PDA

Volledige versie bekijken : Short-Shifter installeren

Super_Snuk
10 March 2010, 10:58
Hey allemaal,
Er zijn op het forum vast wel wat mensen die ervaring hebben met het installeren van een short-shifter. Deze zijn voor zat auto's te koop voor al 70€maar nu lees ik op vele forums dat het echt een drama schijnt te zijn om deze te installeren. Ik ben behoorlijk technisch en ook goed in lassen dus dacht ik is het een mogelijkheid om het zelf in te korten en weer te lassen. Zo hoef ik helemaal niks te monteren/demonteren en het bespaard me 70€;) Als iemand hier ervaring mee heeft brandt dan maar los:rolleyes:
Ik hoor graag wat jullie hiervan denken

Grtz Richard

mazdel
25 March 2010, 21:17
hallo richard

Ik denk dat je een verkeerde voorstelling hebt van een shortshifter .. ik lees dat jij je orginele pook wil inkorten , dit is niet hetzelfde effect waar een shortshifter voor is.. hij is namelijk bijna niks korter, de afstand tussen de verrsnellingen is korter waardoor jij sneller kunt schakelen..

Ik weet niet wat voor auto jij hebt. want het monteren tussen verschillende auto,s liggen nogal uiteen.. ik heb zelf een mazda mx-3 en het monteren van de shortshifter was erg snel en makkelijk mits je gebruik kunt maken van een brug..

Baszos
25 March 2010, 21:23
als je moet kiezen tussen 70 euro en lekker prutsen dan wist ik het toch wel ;)

MichelB
1 September 2010, 00:27
ik rij een civic, maar stelt idd niet zo heel veel voor.
maar sneller schakelen wil 'k ook weer niet zeggen, je schakelt slag is korter waardoor je strakker schakelt.

Coolkast
1 September 2010, 14:50
zijn die shortshifters nou niet funest voor je druklagers of de synchromeshes? aangezien je wellicht eerder geschakeld hebt dan dat de versnelling gesynchroniseerd is

Kenji
1 September 2010, 15:25
Sneller dan je synchro's synchroniseren schakelen is menselijk niet mogelijk.