PDA

Volledige versie bekijken : 1979 Datsun 280ZXR Met chevy v8

Frank280zx
24 August 2010, 12:16
Ik dacht een korte intro is wel op zijn plek, Ik ben momenteel ook nog bezig met een circuit versie, maar gezien deze Auto ook op het JAF aanwezig zal zijn wat info:

De auto is geboren als een homologatie voor de achtervleugel voor FIA en ISMA doeleinden, In feite fing het om een volledig basismodel met een Europeese of Japanse achterklep (zonder wisser) waar in de haven van long beach een set stickers en een vleugel werd opgemonterd, er zijn er in totaal 1002 van gemaakt

http://zhome.com/zcarfilesJPEG/ZXR.jpg

Ik heb de auto een kleine 3 jaar geleden gevonden in Californië, waar hij ruim 15 jaar in een schuur had gestaan. de lak was op zijn Amerikaans verbleekt, maar er zat geen noemenswaardige roest op het ding en hij had pas 49.000 mile gelopen. In nederland is hij overgesporten in grigory allay, en kleur die behoorlijk in de buurt komt van het orgineel.
De motor is verwijderd voor een een Turbo motor met ITBS en een t4e turbo, het vermogen was fenomenaal (rond de 400 PK) en dat was het nog lang niet.. Helaas liep er een drijfstanglager uit... Daarna heb ik er een M60B$) uit een bmw ingehad (v8), maar daar kwam met namen de oliepan etc niet lekker mee uit. Het kon allemaal wel maar ik wou meer vermogen, en het liefst betaalbaar.. en zo eindigde er een small block chevy in het vooronder. Voor relatief lage bedragen kun je een pk pakhuis bouwen en er worden dus al plannen voor een serieus blok gesmeed, die zal medio volgend jaar dit blok vervangen.

wat is er aan de auto gedaan?

-Full Cage.
-5 lug swap.
-Spax coil overs.
-poly bushing.
-MSA sway bars.
-Adjustable end links.
-Z32 tt Brake disk and R33 skyline calipers, EBC Blue stuff pads ( for now i hate them but it was what they had for now), Motul brake oil, steel lines.
-305 SBC with a mild cam alum heads Nos kit prepared ( not wired yet) running on Megasquirt (programmable EFI).
-T5 gearbox with 'stage 2' iroc z clutch and hurst shifter.
-3.36 OBX hlsd with z31 turbo axles.
-Diff cooler.
-Aluminum radiator.
-2x 2,5 Stainles pipes into 3" straigt and dynomax muffler.
-Sparco Seat and crow 5 point harness.
-Autometer tach with shift light in OEM spot, 260KMH speedo, HKS oil temp, exhaust temp en boost (not in use now) meter, ebay special water temp, oil pressure, fuel pressure, auto meter volt and air to fuel meter.

en een filmpje om te zien om welke auto het gaat:

http://www.youtube.com/watch?v=iG0n5gb_kBw

het doel van de auto? in het komende jaar opbouwen tot serieuze TIME ATTACK competitie!

psycholander
24 August 2010, 15:50
Welkom!

En zeer leuke Datsun Frank, denk dat het swieso al een ervaring is om de Time Attack te doen.

En mooie Sprite stickers erop ;)

Ben ook erg benieuwd wat je nog meer voor skyline parts erop gaat zetten.

Dr Doggystyle
26 August 2010, 09:22
ziet er cool uit
leuke auto

peter de beus
26 August 2010, 15:01
foto's van het opbouwen zouden wel leuk zijn:D

Frank280zx
7 September 2010, 16:43
die heb ik niet echt .. althans zal eens zoeken... NA JAF weer een lijstje met to do gekregen dus binnenkort een update !

Frank280zx
9 September 2010, 14:09
Gaskabel weer gefixed ( het euvel waardoor ik uitviel tijdens de JAF :S ) alles net wat anders gemaakt dan het zat.. zeg maar een versie 2.0! het blijft een rijdend prototype zo! Verder heb ik de dynamo naar achteren geplaatst.. dit weekend weer terug naar assen.. ik zal er wat platen schieten.
daarnaast heb ik net een digidash uit een van Jeroentjes auto's gekocht ... zijn filmpjes met laptimes etc .. zijn echt super!!!! dus verslaafd ;)

Mafkikker
9 September 2010, 14:54
Dikke, dikke, dikke wagen! Heb er helaas nog geen foto's van, maar die komen nog wel:cool:

Eddol
9 September 2010, 15:41
..dit weekend weer terug naar assen.. ik zal er wat platen schieten. ..

Is er vrij rijden? Zoja, op welke dag? Dan kom ik even kijken.. Miss nog wel wat leuke plaatjes schieten.

Frank280zx
9 September 2010, 15:53
Nee zaterdag is er HARC rijden op Zandvoort, maar dit weekend heeft de z en ZX club het circuit voor 'rijvaardigheid training' en vrij rijden afgehuurd! wel mooi dat ik gevoelsmatig toch een herkansing heb;).

Mocht je dus wat hebben met oude datsun z's en 350z dan zijn er wel een paar.. of het spectaculair is .. denk het niet..