PDA

Volledige versie bekijken : interieurdelen spuiten ????

hollander
2 June 2010, 21:49
geachte landgenoten,

ik heb een vraagje,

KLOPT,, heb geen ervaring met het spuiten e.d. van interieurdelen daarom iedereen gevraagt: wie kan me informatie verstrekken over hoe en wat ? want wil ondertussen is lekker verder gaan hobbyeen.

maar wat heb ik allemaal nodig.
moet ik het nog voorbehandelen.
bepaalde dingen wat ik ECHT NIET moet doen of juist wel ??

hoop dat iemand zo gemotiveerd is om deze leek stappie op weg te helpen (A)

greetzz Hollander

Kenji
3 June 2010, 00:39
Ligt eraan wat je wil spuiten. Gewone plasticdelen is een kwestie van ontvetten, schuren, ontvetten, primeren, lakken en blanke lak.

Als het zachtere dashboarddelen zijn is het lastiger, dan moet er een speciale lak overheen die ook licht elastisch is.
En omdat een dashboard vaak schoongemaakt wordt met cockpitspray, is het zo vet als de neten, en moet je dus enorm goed ontvetten.....

Ikzelf heb ook mijn dashboardpanelen en deurpanelen gespoten:

http://i79.photobucket.com/albums/j148/KenjiSil80/Toyota%20MarkII/MarkII_05.jpg

Radinov
3 June 2010, 01:06
heb mijn dashboard en deurpanelen gespoten met vinylverf (wat kenji al zegt, licht elastisch).

Kenji
3 June 2010, 10:24
Wel goed nadenken voordat je je gehele dashboard gaat spuiten: als jet het in een lichte kleur spuit, zoals wit of geel, dat het enorm reflecteerd.
Als je dus met zon gaat rijden zie je dus een behoorlijke reflectie in je ruit.

hollander
3 June 2010, 22:03
heey toppers, mijn bedoeling is om eerst de plastic delen te gaan spuiten en als dat succesvol is dan verder te kijken voor de rest.
Enne over de kleur dat had ik inderdaad al eens gelezen ja dat lichte kleuren erg kunnen reflecteren als de zon erop staat. Maar zijn er nog bepaalde merken of dingen die ik juist niet of wel moet gebruiken of??
Want geen zin om er troep op te spuiten. En tips erg welcome.

Greetzzz Hollander

Kenji
4 June 2010, 00:59
kwalitatief goed lak gebruiken. geen Gamma busjes.
En GOED ONTVETTEN. dat is zo belangrijk, anders hecht de lak slecht en krijg je kratertjes erin.
Soort van sinasappelhuid.

hennep
4 June 2010, 09:04
Laat Motip staan. Ga naar een autolakhandelaar en laat daarn een bus lak op kleur mengen. Neem voor blanke lak een 2K lak die is harder.
Voor primer en filler werk ik het liefst met Spray Maxx. De spuitkoppjes hebben een verticale mond waardoor je beter kunt verdelen. Het spuitmondje kun je ook horizontaal zetten waardoor je makkelijker kan werken op moeilijk te breiken plekken. Werk met alles in hele dunne lagen en neem er de tijd voor.

http://i733.photobucket.com/albums/ww340/hennep/e90projekt/IMG_2150.jpg

AJ`s autobody en paint
4 June 2010, 10:20
Weet niet waar je vandaan komt maar ik kan je spuitbussen leveren in elke fabriekstint die je wilt.

Kenji
4 June 2010, 11:04
En in Rotterdam, Den Haag en Zoetermeer zit de firma Kroonpart, die kunnen ook spuitbussen op eigen kleur mengen.
En ze verkopen er ook Spraymax 2K lakken.

hollander
4 June 2010, 18:46
eey landgenoten,

thx voor de info zal hier en daar is ff rondsnuffelen voor de juiste materialen.
enne thx voor de aanbieding voor het bestellen maar moet nog ff snel heeel hard nadenken over de kleur die het echt word ;)
maar goed gaat goed komen.
heb website in iedergeval opgeslagen dus dat is alvast achter de hand :D
want woon ook niet bepaald om de hoek bij je:P
Maar goed eerst maar is die basisdelen gaan doen zoals kenji ook ongeveer gedaan heeft en dan maar verders kijken.

greetzz Hollander

THA_JUP
13 October 2010, 19:03
ik heb ontvet en sillicone verwijderaar gebruikt.
kunststof primer uit de vliegtuig industrie.
fuller erop, goed dik, water proof schuren met 1000.
kleur van standox ,en blank van standox,
alles spuiten met de bekerspuit.