PDA

Volledige versie bekijken : 16.5" composet bora

GLY
22 March 2010, 20:29
Hallo,

Ben op zoek naar een leuke 16.5cm composet voor in mijn vw bora. Zowel voor als achterin. Wil ze graag op de originele plaatsen inbouwen, dus niks met mdf ringen etc.

Wat kan ik het beste nemen? Budget is ongeveer 70euro per composet. Deze worden voorlopig niet op een versterker aangesloten maar rechtstreeks op de radio.

Heb al wel enkele setjes gezien van boschmann, fusion en soundstream. Maar dit zijn na mijn weten niet de betere setjes.

Graag jullie advies?

Manti
22 March 2010, 22:05
Meer geld ervoor uittrekken zodat je ook betere kwaliteits composetjes kan kopen.:D
Want voor 70 e koop je soms nog geen eens een goede 2 weg speaker...
Rond de 150 E heb je al hele leuke compo's.
Dus iets meer geld is (vaak, niet altijd) betere kwaliteit en meer waar voor je geld.

Tijsto
22 March 2010, 22:12
gewoon goed sparen voor een goeie compo
en een goede amp
anders zou ik het niet doen als ik jou was..

en wat ik goed vind klinken kan jij miss wel bagger vinden dus je moet naar een winkel om te luisteren

Riesh
22 March 2010, 22:56
Welke heb je gezien van Soundstream ? Die zijn namelijk helemaal niet zo slecht.
kijk in die prijsklasse ook eens naar BullAudio, dit is een submerk van Rainbow.

engeltje
23 March 2010, 01:19
let ook op de inbouwdiepte. Vaak heb je met de goedkopere setjes een diepere inbouwdiepte en kan het dus zijn dat je raam niet meer open kan.
(omdat je niet met mdf ringen wilt aan werken)
En zoals al gezegd, even doorsparen. Voor 70 euro heb je de iets betere speakers bij de kijkshop of vroeger een climaxsetje bij remco.

GLY
23 March 2010, 12:31
Van soundstream had ik de Soundstream SC-6T gezien bij pimtensen. Van mtx heb ik de RTS652 op het oog. Hoef geen super boxen, maar moet wel redelijk klinken.

Boschmann had ik opzich ook wel goede ervaringen mee qua speakers.

TPA
23 March 2010, 15:55
Vind het ook beetje raar dat Soundstream in een zin word genoemd als Fusion en Boschmann. Al weet ik niet veel van het type wat bij Pim Tensen staat, op site van Soundstream ben ik ze ook nooit tegengekomen de afgelopen 3 jaar. Denk anders dat hij nieuw is. Aan het ontwerp en de prijs te zien? Wel ervaring met een paar setjes of gelezen over ervaringen met andere setjes van soundstream deze waren nooit negatief.

Gewoon een setje kiezen die jij lekker vind klinken, smaak qua geluid is erg subjectief of het advies van Riesh opvolgen. Die heeft wel de nodige verschillende speakers gehoord.

Kenji
23 March 2010, 16:02
Ik zou het budget voor de composets voor en achter bij elkaar optellen, en van dat bedrag alleen een composet kopen voor in de voordeuren.
Achterdeuren gewoon stock speakers of simpele coaxials.
Geluid voorin is het belangrijkste.

GLY
23 March 2010, 17:59
Houd het wel in de gaten. Misschien dat ik de setjes ergens kan luisteren, maar nadeel van webshops is dat je daar niks kan luisteren. Woon in friesland, dus daar zit nogal weinig qua audio shops. Probeer via recensies het een en ander vaak aante schaffen.

GLY
6 April 2010, 10:25
Maakt het qua tweeters ook uit wat voor formaat het is? Wil ze namelijk wel in de originele plek hebben.

GLY
8 April 2010, 11:28
Niemand die mij iets over het formaat kan vertellen om in te bouwen?

TPA
8 April 2010, 23:39
Ik zou zeggen meten is weten ;)

GLY
12 April 2010, 13:37
Ik lees op het vwforum, iets over adapter ringen en contrastekkers. Adapter ringen heb ik na mijn weten wel nodig om het geen fabrieksspeakers zijn die erin komen.

Aangezien er ook al geen standaard radio meer inzit heb ik toch geen speciale stekkers nodig? Aangezien er nu ook gewoon draadjes van en naar de radio toe lopen.

TPA
12 April 2010, 20:02
Adapterringen heb je volgensmij alleen nodige als je nieuwe speakers te diep zijn voor de fabrieksplaats of als de orginele speaker bevestigingspunten niet overeen komen die van je nieuwe.
Draden kun je solderen of met stekkers verbinden.

GLY
13 April 2010, 09:25
Van die draden snap ik het niet. Bij mijn vorige auto's gingen er ook gewoon vanaf de speakers een draad naar de iso stekker op de radio.

Waarom moet dat bij een bora anders?

TPA
13 April 2010, 21:14
Omdat ze het bij nieuwere auto's handiger vinden om allemaal verschillende stekkers en draad schema's te gebruiken ipv de ingewikkelde ISO standaard;)

GLY
14 April 2010, 10:41
Waar kan ik die adapters en contra stekkers online bestellen?

Bossie
14 April 2010, 10:58
Je hebt waarschijnlijk wel adapter ringen nodig. VAG maakt zijn speakers 1 geheeld met de ophanging.

En als je nu al een andere radio erin heb zitten waar de draden rechtstreeks van de ISO stekker naar de de speaker gaan dan heb je die stekkers niet nodig.

Ik zou gewoon even een speaker los halen en kijken hoe het zit. Adapter ringen kun je gewoon bij de dealer halen.