Volledige versie bekijken : Politie met oogafwijking ??
Mustang65
5 May 2010, 17:09
Heb het topic van furr gelezen ivm de tintman, hierin kwam naar voren dat de agenten fout waren en de bekeuring onterrecht was.
Daarna ging het meer om of het aan de auto lag of je wel of niet aangehouden werdt. Geloofde dit niet echt en gedacht aan de eerlijkheid van de agent. Nou vandaag dus niet meer :mad:.
Sluit vanmiddag de zaak af zet het alarm erop en naar huis, krijg ik net een alarm melding ivm mogelijke inbraak dus alarm centrale verzocht mij even poolshoogte tenemen.
Dus ik ga er snel even heen, had haast dus pak even de starlet (een geheel standaard beige 86'er starlet niets opvallends). Halverwege komt erineens een politie bus achter mij aan. Van geen kwaad bewust rij ik door en bij de zaak aangekomen staan ze naast me. Ik doe mijn gordel af en wil naar de zaak lopen wordt ik aangehouden.
Ze hadden mij zien rijden zonder gordel ??? Dus ik meld hem dat ik net mijn gordel af deed en hij me dat zag doen. Niks mee temaken zijn collega had het ook gezien. Geirriteerd meld ik hem nog mee dat ik mijn gordel droeg en hij het niet goed had gezien ivm mijn zwarte shirt. Maar nee ze hadden hem beide los zien hangen (vreemd dat ze dat van die afstand zagen).
Dus kreeg ik daarvoor een boete, kwaad als ik was vroeg ik dan of ze gelijk ook even in het pand wilde kijken waar ondertussen het alarm vanaf ging vanwege een inbraak melding. Dat deden ze niet want is een taak van de alarm centrale ?!?!? WTF dus zodra het spannend wordt zijn ze weg zolang ze maar kunnen schrijven.
Mijn beeld van de politie is wel duidelijk in ieder geval !
Hoe kan ik hier het best tegen in beroep gaan ? Betaal nog liever 200 euro kosten om het aan tevechten dan de bekeuring, het is voor mij een principe dat ik niet wil betalen voor iets wat ik niet heb begaan !
Furr, jij een idee als hobby matige bezwaarmaken ;)
pppffff
sta je dan, omdat 2 agenten met hun schele hoofd maar even vinden dat jij je gordel niet om hebt!
mijn Beste vrienden zijn het absoluut ook niet!
niet dat ik vaak word aangehouden, en voorals nog, de keren dat ik ben aangehouden was het ook terrecht!
succes met het aanvechten van de zaak!
ik wordt nooit aangehouden wel af en toe staande gehouden :p ..
maar uhm ik zou megod niet weten hoe je dit moet gaan winnen :( ..
Als het 1 agent was maak je misschien nog een kans maar als zijn collega ook bevestigd dat jij je gordel niet om had...dan heb je echt geen schijn van kans.
Een agent zijn "waarheid" telt in een rechtstaat voor 2 maar kan in twijfel gebracht worden. Mocht die andere agent en collega ook aangeven dat jij zonder gordel reed heb je al direct een verloren zaak als je hiermee naar de rechter stapt.
En zijn collega zal ten alle tijde zijn eigen collega gelijk geven mocht dit een rechtzaak worden natuurlijk.
Mustang65
5 May 2010, 18:33
Toch tegek voor woorden eigenlijk ! Omdat ze beide een blindegeleide hond nodig hebben mag je voor de kosten op draaien !
Hondenbrigade slaat dus schijnbaar op de bestuurder ipv de trouwe viervoeter die ze bij hebben !
cleancorsa
5 May 2010, 18:39
vieze ratten zijn het :mad:
het word idd moeilijk om deze tewinnen
vanwege de 2de man maarjah je kunt het altijd proberen niet geschoten is altijd mis ;)
Ghanzzzzz
5 May 2010, 18:47
Misschien is het handig om eens in de auto te gaan zitten met de gordel om en je van de achterkant te laten fotograveren. Misschien kan je aan de hand daarmee bewijzen dat de gordel daadwerkelijk niet te zien is als je hem om hebt.
Mocht dat niet zo zijn: sommigen zijn echt blind idd!!
Sterkte met het aanvechten
Mustang65
5 May 2010, 18:50
Dat was ik dus ook van plan, ben van mening dat hun het onmogelijk hebben kunnen zien vanaf hun oogpunt of ik wel of geen gordel aan zou hebben !
Wat heb je op laten schrijven als verklaring?
Als je gezegt heb dat je hem wel droeg en hun hebben dat opgeschreven dan kun je gewoon een bezwaarschrift indienen.
Je hebt dan misschien kans dat ze eieren voor hun geld kiezen en hem kwijt schelden.
Zo niet dan roepen ze je op voor het gerecht, als je dit te veel gedoe vindt dan kun je het altijd nog laten gaan.
Gewoon proberen ;).
Gr
Mustang65
5 May 2010, 19:44
Als verklaring heb ik inderdaad opgegeven dat ik de gordel wel gewoon droeg.
Normaal krijg je toch ook altijd gewoon een gele bekeuring ? Nu werdt alles op een kladbriefje geschreven en zou ik de acceptgiro wel krijgen ?
Kun je zat winnen hoor. Kijk ff op forum van Flitsservice en start de WOb inclusief bezwaar op.
heb je wat verklaard?? NOOIT iets verklaren iig. Oh zie je verklaring: das prima dan.
Laatst ook wel boete gewonnen van iemand die was staande gehouden en reed zonder gordel ( hij wel ) maar toch gewonnen zonder rechtzaak
Geeltje of witje: maakt niet uit, het is immers Wet Mulder ( te herkennen aan de grote M op de CJIB brief ), bij een Transactie ( een T ) zit dat anders. Het is niet netjes dat je geen geeltje krijgt, maarja... politie he... die doen niet meer dan nodig is.
Kosten maak je niet: bezwaar is gratis, beroep is gratis, hoger beroep is gratis ( eindpunt ).
Als verklaring heb ik inderdaad opgegeven dat ik de gordel wel gewoon droeg.
Normaal krijg je toch ook altijd gewoon een gele bekeuring ? Nu werdt alles op een kladbriefje geschreven en zou ik de acceptgiro wel krijgen ?
die krijg je zeker wel.tegenwoordig kladderen ze het op een kladblok idd
Tuningmickey
5 May 2010, 22:29
Jaja, en dan vraag je ze mee naar binnen om te kijken, en dan zijn ze te schijterig. Geweldige gasten. ik kreeg een keer een prent vanwege fout parkeren met de werkbus omdat ik nergens anders kon staan, toen kwam er gewoon een soort kassabonnentje uit zn achterwerk rollen. Ik wens je alle geluk toe in ieder geval!
Wie zegt dat ze het niet goed gezien hebben? Misschien proberen ze je wel gewoon die boete aan te smeren. Ook bij de politie lopen een paar rotte appels rond.
Veel succes met aanvechten
Mariska
6 May 2010, 07:09
Zucht..af en toe...
Dit slaat natuurlijk ook weer nergens op.
Succes ermee!
En hopelijk kom je er positief uit!
Coolkast
6 May 2010, 08:59
ik ga hier geen woorden aan vuil maken.
Veel succes met dit proces, hoop dat Furr je bijstaat in deze ellende.
Dat gaat wel goed komen hoop ik.
Politie je beste vriend... het zou zo moeten zijn, maar hier blijkt maar weer het tegenover gestelde.
Net een goed bericht van een ander forum lid, 2 jaar geleden boete gehad voor te harde uitlaat (200+ euros), omgezet naar voorwaardelijk, dus hoeft niks te betalen. Als je het maar goed aanpakt :D
Kosten maak je wel ;) je moet een dag vrij nemen erheen rijden en de tijd en moeite er in willen steken.
Krijg je terug als je wint ( proces onkostenvergoeding ), hieronder valt:
Verletkosten en reiskostenvergoeding OV 2e klas.
Coolkast
20 May 2010, 14:58
even een kleine zijsprong van iemand op het flitsservice forum... :)
let vooral op de achternaam van de bekeurde (hij was niet aanwezig ten tijde van het schrijven vd bon)
http://i.imgur.com/2ROJy.jpg
link naar topic: http://www.flitsservice.nl/phpBB/wet-mulder-m/scheldwoord-in-aankondiging-van-beschikking-t60778.html
Controleur met humor of juist niet?
SHEILTJ
20 May 2010, 15:26
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6749299/__Straf_voor_reactie_op_alarm__.html?p=24,2
Soort gelijk?
lowrider
20 May 2010, 16:28
Ja joh, 't is wat, die politie. Als ze alleen zijn willen ze je nog weleens een waarschuwing geven, maar als ze met meerderen zijn moeten ze aan elkaar laten zien hoe stoer te zijn! :D
NOTORIOU$
25 May 2010, 14:29
dergelijk voorval meegemaakt...beroep is kansloos tegen 2x ambts eet.
invervolg direct de betreffende leidinggevende inlichten..heeft mij 250,-bespaard ;)
Dat van LOSER dat was op het Flitsservice topic en meneer de agent kreeg zowaar een berisping. Hij dacht dat de betrokkene de boete van een andere auto had afgehaald. Lekker domme opmerking van die agent; LOSER himself.
Coolkast
25 May 2010, 15:24
ik lees het net op FS-forum.
Heerlijk om dit soort berichten te lezen... inderdaad GeenStijl inlichten ;)
Er gebeurt iets tussen meneer A en meneer B.
Meneer C komt daarachter en gooit het op een forum.
Meneer X (die er geen fuck mee te maken heeft) meldt het aan een paupersite als G.S.
Dan vind ik eigenlijk de heren C en X grotere losers dan A.
Neemt niet weg dat het niet had mogen gebeuren, en die agent is terecht op z'n vingertjes getikt. Maar die heisa eromheen... :rolleyes:
Achja GS is ook alleen maar uit op sensatie :D
Coolkast
26 May 2010, 09:22
dat is het al jaren, maar mensen die er te serieus naar kijken geven altijd negatieve reacties erover :D
Haha ja ik zie GS ook altijd gewoon voor de fun wat ze erop zetten enzo.
bmwtuner
31 May 2010, 12:36
succes met het aanvechten tegenwoordig kun je van een politie agent echt niks meer verwachten kan wel meerdere voorbeelden noemen van problemen/irritaties die ik met ze gehad heb o.a. dat een videoauto van de politie bijna me kofferbak inreed onder het mom van ik was snelheid aan het maken!!! me reet. heb de discussie ter plekke ook gewonnen toen van ze. den kdat je goed in je recht zit. mar wat bedoel je met kladje? weet dat ze inderdaad tegenwoordig van die bonnenprinters aan boord hebben maar een leeg velletje van een kladblok? lijk me geen legitieme bekeuring?
Mustang65
31 May 2010, 18:52
Nou moet ook zeggen dat ik er tot op heden ook niks meer van gehoord heb !
maar een leeg velletje van een kladblok? lijk me geen legitieme bekeuring?
Bij een mulder gewoon legaal.
Bij een transactie (letter T) moeten ze binnen 3 maanden het geeltje thuissturen
Een transactie kan tot 3 jaar duren, een Mulder (m) maximaal 4 maand.
Deze boete is een M en kan dus max 4 maand duren. Geeltje is niet verplicht.
Ik heb onlangs een bekeuring door de rechter tot 0 laten terugbrengen omdat de bekeurende agent mij nooit het geeltje heeft meegegeven (31 na correctie te hard bibeko)
Beetje offtopic, hier is het soms van de zotte met de politie, maar het is te hopen dat ze in Ohio geen last hebben van oogafwijkingen:
http://www.wlwt.com/news/23767184/detail.html
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.