PDA

Volledige versie bekijken : 21-05-11 - Gehandicaptenrit - Almelo-Hengelo

Furrr
26 January 2011, 19:15
Joow mensen,

Even een vraagje aan jullie.

Op zaterdag 21 mei 2011 staat er een gehandicapten tourrit gepland van Almelo naar "De Waarbeek" in Hengelo. Het is de bedoeling dat er een grote groep oldtimers/motoren/aparte voertuigen (waaronder getunede auto's) geregeld wordt, waar overal één iemand naast kan zitten (motor met zijspan bijvoorbeeld). Alleen een motor is ook oke :) hoe meer hoe beter begreep ik.

Vertrek is vanaf Almelo vanaf het Rembrandtveld. In collonne wordt er dan gereden naar Hengelo (onder politie begeleiding en exact schema met tijden volgt). De gehandicapte kinderen spelen dan lekker in De Waarbeek, maar wij als autoliefhebbers/motor/oldtimerliefhebbers maken er dan gewoon een leuke meeting van. Frisdrank, broodjes, koffie, snacks etc. wordt geregeld! Alles wordt betaald door sponsoren.

Aan het eind van de dag is het de bedoeling terug te rijden in collonne naar Almelo. Het is de bedoeling rond 16.00 uur terug te zijn in Almelo.

De vraag is dus of jij het leuk vindt om hieraan mee te doen! Het is als het ware voor het goede doel. Het is dus geen reguliere meeting zoals gewoonlijk. Maar wel een gezellig dag!

Als je je opgeeft, stuur dan even je telefoonnummer door via de PB/PM, zodat deze bekend is bij de organisatie. En ajb als je je opgeeft haak dan niet op het allerlaatste moment af en kom dan ook opdagen! De organisatie sprak over ongeveer 50 kinderen = ongeveer 50 voertuigen. Plaats ook even een foto van je voertuig in het topic, zodat we weten wie en wat er komt :) dat is wel zo leuk.

Ik hoop dat ik/de organisatie op jullie kan rekenen.
Graag hieronder opgeven:

- Furr (Toyota Corolla)
- Matcorsa (Opel Corsa)
-
-

swiftycarz
26 January 2011, 23:24
ik zal een ff kijken wie er van ons mee doet

Furrr
27 January 2011, 11:02
De datum is zat 21 mei, niet zondag 22 mei, mijn fout.

taz
27 January 2011, 11:53
Hoe zit het met drempels op de route die gereden wordt ??

Furrr
27 January 2011, 12:22
Das wel een goede. Ik denk dat het gewoon of de binnendoor route is via 50 en 80 wegen. Daar liggen zowiezo geen drempels. Maar ik ga het navragen :)

Heartbeat
27 January 2011, 15:00
Hoe zit het met drempels op de route die gereden wordt ??

Krijg nou wat? geen airide :D :D :D
Geintje ;)

Dus als ik het goed begrijp krijg je alleen de hapjes gratis?

kunnen we dat niet omdraaien in brandstof :D
die van mij loopt 1 op 3 :eek:

Furrr
27 January 2011, 15:14
1 op 3? Poow.
Ja snacks, warm eten enzo begreep ik.

Er is nog even wat onduidelijkheid over in collonne rijden naar De Waarbeek. Dit blijkt lastig te zijn verzekeringstechnisch of zoiets.

alle info wat ik krijg zal ik gelijk updaten, het duurt nog even, maar toch :)

Furrr
27 January 2011, 22:46
08:30 uur Ontvangst bij het Veurbrook (wijkcentrum in Almelo) met een lekker ontbijt voor iedereen. Verzamelen Rembrandtveld (15-30 min van te voren) Luidtoeterend door de wijk richting Wijkcentrum (ongeveer 5-10 minuten rijden, vlakbij dus!)

10:00 uur Vertrek vanaf het Veurbrook na de Waarbeek in Hengelo (OV). Het vervoer zal plaatsvinden in diverse voertuigen en er zal in kolone worden gereden (dit wordt nog overlegd, waarschijnlijk niet ivm verzekeringstechnisch!!). Dan rijden we "wel achter elkaar aan" maar zonder politie begeleiding (o.i.d.).
Kinderen stappen bij auto's in bij het Veurbrook. Zij weten niet wat ze gaan doen, dus al die verschillende auto's die daar komen is erg leuk!

11:00 uur Rond dit tijdstip zullen wij ongeveer aankomen bij de Waarbeek (Hengelo). Hier zullen wij met de kinderen en familie tot plm. 14:45 uur vertoeven.
Tot die tijd hebben wij een gezellige meeting.

15:00 uur Uiterlijk om 15:15 uur vertrekken we weer vanaf de Waarbeek richting het Veurbrook.

15:45 uur Terug bij het Veurbrook, hier zal er een snackwagen klaar staan, die de kinderen en hun familieleden trakteert op een lekker portie friet en een lekkere snack. Ook zullen er hier ook nog diverse activiteiten plaatsvinden.

17:30 Afsluiting van deze dag

Ik zal overleggen qua route dat deze zo goed als drempelloos wordt. Ben aanwezig eerstkomende vergadering van dit evenement.

Furrr
29 January 2011, 11:45
- Furr (Toyota Corolla)
- Matcorsa (Opel Corsa)
- Richam (Yamaha TDM 850)

Furrr
2 February 2011, 23:16
Nog mensen van hier? Hier zitten erg veel dikke bakken, please let me know :)

Heartbeat
3 February 2011, 17:02
ik denk toch dat er veel mensen het gooien op de brandstofkosten.
Het licht er naartuurlijk aan waar ze vandaan moeten komen?

En aangezien het voor een goed doel is. moet alles gratis.

Als ik een bruiloft moet rijden betalen de mensen ook.

succes

Furrr
3 February 2011, 22:59
Een meeting kost ook wel geld, krijg je ook niks voor. Dan moet je maar niet autorijden ;)

Heartbeat
4 February 2011, 06:54
Beste furr

Bij een meeting ontmoeten de tuners elkaar.
En staan de auto's normaal gesproken de hele dag stil. en bewonderen elkaars opject.
En rijden daar na weer naar huis in colone.

Hier bij maken ze geen toerrit over de gehele dag. en daar na nog naar huis.
Elke auto is anders er zijn hier slurpende 4 cilinders v6jes en v8jes
die staan hier niet echt op te wachten Furr

Furrr
4 February 2011, 10:27
Dag heartbeat
Het gaat hier om Almelo naar Hengelo. Zoek eens op waar dat ligt ;) is niet zo ver.

Heartbeat
4 February 2011, 15:32
Van zwolle naar almelo 45 KM
Almelo naar hengelo 18 KM

63 KM X2 126 KM hmm

Met een 7.5L V8 ElBrock 450 pk en 2.500 kg
maakt er een schone 45 euro aan LPG van.

Nee dank je

Furrr
4 February 2011, 16:54
Ahhh ok nou snap ik hem :)
Helaas dan! Zou wel mooi zijn geweest.

Leroy
8 February 2011, 11:53
Ten eerste waardeer ik het heel erg dat dit georganiseerd wordt. Helaas maar dan ook echt helaas kan die die datum niet.Wegens familie uitje.(anders was ik zeker vanuit groningen die kant op gekomen)Maar echt super dat zoiets georganiseerd wordt voor zulke kinderen. Weet zeker dat ze een leuke dag zullen hebben. En ja wat heartbeat zegt. Nou het spijt me wel maar 45euro had ik wel over gehad om mee te doen aan zo'n geweldige dag.(mijn auto loopt zelf ook 1 op 7). Maar moet je eens kijken hoe blij die kinderen zijn. De meeste kinderen zullen nooit van hun leven een rijbewijs kunnen halen. En als er dan zulke dingen georganiseerd worden.Echt super :rolleyes: Succes en hoop dat je nog veel aanmeldingen mag ontvangen. En veel reclame maken;)

Zal even de foto's in de gaten houden.;)

engeltje
10 February 2011, 19:35
ten eertse wil ik zeggen dat ik het een erg mooi idee vind. De politiebegeleiding is zeker handig met een dergelijke stoet, maar wat gaat de politie verder doen? Dat getunede/gepimpte auto's en politie niet altijd elkaars beste vrienden zijn is geen geheim. Dat je niet gaat gummen tijdens de rit lijkt me voor de hand liggend en ook niet gaten laten vallen en sprinten, maar worden de deelnemers na afloop getrakteerd op een DB controle etc? En tijdens de rit, mogen dan bijv, strobo's en knightrider lampjes etc aan?

Furrr
10 February 2011, 20:22
Leroy: idd ik doe het ook voor die kinderen, die vinden dat prachtig, jammer dat je niet kan.

@Engeltje: Ga er maar vanuit dat ze geen controle doen hoor. Hier zijn vaker dagen met aparte auto's e.d. dan knijpen ze een oogje dicht. Als er onder politie begeleiding naar Hengelo wordt gereden kan je best je stroboscopen aan, doe ik ook wel. Mochten we gewoon achter elkaar rijden, zonder politie begeleiding, dan zou ik dat niet doen nee :P

BRAVO G!RL
11 February 2011, 17:03
vind het een prachtig idee,
kan zelf dan helaas niet!

vermoed dat de politie en de ?? bij drempels hier toch struikelblokken zijn!
jammer, want ik vind het een goed initiatief.

NOTORIOU$
20 February 2011, 21:26
Hey furr.. Als er niks raars tussen komt kan je op me rekenen auto moet eind maart weer klaar zijn voor nieuwe seizoen.gooi t balletje wel ff op binnen redwire.top initiatief!

Furrr
20 February 2011, 21:35
Zou mooi zijn, laat binnenkort maar weten als het zeker is en of je nog meer dikke bakken hebt kunnen roggelen :D

Furrr
4 March 2011, 10:07
Nog meer mensen?

Xela
29 March 2011, 14:40
Heey Furr!
Ik lees het nu pas maar ik zou me wel willen aanmelden ook al is het mijn verjaardag, als ik een paar kinderen een gelukkige dag kan bezorgen dan doe ik dat graag!
(dachten er maar meer mensen zo over ;))

Auto is een Nissan Skyline R33 widebody GTST
Compleet Jun bodykit
http://img716.imageshack.us/img716/1829/10952502196ijbs.jpg

De paarse gaat het om ;) ik zal Jeffrey ook vragen of hij mee wil rijden!

Ik hoor wel of het zo goed is of je nog meer moet weten van me?

Grtz Alex

Furrr
29 March 2011, 15:19
Super! Als je je naam en telefoonnummer even per PB wilt sturen dan heb ik dat weer compleet.

Ik heb begrepen dat er al zo'n 50 auto's zijn. Alleen de aanmeldingen van de kinderen zelf laat te wensen over. Morgenavond ben ik aanwezig bij de vergadering van de organisatie, dus hoor ik meer :)

Furrr
30 March 2011, 22:46
UPDATE:

Vanavond infoavond gehad en met het bestuur gepraat. In grote lijnen is alles zoals ik zei. Voor de mensen met drempelvrees, er zijn slechts 1 of 2 drempels om bij 't Veurbrook te komen. Dit valt reuze mee en ik kan er ook zat overheen. Dit zou tzt bekend worden gemaakt door middel van een kaartje.
Er zijn zo'n 25 auto's/motoren/oldtimers die zich definitief hebben opgegeven.

Het enige nadeel is de opkomst zelf. Er zijn 60 gehandicapte kinderen in die wijk. Er hebben zich er pas 7 opgegeven. Oke de flyers zijn er nog niet zolang uit, maar we verwachten rond de 15-20 aanmeldingen.

Het is dus geen grootschalig evenement, maar klein en hopelijk perfect. Niet iedereen zou dus een kind bij hem of haar in de auto krijgen. Echter gaan ook broertjes en zusjes mee dus die kunnen evt ook plaatsnemen voorin naast iemand.

Wat ik wil weten van de mensen die meegaan, wat zij leuk/leuker vinden: daar die 3 uurtjes een meeting houden, beetje kletsen etc. Of zijn er mensen die een puzzelrit willen rijden (kan prijs mee verdiend worden). Kan ook beiden omdat we zat auto's hebben. Kunnen nog steeds meer bij komen!! Geef je dus op, hoe meer hoe beter en hoe leuker het is voor die kinderen om allemaal dikke bolides te zien staan!!
Graag aangeven wat je een leuk idee vindt, de organisatie staat hier open voor en ik ben het doorgeefluik als het ware.

Oke de terugreis hoogstwaarschijnlijk zitten de kinderen weer bij ons in de auto's en rijden we terug naar het Veurbrook waar we patat en dergelijke gratis kunnen eten. Er zal muziek zijn e.d. wat ik begreep en eind van de middag is de dag dan afgesloten.

Dus zijn er nog mensen die zich aan willen melden, graag naam en telefoonnummer en een foto sturen naar mijn inbox. (foto mag hier geplaatst worden).

Bedankt! En tot 21 mei. Voor die tijd krijgen jullie uiteraard nog informatie over de exacte tijden etc.

Xela
30 March 2011, 23:44
Heey
De opkomst van de kinderen kan nog he, tis nog maar eind maart.
Mijn ervaring is dat het heel snel kan gaan met zo iets zodra de datum nadert!

Puzzelrit lijkt me leuk maar ik denk dat me tank het niet leuk vind ;)
Een meeting vind ik ook super beetje bijpraten met richard en thomas (als die nog mee gaan)
Trouwens is er in de buurt van almelo of hengelo een tank met 98 of niet?

Grtz

Furrr
31 March 2011, 10:29
Heey
De opkomst van de kinderen kan nog he, tis nog maar eind maart.
Mijn ervaring is dat het heel snel kan gaan met zo iets zodra de datum nadert!

Puzzelrit lijkt me leuk maar ik denk dat me tank het niet leuk vind ;)
Een meeting vind ik ook super beetje bijpraten met richard en thomas (als die nog mee gaan)
Trouwens is er in de buurt van almelo of hengelo een tank met 98 of niet?

Grtz

Nee daarom, we hebben goede hoop dat via mond tot mond reclame er nog meer gaan aanmelden. Almeloers zijn van nature niet zo om direct vooraan te staan en aan te melden en dat soort dingen, heb ik in het verleden ook al gemerkt met events. Er worden nog extra flyers uitgedaan, ook naar de scholen waar dat soort kinderen les hebben, en op de paasmarkt in de wijk wordt eind april nog geflyerd. Ik denk dat we 15-20 wel moeten halen en dan is het ook mooi kleinschalig. Kunnen ze volgend jaar of het jaar erop kijken hoe ze het kunnen verbeteren, dit is de 1e keer voor de organisatie om zoiets te organiseren. Maar we hebben nog 5 volle weken te gaan :)

Thomas en Richard komen beiden ja :) 98 kun je tanken in Almelo wel bij de Shell, maar denk in Hengelo ook wel. Waar moet je btw wegkomen welke plaats?

Van die puzzelrit: dan zou je evt gewoon op de parkeerplaats kunnen blijven met anderen. Denk dat als er -ik zeg maar wat- 60 auto's zijn er 20 of zow puzzelrit gaan doen. Dus is altijd wel wat te kletsen dan. Mocht nou niemand aangeven behoefte te hebben aan een puzzelrit, dan gaat die denk ik ook niet door (zonde van tijd en inspanning dan toch :) ).

Furrr
31 March 2011, 10:48
Hey furr.. Als er niks raars tussen komt kan je op me rekenen auto moet eind maart weer klaar zijn voor nieuwe seizoen.gooi t balletje wel ff op binnen redwire.top initiatief!

Is hier nog iets uitgekomen trouwens :D ?

Xela
31 March 2011, 11:14
Heey Furr,

Ik kom uit coevorden dus niet zo gek ver van Almelo!
Maar ja met een auto die niet zo gek zuunig is met benzine (lees 1 op emmer) vind ik het wel fijn om te weten dat er ergens in de buurt een tankstation is met 98 ;)

Grtz

Furrr
31 March 2011, 11:20
Haha ja precies. Nee dat komt wel goed. Zelfde straat als het verzamelen zit de Shell met 98 dus ;)

Furrr
31 March 2011, 18:27
Er zijn zo'n 25 auto's/motoren/oldtimers die zich definitief hebben opgegeven.

Dat kan beterrrr :D kom op mensen, geef je op :)

Furrr
1 April 2011, 12:33
http://img23.imageshack.us/img23/4121/flyerue.jpg (http://img23.imageshack.us/i/flyerue.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Remcotfsi
1 April 2011, 21:07
ik vind het een mooi idee ,en heb het op ons forum gezet

Furrr
1 April 2011, 21:35
Dankje wel! Super.

Xela
5 April 2011, 22:41
Staat ook op het forum van Skylineclub.nl

NOTORIOU$
6 April 2011, 20:28
vooralsnog kom ik definitief...auto moet dan ckr klaar zijn

Furrr
6 April 2011, 20:36
Duurt nog 5 weken he :D
Ik zet je op de lijst (kun je naam en tel nummer even door PMmen?). Heb je e rnog meer van je team? Had het bij jullie op t forum geplaatst :)

tazzz
17 April 2011, 20:17
je weet het furr van ons komen er ook een aantal( carchemistry, nl)

NOTORIOU$
18 April 2011, 19:18
helaas ga ik het niet redden,10mei komen pas de geweste onderdelen binnen,daarnaast heb ik zakelijke verplichtingen die dag in hengelo bij een zaken relatie van mij(mediamarkt)excuses voor het ongemak!

Furrr
18 April 2011, 19:32
Helaas Notorious maar begrijpelijk.

Wel 2 andere aanmeldingen in mn inbox vandaag.

Furrr
3 May 2011, 22:29
De dag is bekend:

10 uur de auto's komen klopt alleen niet kwam ik net achter.
We verzamelen half 9 op het Rembrandtveld (nav: Rembrandtlaan). Als iedereen (paar uitzonderingen) er is, gaan we gezamenlijk naar t Veurbrook, waar we om 9 uur ontbijt mee kunnen eten!
Paar uitzonderingen ivm vele kilometers, komen om 10 uur bij t Veurbrook.

http://img40.imageshack.us/img40/4585/flyersju.jpg (http://img40.imageshack.us/i/flyersju.jpg/)

Kaartjes ivm 2 drempels en dat voor iedereen een beetje de rijrichting duidelijk is (smalle straatjes) om te verzamelen voor t Veurbrook:

http://img859.imageshack.us/img859/2720/kaart1a.jpg (http://img859.imageshack.us/i/kaart1a.jpg/)

http://img20.imageshack.us/img20/690/kaart1.jpg (http://img20.imageshack.us/i/kaart1.jpg/)

Is niet zo moeilijk op zich.

Vanaf t Veurbrook volgt er aanstaande week een route naar Hengelo heen. We gaan niet over de snelweg maar wel over 60 en 80 km wegen. Snelweg is ook maar zo saai.

Ik heb begrepen dat ook de rijders een lunchpakketje meekregen voor tussen de middag.

Smiddags als we terug zijn, is er patat enzo voor iedereen.

Zegt het voort, en geef je nog op!! We hebben 30 auto's op dit moment!

Furrr
8 May 2011, 15:46
Extra informatie:

Verzamelplaats Rembrandveld wordt verplaatst naar de parkeerplaats bij het Heracles Stadion (Stadionlaan Almelo). Kan niet missen.
Eerste keus gaat niet door, aangezien Circus Renz zich daar vestigd. Geen probleem, stadion ligt erachter en heel makkelijk te bereiken vanaf de snelweg.
Vanaf daar rijden we naar t Veurbrook.

Furrr
20 May 2011, 14:30
Aan alle mensen die zich hebben opgegeven of die alsnog langs willen komen:

Tot morgen half 9 verzamelen Pplaats POLMAN STADION ALMELO (heracles).

Furrr
22 May 2011, 15:21
FOOTOOOOOSS

http://www.almelonieuws.nl linksboven WERKGROEP DE LACH., 3 paginas vol!! :thumb:

Heb erg genoten en vond het super om die kinderen zo te vermaken. Meer comments volgt vanavond. (na de voetbal).

Furrr
23 May 2011, 10:48
Zo ik heb even tijd om wat te zeggen over deze dag.

Allereerst natuurlijk alle mensen die zich hebben opgegeven en ook zijn gekomen: petje af en super bedankt! Zonder de auto's en brandweerwagens konden de kinderen nergens heen, dus echt super bedankt!

De dag begon half 9 bij het Polman Stadion waar iedereen zich zou verzamelen. Vanaf daar zouden we gezamenlijk rijden naar t Veurbrook wat ongeveer 1 km verderop ligt. Toen we daar aankwamen stonden er al wat ouders en kinderen buiten te wachten!

De auto's konden we allemaal kwijt voorop het grasveld. Even wat foto's maken e.d. en binnen een lekker ontbijtje voor iedereen.

Na het ontbij mochten de kinderen een auto uitzoeken en daar gingen we! In colonne door Bornerbroek, Delden en Hengelo richting de Waarbeek. Onderweg lekker toeteren ;) !

Ikzelf had ook een jochie van 5 naast mij in de auto en die vond het geweldig. Onderweg allemaal dieren gezien en daar ging het dan ook weer: paard, koe, geit, Bambi etc :P ik lach helemaal dubbel steeds :D ! Echt prachtig om zoiets te mogen doen.

Bij de Waarbeek aangekomen kregen we allemaal een lunchpakketje voor tussen de middag. En we mochten mee naar de Waarbeek.
Toen we binnenwaren hadden 4 van ons inclusief mijzelf het al snel gezien :P en zijn we naar de Media Markt in Hengelo gereden, waar een DEMO Dag was van Fusion en Automaxx. Mijn auto kon daar ook nog even 2 uurtjes staan toen we aankwamen :D . Flink geouwehoert en leuke paar uur gehad. Daarna terug gegaan naar De Waarbeek, waar de kinderen al naar buiten kwamen. Dus mooi op tijd!

De rit kon weer terug worden begonnen!

Toen we bij t Veurbrook aankwamen allemaal de auto's weer neergezet en kon er worden gegeten! Er stond een patatkraam waar we gratis patat enzo konden krijgen!

Dit was de dag in het kort beschreven. Als het volgend jaar weer wordt georganiseerd, ben ik er weer bij. Vond het superleuk om te doen! Dit jaar was alles nog kleinschalig omdat het de 1e keer was voor de organisatie vandaar. Maar toch goed gelukt.

Bedankt nogmaals!

http://img200.imageshack.us/img200/3092/img074n.jpg