Volledige versie bekijken : onregelmatig stationair lopen
bergsma tuning
20 March 2010, 17:26
hallo forumers.
me pa heeft een ford focus wagon uit 1999 1.6 16v en als hij stationair loopt is hij heel onregelmatig.
hij schommelt niet in toeren maar aan motorgeluid is te horen dat het niet zuiver is.
we hebben hem al uitgelezen en geen resultaat en ong 3 week geleden zijn de distributie en mulieriem vervangen maar dat lijkt me geen probleem want daarvoor deed hij het ook al maar minder vaak pas na een tijdje.
wat kan dit zijn. ben niet zo technisch kwa motorisch gedoe:D
TJ_013
20 March 2010, 23:26
kan van alles zijn,
stappenmotor
ontsteking
bougiekabels
bougies
ergens valse lucht door een lekke vaccuum slang bijvoorbeeld
bergsma tuning
21 March 2010, 01:48
en wat zou ik hier miss aan doen. schoonmaken of vervangen
TJ_013
21 March 2010, 03:35
stappenmotor kun je loshalen, en dan de pen/stop hoe je het ook wil noemen. in ieder geval het ding dat in je inlaat systeem zit, kun je reinigen.
je kunt hem ook doormeten, met een weerstand meter. kijken of de spoel(en) die erin zitten niet doorgebrand zijn of massasluiting maken.
de bougie kabels kun je controleren door in het donker de auto te laten lopen en er met een waterspuit/plantenspuit water op te vernevelen en kijken of je stroomvonkjes ziet, ook bij de bobines. weet niet hoe dit bij een ford zit. dus het kan zijn dat je 4 losse kabels hebt of directe bobines. het principe met water is hetzelfde.
bougies gewoon even bekijken
ontsteking zul je meer ervaring voor moeten hebben dus dat even terzijde
Mustang65
21 March 2010, 12:57
even gasklep huis reinigen en opnieuw inleren !
TimAukes
22 March 2010, 11:12
Ik heb een zelfde probleem gehad schommelde wel iets wat, bij mij liep hij te rijk...probleem is voorbij.
Brooklyn
22 March 2010, 18:26
En wat was de oplossing?
bergsma tuning
22 March 2010, 19:59
ik zal zaterdag even het gasklephuis schoonmaken want denk dat dat het is want heb er meer gelijke problemen gehoord met dat als oplossing.
dan laat ik wel weten wat het is maar eerst dus bedankt voor de reacties:cool:
bergsma tuning
27 March 2010, 20:10
ik heb vanmiddag zoals gezegd dus het gasklephuis schoonmaakt en het is zeker beter geworden toeren blijven normaal maar er zit nog wel een raar gerommel bij het motorruim.
een half jaar geleden heb ik wel de midden en einddemper vervangen kan dit miss ook een oorzaak zijn dat hij miss wat los is gaan zitten bij het spruitstuk van het demonteren
hoor graag nog een paar suggesties.
bedankt :D
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.