Volledige versie bekijken : Verzekering/taxatierapport
Jaco -Saxo-
30 January 2010, 17:46
Al diverse keren ben ik hier tussen de topic door iets tegen gekomen over autoverzekeringen en taxatierapporten.
Echter wil ik hier graag meer over weten.
Volgende maand wordt mijn auto allrisk verzekerd en vandaag is mijn auto getaxeerd. Het rapport verwacht ik volgende week binnen.
De auto wordt, zoals het er nu naar uitziet, bij Delta Lloyd verzekerd incl. een accesoires verzekering.
Alleen wordt er in de polis niets vermeld over een taxatierapport enz. Ook worden de accesoires niet los beschreven.
Is dit gebruikelijk en heeft een taxatierapport dan nut, of moet ik een autoverzekering zoeken welke deze wel wil/kan opnemen?
Zo ja, welke raden jullie aan?
Zijn er verder nog zaken waar ik op moet letten?
Ik hoor graag jullie ervaring/mening hierover.
Vanja306girl
30 January 2010, 19:44
Ik raad je aan om je goed te laten informeren omtrent jou verzekerings beleid.
Vraag even na of ze verzekeren op taxatiewaarde, want veel verzekeringmaatschappijen doen dat namelijk niet.
Ik weet niet hou oud/jong jij bent ?? maar dat kan ook nog een grote rol mee spelen,
vanaf 24 jaar wordt het allemaal wat makkelijker.
Ik ben in zee gegaan met CCP Customcarpolis, na onderhand iedere verzekeringsmaatschappij aan de telefoon te hebben gehad, was CCP de enigste die mijn auto All Risk op taxatiewaarde wilde verzekeren..
Waarom was dit bij mij nogal een probleem ?
Mijn leeftijd speelde een enorme rol en de leeftijd van mijn auto..
ik was te jong en mijn auto te oud zeg maar..
Lees hier de voorwaarden van CCP maar eens door:
• acceptatie vanaf 18 jaar
• geen bonus malus regeling van toepassing
• 3 jaar cascodekking zonder afschrijving (o.b.v. taxatierapport)
• audio volledig meeverzekerd (mits vermeld op taxatierapport)
• lage eigen risico's bij schade
• premiebetaling per maand zonder toeslagen
• max. 15.000 km per jaar
• CCP arrangement top stylingbedrijven & taxateurs
• max. verzekerd € 50.000,- (o.b.v. taxatierapport) daarboven op aanvraag
• verplichte taxatie (duur: 3 jaar)
• verplicht klasse 3 alarm
• kentekenhouder als partner zijn verzekerd als bestuurder
• deelname van snelheidswedstrijden en behendigheidsritten
zijn uitgesloten van dekking
Mocht je hierover nog meer informatie willen kun je altijd even een Privebericht sturen
groetjes vanja
RUBBERBURNER
30 January 2010, 19:52
De auto wordt, zoals het er nu naar uitziet, bij Delta Lloyd verzekerd incl. een accesoires verzekering.
Alleen wordt er in de polis niets vermeld over een taxatierapport enz. Ook worden de accesoires niet los beschreven.
Is dit gebruikelijk en heeft een taxatierapport dan nut, of moet ik een autoverzekering zoeken welke deze wel wil/kan opnemen?
Zo ja, welke raden jullie aan?
Zijn er verder nog zaken waar ik op moet letten?
Ik hoor graag jullie ervaring/mening hierover.
Das WA+ met aanvullende accesoires.Heb ik ook .
Deborah
30 January 2010, 22:12
Sorry, ik moet toch even reageren als rot in het vak, daar dit soort producten mijn neus uitkomen en mensen denken goed af te zijn omdat ze de mooie woorden niet goed lezen en daar pas achter komen als er daadwerkelijk iets is (geen aanval op Vanja). ;)
• geen bonus malus regeling van toepassing
Moet je daar blij mee zijn? Dus als je je auto 10 jaar lang verzekerd betaal je 10 jaar lang hetzelfde. Terwijl je bij een "normale" verzekering elk jaar een beetje meer korting krijgt. Wie is hier dan de slimste? Ik neem aan CCP want die houden hier dik geld aan over.
• 3 jaar cascodekking zonder afschrijving (o.b.v. taxatierapport) Bij een taxatierapport heb je altijd garantie voor nieuwwaarde 3 jaar. Dus de gegarandeerde uitkeringswaarde bij taxatie is altijd de taxatie waarde (mits fraude, eigen risico enz.) Alleen bij een gewone casco verzekering geldt er een afschrijving. Dus dit is een lokkertje wat bij iedere verzekeraar het zelfde is bij taxatie.
• audio volledig meeverzekerd (mits vermeld op taxatierapport)
Logisch! Als het vermeld is op het taxatierapport is het meeverzekerd. Als je een aparte sieraden verzekering hebt en je zet je Rolex horloge van € 10.000,- er niet bij is die ook niet verzekerd bij verlies!
• lage eigen risico's bij schade
Als je naar een schadebedrijf gaat die door hen is aangewezen neem ik aan. Kijk eens goed naar de voorwaarden, wat een eigen risico's!! Ik schrik er gewoon van! Niet normaal, zelfs een eigen risico bij WA schade indien jonger dan 24!!
Even voor de duidelijkheid: Als je achterop iemand rijdt + je hebt zelf ook schade betaal je € 500,- zelf!! Zie voorwaarden:
39 Eigen risico
39.1 Per gebeurtenis geldt een eigen risico van:
39.1.1 € 0,- bij een WA schade indien de bestuurder 24 jaar of ouder is
39.1.2 € 500,- bij een WA schade indien de bestuurder jonger is dan 24 jaar. De schadelijdende partij wordt
volledig schadeloos gesteld. Het eigen risico zal op verzekeringnemer worden verhaald.
39.2.1 € 250,- bij een casco schade indien de bestuurder 24 jaar of ouder is.
39.2.2 € 500,- bij een casco schade indien de bestuurder jonger is dan 24 jaar.
39.2.3 Voor bestuurder jonger dan 24 jaar geldt een maximum eigen risico van € 750,- indien een schade
zowel de rubriek WA als Casco betreft.
39.1.3 € 65,- bij ruitschade (32.1.9), als vervanging van de ruit door een met Risk samenwerkend
herstelbedrijf wordt uitgevoerd. Deze bepaling geldt niet voor ruiten met coating of waarop folie is
aangebracht. Voor deze ruiten geldt het casco eigen risico.
39.1.4 geen eigen risico geldt als er sprake is van herstel van een beschadiging van een ruit tenzij het ruiten
met coating of waarop folie is aangebracht. Hiervoor geldt het casco eigen risico."
• max. 15.000 km per jaar
Niet gunstig dus voor mensen die meer rijden.
Ik heb de voorwaarden ook gelezen even vlug, maar ik heb al wel wat addertjes gezien. Ik zou er voorzichtig mee zijn... En dat is niet omdat wij dit product niet verkopen.
Mijn advies, wat Rubberburner ook zegt, zoals ik het zelf ook al jaren doe zoals bij de CRX met Integra lightconversion, Honda Accord compleet verbouwd, Porsche Polo compleet verbouwd, Seat, licht verbouwd maar wel dure ombouw enz.: Sluit een verzekering bijv. All Risk en laat de accessoires goed meeverzekeren. Zorg dat je duidelijke foto's hebt van de staat van de auto enz. en ze gaan heus niet een dagwaarde van, ik noem maar wat, € 1.000,- toepassen voor een Polo uit 1995 terwijl ze op de foto zien dat er voor € 10.000,- aan verbouwd is. Wij hebben zelf ook schade gehad met de CRX dus ik weet wel hoe ze ermee omgaan met deze regeling.
@ Jaco -Saxo: Dat de accessoires niet los zijn beschreven is niet zo'n heel grote ramp, die staan bij ons ook niet los op de polis. Als je ze maar gesplits opgeeft en er dus wel een extra bedrag voor op staat! Daarbij heb je een taxatierapport, dus wel iets achter de hand, maar geen garantie!
Dan nog even een verkooptip voor de zoekenden: Bij London verzekeringen en dan het Top-product zijn accessoires standaard meeverzekerde tot € 1.500,- en audio tot € 1.000,-! Daar is het ook geen probleem "oudere" auto's All Risk te verzekeren. De Accord (1997) was daar ook gewoon All Risk zonder alarm eis of wat dan ook.
Furrr
31 January 2010, 00:22
Centraal Beheer 45 euro per jaar, alle acc meeverzekerd, hadden geen taxatie rapport nodig, maar heb wel opgestuurd naar ze om in dossier te doen. Alles is tot onbeperkt bedrag verzekerd is mij verzekerd door ze. Zal eens kijken of ik dat zwart op wit heb ;)
Vanja306girl
31 January 2010, 01:10
Het is vaak ook geen probleem om een ''oudere'' auto te verzekeren..
maar ligt ook helemaal aan de leeftijd.. (van de persoon + auto)
London wijgert mensen onder de 24 jaar de auto all risk te verzekeren, en over een taxatierapport werd ook moeilijk gedaan... Helaas.. Maar ik ben over gestapt.
Voor mij heeft CCP wel veel voordelen, ik kan er ondanks mijn jonge leeftijd terecht.
Een ''oudere'' auto (1993) is All risks verzekerd op taxatiewaarde.
taxatierapport is 3 jaar geldig i.p.v. 2 wat bij veel maatschappijen gehanteerd wordt.
Het voordeel voor mij is dat ik ook een daily heb die bij unive is verzekerd waar ik wel mijn schadevrije jaren opbouw.
Maar goed ieder natuurlijk zijn eigen keuze.. ik heb er niks over te klagen ;)
Alle andere maatschappijen hebben mij vriendelijk afgewezen
PS: Deborah dit is absoluut geen aanval op jou meid.
Jaco -Saxo-
31 January 2010, 09:28
@ vanja: bedankt voor de info echter rij ik zelf +- 25000km p. jaar. Dus dat gaat lastig worden.
@ Rubberburner: Op dit moment heb ik een wa+ verzekering incl. 1500 accessoires. Nu heb ik echter een aanbieding voor 2 tientjes p. maand extra om de auto allrisk te laten verzekeren incl. 5000 accessoires.
Maar ik begrijp dat de accessoires verzekering het belangrijkst is?
@Debora: Het taxatie rapport heeft dus weinig nut m.b.t. de allrisk verzekering zelf (dagwaarde), maar is meer van nut om de accessoires (waarde hiervan + vaststelling van het feit dat deze aanwezig zijn) vast te leggen?
Naar de verzekering toe laat ik dus een spec. lijst + taxatierapport incl foto's opsturen als ik het goed begrijp?
RUBBERBURNER
31 January 2010, 19:39
Ik heb voor 10 euro in de maand extra 10.000 euro accessoires meeverzekerd.Foto's volstaan daarvoor .
Zit dan op 45 euro per maand omdat 't een 'exotische' (meer gewild voor diefstal) wagen is .:mad::mad::mad:
ps,De gewone eclipse is voor 13 euro verzekerd ;)
Jaco -Saxo-
31 January 2010, 22:04
Bij welke verzekering ben jij dan aangesloten?
RUBBERBURNER
1 February 2010, 07:17
Bij de rabo :rolleyes:
Devils Child
1 February 2010, 11:50
Mijn wagen is ook voor taxatie verzekerd, maar ik zit in een klassieker verzekering..dus heb ook een max. Maar mijn civic is dan ook geen dagelijkse auto meer.
RUBBERBURNER
2 February 2010, 17:16
Zit je vaak wel aan een kilometerbeperking per jaar toch ?!
Heb daavoor gevraagd bij de rabo (interpolis),maar die hebben helaas geen hobbywagenverzekering .:(
Devils Child
3 February 2010, 10:31
De verzekering waar ik in zit gaat tot een max van 10.000, maar je hebt stappen..de civic staat op 7500 km/p.j. en afgelopen jaar heb ik dat niet gered zeg maar..
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.