PDA

Volledige versie bekijken : Grootlicht werkt niet na inbouw xenonset

BlackRav4
27 October 2009, 22:07
Hallo allemaal,

heb poosje geleden een xenonsetje ingebouwd van pilote 6000k H4 fitting met dimlicht xenon en grootlicht halogeen in een toyota rav4.

Heb nu het probleem dat als ik m'n grootlicht aanzet deze niet gaat brandde en m'n linker dimlicht uitvalt en de rechter begint te knipperen.

Heb alle stekkers nagelopen zat allemaal goed, spanning gemeten op de H4 stekkers van de auto zelf was ook gewoon goed, toen de oude halogeen lampen dr weer in gezet om te kijken of er in de auto niet iets was doorgefikt oid. oude lampen deed grootlicht het wel gewoon.

Iemand hier weleens zoiets mee gemaakt? Heb zelf het idee datie op 1 of andere manier niet goed kan omschakelen of zoiets.

Gr. Ruud

Riesh
28 October 2009, 11:10
totta is massa geschakeld, dat levert met gecombineerd xenon/halogeen bijna altijd problemen op.

je kan beter meteen bixenon pakken voor de kleine meerprijs

BlackRav4
28 October 2009, 13:09
zal dat het probleem oplossen?, anders ga ik gewoon kijken voor nieuwe lampen!:)

Swifty
28 October 2009, 18:22
Heb ooit es gehoord dat bij sommige wagens er draden omgewisseld moeten worden, maar zou echt niet meer weten welke....

Grtz Ramon

MINDstorm
29 October 2009, 18:41
ik denk dat je gewoon een bi-xenon set had moeten kopen. want hoe wil je nu grootlicht krijgen als er maar 1 lamp in je unit past? (ik ga dr dus vanuit dat je geen bi-xenon heb)

ik had zelf ook dat mn groot licht het niet meer deed nadat ik een ander setje xenon had in gebouwt, aangezien je die zo op je standaard h4 stekker kon steken.
maarja met mn angel eyes heb ik 2 verschillende unit's, dus ben ff een beetje aan het solderen gegaan, want met die xenon set in de stekker werd het groot licht niet meer aan gestuurt.

BlackRav4
31 October 2009, 09:26
nee ik heb idd geen bi-xenon maar me groot en dim zitten wel in 1 en dezelfde fitting dit doordat er op me xenonlamp een klein los halogeen bolletje zit voor me groot licht.

ik ben dr inmiddels uit hoe ik het kan oplossen. de stekker die normaal gesproken op me h4 lamp zit, zit 1 plus en 1 geschakelede massa voor me dim en 1 geschakelde massa voor me groot en bij me xenonkit is het juist een constante massa en 2 geschakelde plus draden. word dus ff wat draadjes omzetten en dan moet het gaan werken!

iig bedankt voor de reactie's:)

Willie
5 November 2009, 22:12
Heb dat bij mn yaris ook gehad.

Toyota werkt met gedraaide fases voor de lampen dus idd even wat draadje omsolderen

Bij mij kwam het er op neer dat ik de plus en de massa bij elkaar moest solderen van 1 fase (Hoe gek het ook klinkt!!!!:confused: )