Volledige versie bekijken : Ruitschade
Manti
7 December 2009, 18:39
Ik kwam er gisterenochtend achter dat er een barst in mijn voorruit zit vanuit een putje, die er de dag ervoor niet in zat.
Iemand had het over steenslag, ik vind het opmerkelijk dat het zo snel gaat ( misschien vandalisme ).
Ik ben gelukkig verzekerd tegen ruit schade, maar kost me wel 65 euro eigen risico.
Maar goed, mijn vraag is hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen?
Ik hoor dat sommigen folie erop doen en dat zou helpen.
Heeft iemand een oplossing of ervaringen hiermee?
Thanx alvast.
Kenji
7 December 2009, 19:10
Helaas niet te voorkomen. Glas kan nou eenmaal kapot.
Folie voorkomt dit niet (overigens mag er helemaal geen folie op de voorruit worden geplakt), dat folie voorkomt alleen maar dat als de ruit breekt er geen stukken/brokjes/splinters loslaten en in je gezicht komen.
Ben
7 December 2009, 19:26
Dit kan altijd gebeuren. Je kan bij Carglass van die service-kaarten meenemen. Daar zit een sticker op, die je over het sterretje kan plakken. Dit voorkomt echter niet dat het doorscheurt, alleen dat er vuil en vocht in de beschadiging trekt. De voorruit is onderdeel van de carrosserie, dus iedere beschadiging maakt de ruit zwakker. Een ruit krijgt krachten door de wringende carrosserie te verwerken. Daardoor scheurt een sterretje vaak door, dat is niets vreemd. Het zijn kleine scheurtjes in het glas, en die kunnen altijd doorscheuren. Als je aan de buitenkant erop drukt zal er niets gebeuren. Druk je aan de binnenkant van de ruit dan scheurt ie erg makkelijk door.
Overigens breekt een voorruit eigenlijk nooit door, of er moet wel zo veel geweld worden gebruikt met beschadigen. Een voorruit bestaat uit 2 lagen, met een folie laag ertussen. Een voorruit is ook gemaakt van veiligheidsglas, dit in tegenstelling tot het overgrote deel van de zij- en achterruiten. Die zijn gemaakt van gehard glas, en versplinteren meteen helemaal. Als je hier folie tegenaan plakt, voorkomt het een hoop rotzooi, omdat de ruit dan toch wat bij elkaar wordt gehouden door de folie.
Riesh
7 December 2009, 22:52
En met een beetje zoeken hoeft het vervangen je ook geen geld in de vorm van je eigen risico te kosten. Er zijn legio aanbieders welke je het eigen risico als korting aanbieden.
Ik ben laatst bij http://www.sunrisecarglass.nl/ geweest in Barendrecht.
Manti
8 December 2009, 00:13
Ziet er wel goed uit, morgen maar eens bellen.
Thanx als het lukt scheelt het me weer wat harde verdiende centjes:D
Riesh
8 December 2009, 23:11
Doe Cev (spreek uit: Jef) maar de groeten van me
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.