009, 14:40
had het niet echt in de gaten nee had die kabels al 3 weken geleden getrokken en ik d8 dat dat het versterker kanaal was, wat dus niet zo was :(;)
Crama
7 October 2009, 14:46
Ik snap er nog weinig van maar als het is opgelost is het goed.
Want je hebt dus je radio en je versterker op je speakers aangesloten dan zie je toch als je je speaker op de versterker wil zetten van verrek daar zitten al kabels in. of heb ik heel het probleem/oplossing helemaal niet begrepen:D
Rexxor
7 October 2009, 20:59
Ik snap er nog weinig van maar als het is opgelost is het goed.
Want je hebt dus je radio en je versterker op je speakers aangesloten dan zie je toch als je je speaker op de versterker wil zetten van verrek daar zitten al kabels in. of heb ik heel het probleem/oplossing helemaal niet begrepen:D
ik had 2 poorten over zo gezegt en ik d8 dat die voor de versterker waren, maar die zijn voor de speakers achterin de auto bij de achterbank zeg maar (heb 3 deurs) dus ik dacht dat ze daar voor waren :)
Tijsto
7 October 2009, 21:17
mooi dat het is opgelost
maar blijf het een raar verhaal vinden ..
Rexxor
7 October 2009, 21:40
ja sorry ik leg het altijd een beetje vaag uit';)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.