Volledige versie bekijken : Flitsen
Whitefinish
8 November 2009, 22:22
Laatst ben ik 2x geflitst op een locale weg.
1x op de weg naar de winkel toe
1x op de weg terug van de winkel
Nu is mijn vraag: Zijn flitsauto's eigenlijk wel bevoegd/geeikt om in 2 richtingen te flitsen?
(uit de opgevraagde foto's blijkt namelijk dat de flitsauto niks heeft bewogen)
General
8 November 2009, 22:26
Mijn vraag; Ben jij eigenlijk wel bevoegd om zowel op heen- als de terug-verplaatsing te hard te rijden?
Mijn antwoord op je vraag: JA de flitswagen is hiertoe bevoegd /geeikt.
Alexander
8 November 2009, 22:27
Dat mogen ze inderdaad.
Beetje dom niet om je 2 keer op dezelfde plaats te laten flitsen??:rolleyes:
Brooklyn
9 November 2009, 08:03
Dat mogen ze inderdaad.
+1
Groetjes Rick
Kenji
9 November 2009, 10:40
http://www.intarnet.us/graphics/cats/first_i_was_then_i_lolled.jpg
Whitefinish
9 November 2009, 19:57
Je kan er ook pas achterkomen als er 2 boetes op de mat liggen ;)
Maagoed, een flitspaal flitst toch ook maar 1 richting op? Hoe kunnen ze dan garanderen dat de meeting juist is
Baszos
9 November 2009, 20:09
volgens mij zijn het mobiele kastjes en geen vaste palen....;)
met een beetje geluk, als ze na de hemel worden gericht, kunnen ze nog ufo's flitsen :rolleyes:
Kenji
9 November 2009, 21:22
Maagoed, een flitspaal flitst toch ook maar 1 richting op? Hoe kunnen ze dan garanderen dat de meeting juist is
Een flitspaal flitst 1 kant op ja. Maar wel meerdere rijbanen.
De flitssets ingebouwd in auto's kunnen ingesteld worden op opkomend verkeer/afkomend verkeer/op-en afkomend verkeer.
Dus als hij goed is uitgelijnd, kan de controleur hem gewoon instellen op beide richtigen over beide rijbanen.
Er zijn trouwens ook flitsauto's die een flitsset voorin en een flitsset achterin hebben. De voorste flitst dan door de kentekenplaat van de flitsauto heen, met de camera op het dashboard, en aan de achterkant staat de flitsset achter de achterruit.
jupke
9 November 2009, 21:44
Dat mogen ze inderdaad.
-1 als je ze niet ziet staan kun je dat niet weten he DUH
DutchNeon
9 November 2009, 22:05
-1 als je ze niet ziet staan kun je dat niet weten he DUH
Hij zegt toch niets voor niets dat hij die wagen heeft zien staan...:rolleyes:
jupke
9 November 2009, 22:13
Hij zegt toch niets voor niets dat hij die wagen heeft zien staan...:rolleyes:
dan vat ik deze post niet.
Alexander
9 November 2009, 22:43
Flitspalen kunnen ook van voor en achter flitsen, ze staat dan natuurlijk wel in de middenberm.
De N65 van Tilburg naar Den Bosch was hier vroeger een voorbeeld van, nu staan er digitale palen die niet flitsen;)
Een flitser vast of verplaatsbaar, zal nooit over een middenberm heen werken.
grtz Alexander
Kenji
9 November 2009, 23:41
"Flitsen" is tegenwoordig toch al een relatief begrip, aangezien 90% van alle camera's in de auto's en langs de weg met infrarood flitsen, en dat kan je niet zien.
Kimmy
10 November 2009, 10:04
tjah, het is balen... maar feit blijft, je hebt te hard gereden en hierdoor gewoon de boete moet betalen. zou wat zijn als iedereen die te hard rijdt bezwaar kan aantekenen. zo wordt het nooit veilig hier in NL.
Hou je gewoon aan de snelheid, dan is er niks aan de hand ;)
(zegt iemand die ook altijd te hard rijdt hahahahha - maar nooit geflitst is - al afkloppend) hihi
Kenji
10 November 2009, 11:19
zou wat zijn als iedereen die te hard rijdt bezwaar kan aantekenen. zo wordt het nooit veilig hier in NL.
Je kan en mag altijd bezwaar aantekenen tegen een bekeuring. Dat is in Nederland je goed recht. Of het zin heeft daarentegen is een tweede.
En snelheid is echt niet hetgeen wat het gevaarlijkst is. Er gebeuren meer ongelukken door niet-spiegelende mensen en door voorrangsfouten dan door snelheid.
En van de 12 miljoen snelheidsbekeuringen die jaarlijks worden verstuurd is 90% in de categorie 4-10 km/u te snel (de zogeheten "flutboete").
Supah
10 November 2009, 11:31
Een flitser vast of verplaatsbaar, zal nooit over een middenberm heen werken.
grtz Alexander
dan mag jij van mij hier een keer naar Friesland komen en binnendoor naar Sneek rijden. Hier staan 2 palen en beide palen staan in de zijberm en flitsen zowel van de voorkant als de achterkant !
Dus ook flitspalen kunnen echt wel van 2 kanten flitsen.
Alexander
10 November 2009, 18:16
dan mag jij van mij hier een keer naar Friesland komen en binnendoor naar Sneek rijden. Hier staan 2 palen en beide palen staan in de zijberm en flitsen zowel van de voorkant als de achterkant !
Weet je zeker dat ze over een middenberm heen flitsen, dus geen middelijn??
De hoek tov het verkeer is normaal gezien te groot om een goede meting te doen.
Kimmy
11 November 2009, 08:06
Je kan en mag altijd bezwaar aantekenen tegen een bekeuring. Dat is in Nederland je goed recht. Of het zin heeft daarentegen is een tweede.
En snelheid is echt niet hetgeen wat het gevaarlijkst is. Er gebeuren meer ongelukken door niet-spiegelende mensen en door voorrangsfouten dan door snelheid.
En van de 12 miljoen snelheidsbekeuringen die jaarlijks worden verstuurd is 90% in de categorie 4-10 km/u te snel (de zogeheten "flutboete").
tuurlijk, kan altijd, maar is het niet normaal als je te hard rijdt dat je een boete krijgt?:rolleyes: niet miepen, incasseren die handel (goeie raad ook voor mij een tijd geleden;))
en ik zei niet dat snelheid het gevaarlijkst is.. de eerste stap kun je maar maken:rolleyes:
Furrr
1 January 2010, 09:56
Niet miepen??
Ik vecht cq controleer elke boete via de Wet Openbaarheid van Bestuur en 9 van de 10 zijn gewoon fout, geen ijking, controleur is niet bevoegd etc etc, maar wel lekker cashen... ja daaaggg
Maar Kimmy, betaal jij maar lekker... dan hoeft een ander dat niet voor jou te doen
Furrr
1 January 2010, 10:00
Dan weet je nog niet genoeg van flitsers...
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.