PDA

Volledige versie bekijken : Versterker kapot?

mlieffering
3 November 2009, 14:24
Ik heb dus al die tijd een monoblok in mijn auto gehad van Audiobahn.
Altijd heeft hij het netjes gedaan, tot ik zondag gebeld werd door iemand die hem wel wou kopen.
Ik dus zondagavond laat(kwam terug van Walibi) de versterker eruit gehaald, en in de doos gedaan.
Koper stond rond +-23:30 bij mij aan de deur.
Volgende dag belt ie me dat de versterker het niet doet;
-Verlichting werkt wel, geeft géén geluid.
De 3 steekzekeringen in de zijkant van de versterker waren kapot zei ie:S (heeft ie dus vervangen, zonder resultaat)
Nu wil hij dus het liefst zijn geld terug, maar ik heb gezegd dat hij bij mij zaterdag nog gewoon gewerkt heeft
Hij vertelde me dat zodra hij de tulpstekkers een paar keer in en uit de versterker deed en ze goed aandrukt dat hij af en toe geluid geeft(heel zacht)

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Of dit bij het afkoppelen gebeurd kan zijn? of dat het toch bij hem gebeurd is

General
3 November 2009, 19:25
Kortsluiting gemaakt tijdens het aansluiten/afsluiten doordat de stroom er al op stond!
PANG! Dan knallen je zekeringen er uit (en met beetje pech brandt je printplaat door)

Zowiezo NOOIT de rca's er uit trekken als de versterker aan staat!

Tip van de week:
Als je een audio component tweedehands koopt of verkoopt, ALTIJD controleren of het component werkt dmv een multimeter (of gewoon nog even ingebouwd laten zodat de koper het werkend kan zien)
Daarmee voorkom je dit gelazer.
Want, JA... het kan ook door het verkeerd afkoppelen komen zoals je in mijn eerste zin al kon lezen.
Misschien zeg jij van niet, maar dan is het jouw woord tegen de zijne.

mlieffering
3 November 2009, 19:59
Probleem opgelost:

hij heeft de versterker los gemaakt, en er was een massa-lijntje? doorgebrand..

Opnieuw gesoldeerd en de versterker deed het weer:)

General
3 November 2009, 20:24
Massa spoortje.... ;) reden heb ik hierboven al beschreven