Volledige versie bekijken : uitlaat db controlle waarschuwings topic..
DrLoco
19 November 2010, 19:47
Plaats hier de huidige controlle inclusief locatie en tijd..
Staat uitlaat db controlle in spijkenisse. Bij de brug tussen hoogvliet en spijkenisse aan de kant van spijkenisse bij de sportvelden.. Kon er net langs met mijn vriendin der civic.. Tijd 19:15
Kenji
20 November 2010, 00:55
Ze staan er nog steeds. Ik reed er net langs. Laatste rit met de MarkII.
Toen ze het stuur aan de rechterkant zagen zitten keken ze beteuterd en mocht ik m'n weg vervolgen.
Nacht vrijdag op zaterdag, omstreeks 00.30 uur
CORSA C GSI
20 November 2010, 08:17
Was een kenteken controle, ben er ook nog langs gereden, niks aan de hand dus ;)
RC Power
20 November 2010, 09:19
Heb ze ook zien staan net als vorig weekend 's nachts rond half 12.
Meeste auto's worden van de weg gehaald inderdaad voor kenteken controle. Vaak staat de rdw er ook bij, voor directe in beslag name auto en controle op meerdere dingen als technische staat van de auto en nog openstaande boetes.
Vaak hebben ze ook een tintmeter voor de ruiten en een dB meter voor de uitlaten bij zich, dus wees opgepast.
Ze staan ook regelmatig op industrieterrein Halfweg bij het Carlton Oasis hotel, vaak op donderdagmiddag. Dan rijden er motorjuten rond om je mee te nemen.
Wally
20 November 2010, 12:24
Heb ze ook zien staan net als vorig weekend 's nachts rond half 12.
Meeste auto's worden van de weg gehaald inderdaad voor kenteken controle. Vaak staat de rdw er ook bij, voor directe in beslag name auto en controle op meerdere dingen als technische staat van de auto en nog openstaande boetes.
Vaak hebben ze ook een tintmeter voor de ruiten en een dB meter voor de uitlaten bij zich, dus wees opgepast.
Ze staan ook regelmatig op industrieterrein Halfweg bij het Carlton Oasis hotel, vaak op donderdagmiddag. Dan rijden er motorjuten rond om je mee te nemen.
Heb ik i.d.d. ook gehad toen ik aan de overkant mijn auto in de box wilde wassen.
Voor de zoveelste keer niets gevonden:cool::cool:, wel zonde van mijn tijd.
peter de beus
22 November 2010, 10:15
Ze staan er nog steeds. Ik reed er net langs. Laatste rit met de MarkII.
Toen ze het stuur aan de rechterkant zagen zitten keken ze beteuterd en mocht ik m'n weg vervolgen.
Nacht vrijdag op zaterdag, omstreeks 00.30 uur
hoezo dat???:confused:
Kenji
22 November 2010, 10:40
Importwagens die niet hier zijn geleverd hebben geen NL geluidsattest, dus kunnen ze je, zolang je het geluid een beetje binnen de perken houdt, niks maken.
Omdat ze geen fabrieksgegevens hebben van hoe hard zo'n wagen standaard klinkt, weten ze dus ook niet hoeveel % je erboven zit.
Coolkast
22 November 2010, 18:14
stel... ik zou daar worden aangehouden, heb ik dan een probleem... ik heb de orginele motor in de auto liggen, alleen levert deze meer dan de 40% die je mag hebben op kenteken.
dat kunnen ze ter plekke toch niet meten?
Andre - 20vT
22 November 2010, 18:21
Indien twijfel nemen ze de auto in beslag.
Noes
22 November 2010, 18:21
nee ze kijken naar het vermogen van de motor die erin ligt, niet het spul dat eraan hangt. jij bent veilig dus.
EC Performance
22 November 2010, 18:27
Waarom geen bezoekje aan de RDW brengen. Daar de auto laten keuren en het juiste vermogen op het kenteken krijgen. Scheelt je ook een hoop gezeik mocht je ooit eens bij een ongeval betrokken raken.
Wat je ervoor moet doen is het volgende:
Uitdraai van een vermogensmeting van je auto meenemen
Aantoonbaar maken dat je de rest van de auto ook hebt aangepast aan het vermogen.
Mocht dit alles zo zijn dan wordt je vermogen aangepast op het kenteken.
Zie ook dit bericht op het saabforum:
Vanmorgen bij onze vrienden van de RDW geweest.
http://www.taaffert.nl/picas/SAABdivers/Saabientje/RDW-Keuring.jpg
Telefoon was de enige camera die ik bij me had ;)
Ik heb namelijk geen zin in gedonder met vermogenstoename, verzekeringsvraagstukken etc... Dus ik wil het verhoogde vermogen op mijn kentekenpapieren hebben staan.
De verzekering gaf overigens als antwoord dat het goed is te doen, omdat je daarmee een aantal vragen elimineert, bij de schuldvraag tijdens een ongelukskwestie. De premie verandert gelukkig niet.
Dus nu heb ik andere papieren.
http://www.taaffert.nl/picas/SAABdivers/Saabientje/RDW-Tijdelijke-papieren.jpg
Bijzonder aardige keurmeester trouwens in Rijen. Was geïnteresseerd in de auto, wat er dan allemaal aan veranderd was (remmen worden ook genoteerd bijvoorbeeld) en of ik het allemaal zelf deed, etc...
De CO was ook goed, zonder kat. Dus daar heb ik het ook nog met hem over gehad en over de auto's vanaf '93. Ik vond het allemaal wel weer leuk :)
Ik had voor de weging nog speciaal mijn subwoofer eruit gehaald, ding weegt wel 35kg... Kon de keurmeester ook wel om lachen :)
Over een dag of vijf krijg ik mijn nieuwe papieren binnen.
Guus
22 November 2010, 20:53
@ Coolkast,
Moet je de MD35 pakken he, ipv de MP25,
Dan kan je gewoon map-switchen.. :D
Furrr
22 November 2010, 22:18
stel... ik zou daar worden aangehouden, heb ik dan een probleem... ik heb de orginele motor in de auto liggen, alleen levert deze meer dan de 40% die je mag hebben op kenteken.
dat kunnen ze ter plekke toch niet meten?
Motor niet laten zien he ;) lijkt me logisch. Gaat ze ook niets aan wat er onder de kap ligt.
En daarbij : staande houden...
Kenji
23 November 2010, 08:43
Goede tip, vooral gaan tegenwerken door de motorkap niet te openen.
Geeft ze alleen maar aanleiding verder te gaan zoeken.
Aan de buitenkant van de motor is echt niet te zien dat je zoveel % meer vermogen hebt.
Friez
23 November 2010, 11:12
Het precies zoals Kenji het al aan geeft: het is maar net hoe jij je opstelt t.o.v. de politie.
2 jaar geleden reed ik doelbewust met mijn Corsa A rond. Dit was deels noodzaak omdat de Tigra toen destijds een kapot blok had. Bij de Corsa was de APK verlopen, ik reed met een lekke uitlaat, getinte ramen en er lag een 2.0 16v in ipv 1.2 8v (van 45pk naar 150pk)
En dan tref je een controle in Meppel dus ik kon meekomen naar een meetterrein. Motorkap open voor meeting db's, tintman erbij en bij de meeting bleek dat ik 98db produceerde terwijl 76db origineel was. Dit houdt simpelweg in: in beslag name kentekenbewijs.
Tot overmaat van ramp had ik die niet bij me, maar die van mijn Tigra. Ramen bleken net voldoende licht maar ze begonnen uiteraard wel over de verlopen APK.
Uiteindelijk ben ik er waanzinnig goed vanaf gekomen door toe te zeggen dat ik de uitlaat zou laten repareren en de APK te laten uitvoeren. De boete willen jullie niet weten :p die was wat hoger dan normaal omdat ik officieel mijn kentekenbewijs had moeten inleveren.
Tip: blijf rustig, ga niet schelden en maak gewoon een praatje met de agent. Die lui doen ook gewoon hun werk en als jij loopt te zeuren en klagen dwing je echt geen respect af. Dat respect is al weg wanneer jij met een herriepot aan komt zetten.
Nadien heb ik de auto naar de RDW gebracht :D koste mij €60,- wat een groot verschil was met de boete die ik moest betalen.
Furrr
23 November 2010, 15:04
Sorry maar je hoeft dus echt niet mee te werken aan je eigen veroordeling. Toen ook zon knakker bij Wegmisbruikers even vertellen wat allemaal onder de motorkap zat... hoe dom ben je dan? Auto mocht gelijk mee.
Friez: respect voor de politie? Uit welk bouwjaar kom jij? :lol: Heb je een bakje bij je voor het opvangen van je kwijl?
Friez
23 November 2010, 15:19
Friez: respect voor de politie? Uit welk bouwjaar kom jij? :lol: Heb je een bakje bij je voor het opvangen van je kwijl?
1981 om precies te zijn, en nog een prima leeftijd om goed te lezen. Lees de zinnen nog eens goed door
The Force
23 November 2010, 15:33
Zéér volwassen reactie, Furrr...
Furrr
23 November 2010, 15:40
Ieder z'n ding en reactie he. Moet je totaal helemaal zelf weten. En kom dan maar weer met lekker veel vooroordelen aan, dat is typisch NLs.
The Force
23 November 2010, 16:03
Waar lees jij vooroordelen in mijn reactie op dit bericht van jou?
Ik geef mijn mening over jouw - in mijn ogen - kinderachtige reactie.
Je respecteert de politie niet (kinderachtig...) en zet Friez even te kakken met je opmerking over het bakje voor z'n kwijl (infantiel...)
Dát, beste Furrr, is reageren met vooroordelen. Typisch Furrr... :rolleyes:
Wat me trouwens opvalt is dat zodra jíj de mening of zienswijze van anderen niet deelt er wél door jou op gereageerd mag worden, vaak zelfs met vooroordelen en kinderachtige reacties. Maar zodra mensen jouw mening of zienswijze niet delen mag er niet op gereageerd worden.
Jammer...
EC Performance
23 November 2010, 16:09
Exactly my thoughts, gewoon rustig in gesprek gaan met de politie. Zij doen ook enkel hun werk. En jij bent degene die de wet overtreed niet zij. Dus jij neemt het risico en dus moet je ook concequenties aanvaarden.
Furrr
23 November 2010, 16:25
Weer 2 kansloze reacties. Nee jij bent niet de gene die de wet overtreedt, dat doe je pas als een rechter je daar voor veroordeeld hebt. De politie CONSTATEERT alleen maar. Dat wil dan helemaal niet zeggen dat je wat fout hebt gedaan. Al denken veel mensen dat wel. Nul procent juist! En respect voor de politie, laat me niet lachen. Ik denk dat jullie nog niks mee hebben gemaakt terwijl je de politie nodig had. Dan piep je wel anders.
The Force
23 November 2010, 17:16
Furrr, je hebt helemaal gelijk! (Zo stop ik ook een wel - niet discussie met kleuters van 3 jaar, dan zijn ze ook tevreden...)
Furrr, jij weet niet wat ik al heb meegemaakt en wat collega's van me nu nog bijna dagelijks meemaken... Gast, geloof mij maar: dat wíl je niet eens weten!
D'r zit zó'n grote plaat voor je kop wat dit betreft dat je 'm niet eens zelf meer kan overzien. Het lijkt wel blinde haat tegen alles wat niet met je meedenkt, met name de politie. Sterkte ermee...
Wat mij betreft is deze discussie gesloten, zoals al eerder gezegd: Je krijgt je gelijk van me! Gefeliciteerd ermee...
cleancorsa
23 November 2010, 18:14
ik zeg maar zo een echte vent word geen agent ;)
de politie krijgt toch altijd gelijk dus gewoon rustig reageren
helpt meer dan dat je gaat schelden en vloeken op hun ( ervaring mee )
en wat betreft die db controle terecht dat ze dat doen
Wally
23 November 2010, 18:28
Nou, het zijn mijn vrienden ook niet.
Maar om ze allemaal over één kam te scheren????
Ken er zat ,waardoor ik, samen door de zelfde deur kan gaan.
Heb óók slechte ervaring met de KLPD , so what , alles is door de rechter weer kwijtgescholden .
Kostte alleen een nieuwe keuring en een snipperdag.
Ze doen óók maar hun werk , soms te fanatiek .
Je kan altijd een bezwaarschrift indienen , als je denkt dat je in je recht staat .
En als je auto illigaal is moet je ook niet zeuren.
cleancorsa
23 November 2010, 18:36
dan heb ik dus nu ff een vraag over de kleur moet je die ook op kenteken laten veranderen krij nog steeds met het kenteken rond van zwart terwijl die nu dus zijdeglans blauw is
Ben
23 November 2010, 18:41
Ben tot nu toe 1x staande gehouden bij een controle. Toen had ik mijn BMW exact 4 uur op naam staan ;) Er was niets mis mee, dus gewoon lekker praatje gemaakt met die gasten, heb niets te verbergen toch :)
Met de show-auto nog nooit staande gehouden, meerdere keren gehad dat er politie voor of achter me reed. Als je ze geen aanleiding geeft gebeurt er vaak niets hoor :) En ja, iedereen weet wat wel en niet mag aan een auto, doe je het wel dan loop je zelf het risico toch ;)
@Furr
Jij hebt een aantal vervelende ervaringen met de politie. Ik alleen maar positieve. Ga ik overal roepen dat die mensen echt wel aardig zijn en het allemaal goed bedoelen? Blijf eens niet zo miepen over hoe slecht ze wel niet zijn zeg pff.
Zoals al door meerderen aangegeven op het forum: behandel die agenten gewoon normaal, ze doen alleen hun werk. Met niet-meewerken of bijdehand te gaan doen jaag je ze alleen maar tegen je in het harnas. Ga dat dan ook niet motiveren om dat wel te doen, maak je het anderen alleen maar lastiger mee. Gewoon meewerken en aardig/netjes blijven, bereik je 10x zo veel mee :)
vdw
23 November 2010, 19:11
Gelukkig zijn er nog steeds mensen die de mensen in blauw als beesten beschouwen.
Gelukkig zitten die mensen ook elke keer bij de briefing die de agenten krijgen dat ze weer grote controles moeten houden...... en hoeveel weerstand er daar is.
Tip voor Furr. Ga AUB eens een dag meedraaien met een politieagent. Die meneer doet ook wat zijn baas hem verteld. De mensen die bovenin zitten denken alleen maar aan geld wat er in komt dmv bonnen. 99% van het KLPD (de complete politie dus) gaat echt liever boeven vangen! Alleen dat verdient niets. Dus de mensen van bovenaf pakken liever de hardwerkende mensen.
Maarja die ervaring heb ik ook alleen maar door eens een goed gesprek te hebben gehad met een politieagent..... Maarja dat is ook lastig voor onze Furr.. Want voor die mensen mag je geen respect hebben en dan kan een normaal gesprek niet gevoerd worden.
The Force
23 November 2010, 19:24
Rij maar eens een dag mee op de Ambulance en kijk dan eens wat deze mensen samen met de heren in 't blauw allemaal doen en in somige regio's voor hun kiezen krijgen...
Furrr
23 November 2010, 20:00
Ik ga bovenstaande reacties niet eens op reageren, mensen weten niet eens wat IK mee heb gemaakt met de politie dus ga ajb niet zo lopen vooroordelen. Jullie moeten maar lekker denken over mij wat je wil. Zal me echt worst wezen. Ik weet wel beter.
Alleen op VDW wil ik wel even reageren op dat de meeste agenten tegen bonnen schrijven zijn, maar ze het moeten van het management. Dan zeg ik maar 1 ding: zoek ander werk. Als ik ergens werk en ik moet dingen doen die ik niet wil ben ik toch ook weg, zo moeilijk is het niet hoor.
@Thomas:
Je mag de oude kleur op je kenteken behouden als er ergens de oude kleur zichtbaar is op je auto (motorkap of binnenin ergens).
The Force
23 November 2010, 23:05
Je hebt gelijk, Furrr...
vdw
24 November 2010, 08:50
Alleen op VDW wil ik wel even reageren op dat de meeste agenten tegen bonnen schrijven zijn, maar ze het moeten van het management. Dan zeg ik maar 1 ding: zoek ander werk. Als ik ergens werk en ik moet dingen doen die ik niet wil ben ik toch ook weg, zo moeilijk is het niet hoor.
Ik weet niet hoor, maar ik heb ook een aantal dingen aan mijn eigen werk die ik liever niet doe. Ik accepteer dat, doe dat en ga vervolgens proberen zoveel mogelijk leukere dingen te doen.
Maar ik merk de plaat van een aantal vierkante meter voor je hoofd dus ik stop maar. Dus Furr bij deze: Ik geef je gelijk alle agenten die geen bonnen willen uitschrijven moeten opstappen:o
Willie
24 November 2010, 09:08
Ik rijd al een ruim een jaar rond met een dikke HKS onder mn reet en heb genoeg zuurstokken achter me gehad en dat met 500 km per week over de drukste wegen van NL. En raad eens, nog nooit aan de kant gezet....Hou je je netjes aan de regels en gedraag je je niet als een drol in het verkeer dan laten ze je gewoon met rust. Zij zien het verschil ook wel tussen een poly corsa met rioolpijp die met 160 van links naar rechts zwabbert over de snelweg alsoftie the fast & Furious naspeeld (vet JDM yo!:o) of een net getunede auto waar gewoon netjes mee word omgegaan en die zich goed gedraagd in het verkeer
Just my 2 cents
Furrr
24 November 2010, 11:45
Ik weet niet hoor, maar ik heb ook een aantal dingen aan mijn eigen werk die ik liever niet doe. Ik accepteer dat, doe dat en ga vervolgens proberen zoveel mogelijk leukere dingen te doen.
Maar ik merk de plaat van een aantal vierkante meter voor je hoofd dus ik stop maar. Dus Furr bij deze: Ik geef je gelijk alle agenten die geen bonnen willen uitschrijven moeten opstappen:o
Dan ben je dus niet geschikt voor je werk, als je dingen doet waar je het zelf niet mee eens bent.
Furrr
24 November 2010, 11:46
Je hebt gelijk, Furrr...
Thnx mate ;)
EC Performance
24 November 2010, 12:05
Laten we een je hebt gelijk Furrr topic openen.........
vdw
24 November 2010, 12:10
Dan ben je dus niet geschikt voor je werk, als je dingen doet waar je het zelf niet mee eens bent.
Ben jij dan serieus echt 1 van de weinige mensen die hele dagen dingen doet die hij helemaal leuk vind? Das een ideale baan? Waar is dat?
Ik heb altijd geleerd dat er leuke dingen en minder leuke dingen zijn in het werk. De minder leuke dingen doe je niet graag en steun je meestal ook niet. De leuke dingen compenseren dat wel.
Maar ik ga maar op zoek naar een andere baan. Dus even naar nationale vacaturebank:D
Friez
24 November 2010, 12:20
Ligt het hem aan mij, of loopt dit topic uit de hand uit gebrek van respect naar elkaar?
Furrr
24 November 2010, 13:19
Ben jij dan serieus echt 1 van de weinige mensen die hele dagen dingen doet die hij helemaal leuk vind? Das een ideale baan? Waar is dat?
Ik heb altijd geleerd dat er leuke dingen en minder leuke dingen zijn in het werk. De minder leuke dingen doe je niet graag en steun je meestal ook niet. De leuke dingen compenseren dat wel.
Maar ik ga maar op zoek naar een andere baan. Dus even naar nationale vacaturebank:D
Ik had het over dingen waar je niet mee eens bent c.q. niet achter staat!
Kenji
24 November 2010, 15:08
Mod break
Nu weer normaal doen. Dat bekvechten schieten we niks mee op.
Als het aan mij lag zat hier inmiddels al een slot op. Helaas ben ik geen mod in dit deel.
Ronald402
24 November 2010, 15:19
Ligt het hem aan mij, of loopt dit topic uit de hand uit gebrek van respect naar elkaar?
Inderdaad, laten we het netjes houden onderling.
Robert-CCT
24 November 2010, 22:27
Hebje te veel herrie uit je uitlaat heb je in mijn ogen gewoon vette pech als je een boete krijgt.
En IND wat friezz zegt
Ik ben dr zelf ook achter inmiddels door de jaren dat je door rustig en normaal reageren op agenten je nog wel wat voor elkaar krijgt;)
DrLoco
28 November 2010, 15:56
Ik denk maak even een topic aan zodat men kan vermelden dat er ergens een controlle staat...
Krijgen we weer kinderachtige welles nietes dingen die totaal niet op het topic slaan..
Topic is dus bedoeld om gewaarschuwd te worden..
Oom agent staat daar dan zijn werk te doen om centjes te verdienen dit topic is om centjes te houden in je portomenee..
Welles nietes is bedoeld voor het school plein van de kleuter school of de 2e kamer in denhaag ;) ...
huugie-fanaticstyling
28 November 2010, 22:02
ik rij dan vanaf april met die uitlaat eronder en wij hebben geregeld politie hier overal rijden ook vaak genoeg voro of achtermij zolang je gewoon netjes aan de regels houd gewoon rustig en netjes beheerst rijd doen die mensen echt neit moeilijk
ff off: i kben van het zomer aangehouden toen we een weekndej weg hadden met de club en had net een shootje gedaan met andere kenteken platen van de club aangezein ik eerder weg meost heb ik alles ingepakt en ben ik weg gegaan rij ik door het dorp vessum zo opeens 2 politie wagens en 1tje draait dus ik dacht nou vast vanwege die uitlaat krijg ik een bordje stop politie dus keurig de auto aan de kant gezet en stap netjes uit goeiemiddag alles gewoon keurig netjes laten zien en beantwoord en zeiden ze van loop maar ff mee naarde voorkant van je auto dus ik kijk ja horo kenteken vergeten erop te doen dus alles gewoon keurig uitgelegt en ik mocht rustig mijn weg vervolgen ze hebben zelfs nogom de auto heen gelopen terwijl mijn auto nog liep met die uitlaat waar ze nog naar keken en niks aan de hand
zo zie je maar wees netjes en rustig zorg dat je alles in orde hebt en werk mee diemensen doen hun werk ook gewoon net als iedereen
just my 2 cents
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.