PDA

Volledige versie bekijken : Extude Honing inlaat (drukpolijstpasta machine)

arandy
19 November 2009, 14:10
Wellicht dat jullie wel is hebben gehoord van extrude honing van je inlaat.
Als het goed is noemen ze dat hier bewerken met een drukpastapolijstmachine.
http://www.extrudehone.com/auto/auto-afm.php

Ik kan nergens in NL een bedrijf vinden die zo'n machine heeft staan, wellicht dat iemand een adresje voor me heeft?

peter de beus
19 November 2009, 14:31
Het is gewoon heel fijn parelstralen, kun je overal laten doen, zij doen het met een speciale machine die ze gewoon een paar uur door de kanalen laten blazen, maar kan ook makelijk met de hand, ik doe het zelf gewoon thuis in de straal cabine met heel fijn grid, het is even een uurtje of wat werk maar het effect is hetzelfde....

Ben heel wat uren bezig geweest met dit soort ''materie'' en er is best heel veel winst mee te halen.

ik weet niet precies op welke manier ze de kanalen behandelen bij dat bedrijf maar te glad is ook niet bevordelijk voor de flow in je spruistuk.

arandy
20 November 2009, 14:30
ik kreeg vandaag een reactie van een bedrijf wat dit wel deed alleen die gaven al aan dat ze de gietranden niet weg krijgen hoogstens wat mooier afgerond. Zoals ik het wou hebben kon wel maar dan werd het dus gedaan met polijstpasta en net wat je al zegt een te gald oppervlak is juist iets wat ik niet moet hebben in me inlaat.

Stralen idd een betere optie maar lijkt me wel lastig aangezien je voor geen meter ziet wat je doet of je moet het spruitstuk eerst doorzagen en later weer in elkaar lassen en dat wou ik nou net niet doen.

peter de beus
20 November 2009, 15:33
Ik vrees altijd alle giet randen en lasnaden zelf weg, en dan straal ik van 2 kanten onder verschillende hoeken de korrels ketsen alle kanten op door de inlaar kanalen en alles word best netjes als je een half uurtje onder lager druk aan het ''blazen'' bent....

misschie kun je een link van een foto van het of zo'n zelfde spruistuk sturen...
dan kan ik even kijken... je mag hem best bij mij langsbrengen.