PDA

Volledige versie bekijken : ruiten tinten

ASH
1 August 2010, 22:52
weet er iemand in NB of Limburg een goede ruitentinter?

Pidi
1 August 2010, 23:10
www.klaassenwindowfilm.nl

Groenetijger
2 August 2010, 10:37
Wellicht ff doorrijden naar Neerpelt ;)

www.detinter.be

10 € zonneband
40 € 1 ruit
90 € 3 ruiten
150 € 5 ruiten

Alle prijzen zijn exclusief BTW.

een jongen van onze club is hier geweest, en het ziet er goed uit, dus vandaar..

hennep
2 August 2010, 11:16
www.tintshop.nl

Zit in Roosendaal en een erg goede zaak. Wel aan de prijzige kant maar ze leveren kwaliteit

Furb
2 August 2010, 11:54
ik heb het 5,5jaar geleden bij klaassenwindowfilm laten doen en t zit er nog altijd perfect op!

Broekie
2 August 2010, 16:54
glascoating someren is een van de beste (zo niet de beste) in de regio

http://www.glascoatingsomeren.nl

ASH
2 August 2010, 18:45
bedankt voor de reacties!

die Neerpelt voor 150euro kan nooit zoveel zijn denk ik, is dat niet wat te goedkoop?

ASH
2 August 2010, 19:55
als er op de doos van de folie bv 60% staat wil dat dan zeggen 60% lichtdoorlaatheid?

heeft er hier iemand z'n ruiten met 60% Carpoint folie?
zoja... een foto aub:)

EC Performance
2 August 2010, 21:02
Normaal geeft het % inderdaad het % lichtdoorlaatbaarheid aan.

En nee met Carpointfolie geen ervaring.

Furb
3 August 2010, 17:59

die Neerpelt voor 150euro kan nooit zoveel zijn denk ik, is dat niet wat te goedkoop?

ik was TOEN 350 euro kwijt voor rondom (voorruit, achterruit en 2 zijruiten) met SL Lumar folie..

ik had al eens eerder ergens voor 75euro enkel de zijruiten laten doen, de rest kregen ze al nie voor elkaar. maar na een week kwam t er al weer af zetten.

Furb
3 August 2010, 18:00
als er op de doos van de folie bv 60% staat wil dat dan zeggen 60% lichtdoorlaatheid?

klopt, mijne is 35% doorlatend :D

Groenetijger
3 August 2010, 18:31

Tja, prijs zegt niet altijd alles..

We kregen deze tip via een jongen van onze club :)
Je kan natuurlijk informeren naar het soort folie dat ie gebruikt.

BMW-GIRL
3 August 2010, 22:38
was jaren geleden € 450,- kwijt voor rondom alle ramen en zonneband:eek:
dusja en zit er perfect op .. dus prijsverschil is er zeker.. maarja die carpointfolie is niet te vergelijken met wat bedrijven doen vindt ik hoor.
dat kan je in de winkel kopen enzo,... heb weleens een auto daarmee geplakt maar is niet echt flexibel met plakken snel van die kraakjes enzo dus erg goed soppen haha maarja folie is folie zeggen ze dan... het zag er toen ook goed uit.. dusja keuzes maken.. succes.. en iedere auto is anders kwa ruiten dus scheelt ook weer..

ASH
3 August 2010, 23:32
iok heb die site van die kerel in NEerpelt bekeken en ze bebruiken daar SunTek windowfolie.
is dit merk wat?

Furrr
4 August 2010, 00:00
SunTek is gemaakt ism KLPD. Volgens mij wel vaker van gehoord. Achja wat kan er nu slecht zijn aan folie...

Pidi
4 August 2010, 08:38

Hou er rekening mee dat je ramen van zichzelf ook al een bepaald percentage getint zijn...

Ik heb ook Sllumar Folie op m'n ruiten en bij een meting van de KLPD, werdt bij mij 35% licht doorlaatbaarheid geconstateerd.
Volgens die "beste man", was dat schandalig... :cool:

SPEEDFOX
4 August 2010, 11:44
heb mijn ramen opnieuw laten tinten bij de tintshop na 3 bekeuringen voor te donkere ramen.
Met LLumar Autoglasfilm

en net wat pidi zegt je ramen hebben ook al een percentage tint.

Ze hebben er een tintmeter en kunnen ze precies zien hoeveel % je raam nog wettelijk getint mag en kan worden!

nu alweer 2x aangehouden omdat ze dachten dat ik te donkere ramen had maar helaas na meten zat ik precies aan de goede kant van wat mocht!

tintshop is wel wat duurder maar kwaliteit is top!

maybe een tip?

greetz

hennep
4 August 2010, 17:29
Bij mij werden bij de tintshop ook eerst de ramen gemeten om te kijken wat er maximaal mogelijk was aan tinten. Ik heb alleen de zijruiten laten doen toen der tijd en was er €350,- voor kwijt. Achteruit en voorruit moet ik nog laten doen maar ga zeker weer bij hun langs. Naderhand bij ophalen netjess de ruiten nog even doorgemeten om te kijken of alles klopt en daarna een certificaat gekregen. Met de politie vooralsnog geen problemen gehad.

Het kost wat bij de tintshop maar ze leveren gewoon kwaliteit en gebruiken Llumar tintfilm ook een van de redenen waarom ik daar ben gegaan. Het is een van de beste folies die er te krijgen is.

Die Carpoint troep moet je lekker laten liggen, die folie is veel te dik en stug.

ASH
4 August 2010, 18:38
Ze hebben er een tintmeter en kunnen ze precies zien hoeveel % je raam nog wettelijk getint mag en kan worden!

nu alweer 2x aangehouden omdat ze dachten dat ik te donkere ramen had maar helaas na meten zat ik precies aan de goede kant van wat mocht!

ok en hoeveel mag tegenwoordig voor de voorste zijruiten?

hennep
5 August 2010, 10:30
Ik meen dat je voorruiten nog 55% lichtdoorlatend moeten zijn.

Furrr
5 August 2010, 14:52
Ik heb folie via hier iemand op t forum. Mooi spul ook lekker dik, het zou erom spannen bij mij omdat de GTSI ruiten al zon 20% verduisterd zijn... + folie zat ik precies rond de 50%.

Afkloppen, met deze folie nog nooit controle gehad.

Jah ze hebben veranderd van 50 naar 55%... de etters.

RUBBERBURNER
5 August 2010, 18:04
Je krijgt daar eigenlijk nooit opmerkingen over omdat 't ook niet zo donker is ....
:rolleyes:

Furrr
5 August 2010, 18:16
50% is te donker ;) dus zijn ze donker ;) maar de politie kan mij gewoon zien zitten, niet duidelijk maar wel gewoon goed dus ja dan wordt je niet zo snel staande gehouden

ASH
6 August 2010, 12:03
ik heb nog iemand in Belgie gevonden en die zit al 15 jaar in het vak.
hij vraagt 295euro voor alle ruiten behalve de voorruit en gebruikt ook Suntek folie!
maar hij heeft geen meter om te meten hoeveel de ruiten orgineel al getint zijn:(
ik wil de 2 voorste zijruiten wel binnen de grens (55%) tinten.
waar kan ik ergens terugvinden hoeveel de ruiten orgineel al getint zijn?

Pidi
6 August 2010, 12:36
Als je een beetje logisch nadenkt, zou je het kunnen proberen bij:

Carglass, Autotaalglas, de dealer...

RUBBERBURNER
8 August 2010, 21:25
50% is te donker ;) dus zijn ze donker ;) maar de politie kan mij gewoon zien zitten, niet duidelijk maar wel gewoon goed dus ja dan wordt je niet zo snel staande gehouden

50% zullen ze je nooit op aanspreken.Das gewoon een licht tintje.Pas als je daar ver onder gaat zitten zullen ze er werk van maken ...:rolleyes: