PDA

Volledige versie bekijken : KM heffing ja of nee

Riesh
26 January 2010, 10:51
Wat ze bij de telegraaf en de anwb kunnen, dat kunnen wij hier ook.

Alleen hier houden we het simpel,:

KM heffing in de huidige vorm doorzetten ja of nee ?

Pinball
26 January 2010, 13:04
3x raden wat ik heb ingevuld.. :)

Devils Child
26 January 2010, 13:12
hahahaha ik denk niet dat er iemand hier ja gaat stemmen ;)

Brooklyn
26 January 2010, 13:48
Ik denk het wel, maar ik niet!

Groetjes Rick

MartinH
26 January 2010, 13:53
Ik ben het wel eens met de kilometerheffing. Maar dan puur met het feit dat wie meer kilometers rijdt, ook meer betaald (mijn 350z staat de grootste tijd stil maar ik betaal dik wegenbelasting, wat ik dus zeer onterecht vind).

Ik ben wel tegen de technische oplossing van de kilometerheffing dmv een GPS kastje in de auto. Dit moet ook anders kunnen.

engeltje
26 January 2010, 14:12
tegen. Alleen al om de heelsimpele reden dat het dom is om ergens voor te zijn als nog niet bekend is hoe het precies moet gaan worden.
Je koopt normaal ook geen auto zonder een proefrit te maken en op internet na te gaan wat je bij die auto mag verwachten.
Verder idd dat kastje en die ideeën over spitsheffing etc die voornaamlijk de gewone werkman zullen raken zonder dat er een alternatief is.

meer rijden(of stationair draaien/vervuilen) = meer betalen wordt al gedaan door de benzine.

vdw
26 January 2010, 14:20
Ik ben het wel eens met de kilometerheffing. Maar dan puur met het feit dat wie meer kilometers rijdt, ook meer betaald (mijn 350z staat de grootste tijd stil maar ik betaal dik wegenbelasting, wat ik dus zeer onterecht vind).

Ik ben wel tegen de technische oplossing van de kilometerheffing dmv een GPS kastje in de auto. Dit moet ook anders kunnen.

Hier ben ik het mee eens. Meer rijden is meer betalen. Ook al snij ik mezelf daarmee in de vingers. Ik rij nogal veel namelijk.

Maar een GPS kastje waardoor ik overal ben te volgen? Dat is echt niet mijn ding. Helemaal niet omdat ik bang ben voor de figuren die Koos Spee heten en die dan een 100% controle kunnen gaan invoeren!

Ook ben ik bang dat de extra inkomsten zoals gewoonlijk niet in wegen gestoken wordt, maar naar een of andere dictator met een corrupte regering onder het kopje "ontwikkelings hulp"

Evo3
26 January 2010, 16:30

Helemaal mee eens, betaal de volle pond voor een auto die 1 keer per week uit gelaten word.
Voor de rest rij ik met de bus van de zaak.

Dus op dat vlak heb ik ja gezegd.

Swifty
26 January 2010, 17:15
Ik heb nee, gestemd... ik rij nogal veel :p

Grtz Ramon

iceangel
26 January 2010, 17:33
ik ook nee gestemd ;)

Supah
26 January 2010, 18:20
Wat ze bij de telegraaf en de anwb kunnen, dat kunnen wij hier ook.

Alleen hier houden we het simpel,:

KM heffing in de huidige vorm doorzetten ja of nee ?

in huidige vorm, mee oneens (dus nee)

Vinden ze een andere manier voor de registratie, dan een dikke ja !

AJ`s autobody en paint
26 January 2010, 19:26
Aan de mensen die klagen dat ze de `volle pond` betalen terwijl die auto amper gebruikt wordt. Dat is een basistarief, je betaalt al per km want elke liter brandstof die je erin gooit is voor meer dan 90% belasting! Rij je niet, betaal je alleen dat basistarief. Lijkt me niet verkeerd in compensatie voor het luxe-probleem waar je nu mee kampt...

Ik snap zowieso niet waar deze discussie vandaan komt, dat opeens alles anders moet. Wat anders moet is de efficientie van de overheid zelf. Per inwoner heeft onze regering veel meer geld te besteden als in andere EU landen maar op 1 of andere manier is het nog steeds niet genoeg.

km-heffing NEE

engeltje
26 January 2010, 19:30
vergeet ook niet dat lagere "standaardkosten" leidt tot meer autobezit.
Dat wordt weer meer benodigde parkeerplaats wat zich weer omzet in meer plaatsen waar een parkeervergunning vereist is.

RUBBERBURNER
26 January 2010, 19:33
Als ik 't in de huidige vorm zie zou 't voor mij vele honderden euro's per jaar schelen omdat ik niet veel rij en 2 (nu zelfs 3) auto's heb.Woon 7 km van me werk vandaan.:D

Dus in de huidige vorm doorzetten jazeker dus.:D

Al ben ik bang dat ze naderhand weer vanalles gaan aanpassen zodat diegene die veel minder gaan betalen weer net zoveel betalen .

Joost EVO
26 January 2010, 19:35
Aan de mensen die klagen dat ze de `volle pond` betalen terwijl die auto amper gebruikt wordt. Dat is een basistarief, je betaalt al per km want elke liter brandstof die je erin gooit is voor meer dan 90% belasting! Rij je niet, betaal je alleen dat basistarief. Lijkt me niet verkeerd in compensatie voor het luxe-probleem waar je nu mee kampt...

Ik snap zowieso niet waar deze discussie vandaan komt, dat opeens alles anders moet. Wat anders moet is de efficientie van de overheid zelf. Per inwoner heeft onze regering veel meer geld te besteden als in andere EU landen maar op 1 of andere manier is het nog steeds niet genoeg.

km-heffing NEE

Maak daar maar 66% van. ;) Voor de rest ben ik het met je eens. Als we nu Ja zouden zeggen tegen de kilometer heffing verhogen ze binnen 2/3 jaar de prijs per kilometer zodat, ookal rijdt je weinig, alsnog veel meer gaat betalen dan dat je nu doet. Nu kunnen we er nog tegen zijn.
Bovendien zo'n kastje in m'n wagen vind ik niks. Dan kunnen ze me overal volgen. Iets teveel van het goede lijkt me.

Wouter100NX
26 January 2010, 19:43
ik ben het met Martin eens.

Wie veel rijd betaald ook maar meer, alleenm niet het een GPS systeem.

iloow
26 January 2010, 21:04
Ik heb nee gestemd. Zowiezo zwaar ongunstig voor mij als het ongewijzigt blijft.

Als je 1 auto heb en er niet veel mee rijd is het trouwens alsnog zwaar ongunstig hoor. De wegenbelasting komt terug in een andere vorm van belasting. Kortom, je betaald wegenbelasting (al heet het op dat moment anders) en daarbij dus ook nog een per gereden km.

Coolkast
26 January 2010, 21:11
neeee, nee nee en nee..
Verkapte belasting en pure geldklopperij..

Nee dus :D

RoyCo
26 January 2010, 21:43
Als je werkelijk denkt dat dit in het voordeel van burger zal zijn heb je volgens mij de afgelopen tig jaar in een grot geleefd.
Wordt nou eens wakker mensen, tuurlijk moet dit niet doorgaan, uiteindelijk worden we er allemaal weer de dupe van, zoals ALTIJD

feit dat onze held camiel nu nadat de uitslag van de ANWB enquete slecht uitviel weer ineens aankomt met; de kamer heeft uiteraard nog altijd het laatste woord, bewijst ook maar weer eens wat voor ratten het zijn daar in den haag.
Alsof de tweede kamer het oneens zal zijn met een maatregel die meer geld voor hun in het laadje zal brengen.
't is verdomme bijna een dictatuur waar we in leven vandaag de dag.

jammer dat we teveel van die brave burgers hebben hier in nederland, eigenlijk zou er eens hevig gedemonstreerd moeten worden, dit kleutergedoe wat zogenaamd politiek moet voorstellen is nodig toe aan wat opvoeding!

Wally
27 January 2010, 00:54
Er valt eenmaal veel te halen bij de automobilist, er zal wel weer wat omhoog gaan met de prijzen.
Of het nu benzine is of wegenbelasting .

Ga als het weer wat warmer wordt , met de brommert naar mijn werk .
Kwa tijd maakt het niet uit ,maar spaar wel benzine .
Voor het werk pak ik een bedrijfsauto.

De auto blijft een melkkoe.

RACY
27 January 2010, 09:41
Betalen naar gebruik niet naar eigendom ,maar hoe ze het willen doen is een opvolging van de Noord zuid lijn een regelrecht fiasco. Gewoon zoals in de meeste landen op de benzineprijs, maar hier hebben ze al rond de 50% accijns op ze moeten eens inzien dat het dubbelop is en het doen zoals het in andere landen gaat.

Ja in de nieuwe situatie ben ik flink goedkoper uit!

Voor dagelijks gebruik heb ik een audi met 200+ pk en is het omslagpunt 26000km tov het huidige systeem met de EVO is het 12000km.

CoupEter
27 January 2010, 11:44

Je kiest er zelf voor om de auto maar bijvoorbeeld 1 keer per week te gebruiken. Dan weet je dat je meer betaald dan wanneer je veel rijd. Maar ik ben het er wel mee eens dat je moet betalen naar wat je rijd. Maar de KM-heffing vind ik dan geen goede oplossing.
Zeker het kastje niet. Dat kan gewoon niet.

AntonHRV
27 January 2010, 12:54
Betalen naar gebruik niet naar eigendom ,maar hoe ze het willen doen is een opvolging van de Noord zuid lijn een regelrecht fiasco. Gewoon zoals in de meeste landen op de benzineprijs, maar hier hebben ze al rond de 50% accijns op ze moeten eens inzien dat het dubbelop is en het doen zoals het in andere landen gaat.

Ja in de nieuwe situatie ben ik flink goedkoper uit!

Voor dagelijks gebruik heb ik een audi met 200+ pk en is het omslagpunt 26000km tov het huidige systeem met de EVO is het 12000km.

Wordt eens wakker, RACY.
Je bent (denk je) goedkoper uit, maar dat is niet zo.
Tel erbij op de nieuw in te voeren provinciale belasting en je zal
zien dat je toch duurder uit zal zijn.
Goedkoper hier in Nederland zeker.:eek:

Gr, Anton.

Coolkast
27 January 2010, 14:39
er is maar 1 optie :) .. verhuizen naar het land waar ze nog benzine met RON100 hebben --> http://grenswoningen.nl/nieuwbouw/Bedburg-HauSchneppenbaum-Landhuis.html?cId=F2W

Alexander
27 January 2010, 18:56
Ik ben tegen, en dan voornamelijk omdat het zoals hierboven genoemd wordt boven op een provinciale belasting gaat komen.
Het geheel zal dus veel duurder worden.

De mensen die nu roepen dat ze maar een paar kilometer van hun werk wonen moeten ook eens nagaan of ze in de toekomst niet veel verder weg moeten om te gaan werken.
En dan nog eens kijken of ze een dergelijk systeem willen.
Veel mensen moeten wel met de auto omdat alternatief vervoer gewoon niet haalbaar is.
Ik zou best thuis willen werken maar toen er hier 4 nieuwe meterkasten hingen wist ik weer waarom ik buiten de deur werk :o

Er moet gewoon een systeem komen waarbij ook onze Duitse vrienden (buitenlanders met de auto) die naar de kust rijden hier een belasting betalen.Als je naar Oostenrijk gaat moet je ook een vignet kopen.

Al met al ben ik tot nog toe tegen maar sta wel open voor goede ideën, betalen moeten we uiteindelijk toch wel weer :mad:

sub2003
28 January 2010, 19:56

je gaat zwaar genaaid worden auto wordt minder waard door vervallen van de bpm
de wegenbelasting vervalt MAAR de provinciale opcenten die er bij zaten komen in een andere vorm terug dus je gaat lekker wel wegenbelasting betalen
de km prijs die in 2012 van start gaat is in 2018 al veel meer als het dubbelen
een minder schone cq zuinige auto gaat meer per km betalen
en er komt nog een spits tax op de km prijs dus nu nog een keer wel of geen km heffing

AJ`s autobody en paint
29 January 2010, 12:12
je gaat zwaar genaaid worden auto wordt minder waard door vervallen van de bpm
de wegenbelasting vervalt MAAR de provinciale opcenten die er bij zaten komen in een andere vorm terug dus je gaat lekker wel wegenbelasting betalen
de km prijs die in 2012 van start gaat is in 2018 al veel meer als het dubbelen
een minder schone cq zuinige auto gaat meer per km betalen
en er komt nog een spits tax op de km prijs dus nu nog een keer wel of geen km heffing

Je vergeet dat je auto minder waard wordt tov de autos die bpm-vrij verkocht worden, dat als dit systeem een paar jaar draait het gewoon als moreel idioot beschouwd wordt dat we nog langer mensen dik betalen die met flitsers langs de weg zitten omdat het controlesysteem met wat eenvoudige ict-oplossingen geintegreerd kan worden met je registratie-kastjes, dat je dat kastje zelf mag aanschaffen en als ie stuk is je een misdrijf begaat als je het niet meteen vervangt, dat je extra toeslag betaald per km als je auto groter of zwaarder is als een aygo, om maar een paar te noemen.

Ruudje
29 January 2010, 13:00
Het is een belachelijk systeem en mensen die roepen dat het ingevoerd moet worden weten nog half niet hoe duur het is/word.

Ik mag dus zeker bij Conair en RACY de eerste schroeven in het dashboard draaien voor het kastje.. Goedkoper pff mensen moeten niet zo vertrouwen wat die testjes op internet voor je doen.

Voordat je denk dat je met je showcar veel goedkoper klaar bent dan kom je van een koude kermis thuis.

Psycho
29 January 2010, 18:59
Ook ik uiteraard neej,
Ik laat mijn bravo eigenlijk momenteel niet eens uit en zomers ook niet weinig maar toch ben ik tegen.
Tegen dat kastje in de showwagen en dan ook nog met gps enz enz...
Ik denk dat de mensen die de luxe hebben om een showwagen erbij hebben al helemaal niet mogen klagen want immers hebben we hem voor de show toch? Tuurlijk voor jezel fmaar je doet er je hobby mee en die kost geld, Entree voor meetings betalen we toch ook allemaal dus wegenbelasting ook maar dan wel in het huidige tarief want we gaan allemaal erg duur uit zijn straks als we per kilometer gaan betalen dat weet ik zeker.

Wat ik vind wat wel extreem zwaar belast mag worden, mensen met een, bijv. BMW X5, als boodschappen wagen!

BZB
29 January 2010, 22:37
als je een auto op een trailer vervoerd, betaal je dan dubbel?

(nee natuurlijk niet maar ben benieuwt wat kimmy zegt)

Radinov
30 January 2010, 00:35
Ook ik uiteraard neej,
Wat ik vind wat wel extreem zwaar belast mag worden, mensen met een, bijv. BMW X5, als boodschappen wagen!

bullshit... wat is daar mis mee?
Die mensen hebben keihard gewerkt om zon auto te kunnen betalen (net als wij moeten om onze autos te kunnen verbouwen/rijden) en zulke autos worden bovendien nu al EXTREEM zwaar belast... ga maar eens na hoeveel btw en bpm erover betaald is bij aanschaf, en daarnaast hoeveel wegenbelasting je ervoor moet betalen. Om nog maar te zwijgen over hoeveel accijns er wordt betaald elke keer bij de pomp...

RACY
30 January 2010, 09:40
@Anton was een break even point volgens een rekenmodule op autoweek.

Ruud nee bedankt

Zo zie je dat er nog veel te veel onduidelijk is.
Feit is dat je moet betalen voor gebruik en niet voor eigendom, dit weerhoud mij al jaren om er een paar mooie auto's bij te nemen

Het systeem zoals het nu gepresenteerd wordt is het uiteraard niet interessant

Alexander
30 January 2010, 11:41
Zoveel voordeel hebben de meeste mensen niet hoor met dat bpm verhaal.
Ik koop bijvoorbeeld geen nieuwe auto, en de prijzen van een 2de hands zullen echt niet dalen.

dus ik betaal gewoon teveel.

Kenji
30 January 2010, 12:26
Die mensen hebben keihard gewerkt om zon auto te kunnen betalen

Of ze kennen Leen van Frisia. mening nieuwe auto die op de weg komt wordt in z'n geheel betaald hoor. Er zijn heeeeeeeeel wat auto's van de bank.

jupke
30 January 2010, 12:43
Of ze kennen Leen van Frisia. mening nieuwe auto die op de weg komt wordt in z'n geheel betaald hoor. Er zijn heeeeeeeeel wat auto's van de bank.

90% is van de bank idd.

Nightrider
30 January 2010, 16:11
Ik heb ook nee gestemd.
Voor mij is 't zakelijk ongunstig, privé wel weer gunstig, maar door de km heffing zou k m'n prijs moeten verhogen naar m'n klanten, en dat is voor 'n klein koeriersbedrijfje zoals de mijne niet gunstig...

peter de beus
30 January 2010, 18:43
ik heb nee gestemd, ben bang dat ze dat gps kastje later ook voor andere dingen gaan gebruiken zoals snelheids metingen, en dan kan ik m'n skyline wel wegdoen....

Ramus
30 January 2010, 19:55
ik stem ook nee
wil ten eerste niet zo'n kast in me auto.
ten tweede ben ik vrachtwagen chauffeur dus me baas betaald alles, dus alles word ook door berekent naar klanten. dus alles wat te koop is en in de winkel komt te legge dat word allemaal duurder:rolleyes:

Kenji
30 January 2010, 22:11
Heb trouwens ook al vernomen dat ze werken aan een kastje voor motoren. Dus de ontheffing voor motorrijders die ze beloofden is ook gebakken lucht....

AntonHRV
30 January 2010, 22:27
Heb trouwens ook al vernomen dat ze werken aan een kastje voor motoren. Dus de ontheffing voor motorrijders die ze beloofden is ook gebakken lucht....

Volgende stap is een kastje voor brommers/fietsen en wandelaars.

Gr, Anton.

Psycho
31 January 2010, 13:39
Die mensen hebben keihard gewerkt om zon auto te kunnen betalen (net als wij moeten om onze autos te kunnen verbouwen/rijden) en zulke autos worden bovendien nu al EXTREEM zwaar belast... ga maar eens na hoeveel btw en bpm erover betaald is bij aanschaf, en daarnaast hoeveel wegenbelasting je ervoor moet betalen. Om nog maar te zwijgen over hoeveel accijns er wordt betaald elke keer bij de pomp...

keihard werken voor een x5 boodschappen auto vind ik toch wat overdreven moet je met me eens zijn... Het kan ook fatsoenlijk want deze mensen betalen hetzelfde parkeerkaartje als jij terwijl ze eigenlijk bijna 2 plaatsen nodig hebben want ik zie de deuren van de grote auto's regelmatig tegen de normale postuur auto's aantikken...

als je zo'n auto gebruikt waar die echt voor is, prima, anders gewoon een normale auto maar dat is mijn persoonlijke mening op dit vlak he`. Jij mag daar anders over denken...

yaris_tuning_vianen
1 February 2010, 12:19
in de huidige vorm zoals het er nou uitziet een zekere NO GO!!!

RoyCo
1 February 2010, 14:00

haha, die mensen hebben vast keihard gewerkt voor hun "walgelijke" X5
Tis niets anders dan een status symbool, en veel van de X5en die rondrijden zijn dan ook op financiering.
Nog harder aanpakken deze afgrijselijke jeeps die zogenaamd de openbare weg op moeten, als deze mensen werkelijk denken dat ze meer aanzien krijgen in zo'n auto betalen ze er ook maar fors voor, ondertussen lach ik ze overigens drie dubbel zo hard uit... nepperts zonder smaak

vdw
1 February 2010, 14:14
Tis niets anders dan een status symbool, en veel van de X5en die rondrijden zijn dan ook op financiering.
Nog harder aanpakken deze afgrijselijke jeeps die zogenaamd de openbare weg op moeten, als deze mensen werkelijk denken dat ze meer aanzien krijgen in zo'n auto betalen ze er ook maar fors voor, ondertussen lach ik ze overigens drie dubbel zo hard uit... nepperts zonder smaak

Zelf gefrustreerd, omdat je er niet 1 kan betalen?:eek:

Als iemand een X5 wil rijden en het kan betalen waarom niet? Dit is echt genieraliseren. Hoeveel mensen ken jij met een x5? En hoeveel ken je er echt goed? en hoeveel weet jij die op financiering rondrijden?

Denk eerst na voordat je iets zegt! Dit is een denkbeeld uit de tijd van Stalin. Als het aan jou was reed iedereen een Dacia logan en iedereen zou daar blij mee moeten zijn....

Ik heb echt het vermoeden dat je ZWAAR jaloers bent:eek:

AJ`s autobody en paint
1 February 2010, 15:24
Zoals al gezegd, dit soort denkbeelden zijn stap 1 naar het communistische gedachtengoed. Als mensen een SUV kunnen veroorloven, op welke wijze dan ook, is dat hun keuze en hun indeling van de financiën. De belasting is hoger, de afschrijvingen zijn hoger, de verbruikskosten zijn hoger, schijnbaar is hun dat waard. Complete onzin om zulke autos maar extra zwaar te belasten omdat een select groepje ze niks vind.

Met zulk krom gedachtengoed kunnen we ook gaan strijden voor een ban op hele kleine autos, want die bieden weinig tot geen bescherming bij een zwaar ongeluk, waardoor wij als maatschappij onnodig veel moeten bijdragen aan peperdure medische kosten en revalidaties van de desbetreffende bestuurders in geval van een ongeluk.

Kenji
1 February 2010, 16:08

LOL... en degene in de X5 denkt hetzelfde als ze een tupperware-auto zien rijden met een te grote uitlaat.

RoyCo
1 February 2010, 16:34
@ vdw: jaloers op mensen die in een auto rijden die ze zelf niet eens mooi vinden?
Ik ken wel een aantal mensen met een X5 ja... en weet ook precies waarom ze nou juist in zo'n ding rijden, omdat ze het niet bij hun vriendjes aan kunnen komen met een opel insignia om maar even iets te noemen, ook al vinden ze die zelf waarschijnlijk veel mooier en hadden ze daarmee een tig keer betere auto gekocht.

En ik pretendeer helemaal niet dat mensen in een Dacia logan moeten gaan rijden, integendeel.
Iedereen zou juist de auto moeten kunnen rijden die echt mooi vind of om bepaalde redenen heel practisch is.
Maar jeeps met onroad banden en dat soort ongein mag wat mij betreft asap de weg af, geef me één goede reden wat zo'n ding voor meerwaarde biedt tegenover een normale auto?
Dat een boswachter in een range rover rijdt omdat ie daar soms ook nog mee in het onverharde uit de voeten moet kunnen begrijp ik volkomen.
Maar in zo'n gedrocht rijden omdat je de indruk wil wekken dat je geld teveel hebt gaat er bij mij niet in, en zeker niet als dit extra ten koste gaat van het mileu etc.

@ AJ: daar heb je misschien wel een punt ja...
Al is de reden dat mensen in een dergelijk autotje rijden natuurlijk wel heel goed te verantwoorden.
Feit is dat ze zuinig en goedkoop zijn.

En idd kenji, zullen ze zeker denken, en soms ook wel terecht dacht ik zo.
Maar daar zijn er ook een hoop bij die het niet puur en alleen voor zichzelf doen, maar voornamelijk voor een ander.
Dat je zonder demper gaat rijden etc. doe je lijkt me niet omdat je zelf zo graag oordoof wil worden...
Maar dat je jaren sleutelt aan een project wat van top tot teen opgefrist is en veel vermogen heeft doe je niet voor een ander...

Ik weet overigens niet wat bezitters van dergelijke auto's betalen, misschien is het al wel meer dan zat hoor, er worden ook al een stuk minder suv's verkocht... gelukkig :P

Pinball
1 February 2010, 16:44
LOL... en degene in de X5 denkt hetzelfde als ze een tupperware-auto zien rijden met een te grote uitlaat.

ik geef je niet vaak gelijk kenji maar nu is wel een van die momenten aangebroken ,, ik ben het met je eens :D

Kenji
1 February 2010, 18:48
Dan is het einde der tijden nabij... OMG we're doomed!!!

:lol:

AJ`s autobody en paint
2 February 2010, 14:34
1) Iedereen zou juist de auto moeten kunnen rijden die echt mooi vind of om bepaalde redenen heel practisch is.

2) Maar jeeps met onroad banden en dat soort ongein mag wat mij betreft asap de weg af, geef me één goede reden wat zo'n ding voor meerwaarde biedt tegenover een normale auto?

zie je eigen punt 1, je kan en mag niet andermans smaak of beweegredenen veroordelen als je waarde hecht aan een democratie

RoyCo
2 February 2010, 16:24
Is misschien ook wel zo hoor, mja dat zou betekenen dat een echte truckliefhebber met centen ook prive met een truck de weg op zou moeten mogen zonder oplegger...
Je moet ergens een grens trekken.

Als er maar genoeg belasting komt op dergelijke "bakbeesten" vind ik het best, maar zo'n ding als vervoermiddel gebruiken vind ik gewoon belachelijk... en gelukkig ben ik niet de enige die er zo over denkt.

AJ`s autobody en paint
2 February 2010, 18:28
Is misschien ook wel zo hoor, mja dat zou betekenen dat een echte truckliefhebber met centen ook prive met een truck de weg op zou moeten mogen zonder oplegger...
Je moet ergens een grens trekken.

Als er maar genoeg belasting komt op dergelijke "bakbeesten" vind ik het best, maar zo'n ding als vervoermiddel gebruiken vind ik gewoon belachelijk... en gelukkig ben ik niet de enige die er zo over denkt.

Wederom, als die chauffeur daar een deel van zijn maandelijkse verdiensten aan wenst te besteden, dan hebben wij daar helemaal niks over te vinden. Misschien heeft die chauffeur wel een ontiegelijke bloedhekel aan getunde autos en verteld ie jou dat ie dat ook onzin vind, zou verboden moeten worden... Zijn keus wordt prima gecompenseert via het extra diesel verbruik.

Mariska
2 February 2010, 19:40
als je zo'n auto gebruikt waar die echt voor is, prima, anders gewoon een normale auto maar dat is mijn persoonlijke mening op dit vlak he`. Jij mag daar anders over denken...

Dus ik kan ook niet met de WRX naar de supermarkt? :D

Ontopic: Ik heb ''Nee'' gestemd.. :)

Psycho
2 February 2010, 23:00
Mijn persoonlijke mening sluit aan bij die van vele die ik ken.
Ik ken wel degelijk mensen met een X5 en dergelijke autos en die mensen hebben hem dus puur voor status. Sterker nog wat ik al zeg, hij word enkel gebruikt als boodschappen wagen voor de vrouw.

Maar denk dat dit een heel lang onderwerp is om deze discussie te voeren. Het is mijn mening en die mag ik gelukkig uitten... Ik ga hierop dan ook niet verder.

Maar ik wil hiermee niet afdwalen en terug gaan naar het onderwerp, de km-heffing, in dit land gebeurt niet meer wat de jan modaal burger wil. Want we worden aan steeds meer kanten gecontroleerd en dat is in mijn ogen inbreuk op privacy want ze weten dus gewoon waar je bent en dat gaat ze niets aan.

engeltje
3 February 2010, 00:12
als de overheid bepaalde auto's wilt weren,meten ze die auto's (de nieuwe dan, niet de al gekochte) gewoon verbieden. Nieuwe toelatingseisen, bijv minimaal 1 op 14 kunnen halen (ik noem maar wat).

De hele X5 disussie doet me een beetje denken aan die keer dat ik een boete kreeg omdat er 4 mensen in m'n fiat uno zaten en toen ik de chef wou spreken kreeg ik te horen dat die al 5 kwartier bezig was met een koppel in een quatro. :D:cool:

@Psycho
Mag ik dan vragen waarom jij jou auto hebt, of is die helemaal standaard en is het puur en alleen een vervoersmiddel?

Coolkast
3 February 2010, 00:12
democratie, wat is dat?
.. De hogen heren wil, is wet.

zie het al voor me, Camiel, Jan-Peter en Wouter in vergadering:

Wij trekken ons niet aan van wat de burger wil, want dat zijn maar domme arbeiders, wij moeten alleen een manier vinden om zoveel mogelijk geld bij de mensen weg te halen.
en dat kunnen we doen door te laten geloven dat het beter is voor het milieu.
want *lach* files zijn niet op te lossen, de gemiddelde burger zal namelijk wel in de spits moéten staan om naar zijn werk te komen, dus die hebben we alvast binnen.
de dagjesmensen die in het weekend rijden pakken we ook aan, na invoering van de km-heffing schroeven we de prijs per kilometer op, en verhogen we de accijns op de brandstof.
BMP afschaffen, haha wij hier in den-haag gebruiken dat als lokkertje om de burger te laten denken dat ze toch voordeliger uit zijn.
maar wat ze niet weten is dat ze helemaal geen nieuwe auto's kunnen betalen! *handen wrijvend*
en voor degene die denken dat ze genoeg geld hebben, hebben we altijd nog de slurptax regeling, die laten graag hun status zien met dure benzineverbruikende auto's.

Vervolgens vertellen we het groot in de media dat alle flitscontroles gaan verdwijnen, iedere burger blij, maar wij weten wel beter, wij gebruiken gewoon de gps kast die in elke auto hangt om te controleren of de burger te hard rijdt. zo besparen we personeelskosten, dus 2 vliegen in 1 klap!
*buikrollend van het lachen* Wat zal Bea toch blij met ons zijn

Radinov
3 February 2010, 00:47
keihard werken voor een x5 boodschappen auto vind ik toch wat overdreven moet je met me eens zijn... Het kan ook fatsoenlijk want deze mensen betalen hetzelfde parkeerkaartje als jij terwijl ze eigenlijk bijna 2 plaatsen nodig hebben want ik zie de deuren van de grote auto's regelmatig tegen de normale postuur auto's aantikken...

Nouja ik denk wel dat de meesten er hard voor hebben moeten werken... je moet toch aardig wat geld verdiend hebben voor je zon auto bij elkaar hebt gespaard. En je zit waarschijnlijk wel in de slappe was als je die er als boodschappenauto bij kan nemen, maar dat is ook niet uit de lucht komen vallen maar daar moet je gewoon hard voor werken en risico's nemen/keuzes maken (er zijn er maar weinig die het bereiken door de loterij te winnen natuurlijk).

Maargoed, ja het zijn grote auto's, maar is dat nu het probleem? Wel eens opgevallen hoe groot een skyline is bijv :eek: om nog maar te zwijgen over Kenji z'n bak :D

Iig, dit dwaalt wel ver af van de km-heffing ben ik met je eens dus zal het er verder ook bij laten.

Riesh
3 February 2010, 14:20
Maargoed, ja het zijn grote auto's, maar is dat nu het probleem? Wel eens opgevallen hoe groot een skyline is bijv :eek: om nog maar te zwijgen over Kenji z'n bak :D

Nu snap ik waarom Dex die president weer wegdoet :D

Pinball
3 February 2010, 17:15
Dan is het einde der tijden nabij... OMG we're doomed!!!

jah ik denk het ook jah :) OmFG

vdw
3 February 2010, 17:42
@ vdw: jaloers op mensen die in een auto rijden die ze zelf niet eens mooi vinden?
Ik ken wel een aantal mensen met een X5 ja... en weet ook precies waarom ze nou juist in zo'n ding rijden, omdat ze het niet bij hun vriendjes aan kunnen komen met een opel insignia om maar even iets te noemen, ook al vinden ze die zelf waarschijnlijk veel mooier en hadden ze daarmee een tig keer betere auto gekocht.

En ik pretendeer helemaal niet dat mensen in een Dacia logan moeten gaan rijden, integendeel.
Iedereen zou juist de auto moeten kunnen rijden die echt mooi vind of om bepaalde redenen heel practisch is.
Maar jeeps met onroad banden en dat soort ongein mag wat mij betreft asap de weg af, geef me één goede reden wat zo'n ding voor meerwaarde biedt tegenover een normale auto?
Dat een boswachter in een range rover rijdt omdat ie daar soms ook nog mee in het onverharde uit de voeten moet kunnen begrijp ik volkomen.
Maar in zo'n gedrocht rijden omdat je de indruk wil wekken dat je geld teveel hebt gaat er bij mij niet in, en zeker niet als dit extra ten koste gaat van het mileu etc.

En wat als ik een jack russel hond heb en het daarvoor nodig acht een X5 te rijden. Ik rij namelijk wel eens naar het bos toe om de hond uit te laten. Wie weet wat er gebeurt en dat ik met de auto het bos in moet?

Dan klopt het in jou ogen, want ik heb een goede reden. Maar ondertussen tuf ik 50.000 kilometer over de snelweg. En als ik op de snelweg zit ben ik een patser, maar bij het bos klopt het:confused:

domste reden ooit! Serieus. Communistische denkbeelden. Laat mensen vrij. Als ik 10 jaar krom wil liggen om een X5 te rijden laat me!

Belast dat ding zoals het hoort. Naar verbruik en kilometers en klaar. We krijgen steeds minder vrijheid door mensen zoals jou! Met die vage denkbeelden.....

Ik rij 60.000 kilometer per jaar in een VW polo diesel. En ik ben voorstander van die kilometer heffing, maar niet op deze manier. Dit wordt een melkkoe die tot de max benut gaat worden.

We hebben de hoogste accijnzen van europa zo ongeveer. De overheid wil alleen maar verdienen. Dat stop je alleen door te emigreren. En als het zo doorgaat is die kans voor mij best aanwezig.

Psycho
4 February 2010, 19:48
@Psycho
Mag ik dan vragen waarom jij jou auto hebt, of is die helemaal standaard en is het puur en alleen een vervoersmiddel?

verre van standaard en voor het dagelijks vervoer is er wat anders... kortom ik rijd dus niet veel met mijn auto ;)

art of noise
9 February 2010, 15:56
@ royco,
zelden of nooit zulke domme "argumenten" en "redenaties" gelezen.
alsof iedereen die een X5 of iets in die richting andere mensen wil imponeren, wat een kortzichtige onzin zeg. wel eens eraan gedacht dat er ook mensen zijn die (gelukkig) een andere smaak hebben dan jij? die dat soort auto's gewoon kopen om dat ze het mooi vinden en prettig vinden rijden?

niet alles draait om haantjes gedag hoor, dat soort opmerkingen zegt meer over jou dan de mensen die in dat soort auto's rijden...

just my 2 cents...

DrLoco
9 February 2010, 19:09
heb nee gestemd...
punt1 wil ik geen bigbrother gps kast in me auto...
punt2 ik rij vaak en ga straks bijna 2x zoveel betalen...

Robert-CCT
10 February 2010, 23:30
benzine gewoon 30 ct de liter duurder maken ben je van al het gezeik af

Radinov
10 February 2010, 23:39

die is nog niet duur genoeg :confused:

AJ`s autobody en paint
11 February 2010, 11:03

Dat werkt niet, krijg je oneerlijke concurrentie tussen bedrijven die over de grens makkelijk tanken en degene in het binnenland. Kwartje van Kok terug en meteen weer invoeren zou realistischer zijn.

Zowieso, opeens breekt de discussie weer los en iedereen begint oplossingen te zoeken hoe het zou moeten, waarom moet in eerste instantie meer geld in de la komen????? Er is helemaal niks mis met de inkomsten, regering en overheid kunnen vele malen efficienter worden. Als het een bedrijf was waren ze binnen een half uur failliet.

jupke
11 February 2010, 13:34
ze hebben idd knaken zat,en als ze dat niet hebben hadden ze dat geld voor haiti maar niet moeten geven,dat geld komt zoiezo niet goed terrecht.
scheelt weer 41 miljoen

Riesh
11 February 2010, 14:28
Ik zie dat je hetzelfde over 'goede doelen' denkt als ik.

Kenji
11 February 2010, 14:29

Autootje is nog geeneens 5 meter (scheelt maar een paar cm, maar toch....):rolleyes:
en het gewicht (op kenteken) is ook maar 1445. Dus al met al valt het best mee.
En het ding is rete-zuinig. 1 op 8 is prima te doen (lange stukken snelweg op cruise control):rolleyes:

Maar, ik ben nog steeds TEGEN km-heffing.

Riesh
11 February 2010, 14:55
net zoals dik 90% van de rest van NL

RoyCo
11 February 2010, 15:16
@ royco,
zelden of nooit zulke domme "argumenten" en "redenaties" gelezen.
alsof iedereen die een X5 of iets in die richting andere mensen wil imponeren, wat een kortzichtige onzin zeg. wel eens eraan gedacht dat er ook mensen zijn die (gelukkig) een andere smaak hebben dan jij? die dat soort auto's gewoon kopen om dat ze het mooi vinden en prettig vinden rijden?

niet alles draait om haantjes gedag hoor, dat soort opmerkingen zegt meer over jou dan de mensen die in dat soort auto's rijden...

just my 2 cents...

Pretendeer ik ook helemaal niet, als je goed zou lezen begreep je dat ook.
Wat betreft de X5 rijders is dit ook volledig mijn mening, het zijn geen feiten.
Maar als iedereen in alles mocht rijden wat ie "mooi" vond, reden er ook bulldozers op de weg, of monstertrucks... nietwaar?
Dit mag ook niet, omdat de grens ergens getrokken is.
Ik vind echter dat die grens moet veranderen.
Als er geen practische reden is waarom je in auto rijdt die te zwaar, te groot, teveel verbruikt is rijdt, dan hoor een dergelijke auto niet te bezitten.
Maar als jij er wel een weet te bedenken hoor ik het graag...

Laatst sprak ik toevallig iemand die een XC70 gekocht had, terwijl die het eigenlijk een walgelijke bak vond, en liever in een "auto" reed (de gewone V70 dus zegmaar).
Maar aangezien deze persoon aardig op leeftijd was en een slechte rug had was ie wel genoodzaakt een auto te kopen met een wat hogere instap.
Dat vind ik een legitieme reden om een zo'n auto (is natuurlijk nog langer geen X5 oid) te rijden.

En dus niet om je jack russeltje zondags in het bos uit te laten...
Maar goed... ik zal wel gek zijn, misschien moeten we allemaal maar in zo'n tank gaan rijden en deze aarde nog sneller naar de vernieling helpen omdat we graag in zo'n "prachtige X5" willen rijden.

vdw
11 February 2010, 16:16
misschien moeten we allemaal maar in zo'n tank gaan rijden en deze aarde nog sneller naar de vernieling helpen omdat we graag in zo'n "prachtige X5" willen rijden.

Ga jij eerst maar eens het nieuws volgen. De "global warming" bubble is gebarsten en er blijkt geen drol van waar. Net zoals verwacht

Hoor jij niet iets van de zure regen? Daar werd ik op de basisschool mee volgestopt dat dat het einde van de aarde zou betekenen:o

Ik vind jou een SP stemmer. Die nee zegt om het nee zeggen. Mensen hun recht af nemen van iets rijden waar ze in willen rijden is echt min. Helemaal omdat jij denkt dat ze het allemaal doen om op te vallen en dat ze het eigenlijk niet willen.

Ik ben van de vrije keus. Als mijn buurmaan voor een X5 kiest, gewoon omdat ie dat graag wil en denkt dat ik jaloers wordt prima... Ik rij lekker 1 op 18 in me VW polo SDI.....

Ruudje
11 February 2010, 16:17
Aarde naar de vernieling? Dat hele milieu gezeur is allemaal nep!

Daarom hebben we zeker zo'n strenge winter (vorig jaar was er overigens ook al sneeuw)..
Go hug a tree...

Ik pretendeer voor meer X5's, Q7's en meer van dat geneuzel zodat ik niet meer hoef te krabben!

RoyCo
11 February 2010, 16:57
no shit sherlock, en al onze brandstoffen zijn ook ineens onuitputbaar?

En vdw... moet ik nou werkelijk voor de derde keer mezelf herhalen?

AJ`s autobody en paint
11 February 2010, 17:08
Als er geen practische reden is waarom je in auto rijdt die te zwaar, te groot, teveel verbruikt is rijdt, dan hoor een dergelijke auto niet te bezitten.
Maar als jij er wel een weet te bedenken hoor ik het graag...

En wie bepaald wat de grens tussen wel en niet praktisch is? Jij? Wie bepaald wat te zwaar of te groot is? Jij? Of je hebt hier niet zo over nagedacht of je bent een beetje dom begin ik het idee te krijgen...

Het mes snijdt altijd aan 2 kanten, zolang `die mensen` vrij zijn om te kiezen wat ze rijden, ben jij vrij om te kiezen wat je rijdt. Een zwaarder, luxer, duurder, whatever, voertuig is automatisch duurder in verbruik, bezit en aanschaf. Zolang mensen dat extra er voor over hebben heb jij daar helemaal niks over te vinden.

RoyCo
11 February 2010, 18:17
nja ik zal mezelf nog een keer herhalen;

"IK VIND" dat auto's zoals een X5 te groot en te zwaar zijn voor het doeleind waar ze voor gebruikt worden.
En de wetgeving bepaalt de grens, en ik vind dat deze grens voor een dergelijke auto, tenzij dit een noodzakelijk kwaad is omlaag mag.
Dat jij het daar niet mee eens bent, en vind dat de natuur onnodig mag lijden is jouw mening.
Als dit soort zaken niet in het geding kwamen hoorde je mij niet klagen.

Maar goed dit leidt nergens toe, het was niet mijn bedoeling een flamewar te starten, al doe ik er zelf toegegeven net zo hard aan mee.
Mja mensen interpreteren mijn posts telkens net even anders, en dat is frustrerend.

Kenji
11 February 2010, 18:53
En wat is voor jou de grens? Hoe groot/zwaar mag volgens jou een auto zijn?

art of noise
11 February 2010, 19:42
@royco:
wat is te groot? wat is te zwaar? wat is een te hoog verbruik? wat is een noodzakelijk kwaad? wie bepaald wie welk type auto mag bezitten? en wie bepaald dat allemaal?
graag duidelijke antwoorden met cijfers en goed onderbouwd.
want volgens mij is dat allemaal al keurig netjes geregeld in de wetgeving wat binnen de vastgestelde normen valt.

en vervolgens ook nog een beetje een suffe vergelijking maken tussen bulldozers en suv's... best triest als je dat niet van elkaar kan onderscheiden eigenlijk..

RoyCo
11 February 2010, 19:50
Ik denk meer de combinatie van.
Te grote afmetingen, te hoog gewicht, te hoog verbruik en verder geen practisch doeleind waar de auto voor gebruikt wordt.

Kijk als een dergelijke auto voor iemand met een handicap de enige oplossing zou zijn, moet deze ontzien worden uiteraard.
Maar als een auto alle grenzen overschrijdt vind ik; zo veel belasting erop dat het onmogelijk is zo'n auto prive te rijden, voor het naar school brengen van de kids of boodschappen doen bijv.

Om maar even een voorbeeld te noemen.

Radinov
11 February 2010, 20:14
ze hebben idd knaken zat,en als ze dat niet hebben hadden ze dat geld voor haiti maar niet moeten geven,dat geld komt zoiezo niet goed terrecht.
scheelt weer 41 miljoen

+1.........

art of noise
12 February 2010, 09:15
Ik denk meer de combinatie van.
Te grote afmetingen, te hoog gewicht, te hoog verbruik en verder geen practisch doeleind waar de auto voor gebruikt wordt.

Kijk als een dergelijke auto voor iemand met een handicap de enige oplossing zou zijn, moet deze ontzien worden uiteraard.
Maar als een auto alle grenzen overschrijdt vind ik; zo veel belasting erop dat het onmogelijk is zo'n auto prive te rijden, voor het naar school brengen van de kids of boodschappen doen bijv.

Om maar even een voorbeeld te noemen.

nogmaals de vragen dan, want ook nu praat je veel maar zeg je niets:

wat is te groot? wat is te zwaar? wat is een te hoog verbruik? wat is een noodzakelijk kwaad? wie bepaald wie welk type auto mag bezitten? en wie bepaald dat allemaal?
graag duidelijke antwoorden met cijfers en goed onderbouwd.

RoyCo
12 February 2010, 11:16
Nja, dat kan ik toch zo niet 1,2,3 zeggen?
Daar zou je eerst onderzoek naar moeten doen...
Maar een X5 zou in elk geval op elk vlak ver buiten de grenzen vallen, dat lijkt me duidelijk.
Bijv. afmetingen van 4 bij 1,5 bij 1,5 en een gewicht van 1800kg, en een verbruik van 1:10
Om maar even iets te noemen.
Noodzakelijk kwaad zal lastig zijn, dat zou denk ik per situatie bekeken moeten worden.
Maar bij iemand die invalide is en alleen met een dergelijk vervoersmiddel in staat zou zijn om van A naar B te komen is dit noodzakelijk kwaad wat legitiem is natuurlijk.

art of noise
12 February 2010, 11:38
eigenlijk heb je dus werkelijk geen idee wat voor onzin je allemaal aan het ophangen bent?

je roept van alles over wat niet moet mogen, grenzen hier en grenzen daar, te hoog verbruik en bla bla bla, maar een echt passend antwoord kan je niet geven? helemaal nergens op?

je hebt gewoon persoonlijk iets tegen dat type auto omdat je het niet mooi vind of iets dergelijks, maar met iets duidelijks en goed onderbouwd komen waarom de nederlandse wetgeving, of sterker nog, de wereldwijde wetgeving op dat gebied niet deugd is er even niet bij?
best bijzonder...

misschien is het slim dat voor je van alles gaat roepen, je ook daadwerkelijk weet waar (cijfers en feiten dus) en vooral waarom (onderbouwen) je dat doet, niet met gebakken lucht aankomen, daarvoor kunnen we al bij jomanda terecht...

duidelijke en constructieve antwoorden en oplossingen dus...

AJ`s autobody en paint
12 February 2010, 11:59
Maar een X5 zou in elk geval op elk vlak ver buiten de grenzen vallen, dat lijkt me duidelijk.

Begin toch wel benieuwd te worden waar je X5-obsessie vandaan komt... Mij lijkt het totaal niet duidelijk dat een X5 ver buiten de grenzen zou vallen. Een X5 is 4.66 meter lang en 1.87 meter breed, een Ford Focus van de 2de generatie is 4.47 meter lang en 1.84 meter breed. Daaruit kunnen we concluderen dat de X5 een whooping 4.25% langer en maar liefst 1.6% breder is dan de Focus. Wat een eng mannetje zou jij zijn als je ooit aan de macht komt en zulke idioot kleine toleranties gaat hanteren in je beleidsvorming...

ALS je al wat om te discusseren zou willen hebben, baseer jezelf dan op feiten. Je kan zeggen dat het verbruik per persoon rond een bepaald gemiddelde zou moeten zitten. Als een auto 3 keer zo zwaar en 3 keer zo groot als een X5 dat dan haalt door middel van de modernste technieken, heb jij daar verder niks over te vinden.

Wel grappig hoe bepaalde mensen altijd maar vallen over SUV`s, terwijl een gemiddelde Mercedes 500/600, Bmw 7 serie, Lexus LS-series, Audi A8, Chrysler Voyager, etc etc niks minder weegt en niks minder verbruikt. Over die autos hoor ik je niet klagen.

Kenji
12 February 2010, 12:32
ZOMG... mijn wagen is 4,89 meter x 1.82 breed, weegt zo'n 1500 kilo rijklaar, en doet 1 op 6 in de stad....

Ik mag niet meer rijden :( Ik veroorzaak, samen met de BMW X5 rijders, voor de opwarming van de aarde (om maar te zwijgen over afgunst).
Is wel merkbaar ook met al die sneeuw en temperaturen van onder nul......

engeltje
12 February 2010, 12:35
Ik mag niet meer rijden :( Ik veroorzaak, samen met de BMW X5 rijders, voor de opwarming van de aarde (om maar te zwijgen over afgunst).
Is wel merkbaar ook met al die sneeuw en temperaturen van onder nul......

ga dan eens wat meer rijden. Ik wil van die sneeuw af :p

AntonHRV
12 February 2010, 13:10
Lijkt mij het beste dat meneer Royco (van de soep?) maar weer
gewoon terug gaat naar zijn hutje op de hei en met zijn
geitenwolle sokken worteltjes gaat verbouwen.
Zuke grote onzin heb ik (bijna) nog nooit gehoord.
Lijkt me ook het beste om er nu maar een punt achter te zetten.

Gr, Anton.

RoyCo
12 February 2010, 16:54
Ik weet dat ik in einstein termen spreek, en dat dit heel lastig te begrijpen is voor sommigen...
Maar als je mijn ideeën (meer is het niet) zo nodig wil afkraken lees dan op zijn minst zorgvuldig wat je wel begrijpt...

Maar zoals Ludo zegt; laten we er hierbij maar een punt achter zetten.
Dat voorkomt nog meer verwarring en "X5" (wat overigens dienst deed als een verzamelnaam...) fans die ik op hun teentjes trap.

The Force
12 February 2010, 21:35
D'r staan weinig einstein termen in, beste RoyCo. Het is een mening die door anderen hier niet gedeeld wordt...
Je hebt een redelijk eenzijdig beeld geschetst over wat "jij" wel en niet toelaatbaar vindt, dat er dan met feiten weerlegd wordt dat het totale onzin is (ook een mening en die deel ik dan weer...) ga je lopen piepen dat je niet begrepen wordt.

"X5" fans zijn er niet, wel mensen die je mening niet delen, get over it...

Riesh
13 February 2010, 10:38
Om jezelf met Einstein te durven vergelijken is nogal een behoorlijk arrogant statement

art of noise
13 February 2010, 11:27
Om jezelf met Einstein te durven vergelijken is nogal een behoorlijk arrogant statement

komt best wel overeen met de rest van z'n onzin...:D

AntonHRV
13 February 2010, 12:53
ps, dit topic ging over de kilometerheffing, weet je wel.;)

Gr, Anton.

Kenji
13 February 2010, 13:38
Inderdaad, laten we het daar verder over hebben, en niet over het wel of niet nuttug zijn van X5-en.

AntonHRV
14 February 2010, 12:52
Inderdaad, laten we het daar verder over hebben, en niet over het wel of niet nuttug zijn van X5-en.

en/of andere grote bakken.:D:D

Gr, Anton.

DrLoco
15 February 2010, 09:42
fuck mijn civic eg is straks ook vet de lul volgens royco verbruik momenteel 1:9 hahahahaha.
En dat voor een wagen die kleiner is dan een x5 een ml of een q7..
Allemaal aan de electro dan maar :p

jupke
15 February 2010, 11:10
broodje aap topic pfff

Kenji
15 February 2010, 12:04
En dat is het grote nadeel Jup.

De regering houdt ons onwetend. Hoop speculeren, maar weinig details.
En zolang ze dat doen, blijft er onvrede.

Het zou mooi zijn als ze ons (die er uiteindelijk voor moeten gaan betalen) eens gewoon open en bloot zouden vertellen wat het gaat kosten, en eerlijk zijn.

Maar eerlijkheid en openheid van zaken en onze regering gaan helaas niet samen.

The Force
15 February 2010, 13:07
En dat is nu precies de spijker op z'n kop, Kenji!

Het hele idee is niet verkeerd, ik betaal ook ieder brood bij de bakker in plaats van een vast bedrag per maand onafhankelijk van het aantal broden dat ik ga halen...

Alleen de uitspraak dat het gros van de mensen niet meer gaat betalen is volledig in tegenstelling tot de bedragen die nu vrijgegeven zijn. Dan is het natuurlijk niet echt gek dat iedereen in NL op de achterste benen staat!

Gewoon open en eerlijk zijn: wat gaan we waarom wanneer betalen!
Dat het stelsel gaat veranderen staat zo goed als vast, dat het duurder wordt konden Einstein en Sherlock ook al wel bedenken, maar de manier waarop dit nu gecommuniceerd wordt is gewoon waardeloos...

RoyCo
22 February 2010, 16:27

Was sarcastisch bedoeld uiteraard.
Alles wat ik in dit topic neergetikt heb was in mijn beleving jip en janneke taal, mja dat snappen sommigen blijkbaar ook niet.
Dat bewijst DrLoco zojuist maar weer eens.

The Force
22 February 2010, 17:03
[...]laten we er hierbij maar een punt achter zetten.[...]

Laat er dan ook een punt achter staan...

DrLoco
22 February 2010, 18:50
Was sarcastisch bedoeld uiteraard.
Alles wat ik in dit topic neergetikt heb was in mijn beleving jip en janneke taal, mja dat snappen sommigen blijkbaar ook niet.
Dat bewijst DrLoco zojuist maar weer eens.

gaat mij er meer om dat een kleine wagen niet perse mileu vriendelijker hoeft te zijn dan een grote ...
Zelf praat je in obsessie tegen suv's taal.

Pidi
22 February 2010, 22:10
ik denk dat deze plannen voorlopig net zo hard zijn gevallen als het kabinet! :D

The Force
22 February 2010, 22:26
Opzich best een goed punt, Pidi!
Maar volgens mij is het niet het absolute einde van deze plannen...

froggy
10 March 2010, 12:48
ik heb nee gestemd want vind het absurd want het is gewoon een manier om de staatskas weer te spekken en vergeet niet de vrachtwagen chaffeurs die er ook voor op draaien want ze brengen toch je eten en kleren naar de winkels

Coolkast
31 March 2010, 15:18
dit geloof je toch gewoon niet? ff een blog op autoweek over de ANWB ledenpeiling.

http://www.autoweek.nl/autonieuws/13931/ANWB-leden-willen-kilometerbeprijzing

Dikke middelvinger, ik geloof hier werkelijk niets van... en als deze cijfers kloppen, weet de helft amper dat ze over een aantal jaren hetzelfde kwijt zijn als nu door het opschroeven van de kilometerprijs.

Gelukkig is het verhaal kilometerheffing controversieel verklaard, maar volgend kabinet pakt dit toch weer op

Let the story continues....

Eroi_Di_Carta
19 April 2011, 15:28
Ik hoop nog steeds dat de km heffing er komt.
Ben in het dagelijkse leven rijinstructeur, maak enorm veel kilometers. Maar de kosten zijn toch voor de leerlingen.

En in mijn eigen 'daily' rijd ik alleen in het weekend. Als de kmheffing gaat komen, dan gaat er een dikke Lexus voor de deur staan.