Volledige versie bekijken : Veranderingen bij 402events.com (incl. AutoMaxx)
Ronald402
30 September 2010, 16:32
Zoals je op dit forum kunt lezen zijn er een aantal veranderingen op komst met betrekking tot het bedrijf 402events.com. De Telegraaf Media Groep -sinds 2005 eigenaar van het bedrijf- heeft onlangs besloten om de activiteiten van 402events.com af te stoten vanwege een strategische heroriëntatie. Dat is gebeurd in twee delen. De automotive vakbeurzen Taxi Expo en Fleetmanagement Expo zijn verkocht aan de Amsterdam RAI. De consumententitels (zoals Japanse Autosport Festival, Duitse Autosport Festival en de AutoMaxx Streetpower) zijn verkocht aan mij, Ronald van den Broek. Eigenlijk “terug”verkocht, want ik heb in 1996 het bedrijf opgericht. Toen nog in mijn eentje in een piepklein kantoortje in Hoeven, toen nog met fax en zonder internet :). In 2005 hadden we in Hoeven inmiddels een professioneel kantoor met een groepje vaste personeelsleden, waaronder Brian en Renee. Na wat omzwervingen dus in Amsterdam en daarna Moerdijk komt het bedrijf weer terug in Hoeven.
Zoals je elders op dit forum kunt lezen, zullen Brian en Renee na circa 8 jaar trouwe dienst niet meegaan naar het nieuwe 402events.com. Langs deze weg wil ik ze bedanken voor de inbreng en belangrijke rol die zij beiden hebben gespeeld in de “uitbouw” van het bedrijf in het begin van het vorige decennium. Ook in Hoeven al hebben we veel avonden en nachten besteed aan de voorbereidingen van de evenementen en de productie van het magazine AutoMaxx.
Binnen enkele weken zal ik een volwaardig (grotendeels) nieuw team presenteren op de website www.402events.com. Houd de site dus goed in de gaten. Jullie kunnen ervan uitgaan, dat in 2011 er een complete evenementenkalender zal staan. Enkele “iconen” uit de evenementenhistorie (zoals het 16e!! Duitse Autosport Festival) komen daar in terug, maar daarnaast zeker ook evenementen die een jaartje (of langer) hebben overgeslagen. En wellicht een enkele nieuwe introductie. Op dit moment ben ik druk bezig met de verschillende locaties, zoals TT Circuit Assen, Circuit Park Zandvoort en Walibi Wold, om een mooie kalender samen te stellen. Wordt vervolgd dus!
Ook het tijdschrift AutoMaxx wordt voortgezet, dus de abonnees blijven dit blad in de bus aantreffen of je kunt hem kopen in de winkels. De website www.automaxx.nl zal in november een flinke restyling ondergaan en in andere marktsegmenten zullen we nieuwe internetmedia introduceren.
Tijdens 100% Tuning in Ahoy Rotterdam zullen 402events.com en AutoMaxx beiden met een stand aanwezig zijn. Kom eens langs in Hal 4 op stand 401.
De nieuwe contactgegevens zijn per 1 oktober:
E ronald@402events.com
T +31 (0)88 0402402
F +31 (0)88 0402403
402EVENTS.COM
Gors 11, 4741TA Hoeven
peter de beus
30 September 2010, 17:40
Klinkt goed Ronald!
vraag:
Blijft het time attack onderdeel ook bestaan, of kun je daar nog weinig over zeggen?
hiervoor heb ik, en met mij nog een aantal anderen speciaal een auto voor aangeschaft/opgebouwd.
vdw
30 September 2010, 17:45
Ja naar de voortgang van Time Attack ben ik ook erg benieuwd:rolleyes:
Ik had stiekem gehoopt dat er een complete time attack serie van een wedstrijd of 4 of 5 werd opgestart:D
Dat de evenementen daar naast werden neergezet en dat je niet een event had met time attack:D
Ronald402
30 September 2010, 18:07
Je kunt er in principe vanuit gaan dat waar Time Attack dit jaar plaats vond (Am Streetpower, Duitse dag en Japanse dag), dat dat minimaal weer het geval is. Daarnaast bekijken we ook ism Zandvoort bijvoorbeeld of er weer een combinatie-event komt tussen AutoMaxx & Dutch Power Pack, waar we ook weer TA kunnen doen. Zeker op dat soort events is TA helemaal op zijn plaats. TA is daar de perfecte brug tussen straattuning en raceautos'.
opa
30 September 2010, 18:31
Hey Ronald
Bedankt voot de heldere uitleg van het gebeuren van je bedrijf en blad we zijn blij dat je zoveel openheid geeft over het gebeuren .
hr gr opa (Bert)
DrLoco
30 September 2010, 18:33
Zou het ook mogelijk zijn om TA uit te breiden met circuits zoals zolder of miss in duitsland ( gezien het feit dat er ook belgen en duitsers in onze competitie goed mee draaien) .
Ben erg benieuwd en druk aant bouwen aan een nieuwe time attack wagen :)
Conair
30 September 2010, 19:02
Dan zal ik wel de eerste zijn die een kritische noot plaatst!
Ik ben niet volledig op de hoogte van alle ontwikkelingen die VDB en 402Events hebben doorgemaakt de laatste jaren. En dan doel ik voornamelijk op je eerdere "vertrek".
Het feit dat (in mijn optiek) twee key-players van 402Events het bedrijf nu verlaten roept bij mij vraagtekens op.
Ik ben daarom zeer nieuwsgierig wat de toekomst gaat brengen. Niet alleen nieuwsgierig, maar daarnaast ook kritisch aangezien bijvoorbeeld de "vervanger" van AMSE met zeer veel bombarie werd gebracht maar met de staart tussen de benen van het toneel verdween. Met andere woorden, eerst zien dan geloven.
Voel je vrij e.e.a. aan te vullen c.q. te verbeteren ;)
Edit:
Bijna vergeten: Uiteraard wens ik je met de nieuwe crew veel succes toe. Ik hoop dat jullie de evenementen in dezelfde lijn als het afgelopen JAF voort zullen zetten.
Coolkast
30 September 2010, 19:33
Ik hoorde vandaag via Glenn al dat er behoorlijk wat veranderingen aan zouden komen.
En hou zeker goede hoop dat er in 2011 weer een Automania (of het liefst in het oude format Summer Edition) terug zal zijn!
Wellicht een optie om met TA naar Zolder of Spa te gaan zodat wellicht ook de belgische tuningscene kan meegenieten van dit spektakel?
Succes met alle veranderingen!
jeroentje.nl
30 September 2010, 19:42
Ronald,
Succes 402Events
Ik hoop echt dat het komend jaar weer zo gezellig gaat worden als afgelopen jaren.
Daarnaast hoop ik dat Brian zijn "baby" Time Attack mag opgroeien en een volwassen evenement mag worden.
Wij zijn natuurlijk weer graag van de partij.
Jeroen Sterke
Jeroentje.nl Tuning
Ronald402
30 September 2010, 20:24
@con; het is je goed recht om vraagtekens te hebben. als het gaat om het vertrek van brian en renee, daarvoor moet je bij hen zijn. ik wil alleen toevoegen dat het niet in je koude kleren gaat zitten als je de veranderingen bij 402 allemaal hebt meegemaakt; grote groei in 2002/2005, verkoop aan telegraaf, verhuizing kantoor van hoeven naar amsterdam, weer verhuizing naar moerdijk, vorig jaar mijnvertrek, in het najaar een fikse reorganisatie, en nu weer een verhuizing naar hoeven en weer een nieuwe (oude) eigenaar. dat laatste kan dan net een brug te ver zijn of een stapje terug misschien. en daartussendoor ook nog die 100 evenementen organiseren. ook mijn vertrek vorig jaar zomer kwam daarom ook niet zomaar uit de lucht vallen.
wat je wel kunt zeggen is dat het bedrijf weer in handen komt van een echte autoliefhebber, die na een jaar evenementenpauze er weer vol voor wil gaan.
aangaande walibi; dat moeten we inderdaad afwachten; ik zeg ook niet dat dat er 100% gaat komen, maar ik wil dat in ieder geval als het aan mij ligt! eerste gesprek is veelbelovend; als het doorgaat dan weten we dat rond november. gaat dat daar niet door, dan heb ik nog wel een alternatief, want ik heb niet voor niets een caravan:)
wat TA betreft; buitenlandse aspiraties heb ik niet voor 2011. maar een samenwerking met een andere buitenlandse partij is natuurlijk niet uit te sluiten. eerst maar eens concentreren op de Nederlandse events en het heroptuigen van 402events.com
@jeroen; we hopen het komend jaar op tal van hoogtepunten zoals die er vroeger ook veel zijn geweest, thanks
Golf4Girl
1 October 2010, 10:58
WELKOM BACK Ronald :):)
en veel succes met alle vernieuwingen voor het nieuwe seizoen, maar dat gaat goed komen :)
Pinball
2 October 2010, 09:37
Welkom terug Ronald.. :D
Mariska
2 October 2010, 12:14
Welkom terug!
En veel plezier en succes :D
Evo3
2 October 2010, 13:34
Dan zal ik wel de eerste zijn die een kritische noot plaatst!
Ik ben niet volledig op de hoogte van alle ontwikkelingen die VDB en 402Events hebben doorgemaakt de laatste jaren. En dan doel ik voornamelijk op je eerdere "vertrek".
Het feit dat (in mijn optiek) twee key-players van 402Events het bedrijf nu verlaten roept bij mij vraagtekens op.
Ik ben daarom zeer nieuwsgierig wat de toekomst gaat brengen. Niet alleen nieuwsgierig, maar daarnaast ook kritisch aangezien bijvoorbeeld de "vervanger" van AMSE met zeer veel bombarie werd gebracht maar met de staart tussen de benen van het toneel verdween. Met andere woorden, eerst zien dan geloven.
Voel je vrij e.e.a. aan te vullen c.q. te verbeteren ;)
Edit:
Bijna vergeten: Uiteraard wens ik je met de nieuwe crew veel succes toe. Ik hoop dat jullie de evenementen in dezelfde lijn als het afgelopen JAF voort zullen zetten.
Ben het geheel met Con eens +1
Hansburger
7 October 2010, 16:50
Hey Ronald,
Succes met de overname! Ik ben benieuwd wat het volgend jaar allemaal gaat brengen. Mochten er weer fotografische activiteiten zijn dan houd ik me altijd aanbevolen. ;) Hopelijk brengt het volgend jaar ook weer een Automania/Automaxx Summer Edition. :D
Gr, Hans
General
17 October 2010, 12:07
Ronald, welkom terug op je 'oude nest'! ;)
Conair
17 October 2010, 15:50
Ronald, welkom terug op je 'oude nest'! ;)
OMG, hebben ze jouw ook weer toegelaten?
auto emocion
17 October 2010, 20:00
Blijkbaar wel......
jupke
17 October 2010, 21:29
ronald komen er ook nieuwe mods? :cool:
Ronald402
18 October 2010, 09:41
Ik moet de mods nog vragen of ze willen blijven modereren. Van enkelen weet ik dat ze door willen. Forumoverdracht volgt nog namelijk. Hoezo, interesse?
Robert-CCT
30 October 2010, 22:12
Welkom terug
Mustang65
31 October 2010, 15:36
Sucses met de overname in ieder geval ! Ben benieuwd wat dit in de toekomst allemaal gaat opleveren en wat de veranderingen worden !
DjDominow
1 November 2010, 16:37
Uiteraard wens ik je ook heel veel succes met het nieuwe team Ronald!
Ben zeer benieuwd naar de veranderingen binnen 402Events.
Toi toi toi!
Groetjes,
Stèfenny
vdw
3 November 2010, 21:27
Mag ik vragen of er nog een club bijeenkomst komt?
Elly-d
3 November 2010, 23:13
Ben ik ook wel benieuwd na, aangezien de kalender al bekend is voor het publiek
verwacht ik wel dat wij als clubs uitleg krijgen over de invulling.
Want denk dat die vrij negatief is voor merendeel van de clubs en dus ook voor 402 aan het eind van de rit.
Kenji
4 November 2010, 00:17
en waarom denk je dat?
peter de beus
4 November 2010, 12:10
ik snap ook niet waarom de kalender negatief is???? is een andere datum gelijk negatief??
vdw
4 November 2010, 12:33
Nou het gaat mij niet om de data. Die komen mij persoonlijk niet uit, daarom mis ik nu echt wat evenementen. Het ging me vooral om de achtergronden achter de evenementen en wat we kunnen verwachten:D
Ik ben vooral benieuwd hoe en wat er gedaan gaat worden met de evenementen en of er nog grote veranderingen komen.
Het kleine stukje toelichting:rolleyes:
Elly-d
4 November 2010, 13:02
en waarom denk je dat?
Nou, omdat de datums erg dicht bij elkaar liggen.
Eerst heb je Automaxx Streetpower en dan 3 weken later Japanse Autosport Festival.
Dat gaat opzich nog wel, maar het publiek?
Zal die binnen 3 weken weer naar zo'n soort evenement komen?
Automaxx VS Dutch Power Pack en Automaxx Summer Edition volgen elkaar op binnen een week tijd.
Hier zullen hoe dan ook mensen/clubs gaan kiezen voor welke ze gaan.
Of zie ik het fout?
peter de beus
4 November 2010, 15:17
die kans heb je inderdaad wel, voor mij persoonlijk zou dit geen reden zijn niet te gaan.
Hansburger
4 November 2010, 15:38
Kijk maar eens in mijn kalender op mijn website. Voor mij is het ook geen belemmering. :p
Ronald402
4 November 2010, 18:07
Jazeker, die gaan we snel inplannen voor deze winter!
Enne, de kalender op 402 is een voorlopige kalender. We hebben hem binnen 2 weken definitief, dus nog niet te snel oordelen. Als die definitief is, dan gaan we rondmailen, ook naar clubs natuurlijk.
Dat data dicht op elkaar liggen, dat ga je automatisch krijgen als je 10 events in een seizoen doet tussen april en september.
Verder moet je niet onderschatten, dat doelgroepen minder op elkaar lijken dan gedacht. Als we Streetpower in Assen doen, dan heb je gewoon veel meer mensen uit die regio naar verhouding en de overlap met JAF valt echt wel mee.
We hebben met het nieuwe 402 daarnaast ook te maken met meer events dan alleen in de "tuning"doelgroep. Ook in de andere segmenten moeten we rekening houden met andere organisatoren en data en de locaties.
Het kantoor is net verhuisd naar Hoeven en we hebben net alle randzaken (sites, cms, hosting, crm, internet,socialmedia, personeelszaken, dataserver, pc netwerk, bankzaken, telefonie, werkoverdracht etc etc) afgerond, dus we kunnen vanaf maandag heel NL weer bestoken met mails e.d. Het was even hectischafgelopen maand maar alles is voor elkaar, inclusief nieuwe crew en data bij locaties. En, 1 december verschijnt er ook nog een nieuwe AutoMaxx!
Hansburger
5 November 2010, 08:30
Nice! Ben benieuwd! :D
General
5 November 2010, 10:31
Mooi dat de grote verhuizing is gelukt Ronald!
(scheelt je toch weer dagelijks een pokke eind fietsen)
Wat betreft bovenstaande opmerkingen, ik denk dat mensen vaak bang zijn voor het 'onbekende'.
Oude bekenden vetrekken, nieuwe gezichten verschijnen en bestaande evenementen worden met een nieuwe blik bekeken en daarmee zullen er wat veranderingen verschijnen.
Daarin zit voor sommigen de angst.
Wat kunnen ze komende tijd van AM verwachten...
Nu weet ik (uit zeer betrouwbare bron) dat dat niemand zich zorgen hoeft te maken!
Goede punten worden behouden... mindere punten worden aangepast.
Maar in grote lijnen blijft alles zoals het was.
Zoals je weet werkt een frisse wind beter dan een luchtverfrisser.
Het werd dus tijd om de ramen en deuren tegen elkaar open te zetten!
Jopie89
5 November 2010, 11:55
Altijd spannend zo'n "nieuwe frisse" wind... Zolang de goeie lijnen maar opgepakt worden, en de foute laten liggen dan gaat het altijd goed komen ;D. Veel succes in ieder geval, ik heb er wel weer zin in :D
CoupEter
5 November 2010, 19:03
nieuwe dingen zijn altijd leuk om te proberen!
alleen mis ik toch nog steeds Full-Speed op het lijstje! waar is dit evenement gebleven?
Remcotfsi
5 November 2010, 22:03
ja toch voor ons ook een leuk evenement,zou toch zonde zijn
Mustang65
6 November 2010, 08:43
waar is de lijst eigenlijk tevinden ? had al op de site gekeken maar kon hem niet zo snel vinden ?
SpicedCoding
6 November 2010, 09:42
waar is de lijst eigenlijk tevinden ? had al op de site gekeken maar kon hem niet zo snel vinden ?
http://www.402events.com/nl/events/overview/185/overzicht.html
Ronald402
6 November 2010, 10:37
Voorlopige data:
JAF 17-4, DAF 13-06 (pinkstermaandag), AM Summer 2e weekend juli, AM Streetpower 27-03.
Verder nog mogelijk een AutoMaxx met Time Attack tijdens DPP 1e weekend juli en mogelijk nog een combi met een weekend in Assen.
American Sunday 8 mei met mogelijk de zaterdag ervoor.
Verder nog andere events zoals Viva Italia, British Car Show, Nationaal Oldtimer Festival.
Full-Speed is gesneuveld; het zal niemand verbazen dat het afgelopen jaar echt rustig was. Dat concept is gewoon even op. Dan is het beter om even een rustpauze in te lassen. Wel komt AutoMaxx Summer weer terug op de kalender als het aan ons ligt. Aansluitend trouwens mogelijk nog een VW weekend in Walibi.
Dat is in een notendop de kalender. Dus weer terug naar een mooi aantal van 10 evenementen. Voor alle duidelijkheid; het is nog allemaal in conceptfase want circuits plannen eerst alle belangrijke raceweekenden en die hangen samen met internationale kalenders.
Bully
8 November 2010, 17:37
Hey Ronald!
Welkom terug en veel suc6 met de wederopbouw!
Robert-CCT
8 November 2010, 22:39
Niet een idee om dat event wat jullie vroeger hadden weer nieuw leven in te blazen
ects??
begin van het seizoen of zo
en die mischien in het westen van het land.
als je de feiten pakt is aan het eind van het seizoen 100% tuning toch 1 vd best bezochte events in Nederland.
Mischien een tegenhanger daarvan in het begin van het seizoen.
beter goed gejat dan slecht bedacht;)
Swifty
8 November 2010, 23:21
Jammer dat FullSpeed er niet meer is, denk dat dat voor de meeste deelnemers een 'hoogtepuntje' van het jaar was...
Is voor mij altijd een lang weekend weg geweest ( als zo'n 10 jaar lang, elk jaar)
En af en toe een race event vind ik niet erg, maar niet alleen maar TA, TA en TA..
Wat Robert zegt, ECTS en ETS enz was idd ook errug leuk om mee te maken in de Rai en Jaarbeurs.
Grtz Ramon
Evert Thomas
8 November 2010, 23:40
En af en toe een race event vind ik niet erg, maar niet alleen maar TA, TA en TA..
Grtz Ramon
Valt nogal mee/tegen in totaal 3 keer 120min per jaar.
Ronald402
9 November 2010, 10:45
Jammer dat FullSpeed er niet meer is, denk dat dat voor de meeste deelnemers een 'hoogtepuntje' van het jaar was...
Is voor mij altijd een lang weekend weg geweest ( als zo'n 10 jaar lang, elk jaar)
Wat Robert zegt, ECTS en ETS enz was idd ook errug leuk om mee te maken in de Rai en Jaarbeurs.
Grtz Ramon
Inmiddels zijn er plannen voor een nieuwe show in voorjaar 2012, wordt vervolgd.....
pinkeltje
9 November 2010, 20:25
ects of ets ben ik ook wel voor ergens in het voorjaar ofzo.
wat betreft full-speed is het jammer dat zo,n grote bekende event zo plotsling van de agenda verdwijnt.
ze hadden het veel beter moeten aan pakken toen dan waren de bezoekers wel gebleven.
NOTORIOU$
11 November 2010, 22:50
ects of ets ben ik ook wel voor ergens in het voorjaar ofzo.
wat betreft full-speed is het jammer dat zo,n grote bekende event zo plotsling van de agenda verdwijnt.
ze hadden het veel beter moeten aan pakken toen dan waren de bezoekers wel gebleven.
ben ik het niet mee eens!feit is dat het een gemis is voor de clubscene een dergelijk evenement zal op een andere locatie wel kans van slagen hebben...we hebben allemaal de dip in bezoekers aantallen kunnen zien dit jaar.
Ik hoop dat er in 2012 weer ruimte komt voor een all brand event like full speed ala racewars op Zandvoort ofzo in het midden van het land.
vanGils
17 November 2010, 21:14
Hoi Ronald,
Dat er iets te gebeuren stond dat was ons al wel bekend en daar had je geen glazen bol voor nodig.
Maar het is leuk te horen dat je weer terug op je plaats zit.
We(JappaTuning) wensen je veel succes en dat we een mooie nieuwe start mogen meemaken in 2011.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.