Volledige versie bekijken : Raamblindering gezeik gaat verder !!!
Sensation
26 April 2009, 17:43
joooo peepz , ben gisteren ( 25-4-2009 ) van de snelweg gehaald door onze vrienden van de klpd , voor de 20e keer mijn ramen moeten laten meten in 4 weken tijd . alsof die halzen niet meer op criminelen "durven" te jagen die stumpers .
dus ik stond er lachend bij , en mijn ramen waren binnen de normen getint , nu kwam die gemeente cowboy met een opmerking waarvan ik goed pisst werdt : ja de raamblindering moet na de wets wijziging van 1 mei 2009 niet 50% zijn maar 55% , ik heb mij suf gezocht op internet over die wetswijzigingen maar ken er niks over vinden .
fijn dat die landverraders uberhaubt informatie verstrekken over wijzigingen in de wetgeving over auto's !!!!
en die tintman rommel lopen ze te lullen dat ze ge-eikt zijn , in 20x meten in 4weken tijd ruim 2% schommelen in waardes , lijkt mij niet ge-eikt !!!!!
Patrick
26 April 2009, 18:59
Zover ik weet gaat het hier om een gedoogbeleid. Vanaf 50% lichtdoorlatendheid of minder wordt bekeurd, maar volgens de wet ligt die grens veel hoger.
Dit heb ik alvast gevonden via de eur-lex databank van Europese normen:
9.1.4.1.
De gewone lichtdoorlating als gemeten overeenkomstig punt 9.1.2 mag voor voorruiten niet minder dan 75 % en voor andere ruiten niet minder dan 70 % bedragen.
(via http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31992L0022:NL:NOT)
In deze databank staat ook een heel verhaal over hoe er gemeten moet worden en met wat voor soort apparaat.
Clean3
26 April 2009, 18:59
joooo peepz , ben gisteren ( 25-4-2009 ) van de snelweg gehaald door onze vrienden van de klpd , voor de 20e keer mijn ramen moeten laten meten in 4 weken tijd . alsof die halzen niet meer op criminelen "durven" te jagen die stumpers .
dus ik stond er lachend bij , en mijn ramen waren binnen de normen getint , nu kwam die gemeente cowboy met een opmerking waarvan ik goed pisst werdt : ja de raamblindering moet na de wets wijziging van 1 mei 2009 niet 50% zijn maar 55% , ik heb mij suf gezocht op internet over die wetswijzigingen maar ken er niks over vinden .
fijn dat die landverraders uberhaubt informatie verstrekken over wijzigingen in de wetgeving over auto's !!!!
en die tintman rommel lopen ze te lullen dat ze ge-eikt zijn , in 20x meten in 4weken tijd ruim 2% schommelen in waardes , lijkt mij niet ge-eikt !!!!!
Dit snap ik ook niet.
Ik wist niet dat ze OOK de wet gingen veranderen per 1 mei.
Ze gaan namelijk wel de APK regels veranderen per 1 mei.
Maar APK is niet hetzelfde als de wet( wat soms voor apk wel mag mag niet van de wet, en soms ook andersom).
Zal even precies over tikken wat er in het apk boekje 'veranderingen in de APK per 1 mei' over raamblindering staan:
Bij APK-keuring hoeft er niet meer gecontroleerd te worden op de voorruit en de ruiten links en rechts van de bestuurder (en als er geen rechterbuitenspiegel is ook de achterruit) zijn voorzien van onnodige voorwerpen.Denk aan bijvoorbeeld folie of het tinten van de ruiten.Een voertuigeigenaar kan hiervoor wel door de politie voor worden bekeurd.
Wat het % is dat donkerder mag zijn zul je op moeten vragen bij de politie dank ik.
Gr steve
Sensation
26 April 2009, 19:28
volgens de regels is "wat ik tenminste weet " onder de 50% licht doorlatendheid zal de tintman een zogenaamde alarm afgeven en zal de folie van de portier ramen afmoeten .
volgens die gemeente cowboy gaat het per 1 mei veranderen met 5% omhoog .
maar als er niks in de wijzigingen staat . heeft die cowboy gewoon glashard staan liegen !!!
Andre
26 April 2009, 19:31
Zoals ik het nu lees, en begrijp heb je sowieso al geen hoge pet op van politie.
Dat zal je dan waarschijnlijk ook wel aan ze laten blijken...
Tsjah dan zou ik je ook aanpakken...
Ik ben zo vaak aangehouden zelfs 3x met 80% geblindeerde ruiten, en er was nooit wat aan de hand.
Sensation
26 April 2009, 19:37
Politienorm
De Politie treedt op met de Tintman om de lichtdoorlaatbaarheid te meten, deze moet op de voorruit en voorste portierruiten altijd minimaal 50% zijn. Hierbij kan worden opgemerkt dat uit ervaring van KLPD opsporingsambtenaren is gebleken dat als door autoruiten niet naar binnen kan worden gekeken de gemeten lichtdoorlaatbaarheid beduidend minder bedraagt dan 50%.
dit is nog steeds de info die bij de tintman op hun site staan !!!
@ andre : nee heb ik inderdaad niet meer , zal ik je ook simpelweg uitleggen . als je van de 20 maal in de 4 weken aangehouden wordt waarvan denk ik wel 6x dezelfde politiekoppel in een mooie volvo station , neem ik aan dat je als agent op den duur wel in de gaten heb wie je eigenlijk aanhoudt en wie niet . als je 6x dezelfde persoon aanhoudt en 6x gaat meten , en pas bij de 6e x zoiets achtelijks gaat lopen voorliegen , dan heb je bij mij een bord voor je kop.
en tuurlijk , heb ook koppels gehad waarmee ik gewoon 15 minuten heb staan lachen , waarvan 1x die zelfs me hele auto rondging om iets kleins te vinden . terwijl ik onderweg was naar me garage om banden uit te wisselen , want me banden die eronder zaten waren versleten . dus heb ze netjes verzocht mee te gaan naar de garage waar ik ze kop koffie aanbood en heb laten aantonen dat ik niet de zooi in de zeik nam !!
Andre
26 April 2009, 19:45
Ze mogen mij 6x per dag aanhouden hoor, ik ouwehoer wel met ze :D
Zolang ze maar niet schrijven!
Sensation
26 April 2009, 20:13
das zozeer niet het probleem , ik ken uren lullen , maar als je 15 minuten eerder van huis moet omdat je onderhand van te voren wel weet dat POLITIE , VOLGEN weer zal opduiken wordt je er stilaan een beetje moe van .
Robert-CCT
26 April 2009, 20:20
artikel 1 van de grondwet
Iedere nederlander wordt geacht de wet te kennen;)
gewoon dr af trekken joh heb je dat gezeik ook niet meer evenals met de uitlaten wij hebben beide dr niet meer op en wat een rust zeg niet elke keer om je heen moeten kijken etc etc
Radinov
26 April 2009, 20:25
artikel 1 van de grondwet
Iedere nederlander wordt geacht de wet te kennen;)
gewoon dr af trekken joh heb je dat gezeik ook niet meer evenals met de uitlaten wij hebben beide dr niet meer op en wat een rust zeg niet elke keer om je heen moeten kijken etc etc
artikel 1 van de grondwet is het verbod op discriminatie....
AJ`s autobody en paint
26 April 2009, 20:51
windowtint is voor lelijke mensen :D j/k
iloow
26 April 2009, 21:32
das zozeer niet het probleem , ik ken uren lullen , maar als je 15 minuten eerder van huis moet omdat je onderhand van te voren wel weet dat POLITIE , VOLGEN weer zal opduiken wordt je er stilaan een beetje moe van .
Dan trek je het eraf, simpel zat.
Jij zit fout, zij doen hun werk :)
Kenji
26 April 2009, 22:09
Ik heb ook een opvallende wagen, maar wordt echt niet om de haverklap aan de kant gezet.
Weet je zeker dat het niet komt door iets anders komt (bijvoorbeeld je rijstijl of extreem uitlaatgeluid/audiogeluid) dat je opvalt?
En wat hierboven al werd gezegt: trek het folie eraf, ben je an het gezeur af. Hun blij, en jij kan dan gewoon doorrijden, dus jij blij.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.