Volledige versie bekijken : Compo keuze
Jaco -Saxo-
17 April 2009, 15:23
Omdat ik binnenkort mn orginele deurpanelen terug plaats ben ik opzoek naar een 13cm composet. Ik zoek iets in de prijsklasse van 150 tot 200 euro.
Nu twijfel ik tussen de volgende merken.
Groundzero hydrogen
Polk Audio db5251
Rainbow Soundline
DLS C5A
DLS Reference RS5
Wat zijn jullie ervaringen met 1 of meerdere bovenstaande compo's?
Ik zoek een setje wat mooi zuiver kan spelen.
General
17 April 2009, 15:31
Het zijn allen zeer leuke speakers die je in je lijstje hebt staan.
Je hebt je huiswerk goed gedaan ;)
Probeer alle speakers te vergelijken door ze (bij je lokale audioboer) te beluisteren, want ik denk dat de uiteindelijke keuze (op klank) toch door je eigen oortjes gemaakt moet worden:p
Maar hoe dan ook...
je zit met een speaker uit je lijstje altijd goed!
Jaco -Saxo-
17 April 2009, 16:51
Het zijn allen zeer leuke speakers die je in je lijstje hebt staan.
Je hebt je huiswerk goed gedaan ;)
Probeer alle speakers te vergelijken door ze (bij je lokale audioboer) te beluisteren, want ik denk dat de uiteindelijke keuze (op klank) toch door je eigen oortjes gemaakt moet worden:p
Maar hoe dan ook...
je zit met een speaker uit je lijstje altijd goed!
Ik kan wel gaan luisteren, maar ik ben bang dat het in zo'n muur anders klinkt dan in mn deur.
En daarnaast zou ik me niet zo 123 een audioboer in de omgeving hoeksewaard kunnen bedenken die al die merken in hun "muur" hebben.
Maar zitten er setjes tussen die er echt tussen uit springen? Of komt het nu echt op persoonlijkesmaak aan?
General
17 April 2009, 17:14
Ik kan wel gaan luisteren, maar ik ben bang dat het in zo'n muur anders klinkt dan in mn deur.
Dat klopt, maar je haalt er wel een globale indruk uit.
Elke speaker heeft zijn karakterestiek, en die hoor je in een deur maar ook in een muur.
Mijn persoonlijke keuze uit je lijstje:
1) GroundZero Hydrogen
2) DLS Reference
3) Rainbow
Maar mischien heb je een hele andere smaak, dus vandaar dat ik je aanraad om eerst te luisteren naar deze drivers.
exclusive dinkytoy
17 April 2009, 17:28
zeer zeker goede alternatieven.
mijn persoonlijke mening is de hydrogen set van ground zero MITS je die dan wel via een versterker aanstuurd want dan is er veel meer uit te halen.
blijft alles gewoon op je radio spelen ga dan een kijken en luisteren naar dat rainbow setje.persoonlijk vind ik die dan net wat lekkerder klinken.
ik weet dat importeur magmaaudio oftewel www.hifipoint.nl in boxmeer die setjes in de kast heeft zitten maarja das wel ffkes weg.....maar je kan ze dan wel meteen meenemen hahaha
grtz carlo
Jaco -Saxo-
17 April 2009, 18:01
Okay, dan ga ik opzoek naar een audioboer die deze heeft "hangen"
Boxmeer? ghehe dat gaat een aardige trip worden dan:) Ik ga het eerst maar een ietsje dichter in de buurt zoeken.
Uiteraard is/wordt alles aangesloten aan een versterker.
Alvast bedankt voor de snelle reactie's
Manti
17 April 2009, 19:19
Ik was op zoek naar een compo ter vervanging van mijn 3 weg BOSCHMANN R 2630V speaker :D
Die kunnen niet harder dan volume 25, want dan kan ik net zo goed 2 vibo's in de deur zetten :p
Ik heb recentelijk nog naar de Ground Zero - GZHC-16X geluisterd bij MZD styling in Rotterdam en verder heb ik ook nog naar een audiosystem en focal geluisterd, maar ik zit toch te denken om voor de GZ H line te gaan.
Nou is me ook aangeraden om naar de Earthquake vtek-mc6 te luisteren.
Zal daar veel verschil tussen zitten?
Budget is rond de 200 E en er word later pas in de toekomst een versterker aan gehangen.
General
17 April 2009, 20:08
Persoonlijk vind ik dat er nogal wat kwaliteitsverschil zit tussen de GroundZero en de EarthQuake dus ik zou zowiezo voor de GZ kiezen.
Maar wederom... dat is mijn persoonlijke keuze.
Ali-GSI
17 April 2009, 20:28
ik kies toch voor MTX...
Ze hebben dit jaar echt waanzinnig compo's op de markt gezet met de nieuwe thunder 8000 lijn...
MTX T8502
13cm 2-weg Componenten Systeem
Maximaal vermogen: 480 Watt
RMS vermogen: 120 Watt
Frequentie bereik: 56 Hz - 25 kHz
Impedantie: 4 Ohm
Gevoeligheid: 89.6dB
Carbon / Glasvezel Conus
Geïjecteerd Aluminium Korf
Silk Dome Tweeter
Inbouwdiepte: 64mm
http://www.automaterialenreijnders.nl/osc/images/T8502.jpg
Deze zijn alleen wel prijzig, ik verkoop ze voor 279 euro (ik ben MTX dealer)
je zou ook kunnen kiezen voor de goedkopere variant
MTX THS 502
13 cm 2-weg componenten systeem
Thunder-lijn
Maximaal vermogen: 220 Watt
RMS vermogen: 55 Watt
Impedantie: 4 ohm
Frequentierespons: 70 Hz - 25 kHz
Gevoeligheid: 90.6 dB
Tweeter 19 mm Silk Dome
Tweeter Inbouwdiepte Diepte: 13.8 mm
Woofer inbouwdiepte: 49 mm
http://www.caradio.nl/image/artikel/ths502.jpg
Deze kosten normaal 155 euro, maar bied oa. ik nu aan voor 85 euro...
Eigenlijk zou je eens langs moeten komen en luisteren (bijv. op een meeting als speed op zondag) dan hoor je wel dat het zeker goede kwaliteit is.
MTX word gigantisch onderschat qua merk denk ik soms.... Terwijl een clublid van me toch NL kampioen EMMA geworden is met een volledige MTX install
Manti
17 April 2009, 20:32
Enigste waar ik misschien nog naar wil luisteren is misschien Kicker compo.
Ik zit nog aan te denken om naar de BotS meeting te gaan, om daar effe rond te kijken :)
General
17 April 2009, 21:13
ik kies toch voor MTX...
Deze zijn alleen wel prijzig, ik verkoop ze voor 279 euro (ik ben MTX dealer)
Eigenlijk zou je eens langs moeten komen en luisteren (bijv. op een meeting als speed op zondag) WTF :confused:
1) Niet echt onpartijdig in deze omdat je dealer bent! (daar is een apart gedeelte voor)
2) Is dit nu SPAM of reclame??? (Ik zeg SPAM).
Tijsto
17 April 2009, 21:48
ik zit met het zelvde probleem voor me wagen
had mb quart (16cm) maar wil tog wat anders.
had ook naar DLS geluisterd ... reference was aardig verast maar vind tog dat het geluid meer IN de speaker zit dus ben nog aan het twijfelen.
heb ook zitte denken aan Focal maar nog geen demo wand kunnen vinden met die speakers...
en ben aardig onder de indruk van rocford punch.
Manti
17 April 2009, 23:31
Ik heb bij deze geluisterd naar focal en audiosystem.
http://www.jmcarhifi.nl/
Zit in Rotterdam vlakbij de Erasmusbrug.
Ik denk dat ik misschien het beste kan wachten en dan naar een meeting ga of Speed en Gein...
Ik weet wat voor geluid ik wil hebben uit de speaker en heb dus de GZ achter de hand.
Thanx voor de snelle respons :o
Ghanzzzzz
18 April 2009, 02:03
Om erbij toe te voegen: ik vind de Helix composets in deze prijsklasse ook zeker het beluisteren waard!
Ali-GSI
18 April 2009, 11:11
WTF :confused:
1) Niet echt onpartijdig in deze omdat je dealer bent! (daar is een apart gedeelte voor)
2) Is dit nu SPAM of reclame??? (Ik zeg SPAM).
als dat zo is zal een mod wel ingrijpen...
De enige manier waarop ik het bedoelde was om hem aan te bieden eens te komen luisteren, en dat hij weet dat ik mtx dealer ben, scheelt toch weer zoeken naar een dealer toch?
En anders mijn excuus, het was niet de bedoeling om reclame te maken, meer een aanbod van kom eens luisteren....
En daarbij, prijzen kan je altijd wel online opzoeken toch?
exclusive dinkytoy
19 April 2009, 21:48
ik zit met het zelvde probleem voor me wagen
had mb quart (16cm) maar wil tog wat anders.
had ook naar DLS geluisterd ... reference was aardig verast maar vind tog dat het geluid meer IN de speaker zit dus ben nog aan het twijfelen.
heb ook zitte denken aan Focal maar nog geen demo wand kunnen vinden met die speakers...
en ben aardig onder de indruk van rocford punch.tis natuurlijk je persoonlijke keuze maar vind t raardat jij het relatieve agrassieve,felle en soms te schelle rf punch lekkerder vind dan sq mb quart
maargoed we kunnen het hier ook allemaal wel over speakers hebben en over hoe en wat maar het balangrijkste blijft de montage,demping en aansturing
Tijsto
19 April 2009, 22:03
nouja heb het op een demo wand gehoord kijk mb quart klinkt echt wel super hoor het is alleen dat ik maar 13 cm in me deur kwijt kan en geen zin heb andere deur panelen te maken
moet nog is een keer goed luisteren naar dieverse speakers.
en ga zeker mijn deuren dempen
BigSexy
20 April 2009, 22:49
mijn advies is..
loop tijdens speed eens de spijkerhal binne (eigelijk op zondag)
dan zijn daar de SQ wedstijden bezig ,en kan je daar een grote variatie van comp`s luisteren.
van Team Goossens zullen er een paar mooie auto`s aanwezig zijn ,waar je zeker even mag luisteren !
en bij nog vele anderen !
Tijsto
21 April 2009, 22:00
zondag ben ik er zowizo niet
en miss zaterdag al niet eens
maar we zullen wel zien
General
22 April 2009, 00:51
En anders mijn excuus, het was niet de bedoeling om reclame te maken, meer een aanbod van kom eens luisteren....Het is je vergeven ;)
@Tijsto,
RF klinkt inderdaad behoorlijk oppervlakkig, schel en totaal niet warm.
MBQ zal absoluut beter klinken qua beleving en emotie.
Misschien ook eens leuk om te beluisteren (aangezien je 13cm zoekt) de MicroPrecision MP3!
Persoonlijk vind ik dit de beste 13cm ooit gemaakt!
Warmer dan de gemiddelde 16cm en ook zonder versterker erg strak en gecontroleerd te houden.
Tijsto
22 April 2009, 19:53
oke! zal daar is naar luisteren
maar waar/welke winkel kan ik die vinden
want heb er zelf nog niet echt veel van gehoord
gr
SaxoPhonic
24 April 2009, 00:02
Ik heb zelf een groundzero composetje
http://img.photobucket.com/albums/v480/HollowBullit/Groundzerocompo.jpg
in de auto liggen ( saxo ) en het klinkt super !! tevens heb ik 2 weken trug in een auto gezeten, en die hadt alles van harman/kardon, en moet eerlijk zeggen dit dit super helder klinkte! maarja GZ is en blijft toch 1 van mijn favorieten.
Manti
27 April 2009, 13:53
Zit zelf ook te twijfelen tussen een GroundZero Hydrogen(GZHC 16x) en een Audiosystem Xion-165 voor in de punto :confused:
art of noise
27 April 2009, 15:44
de gz kiezen, krijg je geen spijt van!
General
27 April 2009, 16:51
Manti, beide setjes zijn een goede keuze.
Ik ga niet roepen welke de beste is, aangezien jij er naar moet luisteren.
Je kan ze dus beide het beste gaan beluisteren en je keuze op gehoor maken.
Welke je ook kiest, het zijn beide kwalitatief goede speakers voor een leuke prijs.
soedje
27 April 2009, 16:59
ben zelf ook op zoek naar composetje..
ik zie daar een speaker, tweeter... en een...?
hoe is dat inbouwen ervan?
Manti
27 April 2009, 17:18
Manti, beide setjes zijn een goede keuze.
Ik ga niet roepen welke de beste is, aangezien jij er naar moet luisteren.
Je kan ze dus beide het beste gaan beluisteren en je keuze op gehoor maken.
Welke je ook kiest, het zijn beide kwalitatief goede speakers voor een leuke prijs.
Ik heb er ook naar geluisterd(GZ @ MZD en de Audiosystem@ LeCar)
Enorm goed geholpen @ lecar, maar ik neig toch naar de GZ, maar moet zeggen dat ze beide goed klinken.
Ook heb ik naar het verschil geluisterd tussen een compo onversterkt en compo versterkt.
Nu weet ik zeker dat ik versterker erbij wil:D
General
27 April 2009, 18:27
Enorm goed geholpen @ lecar, maar ik neig toch naar de GZ, maar moet zeggen dat ze beide goed klinken.
Ook heb ik naar het verschil geluisterd tussen een compo onversterkt en compo versterkt.
Goed zo!
Weer iemand die verstandig zijn onderzoek doet voordat hij zijn zuur verdiende centjes in de audio stopt.
Zo moet het!
@ Soedje,
je ziet op de foto een mid-speaker (midden tonen) en een tweeter (hoge tonen) en een filterkastje dat er voor zorg draagt dat de juiste tonen naar de juiste speaker gaan.
Een tweeter gaat namelijk stuk als deze mid of zelfs lage tonen moet weergeven,
Op deze manier filteren is makkelijker omdat je dan de gehele linker (danwel rechter-) zijde op 1 versterker kanaal kan aansluiten.(anders heb je 4 kanalen nodig i,p.v, 2 kanalen)
soedje
27 April 2009, 19:12
@ Soedje,
je ziet op de foto een mid-speaker (midden tonen) en een tweeter (hoge tonen) en een filterkastje dat er voor zorg draagt dat de juiste tonen naar de juiste speaker gaan.
Een tweeter gaat namelijk stuk als deze mid of zelfs lage tonen moet weergeven,
Op deze manier filteren is makkelijker omdat je dan de gehele linker (danwel rechter-) zijde op 1 versterker kanaal kan aansluiten.(anders heb je 4 kanalen nodig i,p.v, 2 kanalen)
oh dus eigenlijk sluit je de draden uiteindelijk op de 4 (L, R + en -) aan die de radio ingaan?
exclusive dinkytoy
27 April 2009, 19:25
niet meer twijfelen dan en gaan voor de gz composet met 2kanaals verterker OF 4kanaals versterker als je ooit nog wil uitbreiden met ovaaltjes achterin.
mail me anders voor ground zero...wie weet kan ik je helpen
Tijsto
27 April 2009, 22:04
ik ga zelf a.s. vrijdag ook weer is luisteren en ook naar gz want dat heb ik ook nog niet gehoord...
en dus zit er binnekort ook wel gz in mijn wagen af natuurlijk iets aners :P
Manti
28 April 2009, 20:09
Lol heb ik eindelijk besloten voor de GZ te gaan staat er een polk te koop @ aangeboden:rolleyes:
Waarom maken ze het niet makkelijker en hoef je maar te kiezen uit 3 speakers ofzo ipv honderden:p (ja keuze ik weet het)
Manti
29 April 2009, 17:53
Ben naar MZD Styling geweest en heb EINDELIJK wat kunnen kiezen:rolleyes:
De composet wordt een earthquake vtek mc6 en toch maar een versterker erbij gedaan.(wilde dit later pas doen).
Versterker is een 4kanaals Earthquake TNT2000w/4 geworden.
Luisterde naar zo'n setup bij een andere auto en klonk goed :D
Dan is het mijn idee om de compo hierop te laten spelen en de overige 2 kanalen te bruggen voor een subje(correct me if im wrong, im a noob)
Sub wordt een oude basstube voorlopig, volgende maand andere sub erop;)
Tijsto
29 April 2009, 18:39
ja dat kan ik had het de eerste keer ook zo gedaan
trek wel 2 tulp kabels als daar een mogelekhijd voor is (front /rear)
Manti
29 April 2009, 18:52
ja dat kan ik had het de eerste keer ook zo gedaan
trek wel 2 tulp kabels als daar een mogelekhijd voor is (front /rear)
Komt goed, ik laat het inbouwen door meneer Richard van MZD :D
Heb geen zin in zelf eraan klooien, dus t wordt goed geregeld.
Junior maffia
2 June 2009, 00:51
Heb op aanraden van MZD een dls compo aangeschaft.
Het is de UR36s.
Het is een 3 weg compo set, en het geluid is echt goed wat eruit
komt.
Vind het op bijna alle muziek soorten goed klinken, kan hard gaan
en blijft zuiver.
Al Junior
SaxoPhonic
7 June 2009, 01:13
ik weet niet of ik het moet posten!! maar toen ik mijn composetje kocht een inbouwende kreeg ik het advies om deze rustig inte spelen! ik neem aan dat dit bij elke geluids set de bedoeling is!! aangezien ik vaak lees op diverse forums dat het gelijk goed hard gaat!!
General
7 June 2009, 09:41
Aangezien een speaker een mechanisch "iets" is, moeten de bewegende delen inderdaad op elkaar inslijten. (met name de surround wordt in de loop der tijd wat soepeler)
Maar........
Dit inslijten is dusdanig minimaal dat dit voor den gewoone mensch niet hoorbaar is.
Dus inspelen is niet nodig.
Knallen maar!
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.