Volledige versie bekijken : De Golf op nr:1 in Auto Top 50 Aller Tijden, terrecht?
Brian
13 January 2010, 15:42
De Golf op nr:1 in Auto Top 50 Aller Tijden, terrecht?
Autoliefhebbers uit Nederland en België hebben de beste auto aller tijden gekozen. Via het Nationaal Auto Forum stemden ze massaal voor de Volkswagen Golf. Het Golfje, al sinds 1974 een bestseller, heeft 50 punten en verslaat dus met aanzienlijke voorsprong de BMW 5-serie (41 punten). De derde plek wordt bezet door Porsche 911 (35 punten).
Bron: http://www.automobielmanagement.nl/nieuws/autonieuws-nieuwe-modellen-en-typen/nid7857-golf-op-1-in-auto-top-50-aller-tijden.html
Conair
13 January 2010, 15:55
Terecht? Tja volgens de gebruikers van het Nationaal Auto Forum vast wel.
Ik vind het een beetje een simpel onderzoek:
De uitslag is als volgt ontstaan. Elke nummer 1 van de persoonlijke top 5 kreeg vijf punten, de nummer 2 kreeg vier punten, de nummer 3 kreeg drie punten, de nummer 4 kreeg twee punten en de nummer 5 kreeg één punt. Wanneer het aantal punten gelijk was werd er gekeken naar het aantal stemmen die een spel had gekregen (meer stemmen betekend een hogere notering). Sommige games hebben toch nog hetzelfde aantal punten en stemmen gekregen en staan daarom ze op dezelfde plaats.
M.a.w. op basis van welke eigenschappen is de Golf beter dan de 5-serie die op de tweede plaats staat?
Op zich wel een leuke manier om te kijken welke auto overall populair is. Opvallend: de Japanners blijven ver achter bij de europese fabrikanten. Ligt dat aan het soort gebruiker van het forum, of ligt daar ergens een kern van waarheid :rolleyes:
Golf4Girl
13 January 2010, 16:04
vw wie anders !! :P
Grey Devil
13 January 2010, 16:05
Vind al die onderzoeken eigenlijk maar onzin.
Want mij is namelijk niks gevraagd :P .
Het is maar een kleine groep wat gevraagd is .
En om daar van uit te gaan klopt dan ook niet.
Ghanzzzzz
13 January 2010, 16:05
Als het om GOEDE auto's gaat zitten de japanners volgens mij nog niet heel erg lang in de running. Daarnaast wordt bij veel modellen niet tientallen jaren het zelfde type aangehouden (uitzonderingen als Civic en Swift e.d.)
Wat de Golf beter maakt dan de 5-serie en Porsche? De betaalbaarheid!
Eigenlijk denk ik dat gewoon erg veel mensen ervaring hebben met een van de golfjes en dat ze daarom veel stemmen hebben gekregen. Daarnaast zijn de golfjes niet extreem in een of ander opzicht en zijn ze verder gewoon degelijk.
Riesh
13 January 2010, 20:13
Eigenlijk moet het dus heten: wat is de populairste auto.
en in dat geval zou het best eens waar kunnen zijn
iloow
13 January 2010, 21:20
Precies.
Je gaat mij niet wijsmaken dat iedereen in al die auto's gereden heeft.
Een golf, de beste? pff.. alsjeblieft :P:P
bergsma tuning
13 January 2010, 22:04
ja perfect ben er nu in aan het lesrijden maar het gaat goed vind ik dus auto op nr1 in top 50 is goed:cool:
Conair
13 January 2010, 22:12
ja perfect ben er nu in aan het lesrijden maar het gaat goed vind ik dus auto op nr1 in top 50 is goed:cool:
Nu weten we meteen hoe zo'n top 50 tot stand komt :D
Wally
13 January 2010, 22:17
Als je naar de geschiedenis van de automobiel gaat kijken , zou je uit respect
eigenlijk de T-Ford moeten zeggen , daar is het seriewerk mee begonnen.
art of noise
14 January 2010, 09:42
de stelling dat een golf beter is dan de bmw 5-serie omdat ie betaalbaarder is, is natuurlijk grote onzin, hij is alleen bereikbaarder voor meer mensen maar dat zegt zeer zeker niet dat ie beter is.
een golf heeft het beste imago, dat klopt idd, het is voor veel mensen the name they know.
maar verre weg van het beste, lees deze onafhankelijke test maar even:
Riesh
14 January 2010, 11:22
Ook zo'n onderzoek zegt niet alles hoor Jasper.
Er staat namelijk nergens of het in aantallen is of in percentage van aantallen.
Maar ik ben wel met je eens dat de kwaliteit van bepaalde auto's/merken door liefhebbers/eigenaren vaak heel erg wordt overdreven.
art of noise
14 January 2010, 19:26
zo een onderzoek in dat soort bladen is vrijwel altijd in percentage ten opzichte van verkochte aantallen. doen alle nederlandse vak-bladen tenslotte ook.
jupke
14 January 2010, 20:02
niet mee eens,best auto aller tijden vind ik de Civic kijk eens hoeveel er rond rijden
staat trouwens niet 1 honda in de top50.
onderzoek van niks dus.
Ghanzzzzz
14 January 2010, 20:22
niet mee eens,best auto aller tijden vind ik de Civic kijk eens hoeveel er rond rijden
Tja.. de oudere Civics zijn net de oude opel kadetts en Astra's en roesten de weg af.
De golfjes hebben daar nog net iets minder last van :)
(tenminste.. mijn ervaring)
White Pearl
14 January 2010, 20:37
Ben er zeker niet mee eens..
Bekijk de laatste type's golf nou is de 4,5 en de 6 zijn amper wat veranderd.. En dan mogen ze wat zeggen over Jappanners dat ze saai zijn maar zeg nou zelf is de Golf wel een spannende nieuwe auto?
En volgens mij is de Corolla nog steeds de meest verkochte auto ooit, iig dat was hij wel altijd.
Ik vind dat de auto die boven aan staat iets nieuws en uitdagend moet hebben en het moet een mooie betrouwbare auto zijn, alles wat de Golf dus niet heeft.
Als het aan mij lag was het iig een jap:D
Maar goed dat is mijn mening.
Huib_Focus
14 January 2010, 20:38
Heb net die lijst bekeken, maar nu wil ik wel weten welke auto op nummer 12 staat.
hustler
14 January 2010, 21:21
Tja,
Een echte man die speelt geen Golf maar rijd een Golf.
Maar al die negatieve reacties.... ja dat zou ik ook doen als ik geen golf kon betalen!!! :D :D :D :D
Kenji
14 January 2010, 21:58
Ik fiets nog liever dan dat ik golf zou rijden, maar dat is mijn persoonlijke smaak.
Maar goed, de Golf is een van de meest verkochte auto's ooit, en in de basis in 34 jaar tijd niks veranderd. Een betaalbaar vervoermiddel waar alles op en aan zit wat iemand nodig mocht hebben.
Maar zo zijn er meer auto's. De Jappen hebben de Starlet, Corolla en Civic die ook in alle jaren weinig veranderd zijn.
Ruudje
15 January 2010, 09:42
Tja,
Een echte man die speelt geen Golf maar rijd een Golf.
Maar al die negatieve reacties.... ja dat zou ik ook doen als ik geen golf kon betalen!!! :D :D :D :D
Haha in Frankrijk was je al een lolbroek. Niet kunnen betalen :P
;)
Grunt
15 January 2010, 23:38
iemand een mooie golf kopen...? xD
yaris_tuning_vianen
16 January 2010, 16:59
Eigenlijk moet het dus heten: wat is de populairste auto.
en in dat geval zou het best eens waar kunnen zijn
ben ik het helemaal mee eens,
een populaire auto is t zeker maar de beste bij lange na nie
hustler
16 January 2010, 17:57
tja,
een echte man die speelt geen golf maar rijd een golf.
Maar al die negatieve reacties.... Ja dat zou ik ook doen als ik geen golf kon betalen!!! :d :d :d :d
als het golft, dan golft het goed!!! :d
Dickycrx-vt
16 January 2010, 18:06
:cool:De beste auto is het zeker niet.
Lees maar eens elk jaar de tevredenheidstest van de autoweek welke auto's daar in de top 5 staan en welke er elk jaar weer wint in de kleine klasse en dezelfde klasse als de vw. das geen duitser;)
Maar over smaak valt niet te twisten.
Waarom lopen de jappen achter???
De Jappaners lopen zeer zeer ver voor op vele andere merken.
Ik heb nog geen Duitse Hybrid gezien.
Van Honda en Toyota rijden ze al meer als 10 jaar probleemloos rond.
maar goed, de Golf.
Daats
16 January 2010, 21:04
Gelukkig niet.....:D
hustler
16 January 2010, 21:41
:cool:De beste auto is het zeker niet.
Lees maar eens elk jaar de tevredenheidstest van de autoweek welke auto's daar in de top 5 staan en welke er elk jaar weer wint in de kleine klasse en dezelfde klasse als de vw. das geen duitser;)
Maar over smaak valt niet te twisten.
Waarom lopen de jappen achter???
De Jappaners lopen zeer zeer ver voor op vele andere merken.
Van Honda en Toyota rijden ze al meer als 10 jaar probleemloos rond.
maar goed, de Golf.
Daar ben ik het helemaal me eens!!!
de Honda civic Hybride kwam ontzettend goed uit de test tegen de Senseo en de staafmixer!! HAHAHAHAAAAA
Greetz
Patjuh
17 January 2010, 00:06
Najah ik heb zelf nog nooit in een japanse auto gereden wel is meegereden in een civic, crx, accord, toyota carina nissan 350z. waren fijne wagens redelijk comfortabel en degelijk!!!
Maar zelf rijd ik al 2 jaar probleemloos rond in een Golf 2 uit 91. Voor mijn gevoel de meest betrouwbare en beste Golf aller tijde want de Golf 2 zie je nog steeds meer dan de Golf 5 of 6. Waarschijnlijk omdat de 2 niet de bekende vw kinderziektes heeft van oa de electronica! Natuurlijk zal een Civic EG even betrouwbaar zijn want die zijn ook niet kapot te krijgen of die corollaatjes of starletjes. maar die zijn ook weer wat pittiger met kleine inhoud en als je dat met een golfje doet kom je niet ver. Met mijn 1.6 8v van 70pk ben ik niet sneller dan een civic 1.3 dx of een starlet 1.3 maar ze zijn wel even degelijk!
;)
En de golf zal vast de populairste en best verkochte auto in nl of europa wezen maar als je wereldwijd kijkt naar compacte autos waren de jappen toch eerst met hun eerste model civic, mazda 323 (toen met achterwielaandrijving) en toyota corolla en niet te vergeten de datsun! En die werden compleet geleverd vanaf fabriek en bv golf 1 werd kaal geleverd en moest je extra betalen voor opties (dat is nog steeds zo)
Brooklyn
18 January 2010, 17:25
als het golft, dan golft het goed!!! :d
Jij heb dus geen seks meer "heb jij nog seks of Golf je al?"
Ieder zijn smaak, maar de mijne is het niet. Weet wel wat beters!
Groetjes Rick
Pidi
18 January 2010, 22:20
Jij heb dus geen seks meer "heb jij nog seks of Golf je al?"
Ieder zijn smaak, maar de mijne is het niet. Weet wel wat beters!
Groetjes Rick
Juist dan golft het goed... :D
Maar ja, de beste auto vindt ik sowieso al een rare stelling!
Wat zijn je prioriteiten?? iedereen heeft een andere standaard.
Henk-Jan90
1 May 2010, 09:44
Ik ben nieuw hier, kwam dit tegen, dus k denk, laat ik hier maar eens een goed antwoord neerzetten...
"De Beste Auto" bestaat niet...
De 1 vind comfort belangrijk, de ander sportiefiteit...
De 1 vind knopjes leuk, de andere strak...
En zo kun je nog wel meerdere dingen neerzetten...
Geen 1 auto is perfect...
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.