Volledige versie bekijken : Vraagje m.b.t audio
jefgtturbo
14 April 2010, 12:56
Goedenmorgen
Ik ben momenteel bezig met mijn audio (uitbreiden)
Heb voor in de auto een composet van polk audio.
Had dit achter ook , maar er is er 1 defect dus nu komen er ovaaltjes in.
Ook heb ik nog 13cm speakers liggen van rockford deze wil ik ook gana plaatsen maar waar?? , de boksen gaan nu ook versterkd worden.
Maar heeft iemand een suggestie waar ik het best de 13cm kan plaatsen?
Ik zat zelf te denken om ze er bij in de hoedenplank te maken maar dan krijg je denk ik teveel geluid van achter , dit valt overigens wel af te stellen met de versterker.
Mijn doel is een mooie sound quality maar wat ook nog hard kan
Riesh
14 April 2010, 13:24
meer is niet beter.
gewoon weglaten die 13 cm
Tijsto
14 April 2010, 13:53
ja mijn sq instal is ook alleen 16 cm's in de voordeuren.
in mijn opzicht heb je echt niet meer nodig..
jefgtturbo
14 April 2010, 14:52
Oke , maar als ik bijvoorbeeld die 13cm hoog in mijn achterdeuren maak , of ergens voorin extra plaats , krijg je dan niet een nog voller geluid?als alleen maar compo voor en achter 6 x 9
En zou ik ze niet als mid kunnen gebruiken?
als je de hele boel goed kan filteren, maar meestal wordt het er niet beter op, zeker als je merken midjes gaat mixen, liever beter dempen kom je verder mee
Coolkast
14 April 2010, 19:30
voor stereo is het veel beter om alleen frontspeakers te hebben, aangezien de achterspeakers gewoon op hetzelfde kanaal zitten, en dus het geluid van die speakers later bij je oren komt heb je een verstoord geluidsbeeld.
mocht je in de toekomst gaan uitsturen over meer dan 2 kanalen, zoals bijv DTS 5.1, dan is het wel noodzakelijk dat je achterspeakers hebt, maar ook die zullen gaan werken als surrounds, dus wanneer hun een signaal krijgen (zoals publiek bij een muziek concert)
jefgtturbo
15 April 2010, 13:00
voor stereo is het veel beter om alleen frontspeakers te hebben, aangezien de achterspeakers gewoon op hetzelfde kanaal zitten, en dus het geluid van die speakers later bij je oren komt heb je een verstoord geluidsbeeld.
mocht je in de toekomst gaan uitsturen over meer dan 2 kanalen, zoals bijv DTS 5.1, dan is het wel noodzakelijk dat je achterspeakers hebt, maar ook die zullen gaan werken als surrounds, dus wanneer hun een signaal krijgen (zoals publiek bij een muziek concert)
wat bedoel je met uitsturen over meer dan 2 kanalen?
Coolkast
15 April 2010, 13:58
2 kanalen = stereo = links + rechts
meerdere kanalen = bijv 5.1 = linksvoor, rechtsvoor, linksachter, rechtsachter, center en subwoofer.
Mijn idee is :
Goed compo set voorin en stevige woofer achterin evt compo set met versterker en woofer met versterker.
Wat de merken aangaat ik ben voorstander van alles van een merk is meestal goed op elkaar afgestemd.
Maar let op het went snel ik heb hier van div voorbeelden beginnen met niet het zwaarste spul en binnen notime weer verbouwen om nog meer geluid te hebben.
Ik zeg ben goed dan heb je zelf het meeste plezier ervan.
gr opa
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.