PDA

Volledige versie bekijken : TFT schermen in hoofdsteunen + dvd speler

soedje
17 February 2010, 13:45
Jongens en meisjes,

Een kennis van mij heeft een nieuwe auto, Toyota RAV4.
Hier willen we in de hoofdsteunen 2 schermpjes aanlsluiten op een dvd speler.
Zo min mogelijk draden zichtbaar, en dvd speler in gebruik.
Het moet ook te demonteren zijn.

De hoofdsteunen zijn van stof, dus van die kant en klare leren dingen is een beetje knullig.

De dvd speler moet wel bereikbaar zijn, maar natuurlijk alles zo mooi mogelijk weggewerkt.

Hoe kan je zoiets het best aanpakken?
Wat is een beetje kwaliteit spul (7" tft schermen)?

Kan wel wat tips gebruiken :)

Pidi
17 February 2010, 16:29
Aan de onderkant van de rugleuning zitten als het goed is sluitingen van de stof, van laat ik het maar de stoelhoes noemen. Afhankelijk van de soort sluiting zou je die van elkaar los moeten klikken, of drukken.

De kabels kan je doorvoeren langs de kopsteun geleiders en zo een weg naar onderen laten banen! Vanaf daar is het een weg naar inzicht... Ik heb bv stoelverwarming en heb mijn tft scherm kabels langs deze draden gelegd en via het bodemtapijt naar mijn handschoenen kastje laten lopen.

Of dit ook bij een Rav4 zo werkt? Geen idee, try it and you know it!
Kijk eerst maar eens naar de onderkant van de rugleunning.

soedje
17 February 2010, 18:14
Thanks! dat is wel mooi weg te werken dus!
De DVD speler moet wel op/in/tussen de middenconsole komen (ter hoogte van de stoelen), want dan kan moeders zo een dvd wisselen.

Waar vind ik een leuke set dvd speler + 2 schermen?

Ik vind ook veel schermen waarachter de dvd speler etc. zit? Dit schijnt dus ook te passen in een hoofdsteun, maar ik kan nergens vinden welke snoeren en draden hierbij zitten en waar dat heen moet?

Pidi
17 February 2010, 19:40
Tja, er zijn verschillende opties. Hoe gek wil je het maken!
Hieronder heb ik een voorbeeld van het merk Macrom.
Qua kosten kom je dan ong. op €500,- p.stuk.

http://www.acrleonparc.nl/Shop2/images/plus2bck.jpg

Maar als ik jouw verhaal zo terug lees, denk ik dat dit een iets te kostbare optie is.

Er zijn ook setjes die je over de hoofdsteun heen hangt en waarvan een van de twee schermpjes is voorzien van een dvd speler. De setjes worden dan dmv 3 tulp stekkers aan elkaar verbonden.
Mocht je dit iets vinden, dan kan ik evt. dit wel verder voor je uitzoeken.
Dit is wel de minste mooie optie, maar ook gelijk het minst gevoeligst voor de portemonnee!

M'n maatje heeft een car audio zaak, maar ik denk dat bij jou in de regio ook wel een bv te vinden is!

soedje
19 February 2010, 13:14
Ik heb S&D car audio even gemaild, en zij hadden wel mooi setje schermen en een losse dvd speler.
we willen het echt IN de hoofdsteunen gaan bouwen, en alle draden etc. door de stoel leggen.

dat Macrom ding is wel bizar... :rolleyes:

Lince
19 February 2010, 16:45
Vraag het eens aan Pinball, die heeft het volgens mij soortgelijks gedaan bij een Soreinto.

soedje
20 February 2010, 00:38
haha ik heb nog genoeg werk voor alber... :P