Volledige versie bekijken : Bekers op meetings?
Ghanzzzzz
8 April 2010, 17:07
Naar aanleiding van de discussie bij de Charity-meet, toch maar ff een poll..
Wat is het belang van bekers?
Ghanzzzzz
9 April 2010, 16:53
Geen meningen?
BRAVO G!RL
9 April 2010, 17:09
ik vind het wel leuk als er bekers te winnen zijn...
maar ik vind 3 bekers winnen in 1 dag toch ook wel erg overdreven....
wat is, met zoveel bekers, nog de waarde van het winnen?
maar om de bekers nu helemaal af te schaffen vind ik ook een beetje onzin.
RUBBERBURNER
9 April 2010, 17:42
Bekers zijn leuk om te winnen,een stukje erkenning in al je werk,tijd en centen die je erin gestoken hebt.
Wat ik wel stom vindt is dat sommige meerdere bekers krijgen op meetings ...
Baszos
9 April 2010, 17:56
zolang er maar niet teveel bekers worden verdeeld is het wel terrecht,
als er 50 bekers ofzo zijn, is er geen 'wedstrijd' meer aan vind ik
en word je ook niet echt 'beloond' omdat je een mooie auto hebt, maar omdat de bekers op moeten ;)
Henry
9 April 2010, 18:14
Als er bekers uitgereikt worden is dat toch alleen maar leuk en hoe dit vervolgens wordt gedaan dat bepaalt elke club toch voor zich..
Respect voor al het gedane werk wordt toch niet beloond met een bekertje van een tientje....
Respect krijg je door de leuke reacties op de meeting zelf van mede tuners en natuurlijk van bezoekers die van alles vragen en een fotootje trekken lijkt mij..
Het zal mij een worst wezen hoe er gejureerd wordt en wie er wel of geen beker krijgt, wie zijn wij om daar over te oordelen.
Ik denk dat het belangrijkste is dat ze een meeting organiseren !!
In het topic Charity Day las ik ook al een opmerking dat de jury zo voorbij gelopen was.....dat deden ze bij ons ook en toch konden wij drie cups mee nemen...
Ik wordt er niet goed van, dat gezeur elke keer over die k*t bekers.
Das mijn mening dan he ;)
jupke
9 April 2010, 18:19
ik ga voor de beenham haha :D
ik ga niet naar meetings voor een beker,zijn merken meetings waar geen bekers te winnen zijn,zeker zo gezellig(uitgezonderd vw meetings)
In belgie bij de meeting van saxobun hebben ze vaak een fles mequairs en een spons met emmer als top20 bijv.daar heb je veel meer aan als aan een beker die naar 7 mnd begint te roesten.
Wally
9 April 2010, 18:28
Tja, ik heb "maakt mij niet uit "gezegd .
Eigelijk geef ik er NU geen reed meer om .
Heb het allemaal wel gezien.
Maar ,heb het altijd wel leuk gevonden , vooral de wat "belangrijkere"bekers zoals de Automaxx top 100 , en de bekers uit Italie en Duitsland.
In al die jaartjes zo'n 60 stuks .
Maar als je net begint , en je krijg je eerste trofee ----- is toch super.
Zal ze ook niet zo gauw wegdoen maar ----- zijn wel stofnesten:):)
engeltje
9 April 2010, 18:38
voor op gesteld dat ik geen bekerwinnaar heb
Op zich is het natuurlijk wel leuk als je een beker kunt winnen. Zoals al eerder gezegd is het toch wel een beetje erkenning maar ik heb soms het idee dat er bekers worden uitgedeeld om maar bekers te kunnen uitdelen en dat een bepaald deel van de bezoekers onmogelijk die beker kan winnen. Te denken valt dan aan een beker voor degene die het verste weg woont, beker voor de grootste velgen (tja, als je met een suv komt heeft iemand met een,pak weg, mini sowieso al geen kans) en bekers voor de 3 beste auto's per merk. Dat laatste kan leuk zijn, maar ik heb ook al gelezen dat bepaalde merken te weinig aanwezig waren om die 3 bekers kwijt te kunnen.
Daarnaast vind ik het (maar dat is natuurlijk persoonlijk) onnodig om bekers weg te geven bij een charity meeting. Als je dan toch iets wilt doen, doe dan een lintje of een oorkonde maar stop dat geld voor die bekers bij het doel waar de meet voor georganiseerd wordt.
engeltje
9 April 2010, 18:41
Zal ze ook niet zo gauw wegdoen maar ----- zijn wel stofnesten:):)
precies, ik heb ook nog het beeldje van de sportdag (groep 6 ofzo) en een beker van een judowedstrijd staan.
Conair
9 April 2010, 18:43
Ik vond het in het begin leuk. Vooral de bekers die je op de "betere" meetings won, zoals Betuwe, Full Speed, TWA enz. enz. Die betekenen tenminste iets.
Nu vind ik het niet belangrijk meer. Gezelligheid is veel belangrijker dan een prul extra op de kast. Zal mede daarom geen meetings meer bezoeken, het draait allemaal om jaloezie en gezeur, zo lijkt het.
Ghanzzzzz
9 April 2010, 20:02
Dus eigenlijk zou de optie: 'Wel bij shows, niet bij dagelijkse meeting' er nog bij moeten staan
Zelf ben ik ook geen meetingganger meer, in het verleden wel. Maar ik ben ondanks dat toch wel benieuwd naar de uitslagen van deze poll
Holblood
9 April 2010, 20:12
Een beker is leuk om te mogen winnen. al vind ik zelf wel dat dit pas leuk is als er niet zo belachelijk veel bekers te winnen zijn.
Als de meeting gewoon goed is georganiseerd met mooie wagens en het super gezellig is dan is het leuk om daar een prijsje te winnen. Dan denk je toch altijd wel terug aan die gezellige dag waar jij je prijsje heb mogen winnen.
Bekers die je wint op meetings waar er 100+ worden weg gegeven vind ik persoonlijk niet speciaal meer.
Ik zie het zelf zo.. het is iets wat je herinnert aan een leuke dag. Al is het een beker of een foto van die dag.
drieske
9 April 2010, 22:24
en toch gaan de meesten dan staan janken dat ze geen beker winnen ;)
Ali-GSI
10 April 2010, 00:06
zal me aan me reet roesten of er bekers zijn of niet, ik kom voor waar het wel om draait, mooie wagens bekijken en respect tonen voor een ieder zijn bloed, zweet en tranen. DAAR draait de tuningscene om, respect! Het is tegenwoordig allemaal zoooo commercieel, en er worden steeds meer bekers gegeven in de hoop zo een grotere opkomst te krijgen.
Ik zie graag weer echte meetings, zoals vroeger, back to the roots, gewoon met mensen afspreken op een plek, en hele uren lullen over je passie, je trots....
De tuningscene was vroeger een wereld apart, waar je niks van snapte als je er niet in zat. Nu rijd elke tinus met een auto, dendert er een steigerpijp onder, lexuslampen, en een sticker op de zijkant, en kan gewoon op full speed staan... Dat was vroeger wel anders, toen stond er echt kwaliteit binnen EN buiten...
Dat is voor mij ook een reden om dit jaar niet naar full speed te gaan, maar naar een andere meet.
powerkiter
10 April 2010, 01:04
dat bekergeneuk word je ook helemaal gek van :rolleyes:
als we met een groepje op een meeting staan is het altijd veel gekwats en lol.
en daarvoor ga ik naar een meeting!!!!
snap dat het leuk is een beker te winnen.
maar je wint voortaan voor de gekste dingen een beker.
zoals wie het snelste met een velg naar het podium kan komen:rolleyes:
is een nieuwe rage denk!
maar jurgen je zegt wel dat het je niet boeit!
maar weet nog wel iets over de streetgasm meeting vorig jaar.
toen vond je het ook niet kunnen dat van eck BOS was!
want subarus met alleen andere wielen gingen met de bekers naar huis :rolleyes:
dat zou je ook niet zo boeien als je niks om de bekers geeft ;)
hol007
10 April 2010, 01:05
dat bekergeneuk word je ook helemaal gek van :rolleyes:
als we met een groepje op een meeting staan is het altijd veel gekwats en lol.
en daarvoor ga ik naar een meeting!!!!
snap dat het leuk is een beker te winnen.
maar je wint voortaan voor de gekste dingen een beker.
zoals wie het snelste met een velg naar het podium kan komen:rolleyes:
is een nieuwe rage denk!
maar jurgen je zegt wel dat het je niet boeit!
maar weet nog wel iets over de streetgasm meeting vorig jaar.
toen vond je het ook niet kunnen dat van eck BOS was!
want subarus met alleen andere wielen gingen met de bekers naar huis :rolleyes:
ik zeg gelijk maar +10 hahhahahah die komt aan
Kenji
10 April 2010, 01:16
Ik ben wel trots als ik een keer een beker win.
Toch een soort erkenning voor het werk dat er in de auto zit.
Maar het niet zo dat als ik naar huis ga van een meeting en ik heb niks gewonnen, dat ik met een kutgevoel naar huis ga (ik ken mensen die dat echt wel hebben)
In eerste instantie ga ik naar meetings voor de lol, auto's kijken, beetje ouwehoeren. En als ik dan naar voren mag komen voor een beker, is dat leuk meegenomen.
En alle bekers die ik ooit heb gewonnen, heb ik nog steeds. Staan in de kelder, boven m'n werkbank.
Wat me wel vaak tegenstaat, is als op een meeting 1 auto meerdere bekers wint. Dus dat er bijvoorbeeld eentje een beker wint voor best ICE, eentje voor Best Interior, en dan ook nog eens eentje in de Show 'n Shine Top20 ofzo.
Dat vind ik niet kunnen.
Maar verder zal het mij niet boeien of er geen, 1, 10 of 100 bekers zijn. Als de meeting maar gezellig is.
engeltje
10 April 2010, 04:33
er is een groot verschil tussen niks er om geven of er wel of niet bekers worden uitgedeeld en er wel of niet om geven of het uitdelen eerlijk gebeurt.
Mij maakt het niet veel uit of er wel of geen bekers worden uitgedeeld maar als er een paar wagens staan die op en top in orde zijn en de beker gaat naar een roestbak (en dan doel ik even niet op de ratjes), dan krijg je toch het gevoel dat er iets niet klopt.
jupke
10 April 2010, 10:32
ik zeg gelijk maar +10 hahhahahah die komt aan
die komt niet aan hoor hol,ik geef geen ene kut om bekers,maar als er bekers te winnen zijn dan moet het eerlijk gebeuren,geen BRUINE ARMEN halen bij andere clubs ;);)
die betuwepop die ik won in bommel (BOS) die lag 2 weken nadat ik hem had in tiel op de vlooienmarkt :D daar gaan al mijn bekers heen die ik ooit gewonnen heb.
Op fullspeed wist ik al zaterdags dat ik zondags de BOS zou winnen,dat kwam de organisatie zeggen zaterdags terwijl ze niet eens wisten welke auto's er zondags kwamen.gaat het beoordelen van auto's dan eerlijk?NEE en dat is op geen 1 meeting.
Frankie
10 April 2010, 11:52
ik vindt het leuker om dan de volgende dag foto's terug te zien :D:D:D:D:D
VR6-PIMP
10 April 2010, 13:17
+1 frankie vind ik ook!!moet je naar en tijd met al die bekers zeg!!:D
AntonHRV
10 April 2010, 14:07
Ben blij dat ik dat probleem niet ken.
Mijn auto zal never nooit een beker winnen
omdat deze nog geheel standaard is en er
ook geen bodykit o.i.d. tegenaan geplakt
zal worden.
Ik vind (PERSOONLIJK) dat een youngtimer
standaard behoord te blijven.
Wel mooi gepoetst natuurlijk :p
En ook werd ik bij diverse selectie-meetings
toegelaten,wat mij meer deed dan wat voor
beker dan ook.
Gr, Anton.
Ach... ik vindt het er wel bij horen! Iedere opmerking hier heeft ook wel iets herkenbaars!
Ik zou zeggen, hou het bij een top10!
jupke
10 April 2010, 17:05
Ach... ik vindt het er wel bij horen! Iedere opmerking hier heeft ook wel iets herkenbaars!
Ik zou zeggen, hou het bij een top10!
en dan ipv bekers een emmer met spons en poets van mequairs ofzo
Friez
10 April 2010, 18:09
Doorgestoken kaart, bekerneukerts en dan weer teveel of te weinig bekers...
Wat zijn we met zijn allen toch lekker aan het zeuren :P (typisch Hollands)
De 1e beker die je wint vind je waanzinnig...(althans dat had ik) en op een uitzondering na vind iedereen het leuk om een beker te winnen. Na verloop van tijd wordt het inderdaad wel wat minder speciaal. En dan wordt je af en toe verrast met een beker uit Belgie of een BOS...dat heeft mij altijd wel voldoening gegeven.
Het is een onderdeel van een meeting wat erbij hoort en ook niet weg te denken is bij een meeting. Zodra je bij een meetings van StreetGasm, Team Betuwe, After Summer Meetings etc. de bekers zou weglaten lopen die meetings niet. Althans als je geen alternatief verzint. De reden waarom iedereen tot het einde blijft is toch echt vaak de bekers...
En voor de 1 is het leuker en spannender dan voor de ander. Ik deel absoluut de mening dat je maar 1 beker per auto/persoon kan winnen. Maar het moet niet om de bekers draaien maar een toevoeging zijn.
engeltje
10 April 2010, 18:48
1 beker per auto vind ik een beetje kort door de bocht.
Stel dat je met een golf (ik noem maar wat) BOS wint, dan is het op zich logisch dat je in princiepe ook best of VW hebt gewonnen, maar die beker kun je dan iemand anders geven gezien BOS boven de andere best of wagens staat.
Maar, doe je dan met je bos ook mee aan de DB drag (audio/uitlaat) en je wint (of aan het sprinten), dan behoor je ze gewoon allebei te krijgen gezien het 2 echt verschillende onderdelen zijn waarbij de auto's op zich geen concurenten zijn.Het lelijkste hok kan een db drag of een sprint winnen
Swifty
10 April 2010, 19:10
Ik vind het ook leuk om een bekertje te winnen, vind wel dat het bij een meeting hoort, maar niet de hoofdzaak moet zijn, ik vind het toch een beetje 'waardering' voor jou smaak en werk.
Vind iig als je alleen maar knaken in je wagen gaat proppen om een bekertje mee naar huis te nemen je toch echt verkeerd bezig bent...tippie: Bekers kopen is goedkoper ;)
En ik vind het ook veel leuker om te zien zoals bij TWA dat er andere 'prijzen' worden gegeven, zoals een wiel voor best of wheels, zuiger voor best engine enz, dat lijkt mij veel leuker dan een 'standaard' bekertje ;).
Grtz Ramon
engeltje
10 April 2010, 19:56
dan liever een zuigSTer:p
Duo Penotti
10 April 2010, 20:04
Voor mij staat de gezelligheid op een meeting op nummer 1 ... Waar geen prijs voor te geven valt !!!
Mocht je een prijs winnen is dat een leuke waardering voor je werk die je erin hebt gestopt..
Dat er altijd mensen zijn die alleen maar voor bekers gaan hou je nou niet tegen...
Greetzzz Mike
swiftycarz
10 April 2010, 20:16
het is wel leuk dat je een beker kunt winnen dan weet je wel waar je het voor doet en helemaal als je ook nog eens wat kilometers heb moeten reden.
maar als je er zo veel beker te verdelen hebt op zo'n gaat de lol er snel van af
mensen hebben ook nog eens geen zin om lang te wachten tijdens de uitreiking waar ze na een hele dag slenteren een 1 moeten wachten met een beetje pech.
wij doen zelf ook aan beker op onze meeting maar dan niet meer als 30
Daats
10 April 2010, 20:51
T is altijd leuk om een prijsje te winnen! Maar als het echt de hoofdreden moet zijn om naar een meeting te gaan kun je volgens mij beter thuis blijven....;)
Ben het er ook zeker mee eens dat op sommige meetings een hoop vriendjes politiek heerst kwa bekers weg geven.
Zal mij persoonlijk een worst wezen, Dat gebeurt nu eenmaal....
@ jupke, jij hebt die B.O.S toen bij ons gewonnen omdat wij jou auto toen gewoon de mooiste vonden, als je nu gewoon van te voren had gezegd dat het jou zogenaamd geen ene reet intereseert :rolleyes: hadden we die aan iemand kunnen geven die het wel leuk vind om zoiets te winnen....
Allemaal knappe popiejopiepraat.nl:D
Lawrence
10 April 2010, 20:52
doe mij dat broodje beenham maar :):):):)
hol007
10 April 2010, 22:42
die betuwepop die ik won in bommel (BOS) die lag 2 weken nadat ik hem had in tiel op de vlooienmarkt :D daar gaan al mijn bekers heen die ik ooit gewonnen heb.
ik dacht al waar betaald die al die roode spuitbussen van vor die honda:D
ik zeg bekers is een kroon op je werk en ik lach me altijd kapot bij die prijs uitrijking kan mij niet vaak genoeg
Björn
11 April 2010, 00:06
die komt niet aan hoor hol,ik geef geen ene kut om bekers,maar als er bekers te winnen zijn dan moet het eerlijk gebeuren,geen BRUINE ARMEN halen bij andere clubs ;);)
Op fullspeed wist ik al zaterdags dat ik zondags de BOS zou winnen,dat kwam de organisatie zeggen zaterdags terwijl ze niet eens wisten welke auto's er zondags kwamen.gaat het beoordelen van auto's dan eerlijk?NEE en dat is op geen 1 meeting.
Kijk dat is nu een mooi voorbeeld
Ik denk dat vroeger een beker of cup winnen meer betekent dan nu
Toen had je ook maar een top 10 show and shine en verder geen gezeik
AJ`s autobody en paint
11 April 2010, 10:17
http://automaxx.nl/forum/showthread.php?t=2465
Zouden ze hier nou ook bekertjes uitdelen? hahaha Tuurlijk niet...
iloow
11 April 2010, 11:14
Nee, daar komen nog mensen naar een meet voor de gezeligheid ;)
M.a.w, iedereen is het hier met elkaar eens.
RUBBERBURNER
11 April 2010, 11:37
Zoals je hier in NL ook veel ziet op vrijdagavondmeetings,leiden enz ...
Das natuurlijk niet te vergelijken met een autoshow waar een organisatie tijd/geld en moeite heeft ingestoken .....:rolleyes::rolleyes:
AJ`s autobody en paint
11 April 2010, 12:06
Zoals je hier in NL ook veel ziet op vrijdagavondmeetings,leiden enz ...
Das natuurlijk niet te vergelijken met een autoshow waar een organisatie tijd/geld en moeite heeft ingestoken .....:rolleyes::rolleyes:
Op shows horen prijzen, zeer zeker. Daar staan ook de beste autos die strijden om de 1ste plaats, vaak op displays of in de spotlights.
Wally
11 April 2010, 13:18
Vond de HYPE rond de top 200 , en later de finale top 100 op Rosmalen wel goed uitgedacht, door Automaxx, een poosje geleden.
Had toch véél beroering teweeg gebracht in het "Wereldje".
En die bekers vind ik wel waarde hebben.
DrLoco
11 April 2010, 13:21
Een beker winnen is leuk als je net als ik er af en toe is 1 pakt.
Denk dat als je er elke week 1 pak er de lol snel af is.
Wij streetgasm members gaan nog elke keer weer naar meetings voor de lol onder elkaar.
Meetings zijn er om lekker slap te ouwehoeren te genieten van mensen die je werk respecteren etc.
Ik gooi die paar bekertjes die er staan niet weg want het blijft tog een knip oog naar je werk.
Btw als bekers mensen niet intresseren vul dan ook niet je inschrijf formulier in ;) ..
Psycho
11 April 2010, 20:00
Bekers zijn leuk, kroon op het werk...
Maar het hoeft zeker niet hoor, ik ga net zo lief naar een meeting waar ze niets hebben...
Zoiezo ga ik laatste tijd vaker naar merk meets omdat je dat daar niet hebt.
Bekers verpesten in sommige gevallen gewoon de sfeer...!
Een aantal bekers horen er wel bij op grotere meetings. Belangrijkste is wel dat het eerlijk gebeurt, en dat er niet mensen met meerdere bekers naar huis gaan. Ik heb nog nooit een beker gewonnen, en zal ook never nooit niet naar een meeting gaan om een beker mee naar huis te gaan nemen. Ik ga voor de lol en het plezier :D
Vond de HYPE rond de top 200 , en later de finale top 100 op Rosmalen wel goed uitgedacht, door Automaxx, een poosje geleden.
Had toch véél beroering teweeg gebracht in het "Wereldje".
En die bekers vind ik wel waarde hebben.
wil je die van mij hebben walter? :):o
pastry
12 April 2010, 15:02
Pfff wat een gedoe zeg. Het is toch simpel, wil je een beker winnen doe je mee aan de Show & Shine. Wil je die niet winnen en geef je niks om bekers doe je gewoon niet mee.
Das toch geen hogere wiskunde?
Mariska
12 April 2010, 15:28
Pfff wat een gedoe zeg. Het is toch simpel, wil je een beker winnen doe je mee aan de Show & Shine. Wil je die niet winnen en geef je niks om bekers doe je gewoon niet mee.
Das toch geen hogere wiskunde?
Amen :D
bekers zijn een leuke toevoeging,wil je ze niet,dan doe je toch niet mee? ;)
Mijn stem was dus doe maar een lagere entree prijs, smaken verschillen
Is sowieso belachelijk wij steken veel geld in onze auto's en moeten voor straf ook nog een hogere entree betalen als bezoekers die onze auto's bewonderen.
pastry
13 April 2010, 11:45
Is sowieso belachelijk wij steken veel geld in onze auto's en moeten voor straf ook nog een hogere entree betalen als bezoekers die onze auto's bewonderen.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Daarintegen snap ik dat een evenement veel geld kost. Een reductie voor de auto- eigenaren zou op zijn plek zijn. Vroeger had die jaarkaart, dat was top. (voor mij althans :D)
Duo Penotti
13 April 2010, 12:38
Afgelopen weekend was het weer erg zeg pffff
Mensen die net binnenkomen gaan al bij de jury lopen smeken wat ze eventueel kunnen winnen en dat meerdere malen op een dag ....
( uit eindelijk hebben ze hem niets gegeven wat ik tevens terecht vind, je gaat toch niet om een beker smeken :eek: )
En dan bij de prijs uitreiking heb je altijd mensen die gaan lopen zeiken dat iemand ze beker afpakt ....
Ik heb zoiets als je echt een beker wil koop je er zelf 1 voor een paar euro !!!!
Lucazz
13 April 2010, 12:42
@Mike
wahahahahaha
ik zei tegen m dat ik geselecteerd had voor queensday
vervolgens ging hij heeelemaal alles vertellen
hij heeft wel 30 keer gezegd dattie geen airride heeft hahahahaha
hij is iig gepassioneerd over zijn auto hahaha
maareh bekers zijn leuk
mijn filosofie
je bouwt je auto voor jezelf OM bekers te winnen als kroon op je werk!!!!
Devils Child
13 April 2010, 12:51
OMG hoe kansloos :rolleyes:
Ik vind het verder een leuke toevoeging de prijzen. Maar de hoofdrede van een meeting is voor mij gezelligheid onderling en het bekijken van de andere wagens die aanwezig zijn.
En ik blijf voorstander van maximaal 1 beker per auto. (decibel bekers uitgesloten daarvan dan)
Coolkast
13 April 2010, 14:09
doe mij maar iets kleins, zodat je ze tenminste netjes kan opbergen.
als je veel bekers wint, gaan immers de plaatjes eraf, die bewaar je, en de rest in de afval container.
overigens win ik nooit bekers.. vind ik geen probleem, want mijn auto bouw ik niet voor een ander, maar voor mezelf.
ik heb meer aan de pk's dan de kijker :D
Kenji
13 April 2010, 15:19
Mensen die net binnenkomen gaan al bij de jury lopen smeken wat ze eventueel kunnen winnen en dat meerdere malen op een dag ....
Zo ken ik iemand die halverwege de meeting altijd aan de jury ging vragen "of het zin had tot de prijsuitreiking te blijven of dat hij eerder weg kon".
Diep, diep triest vind ik dat.
Lawrence
13 April 2010, 15:24
Wat een gemauw allemaal over die bekers, tuurlijk is het leuk als je een prijsje pakt, maar in mijn ogen inschrijven op 1 onderdeel zodat andere ook eens in de prijzen kunnen vallen.
je ziet genoeg meetings waar er 1 persoon met 3 of 4 bekers vandoor gaat en ik snap dat voor mensen die ook heel hun hard en ziel in hun wagen hebben gestoken, maar miss een minder budget hebben, dat niet altijd even leuk is.
peter de beus
13 April 2010, 16:06
ik heb ook een keer een beker gewonnen met mijn auto, en dat had ik nooit verwacht eigenlijk.. is niet de reden dat ik naar een meeting ga... als ik ga racen doe ik dat om te winnen, en dan hoort een beker er wel bij vind ik!
maar je kan inderdaad beter voor 5 euro een beker kopen, hoef je ook niet zoveel geld in je auto te steken :D
Hahaha zielig dat mensen gaan smeken om een beker hahahaha
Nee ik vind de prijs moet gelijk zijn auto's en bezoekers en een selectie aan de poort, want er staan soms auto's op het terrein, dat heeft gewoon niks te maken met tuning
Ronniej
14 April 2010, 09:19
Zo ken ik iemand die halverwege de meeting altijd aan de jury ging vragen "of het zin had tot de prijsuitreiking te blijven of dat hij eerder weg kon".
Diep, diep triest vind ik dat.
hehe die ken k nog wel.. je wist wel waar je aan toe was als je naar huis toe mocht :p
Duo Penotti
14 April 2010, 09:32
weet ook wel wie dat is :D
soedje
14 April 2010, 11:07
ik heb meestal zoiets.. als er voor 400 categorieën bekers zijn, en jij wint daar 1 van, hoe speciaal is dat dan nog...
lijkt me best leuk om een beker te winnen, nog nooit een gewonnen met mn auto, maar daar ben ik ook totaal niet mee bezig.
AntonHRV
14 April 2010, 11:51
Ik win ook nooit een beker en daarom heb ik er maar zelf een gekocht.:p:p
http://i17.photobucket.com/albums/b62/LUDOMAAT/ALLERLEI/bekerAHF.jpg
Gr, Anton.
pastry
14 April 2010, 17:52
zo kan je het ook zien. :D
Robert-CCT
15 April 2010, 21:43
Denk dat er toch wel veel een beker willen winnen
Daar is ook door organisatoren van clubmeetings op ingespeeld.
Hoe meer bekers hoe meer bezoekers. en dat klopte de afgelopen jaren wel.
En zo hadden dr ook meer kans op een beker die ze anders gewoon niet konden winnen omdat alleen de Toppers er 1 wonnen voor de Bos
Dus denk dat het er voor veel wel een uitkomst is dat de bekers zijn uitgebreid.
Hoeven dr alleen niet overdreven veel te gaan worden
AJ`s autobody en paint
16 April 2010, 09:33
En zo hadden dr ook meer kans op een beker die ze anders gewoon niet konden winnen
Het uitgeven van een soort mercy-cups is natuurlijk totaal niet bevordelijk voor de drang om serieus iets moois te bouwen? Minder bekers is meer concurrentie en drive om beter te bouwen zodat je wel wint.
RUBBERBURNER
17 April 2010, 14:45
Nee,daar sla je de plank volledig mis.Dan moet je dus of een rijke papie en mamie hebben,drugsdealer zijn of de loterij gewonnen hebben voordat je een wagen hebt die op de grotere shows wat wint .(uitzonderingen daargelaten,maar in 't algemeen)
De gemiddelde leeftijd van tuning nederland ligt rond een 24 jaar ongeveer,dan kan je dus gewoon geen auto van +/- 40K betalen.Je bent dan blij met een 1400 euro in de maand als salaris .
90% zit rond een 10k,dan heb je 't echt gehad,en die kunnen dan dus nooit wat winnen,raken niet meer gemotiveerd omdat altijd dezelfde winnen enz enz ....
Je moet 't laagdrempelig houden (niet TE laag natuurlijk) en niet alleen de zwaar getunede wagens op een voetstuk zetten .
Duo Penotti
17 April 2010, 15:27
De gemiddelde leeftijd van tuning nederland ligt rond een 24 jaar ongeveer,dan kan je dus gewoon geen auto van +/- 40K betalen.Je bent dan blij met een 1400 euro in de maand als salaris .
90% zit rond een 10k,dan heb je 't echt gehad,en die kunnen dan dus nooit wat winnen,raken niet meer gemotiveerd omdat altijd dezelfde winnen enz enz ....
Met deze redenering ben ik het niet eens ;)
Ben 24 jaar en rij in een nieuwe auto cash betaald en verbouwd ;)
Ook al win ik niets gezelligheid staat nummer 1
AJ`s autobody en paint
17 April 2010, 16:55
Ben 24 jaar en rij in een nieuwe auto cash betaald en verbouwd ;)
Dan moet je dus of een rijke papie en mamie hebben,drugsdealer zijn of de loterij gewonnen hebben
:) Je hoort het haha
twingy style !!!
17 April 2010, 18:59
nou vond mijn auto ook al leuk genoeg haha ook cash betaald (1000euries)
en zelf verbouwd dan hou je er ook genoeg aan over hoor.... meeste brengen hem weg en dan kost het meer!
@Nazgûl jij bent al blij met een krijtbord :P
Holblood
17 April 2010, 19:05
Nee,daar sla je de plank volledig mis.Dan moet je dus of een rijke papie en mamie hebben,drugsdealer zijn of de loterij gewonnen hebben voordat je een wagen hebt die op de grotere shows wat wint .(uitzonderingen daargelaten,maar in 't algemeen)
Je moet 't laagdrempelig houden (niet TE laag natuurlijk) en niet alleen de zwaar getunede wagens op een voetstuk zetten .
leg er maar net aan hoevel % je van je salaris in je auto wil steken ;)
als je 23 bent en een salaris van 1300 hebt en je woont nog thuis en je stopt per maand 900 euro in je auto dan is die ook zo een prijzen pakker.
Duo Penotti
17 April 2010, 20:03
Ouders hebben er niets mee te maken ;)
Heb gelukkig een goed betaalde baan ......
Ben geen type om geld voor te lenen .....
Als je echt iets wilt dan werk je daar hard voor is mij altijd bijgebracht en dat betaald zich nu uit ;)
@ Twingy
Met de kleinste dingen kan ik al blij zijn :D
x2
en dan heb je ook nog de echte showwagens die alleen voor de show naar buiten komen en sommige zelf nog op een trailer en je hebt ook nog de autos die de bestuurders iedere dag weer naar hun werk op en neer brengen en daar heb ik dus persoonlijk veel meer respect voor ! en das mijn mening ;)
BreeZe
18 April 2010, 01:22
Leuk als erkenning voor al het werk.. Maar zonder bekers net zo gezellig!
powerkiter
18 April 2010, 08:07
x2
en dan heb je ook nog de echte showwagens die alleen voor de show naar buiten komen en sommige zelf nog op een trailer en je hebt ook nog de autos die de bestuurders iedere dag weer naar hun werk op en neer brengen en daar heb ik dus persoonlijk veel meer respect voor ! en das mijn mening ;)
waarom zou je moeten kijken of iemand zijn auto dagelijks gebruikt of alleen voor shows?als mensen het kunnnen een auto erbij om die voor de show te doen dan vind ik er niks mis mee.je atuo uitbouwen en dan even naar de supermarkt moeten vind je ook niet altijd alles!denk niet dat je je eigen dan erg op je gemak voelt ofdat er niemand een deur tegenaan gooit of wat dan ook ;)
de onderscheid tussen trailerbitch en autos die zelf naar een meeting rijden mag er natuurlijk wel zijn.
SHEILTJ
18 April 2010, 14:07
waarom zou je moeten kijken of iemand zijn auto dagelijks gebruikt of alleen voor shows?als mensen het kunnnen een auto erbij om die voor de show te doen dan vind ik er niks mis mee.je atuo uitbouwen en dan even naar de supermarkt moeten vind je ook niet altijd alles!denk niet dat je je eigen dan erg op je gemak voelt ofdat er niemand een deur tegenaan gooit of wat dan ook ;)
de onderscheid tussen trailerbitch en autos die zelf naar een meeting rijden mag er natuurlijk wel zijn.
Ik denk dat diegene doelt op het feit dat een auto die met een trailer vervoerd wordt vaak niet eigenhandig opgebouwd is.
Vaak is die van bedrijf naar bedrijf gegaan om te werken aan een interieur, exterieur, ICE etc.
Wellicht wel met behulp van sponsoring.
In dit geval heeft diegene enkel met zijn portomonnee open gestaan en verder geen vuile handen gemaakt.
De mensen die hun auto zelf opbouwen, zelf knutselen aan het interieur e.d. rijden er in het dagelijks leven vaak gewoon mee.
Vaak ook omdat dit nog verantwoord is qua kosten.
Ook omdat je gewoon wil showen met een auto die je zelf opgebouwd hebt.
Ik zelf heb ook enige tijd in de rondte gereden met een bak waar me bloed, zweet en tranen in verwerkt zitten en dan is het echt lullig als mensen op je af komen om te vragen of je hem zo gekocht hebt.
Wanneer je dan op een meeting een prijs mee naar huis neemt heb je echt een soort voldoening dat je auto in de smaak is gevallen.
Je hecht dan meer waarde aan zo'n trofee dan wanneer je alles heb laten doen.
Ik weet nog wel dat ik naar een meeting ging en bij de prijsuitreiking ook mensen met 3 bekers naar huis zag gaan.
Ik stond daar wat te mompelen met wat club genoten over de slechte verdeling van de bekers en kreeg het daardoor een beetje "aan de stok" met een vrijwilliger van de organisatie.
"Waarschijnlijk vond de jury dat de auto op vele fronten er gewoon goed uitzag" zei ze. Waarop ik reageerde dat je dan een Show & Shine of BOS zou moeten uitdelen zodat de andere bekers verdeeld konden worden over de andere tuners.
Niet te weten.. dat ik na enige tijd ook naar voren geroepen werd voor een 2e BOS!
Die zag ik niet aankomen, zeker niet omdat er buiten iemand waakzaam bij de auto stond te wachten op de ANWB.
Zulke bekers geven je dan toch nog ff die zet om door te gaan met tuning terwijl ik er die dag flink door heen zat omdat ik m een dag ervoor bij de garage had weg gehaald vanwege het "ontbreken" van een cilinder.
Een beker winnen in België vind ik overig persoonlijk volwaardiger omdat daar het niveau vele malen hoger ligt dan hier in Nederland.
twingy style !!!
18 April 2010, 15:31
ouders hebben er niets mee te maken ;)
heb gelukkig een goed betaalde baan ......
Ben geen type om geld voor te lenen .....
Als je echt iets wilt dan werk je daar hard voor is mij altijd bijgebracht en dat betaald zich nu uit ;)
@ twingy
met de kleinste dingen kan ik al blij zijn :d
krijtbord :p
AJ`s autobody en paint
18 April 2010, 15:44
Maar doet het ertoe of een auto die contender is in een show nu dagelijks gereden wordt of trailerqueen is, of die door jezelf gebouwd is tot bepaalde hoogte of door bedrijven?
Ik dacht dat bekers altijd naar de beste wagens gingen of zouden moeten gaan? Snap wel dat niet iedereen heftige dingen kan/wil bouwen of laten bouwen maar zouden bekers dan niet automatisch troostprijzen worden als je daar rekening mee houdt?
Moet er uberhaupt rekening gehouden worden met zulke zaken, of zou een auto objectief voor wat het is, zonder eigenaar of achtergrond, gejureerd moeten worden?
RUBBERBURNER
19 April 2010, 18:27
Persoonlijk heb ik iets meer met showwagens die de eigenaar zelf gebouwd heb.Dat doe ik n.l zelf ook.
Maar daar wordt volgens mij bij meetings weinig tot geen rekening mee gehouden.Das vaak gewoon vriendjespolitiek,hahaha :D:D:D
RUBBERBURNER
19 April 2010, 18:32
Als hij dan die bekers van BOS laat zien kan ik je gelijk geven ...;):rolleyes:
Holblood
19 April 2010, 18:32
maakt niet uit wie het bouwt.... het blijft evenveel geld wat erin gaat ;) de een kan het alleen meer missen dan de ander.
Is je auto het mooist.. dan verdiend die ook de prijs ;)
Kenji
19 April 2010, 19:44
Trailerqueens of daily driven. Dan vind ik daily driven meer respect verdienen. Dan vind ik een putje steenslag geen afbraak doen aan een auto.
Met een auto op een trailertje aankomen en hem dan alleen die 15 meter het terrein oprijden, vind ik altijd zo'n triest gezicht....
SHEILTJ
19 April 2010, 20:34
maakt niet uit wie het bouwt.... het blijft evenveel geld wat erin gaat ;) de een kan het alleen meer missen dan de ander.
Is je auto het mooist.. dan verdiend die ook de prijs ;)
Ben ik niet met je eens.
Wanneer je een groot gedeelte zelf doet scheelt dat een hoop arbeidskosten.
Swifty
19 April 2010, 20:41
Trailerqueens of daily driven. Dan vind ik daily driven meer respect verdienen. Dan vind ik een putje steenslag geen afbraak doen aan een auto.
Met een auto op een trailertje aankomen en hem dan alleen die 15 meter het terrein oprijden, vind ik altijd zo'n triest gezicht....
+1 :D
Idd, lijkt mij ook veel leuker om er lekker in te rijden dan 1x in het weekend uit de stalling de trailer op en naar een meeting:rolleyes:
Grtz Ramon
Duo Penotti
19 April 2010, 20:47
je moet respecteren hoe een ieder op een meeting komt ;)
of hij of zij nou met een trailer komt of met de auto zelf ...
je word gewoon moe van alle discussies hier
Ben ik niet met je eens.
Wanneer je een groot gedeelte zelf doet scheelt dat een hoop arbeidskosten.
x2
dat was ook het gene wat ik bedoel je hebt van die autos die komen alleen om bekers op te halen om ze vervolgens thuis weg te gooien
mensen die er hard voor moeten werken en beetje bij beetje de auto mooi maken en er gwoon dagelijks mee naar het werk moeten enz enz enz heb ik gwoon 10x meer respect voor !
powerkiter
19 April 2010, 21:21
x2
dat was ook het gene wat ik bedoel je hebt van die autos die komen alleen om bekers op te halen om ze vervolgens thuis weg te gooien
mensen die er hard voor moeten werken en beetje bij beetje de auto mooi maken en er gwoon dagelijks mee naar het werk moeten enz enz enz heb ik gwoon 10x meer respect voor !
dan praat je ook als een bekerneuker :rolleyes:
mij lijkt het dat je je auto bouwt en er dagelijks met rond rijd omdat je het zelf wil.
al koopt iemand zijn auto kant en klaar bij west coast customs!
is de auto dan minder mooi omdat hij er zelf niks aan heeft gedaan:confused:
kunnen ze straks 200 bekers uit gaan reiken voor alle gekke dingen.
krijg je klasse daily,weekend/show-auto en trailer bitch
krijg je ook klasse daily zelfbouw en daily made by ..... (het bedrijf)
iedereen doet het op zijn eigen manier en eigen styl ;)
ik ga daarom ook naar een meeting om autos te kijken!
niet om te kijken wie alles zelf heeft gedaan en wie niet :rolleyes:
anders ga hier wat inkomen doen ;) http://www.cpcsportprijzen.nl/
Devils Child
19 April 2010, 21:27
x2
Bull sh*t!!! ik werk mij 3 slagen in de ronte om mijn wagen zo te krijgen en te houden, en dan werken we nog dubbel zo hard omdat die van mijn vriend ook "gestyld" is.
En ja ik trek de civic alleen uit de garage voor een meeting, en verder niet.
Dus ik val daar schijnbaar ook onder.....?
Maar knappe jongen die mijn civic heelhuids op mijn werk krijgt! ;) ik hoor mijn twingo's onderstel af en toe al!! Dus lijkt mij nou niet bepaald een vergelijking. of een "gepaste" opmerking dat je meer respect hebt voor de mensen die ermee naar hun werk moeten.
Willie
19 April 2010, 21:46
doe mij maar een broodje beenham
:D
Andre - 20vT
19 April 2010, 22:10
Hate it or love it... Geef me een beker of niet, zie maar...
Ik ben degene die iedere dag met een grijns naar me auto kijk.
En daar hoef ik geen beker voor te hebben hoor :)
Duo Penotti
19 April 2010, 22:26
Hate it or love it... Geef me een beker of niet, zie maar...
Ik ben degene die iedere dag met een grijns naar me auto kijk.
En daar hoef ik geen beker voor te hebben hoor :)
+ 1
Helemaal mee eens
Riesh
19 April 2010, 23:24
Ik bouw mijn auto hoe ik wil en daar zit echt geen 40k in, zelfs geen 10K
Dan win ik maar geen beker, so be it. Het is mijn hok en ik moet er mee rondrijden
DrLoco
20 April 2010, 21:49
mijn honda rijdt elke dag 36km en heeft steenslag.
er zit ook een deukje in van een deur die iemand heel lief tegen mijn scherm heeft gedrukt.
sja dat komt omdat die altijd braaf buiten staat op de parkeer plaats.
als iemand me daarom geen beker wilt geven kan ik dat begrijpen.
maar ik ga me auto echt niet in een container zetten of in rubber pakken en op een trailer mee nemen zodat ik een beker kan winnen.
een auto is om mee te rijden, niet om op een trailer van garage naar show te gaan.
van me auto geniet ik het meeste als ik er mee rij:p.
engeltje
20 April 2010, 22:01
je moet respecteren hoe een ieder op een meeting komt ;)
of hij of zij nou met een trailer komt of met de auto zelf ...
je word gewoon moe van alle discussies hier
een auto is een vervoersmiddel. Doet ie dat niet (om welke reden dan ook), hoort ie niet op een AUTOmeeting thuis.
Conair
20 April 2010, 22:26
Onvoorstelbaar! 10 pagina's en slechts een handvol eerlijke berichten. Hoe hypocriet sommigen hier zijn, daar zakt je broek van af. Lekker belangrijk hoe een wagen op een meeting komt, rijdend of op een trailer! Als die bij de top behoort verdient hij een prijs!
Meer respect voor een daily driven ride, ....waarom? Als iemand, of een bedrijf er nu voor kiest om met een trailer te gaan (om welke reden dan ook) dan verdient hij jullie respect ineens niet? Best kleinzielig! Mag iemand niet zuinig zijn op "het reclamebord van zijn shop" of op zijn door hard werken verdiende eindresultaat?
De wijze waarop in Nederland gejureerd wordt, zet daar dan je kantekening bij. Neem een voorbeeld aan de "echte" shows en concoursen. Als je reeël bent verdient bijna geen enkele wagen hier een prijs. Oja, beste van de matige afwerking (profesisoneel gezien dan ;))
Tuurlijk, het is leuker als je elke dag van je wagen kunt genieten, maar daardoor stijg je bij mij echt niet in aanzien!
AJ`s autobody en paint
20 April 2010, 22:28
een auto is een vervoersmiddel. Doet ie dat niet (om welke reden dan ook), hoort ie niet op een AUTOmeeting thuis.
Say`s who? Mijn aankomende project zal gewoon apk-legaal zijn en gewoon kunnen rijden maar no fucking way dat dat ding 300km over de snelweg gaat met duizenden euros aan candy-lakken erop. Niks mis met trailerqueens :cool:
Mustang65
20 April 2010, 23:04
Inderdaad complete bullshit, ik heb de mustang altijd binnen staan en komt alleen buiten wanneer het weer mij aan staat.
Is het tever rijden dan om beschadigingen en benzine verbruik tevoorkomen :D gaat hij lekker als trailer queen !
Auto is om terijden misschien, maar voor mij is het hobby en op het spuitwerk na heb ik alles met m'n vader zelf gedaan, als iemand daar geen respect voor heeft dan moet hij dat zelf weten.
powerkiter
21 April 2010, 00:03
tegen de laatste 3 posts zeg ik alleen amen ;)
je haalt er hier de bekerneukers wel makkelijk uit zo :D
@t engeltje: je praat wel poep in je bericht.
het is een AUTO!maar als je hem met een trailer komt brengen hoort die niet op een AUTOmeeting thuis :rolleyes:
veranderd de auto dan in een fiets of motor als die op een trailer staat :confused:
engeltje
21 April 2010, 00:46
uiteraard zijn er redenen te bedenken waarom de auto beter met een trailer kan komen. Misschien heeft iemand wel meerdere showwaardige auto's of een showbak, een sprinter en een db dragger maar geen andere bestuurders. Maar ik heb ook al auto's zijn staan zonder apk, zonder kenteken en zelfs zonder motor er in.
@powerkiter.
Lees nou eens wat er staat en niet wat jij er van maakt.
au·to [autoo, ootoo] de; m -’s; autootje vierwielig voertuig, aangedreven door een motor, voor het transport van personen of goederen
Een formule 1 auto is ook een auto (in die zin), maar het lijkt me voor de hand liggend dat deze niet mee mag doen aan de street legal sprints.
En nee, een auto veranderd niet ineens in een fiets of een motor, maar het kan wel een kunstwerk worden.
mijn honda rijdt elke dag 36km en heeft steenslag.
er zit ook een deukje in van een deur die iemand heel lief tegen mijn scherm heeft gedrukt.
sja dat komt omdat die altijd braaf buiten staat op de parkeer plaats.
als iemand me daarom geen beker wilt geven kan ik dat begrijpen.
van me auto geniet ik het meeste als ik er mee rij:p.
x2
maar ik snap niet wat mensen zich ineens aangevallen voelen ik zeg alleen dat ik meer respect heb voor de autos waar dagelijks in word gereden om ze zo netjes te houden en dat heeft niets te maken dat ze ineens niet meer mooi zijn want het blijven stuk voor stuk showwagens, en ik zeg ook niet dat ik er gelijk geen respect meer voor heb want waarom zou ik daar geen respect meer voor hebben en ieder moet natuurlijk doen wat die wilt en natuurlijk iedereen heeft er veel geld en veel tijd in zitten alleen als er goed word gelezen bedoel ik er mee te zeggen dat de wagens waar dagelijks mee gereden worden en er nog netjes uit zien dat mensen gaan zeggen zonde van de steenslag enz
en bekerneuker ben ik niet want ik heb er nog geen 1 ;) doet er ook niet toe ik vind als ik er pic van trug vind vind ik dat dikker maar een beker is een erkenning voor het werk en tijd wat erin zit
waar of niet ????
Duo Penotti
21 April 2010, 12:02
haha
sorry maar hier krijg ik toch even een slappen lach van zeg !!
dit hele topic gaat nergens meer over !!!
je gaat nu discussies krijgen waar iedereen toch anders over blijft denken ...
vooral als wat hierboven word gezegd dan hoort ie niet op automeetings thuis ...
grow up en accepteer hoe iemand op een meeting komt ;)
Midnight Black
21 April 2010, 18:48
amen Nazgùl, ik vind lekker iedereen in z`n waarde laten toch....
twingy style !!!
23 April 2010, 18:35
lekker allemaal laten praten dan hebben wij wat te lezen ........ wat moeten we anders doen?
Duo Penotti
23 April 2010, 19:17
mensen moeten niet met domme argumenten komen !!!
kan daar namelijk slecht tegen ...
is er totaal geen respect meer voor wat mensen doen en hoe mensen op een meeting komen !!!
in mij ogen pure jaloezie .....
Coltuning
23 April 2010, 23:27
Heb ooit met mijn paarse colt op Coltmania in Duitsland bij de Oostenrijkse grens een derde prijs gewonnen en dat is natuurlijk wel een leuk aandenken. Vind prijzen er wel gewoon bij horen, stukje waardering, maar het gaat natuurlijk om de mooie wagens die je bij elkaar krijgt. Meeting ga je naar toe voor de auto's en de sfeer. En het mooiste vind ik eigenlijk, bijv met JAF, met een hele stoet mooie wagens die kant op gaan. Misschien is het leuk om iedere deelnemer een vaantje of ander aandenken te geven van de dag. Doen ze bij een aantal amerikaanse meets ook.
Oja, bij eerste prijs BOS, krijg je dan ook een heel groot broodje beenham?
mlieffering
24 April 2010, 03:48
Waar kan ik de popcorn krijgen?
Mijn mening:
Bekers zijn zeker leuk om te winnen, maar het moet géén vriendjespolitiek worden.
Als bijv Team X een meeting organiseert met 10bekers, waarvan er 7? naar eigen leden gaan. DAT geeft mensen de mening dat ze niet snel een 2e keer naar zo'n meeting gaan!
Brian
24 April 2010, 10:48
Ik geloof dat er genoeg gezegd is over hoe iedereen over bekers denkt.
Gelukkig doen wij niet mee aan de beker race met 100 bekers voor de show&shine.
Wel lees ik dat er bedenkingen zijn bij de jury, wil jij een keer meer jurieren ben je welkom op FS, DAF of JAF. Mail mij maar op brian@402events.com.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.