Volledige versie bekijken : Turbo timer.
Tijsto
19 April 2009, 14:44
Hee,
Ik zoek een turbo timer voor mijn A3.
Maar ik zou niet weten wat of welke een goede is....
Miss dat 1 van jullie het mij kan vertellen.
Gr,
Tijsto
Clean3
19 April 2009, 18:51
Ik heb er nog 1 van apexi :rolleyes:.
Je zult hier alleen nog wel een harnas (aansluitstekker) voor moeten kopen.
Hij heeft bij mij namelijk in een supra gezeten,maar ze zijn universeel in te bouwen. (alleen een ander stekkertje nodig dus).
Ik hoor het wel, als je intresse hebt kun je een pm sturen.
Gr steve
Tijsto
19 April 2009, 20:31
hee je heb pm
Kenji
19 April 2009, 22:21
Je kan zoiets ook zonder harnas monteren, gewoon met de soldeerbout aan de gang gaan.
Tijsto
19 April 2009, 22:37
ik weet niet hoe of waar je het moet monteren op of aan de turbo maar weet wel dat die op een %*& plek zit
Kenji
20 April 2009, 02:05
Een turbotimer monteer je niet aan de turbo, maar (oa) aan de ECU.
Het is een ELECTRONISCH apparaat, niet mechanisch.
Klein advies: als je er geen verstand van hebt, begin er dan niet aan en laat het aansluiten aan een pro over.
Evil Genius
20 April 2009, 07:45
Ik las ergens dat je sowieso de 2002-200x V.A.G auto's met turbo's niet op alarm kunt zetten zolang de auto stationair draait. Jou auto is van 2000 maar ik zou het ook bij deze even nakijken of dit bij deze auto ook al het geval is. Anders heb je nog een extra stukje electronica nodig (Turbo Timer Companion Lite (http://turbotimercompanion.com/) bijvoorbeeld). Ik heb even rond gekeken maar een harnas vinden voor je A3 t.b.v. een turbo timer is niet zo heel simpel. Her en der zijn er wel wat beschrijvingen te vinden over hoe hij in een audi aangesloten moet worden. Maar zoals Kenji al aangeeft, als je in je draad boom begint te haken e.d. moet je wel weten waar je mee bezig bent.
In m'n Starlet heb ik een harnas achter het stuurkolom zitten. Daar wordt ie verbonden met het contact slot en draadboom richting de ECU.
Clean3
20 April 2009, 19:51
@ tijsto:
Kijk even in het verkoop topic voor de foto.
Gr steve
Tijsto
20 April 2009, 21:26
als ik er 1 neem laat ik hem wel profie in zetten ja
maar ga eerst maar is goed informeren
Kenji
20 April 2009, 21:40
Met een Apexi turbo timer zit je in ieder geval goed :-)
Tijsto
21 April 2009, 21:17
oke bedankt voor de reactie's!!
White Noise
1 May 2009, 09:56
Over het het algemeen doen ze allemaal het zelfde alleen sommige turbotimers hebben nog wat extra opties. Ik heb zelf die van greddy, maar dat aansluiten van zo'n ding is echt piece of cake, draadje op de sensor van je handrem solderen en een paar draadjes richting je contactslot en klaar!
Of leg ik het nu wel heel makkelijk uit?:rolleyes:
Of leg ik het nu wel heel makkelijk uit?:rolleyes:
uuuh JA :p
jelle1982
15 May 2009, 00:37
iemand hier enige ervaring met power boost valves op zijn benzine motor? heb ergens gelezen dat je dit het best combineert met open sport filter. wonderen verwacht ik hier niet van maar beetjes helpen;)
Je krijgt iets hogere benzinedruk. Effect zal nagenoeg nihil zijn.
Ik denk dat je betere resultaten boekt met een betere benzinepomp icm open luchtfilter en open uitlaatsysteem.
iemand hier enige ervaring met power boost valves op zijn benzine motor? heb ergens gelezen dat je dit het best combineert met open sport filter. wonderen verwacht ik hier niet van maar beetjes helpen;)
wat voor auto?
denk niet dat je hier veel mee opschiet...
je brandstofdruk wordt enigszins verhoogd, waardoor je in feite een rijker mengel creeert.
standaard vanuit de fabriek staat elke auto aan de rijke kant afgesteld voor de veiligheid, ga je dit nog rijker maken dan lever je alleen maar vermogen in...
enige voordeel is dat als je meerdere aanpassingen hebt gedaan voor meer inlaatlucht en je mengsel richting de arme kant gaat, dat je hiermee een iets beter mengsel krijgt zonder dat je andere injectoren en een re-map nodig hebt.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.