Volledige versie bekijken : Iemand ervaring met Falken
Rexxor
15 November 2009, 11:17
Heeft er iemand ervaring met Falken banden gaat om het type: FK452
Heeft er iemand nog andere goede ervaringen met banden post ze ff aub.
Grtz Rexxor
bmwpiet
15 November 2009, 11:39
rij er al wat jaartjes mee en nooit echte problemen gehad iig;)
Kenji
15 November 2009, 12:02
I persoonlijk vind ze erg tegenvallen. Ik vind ze nogal wat rijgeluid produceren en voor recreatief circuitgebruik komen ze nogal wat grip tekort.
Ik prefereer de Federal 595 RS-R.
G6turbo
15 November 2009, 13:29
Heb ze ook al geruime tijd in mijn bezit en ik moet zeggen ben er heel tevreden over, ze bieden veel grip in nat en droog weer. Voor het cirquit zijn ze wat minder maar voor de prijs zijn het goede banden!
RoyCo
15 November 2009, 13:42
Ik lees toch ook overal wel veel positiefs over deze band?
Iemand toevallig een link naar een test waar ik wel wat aan heb?
Want tests door gebruikers voor gebruikers heb je natuurlijk niks aan, alsof sjaak beunhaas die alleen van a naar b rijdt kan beoordelen of een band wel of geen goede grip heeft :rolleyes:...
Echter tests van mensen met verstand, die ook op circuits en met geschikte meetapparatuur zijn uitgevoerd kan ik maar mondjesmaat vinden en zijn vaak erg beperkt tot een aantal fabrikanten/modellen.
Resident Evil
15 November 2009, 14:54
Zijn zeker goede banden, heb ze zelf ook. Goede grip en qua rijgeluid vind ik ze wel meevallen.
Pidi
15 November 2009, 16:29
Wat is je streven eigenlijk? Grip, levensduur, for the tracks???
Ik denk dat als je dit soort dingen aangeeft, meer tot een antwoord komt wat je zoekt!
bmwpiet
15 November 2009, 17:03
http://www.reifendirekt.de/review/107/Falken_FK452_Reifentestcom.html
CoupEter
15 November 2009, 18:57
heb deze banden ook en vind ze ontzettend goed. zou geen andere willen.
HoelaGirl
15 November 2009, 22:10
Wil niets anders meer :)
engeltje
15 November 2009, 22:44
zelf ben ik een groot fan bridgestone. Zowel met nat als droog goede grip, niet overdreven veel lawaai (zijn ook niet de allerstiltste, maar ook met de radio uit heel goed te doen) en hebben een goede levensduur. Ben met bridgestone begonnen toen m'n scooter nieuwe banden nodig had en toen was het al een wereld van verschil.
Liggen bij ons onder de baleno's.
Worden voor gewoon weggebruik gebruikt met vaak toch wel een sportieve rijstijl.
Ice_Princess
16 November 2009, 10:10
Vriendje en ik zijn beiden zeer tevreden met onze Falken bandjes en we willen echt niets anders meer.
Onder de audi liggen de FK452, was op dat moment de stilste band verkrijgbaar en zo ervaren wij het ook. Verder hebben ze voor ons gevoel ontzettend veel grip.
Onder de fiesta liggen de ZE912 en daar ben ik zelf erg tevreden over. Bochtenwerk is echt mijn ding en ze hebben me daarbij nog nooit in de steek gelaten.
RoyCo
16 November 2009, 13:01
http://www.reifendirekt.de/review/107/Falken_FK452_Reifentestcom.html
Dit is dus zo'n test waar je weinig aan hebt.
Dit zijn beoordelingen van gebruikers, niet van professionals.
Er zal ongetwijfeld een kern van waarheid inzitten, maar veel te veel mensen zijn geneigd de eerste "goede" band die ze aanschaffen gelijk de hemel in te prijzen terwijl er mogelijk nog wel een veel betere band geweest was voor hetzelfde geld...
En voor de mensen die hier reageren in dit topic, in vergelijking waarmee vinden jullie deze band zo goed, en waarom?
Ik ga er van uit dat als je zegt dat de band goede grip heeft, je op zijn minst een aantal keer per week even goed los gaat op een industrie terrein of andere weg waar dit veillig en ongehinderd kan?
Want goede grip onder normale rijomstandigheden hebben de meeste banden tegenwoordig wel, het gaat erom of deze band meer grip heeft dan een evt. concurrent op moment dat er naar een grens gezocht wordt.
Ik vraag dit niet om mensen in een hoekje te duwen oid, ik had de band zelf ook al besteld en kreeg zojuist te horen dat ie ook al binnen was dus switchen kan al niet meer.
Maar daarom vind ik het nog wel altijd belangrijker feiten te horen dan meningen die gebaseerd zijn op relatief weinig ervaring.
Mocht blijken dat er een veel beter alternatief is, valt er in de toekomst immers ook nog altijd iets te verbeteren :)
Kenji
16 November 2009, 13:24
Ik vond de Falkens niet echt goed voor op circuit, had vrij veel last van licht onderstuur.
De wang van de band is ook wat zacht waardoor insturen beetje raar gevoel gaf.
De grip was verder redelijk, zeker toen de band wat warmer werd.
Nu heb ik de Federal 595RS-R eronder en een wereld van verschil.
Geen onderstuur meer, een lekker stugge wang. En grip bij koude band, en veel grip bij een warme band.
Ook voor normaal straatgebruik vind ik ze stukken beter dan de Falkens.
De Falkens zijn niet slecht voor de prijs, en zijn redelijke banden voor normaal rijden. Maar ik zou ze niet snel kopen, zeker niet als je de wagen iets fanatieker gebruikt.
StreetGasm Maus
16 November 2009, 13:49
ik vind de falkens goedkope piskwaliteit
heb deze 2 maal geprobeerd beide op mijn evo's...
echter wat kenji zegt zwaaaaaaaar grip tekort en in de regen helemaal een drama....
toen nam ik michelin pilot sports, die iets duurder waren...die zijn erg fijn...
maar nadat je bridgestones hebt gehad, wil je niks anders meer !
RoyCo
16 November 2009, 17:35
kijk hier hebben we wat aan.
Ik heb me ook weer te makkelijk laten verleiden door de tekst "Ultra High Performance tyres" op verscheidene bandenshops...
Maar goed ik gebruik de auto niet voor op het circuit, alleen zijn de banden wel het onderdeel waar ik het van moet hebben als het grip aan komt...
Nja moet ik ze maar snel verslijten :rolleyes:
Maar wat raden jullie de TS aan?
Want de Falken's zullen dan wel niet de beste banden zijn, maar slecht zijn ze nou ook weer niet mag ik aannemen?
Dus is de meerprijs van een bridgestone band dit waard voor laten we zeggen "intensief straatgebruik"? :p
engeltje
16 November 2009, 18:50
dat falken weinig grip heeft had je kunnen weten.
Ze sponseren niet voor niets het driften, waarbij het de bedoeling is dat je je grip kwijt raakt :p
Clean3
16 November 2009, 19:23
ik vind de falkens goedkope piskwaliteit
heb deze 2 maal geprobeerd beide op mijn evo's...
echter wat kenji zegt zwaaaaaaaar grip tekort en in de regen helemaal een drama....
toen nam ik michelin pilot sports, die iets duurder waren...die zijn erg fijn...
maar nadat je bridgestones hebt gehad, wil je niks anders meer !
Denk idd dat de banden niet geschikt zijn voor hi performance auto's.
Heb ze zelf ook op mijn auto (2.0l en rij veel in de stad) en heb er zelf helemaal geen problemen mee.
Ze zijn ook beter dan continental en bridgestone/firestone.
Met die banden had ik veel last van cuppen en dus rijgeluid.
Nu met de falken f452 helemaal geen last.
Moet ook zeggen dat ik ze nu 9 maanden eronder heb gehad en het profiel van de banden nog zeer goed is, weinig slijtage dus (ongeveer 12500km gereden en banden zijn nog 6 en 6.5 mm).
Wel merk ik dat als ik stevig weg rijdt met wat slechter weer dat ik wielspin heb, grip is dan dus wat minder.
Prijs /kwaliteits verhouding vind ik ruim voldoende.
Riesh
16 November 2009, 20:21
ik heb veel liever ervaringen van de 'mensen in het veld' dan van 1 of ander gesponsorde test in een magazine
Ice_Princess
16 November 2009, 20:53
Zoals Clean3 ook al zegt, hebben wij (zoals eerder gezegd) voldoende grip in de bochten etc, maar wij hebben dan inderdaad ook geen performance wagens. Ik vind in ieder geval dat ze voor onze dagelijkse wagens goed genoeg zijn.
Voor circuitgebruik of voor een wagen met meer vermogen weet ik niet hoe het zit. Daar hebben Kenji en Maus meer verstand van. Daarom is het ook verstandig om te kijken naar waar je de banden voor wil gebruiken.
Supah
17 November 2009, 17:21
heb tijden gereden op UniRoyal rainsport en die bevielen mij altijd prima.
Goede grip en stil.
Rexxor
17 November 2009, 18:22
Iedereen bedankt voor het reageren :D
Ik heb gekozen voor Continental SportContact 2 banden, omdat de maat 215/35/17 bijna door niemand gemaakt wordt :( ik kon ook kiezen voor de Yokohama S-drive, maar dit leek me niks vandaar de Continentals ;)
Nogmaals iedereen bedankt
Grtz Rexxor
Clean3
17 November 2009, 19:39
Hoop voor je dat je geen last krijgt van cuppen, had ik namelijk wel met deze banden.
Veel succes in ieder geval.
Gr steve
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.