Volledige versie bekijken : piep bij neon
swift-gti
15 June 2010, 00:25
hallo. ik heb nu neon aangesloten ..op de geschakelde+.maar nu hoor ik een.hele hoge toon ... wat is dit en.is dit te verhelpen ..mvg
swift-gti
15 June 2010, 20:23
weet niemand dit?
WireWess
15 June 2010, 20:42
piep in je speakers of komt die van je neon af ?
swiftycarz
15 June 2010, 21:30
waar heb je de geschakelde plus vandaan gehaald dan???
hoe heb je de min gemonteerd????
meestal ligt het daar aan
een slechte min pool ;)
swift-gti
15 June 2010, 22:42
ik heb de neon voor in de deur panelen gemaakt. daar zitten geen speakers.. het geluid komt uit de tweeters van mn hoedenplank speakers..
auto emocion
15 June 2010, 23:16
Okee ff op een rijtje....
Je hebt neon in je deuren gemaakt en als je die aanzet gaan je tweeters in je hoedenplank piepen ????
Klinkt wel heel apart moet ik zeggen.
Klinkt als hele slechte massa ergens?
swift-gti
15 June 2010, 23:46
nou ik heb op de zelfde groep zegmaar ook led strips zitten .. deze piepen niet. de min komt van de accu naar binnen.. de plus van de sigaretten aansteker..
WireWess
16 June 2010, 01:19
Loopt de voedingskabel van je neon langs de speakerkabel/rca-kabel?
swift-gti
16 June 2010, 09:35
uhm nou niet direct.. het zit wel allemaal achter mn middenconsole. ik zal eens proberen.een andere + en - te leggen. dan zet ik er gewoon een schakelaar tussen .. ik hou jullie op de hoogte ..grte
swiftycarz
16 June 2010, 10:12
je moet idd gewoon een nieuwe plus en min kabel trekken van de accu af met een schakelaar natuurlijk.
suc6
The Force
16 June 2010, 13:22
Hoogfrequent (EM) ruis uit de spanningsomvormer van de Neon set. Die is niet goed afgeschermd en dat wordt opgepikt door de speakerdraden en dan weergegeven door de tweeters.
Je kunt proberen de voedingsdraden enkele keren door een ferriet ring te halen, dat moet verbetering brengen.
swift-gti
16 June 2010, 22:48
sorry maar wat is een ferriet ring?
The Force
17 June 2010, 09:33
Ferriet wordt als ring of tegenwoordig meer als kraal gebruikt om HF-stoorstromen in kabels te onderdrukken. De bekendste voorbeelden zijn de verdikkingen die je op computerkabels ziet.
Foto van een ring:
http://www.eheli.nl/winkel/images/ferrietklein.JPG
Foto van een kraal:
http://www.eheli.nl/winkel/images/ferrietklap.JPG
Beide te koop bij de elektronicahandel of bijvoorbeeld op www.eheli.nl
Dingen kosten 3 x niets, zeker het proberen waard!
of de omvormer ff inpakken met alufolie (kooi van faraday)
The Force
17 June 2010, 17:32
Kan werken mits die alu kooi aan de massa gelegd is, maar de HF ruis die via de bedrading ontstnapt pak je hier niet mee weg.
Meestal is dit een fout op de print: de massavlakken zijn te klein of bevatten te veel losse kleine baantjes, dat versterkt de storing die de DC-DC omvormer al produceert.
Een beetje nette ontkoppeling van de voedingsspanning ontbreekt vaak ook waardoor de bedrading naar de omvormer als antenne gaat werken.
De trafo vervangen door een kwalitatief goed exemplaar wil ook nog wel eens helpen.
Stefanoo
17 June 2010, 20:36
Feriet werkt goed! mijn radio ontvangst/geluid was in het begin ook slecht toen ik mijn xenon aanzette, na wat ferietkernen om de kabels was dit probleem verholpen
The Force
17 June 2010, 22:03
Zelfde probleem ;)
HF ruis door slecht ontkoppelde componenten of printplaten die geen goede massavlakken hebben. Komt erg vaak voor bij DC-DC omvorming (Xenon ballast, Neon, versterkers).
Ferriet wordt met name zeer veel toegepast op computerbekabeling en in meet- en regelkasten om storingen weg te filteren. Werkt ook goed voor dit soort problemen en is erg goedkoop!
swift-gti
19 June 2010, 11:23
ik ga nu eerst proberen alles een beetje fatsoenlijk te maken,. nu zag het er ook een beetje beun uit.. ik laat het weten!
bedankt
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.