PDA

Volledige versie bekijken : Ruis over de sub.

Robbm
24 June 2010, 16:09
Aangezien er hier ook mensen zitten met verstand er van vraag ik het hier maar even voor de zekerheid.

me sub lig al ruim 7 maanden zo in de auto nooit geen problemen gehad.
tot gister avond me radio stond aan enkel op volume 0 en na een tijdje had ik ineens een ruis over me sub.

ik dacht gelijk aan me rca kabel, dus ik haal me radio er uit en telkens als ik op de radio tikte hoorde ik het ook door me sub.

aangezien ik geen spullen bij me had heb ik me radio terug geschoven en de hoofdzekering er uitgehaald en me rca los.

net wou ik gaan kijken wat het probleem was, rca er weer in zekering weer aan en dan de radio aan en het bleek weg te zijn, en na paar seconden ineens weer de ruis over me sub.

is dit echt me rca kabel die storing maakt of me radio die loopt te klote?

en hoe is dit op te lossen?

hartelijk dank!

Tijsto
24 June 2010, 16:14
Hoe zit het met je aarde draad?? Zit die nog vast
Chek ook ff bij je amp of alles vast zit
en miss is je rca wel ergens kapot..

Robbm
24 June 2010, 16:30
Hoe zit het met je aarde draad?? Zit die nog vast
Chek ook ff bij je amp of alles vast zit
en miss is je rca wel ergens kapot..

net even lopen zoeken.

zowel de voeding als de massa die zitten goed!
op me amp zit ook alles goed.

maar heb net me radio kleine 10minuten aan en de achterkant is dan al goed warm?!

vanavond trek ik me rca kabel er even uit en dan leg ik hem even over de stoelen heen om te kijken wat die dan doet..

Riesh
24 June 2010, 23:42
Is het echt ruis, of is het een storing ?

Ik verdenk overigens de radio, die zal wel een kapot massaspoortje hebben

Robbm
25 June 2010, 12:48
het klinkt echt als een ruis.

heb gister avond me rca kabel er uit gehaald en dan over me stoelen heen gelegd naar achter, het leek weg te zijn tot circa 3 minuten en toen kwam het weer.

tevens heb ik een nieuwe massa gemaakt van me amp naar de auto.

dus het enigste wat het kan wezen is me radio dus!

ga zo meteen even kijken wat ik nog met me radio kan doen.

edit :

vanmiddag was ik even bezig met me audio, tot er iemand uit me straat langs kwam die me bezig zag en vroeg wat het probleem was.

samen alles even nagelopen en alles zat goed, tevens ook geprobeerd met een andere rca kabel van hem en het probleem was er nog.
we dachten allebij dat het aan de radio moest liggen dan, tot hij ineens met het idee kwam om een extra massa punt van de accu naar de auto te maken!

gelukkig had ik nog me oude massa kabel van me amp bewaard en die even als extra massa kabel van de accu naar de auto gebracht.

en ja hoor het probleem blijkt verholpen te zijn tot nu toe!

Brokkie87
17 July 2010, 13:34
ik weet niet wat voor radio je hebt

maar het kunnen ook de massa sporen zijn van je radio

dat probleem henb ik ook gehad