PDA

Volledige versie bekijken : Komt een vrouw bij de dokter...

Deborah
10 December 2009, 14:18
Ik ben gister bij de film geweest. Wat vonden jullie ervan? Ik vond 'm zeer heftig, ben er nu nog van onder de indruk! Vooral als ik het liedje van Kane hoor (http://www.youtube.com/watch?v=MsBVdlDzuv8) springen de tranen me nog in de ogen..! :o

Iedereen kent denk ik wel iemand die deze vreslijke ziekte heeft gehad of zelfs eraan is overleden, zo ook wij.

"Stijn houdt van het leven en het leven houdt van hem. Hij heeft een eigen zaak, een prachtige dochter en het lekkerste wijf van de hele wereld . Dat hij af en toe van andere vrouwen geniet hoeft zijn Carmen niet te weten. En bovendien, zijn hart is van Carmen, dus wat maakt het uit. Hij is on top of the World. Hij heeft het gemaakt.

Maar dan; Borstkanker. Zijn wereld stort in. Carmen en Stijn komen terecht in een rollercoaster van ziekenhuis in, ziekenhuis uit, chemokuren en bestraling. Maar hij is er voor haar. Altijd. Hoe vreselijk moeilijk dat ook is. Tussen de chemo's door doen ze of er niks aan de hand is. De Vrijdagse Stapavondjes van Stijn worden snel weer in ere hersteld. Hij vlucht in drank, drugs en uitgaan. En dan is er Roos. Zomaar. Onaangekondigd staat ze tijdens carnaval voor zijn neus. Ze wordt zijn kankervrije oase, waar hij de kilte van thuis even kan vergeten. Wat hij nooit voor mogelijk had gehouden, gebeurt; hij wordt verliefd. Verslaafd zelfs, aan Roos. Elke vrije minuut wil hij bij haar zijn. Zijn leven wordt een chaos, iedereen vraagt aandacht, het kantoor moet door, zijn vrouw gaat dood. Stijn moet nú een keuze maken. "

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=nXM_2TBTZy0

http://www.mrmovie.nl/img/movies/releases/1255638957_komt_een_vrouw_bij_de_dokter_.jpg

Nightrider
10 December 2009, 16:13
Wij zijn vorige week geweest, k vond de film echt heel erg goed!
Het boek heb ik ook gelezen en vind 'm goed verfilmd.
Hij was zeer indrukwekkend, m'n vriend en ik hadden allebei 'n brok in onze keel na de film, terwijl m'n vriend dat niet snel heeft.
Mijn vader heeft momenteel deze ziekte en we hebben idd ook al 'n aantal mensen verloren die 't hadden, dus de film was voor ons zeer aangrijpend.
Ook de soundtrack van Kane is idd erg mooi!

Echt 'n aanrader!
Goed om eens te zien hoe het is vanuit 't gezicht van iemand die met iemand met die ziekte moet leven, ipv de zieke in de hoofdrol!

engeltje
10 December 2009, 16:40
niet persoonlijk bedoeld, maar dit is nou al de 2de (niet auto gerelateerde) film in korte tijd die besproken wordt op een auto forum.
Als iemand het over films wilt hebben, kun je terecht op bijv moviemeter.nl

peter de beus
10 December 2009, 16:52
daar is het offtopic forum voor bedoeld, zo praat je ook nog eens over wat anders met je ''online'' vrienden....

anders kun je wel meer topics weghalen, bijvoorbeeld voetbal???...

Friez
10 December 2009, 16:56
niet persoonlijk bedoeld, maar dit is nou al de 2de (niet auto gerelateerde) film in korte tijd die besproken wordt op een auto forum.
Als iemand het over films wilt hebben, kun je terecht op bijv moviemeter.nl

Je kan dit topic gewoon overslaan ;)

StreetGasm Maus
10 December 2009, 17:23
ik ben er vorige week ook geweest,....

en vond het een onwijs mooie film, en een film die je zeker even aan het denken zet, en je met de neus op de feiten drukt!

aanrader

Dex
10 December 2009, 17:25
ik weiger ook iets uit te geven om zo'n hondenlul rijker te maken

auto emocion
10 December 2009, 18:12
Dex...
Staat jouw reactie wel in het juiste topic ?
Zo ja leg hem dan eens uit want ik snap hem niet.

Engeltje..
Off topic ( de naam zegt het al) is meer voor onderwerpen die niet auto geraleteerd zijn.
Ik heb er dan ook totaal geen problemen mee om een topic als dit te zien.

Feit blijft dat bijna iedereen zich wel in het verhaal kan vinden op welke manier dan ook.

engeltje
10 December 2009, 18:32
daar is het offtopic forum voor bedoeld, zo praat je ook nog eens over wat anders met je ''online'' vrienden....

anders kun je wel meer topics weghalen, bijvoorbeeld voetbal???...

ja ok, maar naar mijn weten staat in de voetbaltopic wel alles bij elkaar en wordt er niet voor iedere wedstrijd een nieuw topic geopend.

Nightrider
10 December 2009, 19:59
Dan is 't bij deze mss makkelijk om 'n filmtopic te openen ofzo?
Ik snap 't probleem niet, daar is off topic toch idd voor?
Ik kijk ook niet in elk topic hier, als 't me niet aanspreekt...

mikkel
10 December 2009, 22:07
ik weiger ook iets uit te geven om zo'n hondenlul rijker te maken

:confused:

Riesh
10 December 2009, 22:44
Ik denk dat Dex een antipathie heeft tegen Reinout Oerlemans.
On (off) topic:
Ik heb het boek gelezen, Kluun is een begenadigd schrijver. Als persoon vind ik het een eikel eersteklas. Carice van Houten vind ik verschrikkelijk (gemaakt, overdreven) dus ik ga me eens goed bedenken of ik deze film wel ga kijken.

Dex
10 December 2009, 22:54
juist, het gaat mij om die kluun. gedraagt zich als een klootzak, neukt erop los. ze vrouw word ziek, gaat er lekker mee door omdattie er neit tegen kan. Zijn gaat dood. En hij schrijft er een boek over en word bekend. sorry hoor, maar die gast verdient een kogel

Shark-Attack
10 December 2009, 22:57
Ga er niet heen, iets te dicht bij de realiteit voor mij...

Kimmy
11 December 2009, 12:06
gelukkig ken ik niemand persoonlijk die aan kanker lijdt. Heb er dan ook niks mee.
Ik hoor dat het erge emotionele film is - collectief janken dus..
mij niet gezien.
Ben niet van het lezen, wel van de films. Echter deze film spreekt mij totaal niet aan, dus ga er dan ook niet heen.

General
11 December 2009, 14:20
juist, het gaat mij om die kluun. gedraagt zich als een klootzak, neukt erop los. ze vrouw word ziek, gaat er lekker mee door omdattie er neit tegen kan. Zijn gaat dood. En hij schrijft er een boek over en word bekend. sorry hoor, maar die gast verdient een kogel
Ik zag gisteren ´Der Untergang´ op televisie...
Die vent waar het om draaide was ook niet helemaal lekker:
Ik bedoel die Adolf. gedraagt zich als een klootzak, ´kampft´ erop los. ze land word ziek, gaat er lekker mee door omdattie er neit tegen kan. Iedereen gaat dood. En hij schrijft er een boek over en word bekend. sorry hoor, maar die gast verdient een kogel

Terug ontopic:
KEVBDD
Erggg realistische film met hele kerkenbare verhaallijn (voor de mensen die met deze ziekte op wat voor manier dan ook te maken hebben) en op een hele moeilijke maar mooie manier de gevoelens verfilmd.
´Arnie´ Oerlemans heeft een zeer bijzonder regie debuut gemaakt!
Hulde voor deze man.

Dex
11 December 2009, 17:23
@ general, heb ik iets over adolf/untergang gezegd?

General
11 December 2009, 17:27
Nee, dat deed ik zojuist ;)

Omdat je de daden achter een waargebeurd verhaal niet goedkeurd wil het nog niet zeggen dat je daarom de film moet boycotten.
Dat vind ik een bekrompen gedachten.

Riesh
11 December 2009, 17:57
Adolf zal geen cent meer zien van de winst, Kluuun wel.
ik mag aannemen dat je dat onderscheid wel kan maken Twan.

Buiten dat gaat je vergelijking op wel meer punten mank

General
11 December 2009, 20:40
'Kortzichtigheid'... dat was het woord dat ik zocht!
Bedankt Riesh ;)

Björn
12 December 2009, 10:07
ook gekeeken, film greep me ook erg aan.
Zelf ook paar mensen hier door kwijt geraakt.
Vroeger deed het me niet zoveel ,omdat het allemaal verweg was ,maar als ineens vriend en familie treft, komt het wel hard aan.
,
En over offtopic het een mag wel hier en het andere niet
ik heb er geen moeite mee

@offtopic had een keer een topic hier geplaatst over welke hond je hebt werd ook gelijk gesloten en verwijder had niks met auto's te doen kreeg ik van een mod te horen

Supah
12 December 2009, 10:08
allemaal jaloezie :P
ik ken de film nog niet maar komt vast nog wel eens en als je iedereen die je niet mag een kogel gunt... word het Nederland aardig uitgedunt !

auto emocion
12 December 2009, 15:49
Dat zal ik niet zijn geweest.
Vindt dat soort topics juist wel grappig, we zijn meer als alleen onze auto :)

Brian
12 December 2009, 23:53
Ik zal deze van de week sluiten en een paar 'off topic' topics openen. Daar kunnen we dan over dit soort zaken praten zonder daar gelijk allemaal afzonderlijke topics voor aan te maken.

General
13 December 2009, 13:18
Brian, Wat is er mis aan offtopic topics in het offtopic gedeelte?
Ik zie geen reden om hier wat te sluiten?

auto emocion
13 December 2009, 16:37
Ben het toch wel met General eens .....

Is offtopic juist niet bedoeld voor niet auto gerelateerde topics.
Dan had je het voetbal topic ook al maanden geleden op slot moeten doen lijkt mij ???

Kimmy
13 December 2009, 16:46
dit heet meten met 2 verschillende maten.. al eerder gemerkt helaas.

Wat je wel kunt doen is een voetbaltopic, een filmtopic of een 'klets en zeik topic' openen. Zo voorkom je verschillende topics over hetzelfde onderwerp.. als hij dit bedoelt dat is het een goed plan. Verschuif dit topic dan wel ff naar dat andere topic ;)

engeltje
13 December 2009, 18:22
dit heet meten met 2 verschillende maten.. al eerder gemerkt helaas.

Wat je wel kunt doen is een voetbaltopic, een filmtopic of een 'klets en zeik topic' openen. Zo voorkom je verschillende topics over hetzelfde onderwerp.. als hij dit bedoelt dat is het een goed plan. Verschuif dit topic dan wel ff naar dat andere topic ;)

dat is ook wat ik bedoelde

BZB
14 December 2009, 08:27
eens met de 2 maten kwestie

en ook generals: off topic is off topic leus

dus gewoon open laten is het bzb advies