PDA

Volledige versie bekijken : Beste versnellingsbakolie?

RoyCo
9 January 2010, 16:27
Aangezien alle olieën vervangen gaan worden komende week, leek het me ook niet verkeerd om de versnellingsbakolie gelijk mee te nemen.
Nu vraag ik me echter af of hier nog verschil in zit.
Dat er niet zoveel keus en aanbod is als bij motorolieën ben ik inmiddels achter, maar het leek me dat er wel een beter alternatief is als de originele olie.
Dat deze evt. wat meer kost vind ik niet erg, ik heb liever het beste.
Castrol heeft voor alle olieën (motor, remmerij, stuurbekrachtiging) een vervanger, alleen bij de versnellingsbak olie staat: special product...
Vermoed dat Castrol dus geen vervangend product hiervoor heeft.
De public servicebox van Peugeot geeft aan 75W80 EZL848 (Peugeot meuk dus).
Kan iemand me verder helpen?

Mustang65
9 January 2010, 18:08
Niks mis met de standaard olie hoor !

Rijden hier op de zaak met quaffe bakken waar origineel opel olie in zit.

RUBBERBURNER
11 January 2010, 18:45
Vooral als je auto niet motorisch getuned is oid vindt ik 't een beetje vergezocht om er een peperdure castrol olie in te gooien .

RoyCo
11 January 2010, 19:38
Nja... blokje heeft std. 210 pk en zal nu rond de 300 hebben.
En wat is peperduur? zal hierna wellicht nog één keer vervangen worden, dan geef ik graag wat meer uit.

Maar ik ben er inmiddels achter dat Motul wel een olie heeft die aan de specs voldoet, en aangezien Motul ook zeer hoog aangeschreven staat twijfel ik er niet aan dat dit beter is dan de bulk meuk van peugeot.

Mocht iemand een beter advies hebben hoor ik het graag!

Mustang65
12 January 2010, 21:13
Maar wat heb je aan de versnellingsbak verder gedaan dan ? Andere olie in een standaard versnellingsbak geeft hem geen langere levensduur.

En van 210 naar 300 is ook niet echt wereldschokkend ?

RoyCo
12 January 2010, 22:25
Heb je gelijk in, maar als geld voor mij nou geen enkele rol speelt (een zeker geen verschil van enkele tientjes), en het mij een goed gevoel geeft.

Waarom zou ik het dan niet doen?

Maar goed, ik ben eruit het wordt de motul variant.
Toch bedankt voor de moeite.

Mustang65
14 January 2010, 00:18
Nee dat is geen probleem natuurlijk, maar let wel duurder hoeft niet altijd beter tezijn !

Dat soort olie is vaak bedoeld voor specifieke doeleinde en misschien een heel ander type bak wat jij hebt. Bij peugeot komt de olie best precies (weet niet of je een MA bak hebt ?) maar een afwijkende olie komt het schakelgedrag niet ten goede. En de origineel voorgeschreven olie kan ook best van castrol oid vandaan komen in een peugeot verpakking !

DaMasterPNut
2 February 2010, 11:48
Redline MT-90
Castrol TAF-X

peter de beus
3 February 2010, 16:22
voor de versnellingsbak zou ik redline nemen, mocht ie een beetje ''crunchen'' dan is het met redline meestal gelijk over.... ik zou de medium versie nemen anders heb je je voet nodig om te schakelen en dat is met 300pk ook weer niet echt nodig...

Roadragedavid
16 May 2010, 10:53
Nja... blokje heeft std. 210 pk en zal nu rond de 300 hebben.
En wat is peperduur? zal hierna wellicht nog één keer vervangen worden, dan geef ik graag wat meer uit.

Maar ik ben er inmiddels achter dat Motul wel een olie heeft die aan de specs voldoet, en aangezien Motul ook zeer hoog aangeschreven staat twijfel ik er niet aan dat dit beter is dan de bulk meuk van peugeot.

Mocht iemand een beter advies hebben hoor ik het graag!
Beetje laat en mischien niet helemaal on topic, maar wij sponseren een C6Z06 GT III corvette en een mosler v8 die in de Dutch super car chalenge rijden. die jongens rijden met 700pk 427ci LS7 motoren en die gingen 30 uur mee(20,000 euro) ze reden op Motul/Mobile one (a 19 euro de liter!!!!)/ olien.
Nu op Brad Penn racing oil chek onze website voor
de olie analyze reports die wij doen http://www.americanmuscle.nl/ . motor heeft nu 20 uur weg zonder slijtage watsoever. gastrol heeft in de USA geen eigen rafinaderij dus hun spul word geblend door!! jawel Brad Penn oil(publiek geheim). wel volgens hun eigen resept. is inferieur olier!!!!!. valvoline (racing) oil is een goede keus. uiteraard gaat in onze vloot aleen Brad Penn olie.. last but not least goede olie hoeft niet echt duur te zijn , maar de insteling van ik gooi er cheap ass hema of gamma olie in en hij doet het prima is BS .
goede olie is ""cheap"" insurance en het bloed van de motor. tuurlijk hij rijd nog wel op sla olie de vraag is hoelang!!. dit geld helemaal als het goedje flink getuned is......

Dex
17 May 2010, 14:27
ik heb Redline in mijne