Volledige versie bekijken : verlenging motorkap
matthijs
25 February 2010, 19:07
Heeft iemand ervaring met het verlengen van de motorkap?
Moet het verlengende stuk in 1 keer doorgelast worden?
Of om de zoveel cm een x aantal cm?
Alvast bedankt
Andre - 20vT
25 February 2010, 19:15
Die moet je compleet aflassen, want als je kieren laat tussen de lasnaden dan gaat de plamuur daarop inzakken en gaat het geheid aftekenen....
Voor het mooie moet je de boel nog even vertinnen na aflassen... Dan tekent het helemaal niet meer af!
Ben
25 February 2010, 19:17
Eerst voorzichtig hechten. En daarna proberen te lassen en tegelijk zo min mogelijk warmte in de kap brengen. Dus korte stukjes, koelen, weer klein stukje lassen, weer koelen. Zo voorkom je het beste dat je kap krom gaat trekken. Vervolgens is vertinnen vaak de beste oplossing, om evt gaatjes nog dicht te maken en het materiaal zo strak mogelijk te maken. Hoe minder plamuur, hoe beter.
Edit: na het plaatsen zie ik dat Andre dezelfde tip geeft: na het lassen vertinnen :) Hoe strakker je het daarmee maakt, hoe beter. Plamuur heeft flinke kans op aftekenen/scheuren, omdat het anders uitzet dan het staal van de motorkap zelf.
Furrr
25 February 2010, 19:47
Bij mij idd ook gelast in 3 stukken en vertint, daar zie je niks meer van, helaas wel aftekening van de luchthappert
AJ`s autobody en paint
26 February 2010, 10:58
Vertinnen op een motorkap is zeer zeker voor de gevorderde, er wordt namelijk behoorlijk wat hitte ingebracht met een open vlam op die manier.
matthijs
28 February 2010, 13:34
Bedankt voor de reacties!
Denk dat ik er zelf niet aan ga beginnen,
Tīkan nog wel mis gaan denk ik,en wil hem wel in 1x goed hebben.
Liever in 1x goed dan dat ik het dubbele kwijt ben en er 2x aan moet dacht ik zo.
Furrr
28 February 2010, 21:48
Idd ;)......
matthijs
17 March 2010, 18:56
Bij het verlengen van de motorkap wordt het lastiger om deze open te krijgen.
Nu lijkt het mij om dan een lamel uit het gril te halen.
Is dit alleen voldoende?Of zijn er andere mogenlijkheden / Of moet er meer bij gebeuren?
Alvast bedankt
Furrr
17 March 2010, 19:20
Ja elk merk is anders, bij mij heb ik hem precies zo lang laten maken dat ik er met 1 vinger nog net bij kan :D
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.