PDA

Volledige versie bekijken : Krassen herstellen

GLY
17 April 2010, 21:31
Hallo,

Heb her en der wat krasjes op mijn lak zitten en wil deze graag weg werken. Zijn niet hele diepe krassen, maar met mequairs scratch remover lukt het niet.

Nu wil het toch gaan doen met lakstift, maar hoe krijg ik het overtollige verf weg. Zodat je bijna geen verschil meer zit. Iemand tips en suggesties?

nick22
18 April 2010, 19:06
schuren met korrel 3000 en daarna op polijsten ,maar je blijft het altijd wel zien

GLY
18 April 2010, 20:36
schuren met korrel 3000 en daarna op polijsten ,maar je blijft het altijd wel zien

Maar dus wel eerst met lakstift opvullen? En gewoon polijsten daarna met commadant nr.4?

hennep
19 April 2010, 10:01
krassen opvullen is eigenlijk niet aan te raden als je het nooit gedaan hebt. Vul de kras niet op door het kwastje te grbuiken maar gebruik een naald om de kras in meerdere lagen op te vullen. Daarna polijsten.

GLY
19 April 2010, 11:05
Wat word er nu elke keer met polijsten bedoelt. Echt met een machine, of kan dat ook gewoon met een doek en polijst middel. Zo ja wat heb ik daar voor nodig allemaal.

Zal een goede wax beurt ook helpen, zo ja welke wax kan ik dan het beste gebruiken?

hennep
19 April 2010, 12:45
Zoals Nick al zei, opschuren met korrel 3000 en daarna polijsten met een machine. Rotary of D/A hangt af van de hardheid van de lak.

GLY
19 April 2010, 12:59
Zal het eerst wel gewoon met wax proberen.

Heb geen schuurpapier en ook geen polijstmachine.

Hoor wel veel verhalen over lakstiften en daarna commadant nr 4. Waarom raden jullie dit juist af.

Riesh
19 April 2010, 17:34
wat denk je te bereiken met die wax ?

GLY
19 April 2010, 17:40
wat denk je te bereiken met die wax ?

Aangezien je met een goeie wax ook altijd wel iets de lichtere krassen wegwerkt. En het is een goeie bescherming tegen je lak.

Riesh
19 April 2010, 18:17
met wax werk je geen krassen weg. je smeert ze hooguit dicht zodat het tot de volgende wasbeurt minder opvalt

GLY
19 April 2010, 18:35
Helaas, ff zoeken naar andere goedkope oplossing.

GLY
20 April 2010, 14:59
BORA Krassen (http://picasaweb.google.nl/scholtens85/Bora#)

Als je op bovenstaande link klinkt, kom je in mijn album terecht. Hier heb ik wat krassen geprobeerd op foto te zetten.

hennep
20 April 2010, 17:43
Zijn de krassen voelbaar met je nagel, blijf je achter de kras hangen of zijn ze alleen oppervlakkig. Je zou ze met polijsten wel kunnen verminderen, of je ze helemaal wegkrijgt durf ik niet te zeggen, dat hangt er vanaf hoe diep ze zijn. Spotrepair is niet iets waar jezelf aan moet gaan beginnen als je er geen ervaring mee hebt. Hele grote kans dat je het nog lelijker maakt.

GLY
20 April 2010, 18:15
Zijn de krassen voelbaar met je nagel, blijf je achter de kras hangen of zijn ze alleen oppervlakkig. Je zou ze met polijsten wel kunnen verminderen, of je ze helemaal wegkrijgt durf ik niet te zeggen, dat hangt er vanaf hoe diep ze zijn. Spotrepair is niet iets waar jezelf aan moet gaan beginnen als je er geen ervaring mee hebt. Hele grote kans dat je het nog lelijker maakt.

Sommige krassen blijf ik wel achter haken. Maar sommige ook niet.

Lince
21 April 2010, 13:40
Ik heb gewoon een lakstift gekocht en de kras opgevuld. Wel eerst goed schoonmaken/ontvetten
Dagje laten harden en daarna met commandant 4 en met poetsdoek om mn wijsvinger, het resterende verf weggepoetst tot het gelijke oppervlak heeft met de rest.

Resultaat: Je ziet het wel, als je erop gaat letten en ernaar gaat zoeken, maar het valt stukken minder op.

Het zelfde heb ik gedaan met steenslag etc.

GLY
21 April 2010, 15:34
Ik heb gewoon een lakstift gekocht en de kras opgevuld. Wel eerst goed schoonmaken/ontvetten
Dagje laten harden en daarna met commandant 4 en met poetsdoek om mn wijsvinger, het resterende verf weggepoetst tot het gelijke oppervlak heeft met de rest.

Resultaat: Je ziet het wel, als je erop gaat letten en ernaar gaat zoeken, maar het valt stukken minder op.

Het zelfde heb ik gedaan met steenslag etc.

Hoe erg is het resultaat. Wel stuk beter dan een kras, of heb je zo iets van had het beter niet kunnen doen?

Heb je ook foto's van jouw resultaat?

Lince
22 April 2010, 10:26
Ik heb er geen foto's van. Is ook niet goed te zien op een foto.
Resultaat is zo "erg" dat ik na het uitproberen heel mn auto maar heb gedaan, elk klein putje of krasje heb ik nu gedaan.

Ik zou zeggen, koop een lakstift, en probeer het op een putje uit.

auto emocion
14 May 2010, 23:16
Bovenstaande werkt erg goed.
Zeker als je met de verfstift niet het gehele putje of kras opvult en het laatste deel met blanke lak doet.

Vaak blijf je het enigzins zien omdat er bij de lakstift geen blanke lak opzit en bij de rest van de auto wel.