PDA

Volledige versie bekijken : Bondo Repairs

AJ`s autobody en paint
10 January 2011, 12:29
:D Ja ze zijn hier bloedserieus over....

http://www.youtube.com/watch?v=db3PQQvm7cQ

http://www.youtube.com/watch?v=c8jqDVhJdf8

http://www.youtube.com/watch?v=qc-3diiSpl4

http://www.youtube.com/watch?v=arxgcAGOvaU

http://www.youtube.com/watch?v=Nid_NklLBfQ

Mustang65
10 January 2011, 18:26
Zijn gewoon verkapte stucadoors :D

Tuningmickey
10 January 2011, 19:47
Dat heeft ie mooi gemaakt.. (snel bestellen die zooi:D )

RUBBERBURNER
27 February 2011, 10:04
Ziet er goed uit idd.Neem aan dat ik dit bij de betere autoshops kan bestellen ?:D

Pinball
27 February 2011, 10:17
ik heb me twijfels..

auto emocion
27 February 2011, 11:53
Toch kan het niet echt een slecht iets zijn lijkt me

Bij Foose en Boyd gebruiken ze kilo's van dat spul.
Echter schuren ze er 3/4 ook weer vanaf om het strak te trekken.

Als een "filler" lijkt het me wel geschikt of zit ik er nu compleet naast en is het echt meuk ???

JOOST ?????

vdw
27 February 2011, 14:18
Ja maar Foose is ook de gast die veren afslijpt om auto's verder te verlagen!

Dus ook die lui zijn geen mensen die altijd alles perfect willen hebben!

exclusive dinkytoy
28 February 2011, 10:53
Ja maar Foose is ook de gast die veren afslijpt om auto's verder te verlagen!

Dus ook die lui zijn geen mensen die altijd alles perfect willen hebben!

daar geloof ik helemaal niks van,en zeker niet in amerika waar je meteen voor de minste of geringste verkeerde scheet al een rechtzaak om je oren krijgt

Streetfighter
28 February 2011, 12:32
Dat veren afslijpen heb ik ook gezien bij Overhaulin' . Stond er zelf ook verbaasd van te kijken...

Supreme+
28 February 2011, 12:53
k verbaas me zoiezo over foose..

Soms zit hij zelf met een kwastje een boutje wit te schilderen zodat het mooier uitkomt (want een zwarte parker schroef staat ook niet in een wit interieur) en soms slijpt hij vering door zodat de auto lager is.. Hm.. Aparte kerel!

Ook vind ik hem trouwens totaal niet "geweldig" zoals de rest van de auto wereld.
Wat hij doet, doet hij netjes. Maar dat kan iedereen doen. Als je maar genoeg geld hebt/erin kan steken.
Sommige ontwerpen die hij maakt zijn ook te simpel. "I'll just shave this corner light of of here and put it lower"... Ofterwijl, hij haalt het hier weg zodat het er mooier uitziet maar zet het iets lager beneden terug.

Daarna een duo paint eroverheen (wat hij altijd doet) met een paarse of oranje pin-striping ertussen. Die weer totaal niet bij de 2tone past) en hoppa. Hij heeft weer "mooi" werk afgeleverd..

Ik ben het er mee eens dat smaken verschillen maar als je het even goed ontleed

.....

Denk ik soms dat ik naar een verbeterde versie van "de grote beurt" kijk.

vdw
28 February 2011, 17:39
daar geloof ik helemaal niks van,en zeker niet in amerika waar je meteen voor de minste of geringste verkeerde scheet al een rechtzaak om je oren krijgt

Jup iets beter overhaulin kijken. Gebeurde het geregeld in.

Dus niet alle helden zijn zulke grote helden. Dat is het enige wat ik er mee wilde zeggen!

Verder vind ik de dingen die Foose doet wel geniaal. Lang niet alles, maar over het algemeen geniaal. Maar het grootste deel zal ook wel door de budgetten komen waar hij mee mag werken!

auto emocion
28 February 2011, 20:46
En precies met de laatste zin sla je de spijker op de kop....dank u wel :)

Overhauling is niet te vergelijken met zijn "normale" klanten.
In overhauling werkt hij met een bepaald budget voor elke auto, dan moet hij ook weleens beslissingen nemen waar hij niet achterstaat.
Zie het als een luxere vorm van pimp my ride echter dan gedaan door iemand met smaak en inzicht in customizing

En veren afslijpen is geen doodzonde je moet alleen niet 3 of 4 wikkelingen wegslijpen.
Wat niet wil zeggen dat er risico's aan (kunnen) zitten
De aflevering met het afslijpen van de veren heb ik ook gezien en dat was precies 1 wikkeling.
De veer werdt afgeslepen op dezelfde plaats alleen 1 winding lager.

En de Bondo die ze gebruiken is vaak om slijpsporen van het kaalmaken van de body weg te werken.
Er gaat flink wat op maar wat er na het schuren blijft zitten is minimaal.
De rest wordt gevlakt dmv spuitfiller en blocken.

Supreme+

Juist het veranderen van kleine details maakt Foose tot wat hij nu is.
Hij heeft oog voor detail en weet door middel van kleine aanpassingen een auto te veranderen.
Een leek zou denken ja leuke auto, een kenner ziet de vaak vele subtiele veranderingen.
Er zijn vele voorbeelden van auto's die door Foose zijn aangepakt en zo uit de showroom van de dealer lijken te zijn gereden.

Ik vindt Foose een grotere held dan wijlen Boyd Coddington.
Die heeft een heel imperium opgebouwd maar alleen in de begin dagen het echte customwerk gedaan.
Later was hij vooral goed in commando's geven en veel te strakke deadlines maken voor zijn personeel.

Foose is nog steeds een self made man die ook nu nog steeds niet te beroerd is om een auto te schuren of ander werk te doen.
En nee dat was niet alleen voor de camera van overhauling

The Force
28 February 2011, 21:53
Eerst stel je een vraag over Bondo en nu leg je het gebruik van dat spul - wat we in Nederland "plamuur" noemen - zelf uit...?

auto emocion
28 February 2011, 22:59
Ik vraag of het spul echt zo slecht is als men denkt danwel beweert of ooit eens ergens gehoord heeft.

Hoe het werkt weet ik ook wel dat was ook niet de vraagstelling.
Vroeg meer aan JOOST of die er ervaring mee heeft en wat zijn gedachten hierbij zijn Voor gebruik als filler of als complete oplap/beun meuk.

Als een "filler" lijkt het me wel geschikt of zit ik er nu compleet naast en is het echt meuk ???

JOOST ?????

Tuningmickey
1 March 2011, 00:10
Hij smeert er deuken mee dicht van een halve cm diep.. Hoe hij het gebruikt is het zowiezo niet goed lijkt mij..

The Force
1 March 2011, 10:43
Zoek eens een spuiterij waar ze geen plamuur, filler, Bondo of hoe je het noemen wil gebruiken.
Het spul an sich is niet slecht, je kunt het het spul wél slecht gebruiken...

Ik denk dat JOOST er wel voldoende ervaring mee heeft aangezien in zijn topic regelmatig foto's staan met strakgemaakte auto's. En als je naar de foto's kijkt dan zie je ook dat JOOST reparatiestukken netjes op maat maakt, de lassen nadien kaal slijpt en dan het gehele paneel opnieuw strak zet.
Hij legt het ook steeds uit bij ieder project wat 'ie doet...

Dat er mensen bij zijn die eerder stucadoor zijn dan metaalwerker is een bekend gegeven...

AJ`s autobody en paint
15 April 2011, 16:42
Daar is JOOST weer haha, ik was de topic helemaal vergeten! Zoals op de bonderepairs videos gewerkt wordt kunnen we hier hard om lachen maar tegelijkertijd is het diep treurig dat dit als instructional videos verspreid wordt. Roest die alleen opgeschuurd wordt en niet goed verwijderd, een patch over een roestgat leggen en dichtsmeren, gaten in een deuk boren en laten zitten, geen gebruik van goede roestwerende materialen, het kan haast niet slechter opgelost worden dan getoond in deze videos.

Opzich is er niks mis met een goede plamuur, door de chemische reactie wordt dit een harde massa met goede schuureigenschappen en in theorie kun je het nog heel dik gebruiken ook. Maar niet als je het in 1 keer cm`s dik erop smeert, dan kan het weken duren voor de oplosmiddelen eruit zijn en zakt het in als de auto allang gespoten is.

Op de grotere projecten die ik doe wordt vaak met de skimcoat-methode gewerkt. Dan zitten er zoveel dingetjes in het plaatwerk dat het efficienter is om het in zn geheel in de plamuur te trekken en over de hele lengte uit te blokken tot de hoogste punten erdoor komen. Ziet er soms heftig uit maar 90% van het geplamuurde oppervlak is qua laagdikte heel minimaal.