Volledige versie bekijken : Drama Koninginnedag Apeldoorn
Holblood
30 April 2009, 16:06
Koninginnedag is plotseling rond het middag uur afgelast in Apeldoorn door een drama.
Een bestuurder is door de mensen menigte gereden heeft hier gewonden door achtergelaten en momenteel zijn der 2 mensen al overleden. Tevens zijn suzuki total loss gereden op een hekwerk ala pilaar.
Der wordt gespeculeerd dat de persoon een aanslag wilde plegen.
Bekijk hier zelf wat beelden
http://www.youtube.com/watch?v=rlZYT22kRwg
Veel plaatsen in NL zijn in rouw en zijn in de meeste steden feesten Hierdoor afgeblazen.
Familie en vrienden en getuigen van dit drama wensen we veel sterkte toe.
bergsma tuning
30 April 2009, 16:08
ja man kreeg het mee'
volgensmij willen ze nu ook dat het feesten landelijk om 3 uur word stilgelegt.
ik leef mee met de slachtoffers hoop dat het goed komt.:cool:
ploppie
30 April 2009, 16:16
echt niet normaal dat zoiets kan gebeuren zeg, of het nu opzet is of niet het is echt heel erg.
mijn medeleven gaat alvast uit naar de slachtoffers.
swiftycarz
30 April 2009, 16:17
wat een idioot zeg
een zwarte dag in de geschiedenis van koninginnen dag.
tot nu bekent is dat er zeker 1 dode is
en er was een gesprek tussen politie en de burgemeester van Apeldoorn op gevangen dat de bestuurder al had gezegd dat er opzet in het spel zit.
in Rotterdam zijn alle geplande activiteiten al afgezegd en er word gekeken of meer steden dit gaan doen.
een echte domper op alle feest vreugde
mijn medeleven naar alle slachtoffers
Holblood
30 April 2009, 16:19
hoorde dat in groningen breda en nog een aantal steden de feesten wel doorgingen..
er zijn nu 2 doden en 12 gewonden :(
swiftycarz
30 April 2009, 16:21
twee al ???
dat zijn niet de berichten waar we op zitten te wachten
15.45 uur ff het persbericht afwachten
Holblood
30 April 2009, 16:28
Hier nog een filmpje.......
http://www.ad.nl/binnenland/3186979/Twee_doden_bij_incident_Koninginnedag.html
Holblood
30 April 2009, 16:50
17 slachtoffers.. 4 dode, 5 zwaar gewond, 8 licht gewonde
:(
AJ`s autobody en paint
30 April 2009, 16:51
Bizar, tot een paar maanden terug woonde ik net achter dat kruispunt. Ik sta er echt van te kijken dat zoiets heeft kunnen gebeuren, ongelooflijk. Hopelijk dat alle huidige gewonden het overleven en er geen meer doden vallen.
Shark-Attack
30 April 2009, 17:01
Het was een bewuste actie ook waarschijnlijk, it's a mad, mad world.... :(
mikkel
30 April 2009, 17:07
Wat een zware zieke tering mongool dan be nje toch niet goed in je hoofd als je zoiets doet
Waar gaat het toch heen met de wereld:confused:
jupke
30 April 2009, 17:18
echt bizar.
hier een filmpje van iemand die er bij stond.
http://www.youtube.com/watch?v=Mb3i89heyCw
Holblood
30 April 2009, 17:20
echt bizar.
kan hem niet zien
iloow
30 April 2009, 17:24
Ben op zoek naar het filmpje van de persconferentie.. Iemand?
jupke
30 April 2009, 17:25
kan hem niet zien
moet je even aanmelden ivm schokkende beelden.(je ziet alles)
Devils Child
30 April 2009, 17:26
zal nog wel keer herhaald worden denk ik. *edit* wordt nu uitgezonder op rtl 4
echt ziek dit! :(
swiftycarz
30 April 2009, 17:40
4 doden 5 zwaargewond en 8 lichtgewond
niet normaal man :(
Devils Child
30 April 2009, 17:45
echt bizar.
die lieten ze inderdaad net zien op rtl 4 alleen hadden hun het een beetje geknipt.
wel heavy hooor :(
AJ`s autobody en paint
30 April 2009, 17:48
echt bizar.
dit is een best grafisch filmpje ja
art of noise
30 April 2009, 18:52
was een "aanslag" van iemand die z'n baan was kwijt geraakt en morgen z'n huis uit gezet zou worden...
Cshonda
30 April 2009, 18:52
Ik heb geen idee hoe ik hier op moet reageren.
Niet normaal dit.
Ben wel zeer benieuwd waarom hij dit gedaan heeft.
mijn medeleven naar de slachtoffers en familie daarvan.
Mr.xplode
30 April 2009, 19:01
Zit het ook al de hele dag te volgen en ben er echt wel een beetje ondersteboven van... Je leeft gewoon heel erg naar zo'n dag toe, en dan word dat zo om zeep gehopen. De hele dag heeft hier de TV aan gestaan...
Ook ik leef mee met de slachtoffers. Maar ben benieuwd of koninginne dag ooit de zelfde zal worden...
Holblood
30 April 2009, 19:37
hier nog wat gevonden..
LET OP! schokkende foto's!
http://www.geenstijl.nl/archives/images/ANP-9693484.jpg
http://www.geenstijl.nl/archives/images/ANP-9693485.jpg
http://geenstijl.nl/
bergsma tuning
30 April 2009, 20:11
jezus niet normaal.
maar het lijkt net of dat de man al bewusteloos is want hij ligt tegen het stuur aan dus denk dat hij bij de eerste klap op de hekken al buiten bewustzijn is geraakt en dat hij de rest niet meer heeft meegemaakt.
ook omdat hij daarna in een rechte lijn naar dat moument reed en niet afweek naar de bus.
maarja het is erg genoeg.:cool:
Holblood
30 April 2009, 20:28
http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/miMedia/2009/week18/do_1200_apeldoorn.avi_plain.xml
hier staat hij tussen ;)
Cupralicious
30 April 2009, 21:36
Wat een drama, was vandaag vanaf 8en aan het werk in ons restaurant en kreeg het rond half 3 mee doordat collegas op de radio het nieuws meekregen in de drukte.
Vannochtend zelf al een paniekerige situatie meegekregen vlak voor ons restaurant.
Een groep jongeren liep lang en ineens zakte een meisje ineen en moest later ter plekke in de ambulance worden leeggepompt. Ze had drugs en drank teveel gehad. Niemand van haar vrienden wilde iets met haar te maken hebben en zijn later een aantal meegenomen voor verhoor, Niemand die haar wilde helpen of info over haar wilde geven.
Dan zit er later een vriendinnetje van haar in de zaak met 3 agenten te praten op locatie en dan zie je de ambulance broeder binnen lopen dat ze nu pas bij begint bij te komen en naar het ziekenhuis gaat voor observatie.
Dat meisje was helemaal in shock toen de broeder met haar wou praten.
Echt niet normaal dat niemand ineens wat met haar te maken wil hebben.
Dan kom je om 7 uur thuis en zie je eindelijk de bewegende beelden...
Ik zit nog met een brok in mn keel en heb helemaal geen gevoel meer van koninginnedag.
Ik hoor net dat er een 5e slachtoffer is overleden en dat de dader waarschijnlijk al hersendood is.
HoelaGirl
30 April 2009, 21:40
:eek: Schrok toen ik een berichtje kreeg en de beelden terug zag.
Ik leef mee met de mensen die dit hebben meegemaakt.. en natuurlijk de families van de slachtoffers.
iloow
30 April 2009, 22:31
De dader hersendood? Dan krijgen we dus waarschijnlijk ook nooit te weten wat zijn motief was.
Moet ook echt zeggen dat al die gasten die daar rond liepen helden zijn in mijn ogen. De ambulance broeders, de politiemannen, de Kmar.. Die gasten hebben geen idee wat er gebeurd, en dan om toch zo snel om te schakelen en hulp te gaan bieden.. Respect hoor.
HoelaGirl
30 April 2009, 22:41
Moet ook echt zeggen dat al die gasten die daar rond liepen helden zijn in mijn ogen. De ambulance broeders, de politiemannen, de Kmar.. Die gasten hebben geen idee wat er gebeurd, en dan om toch zo snel om te schakelen en hulp te gaan bieden.. Respect hoor.
Hier sluit ik me bij aan.. als je zag hoe snel de hulpverlening op gang kwam.. laat die andere maar zeiken dat de ambu's er zo lang over deden. Zij zijn een hele hoop obstakels tegen gekomen om er te kunnen komen..Daar kunnen ze ook niets aan doen.. Alle respect voor de mannen en vrouwen die er naartoe snelde om te gaan helpen.
*Reckless*
1 May 2009, 00:15
woon er zelf best wel dicht bij. gelukkig was ik nog gewoon thuis. buurman van me stond er maar 3 meter vanaf. ben een uur na het ongeluk wel het centrum in gegaan maar direct was alles afgelopen. hing echt een hele rare stemming. hier zal koninginnedag helaas nooit meer hetzelfde zijn :(
bergsma tuning
1 May 2009, 01:27
nee dat snap ik maar hoop wel dat het volgend jaar wel weer gewoon doorgaat want daar zijn ook al speculaies over dat het helemaal word afgelast en dat hoop ik niet want dan heeft die ene klootzak heel wat aangericht.
verder sluit ik me helemaal bij de argumenten van iloow aan echt top dat het zo snel op gang kwam.:cool:
Cshonda
1 May 2009, 09:33
inmiddels 5 doden.................
*Reckless*
1 May 2009, 09:34
inmiddels 5 doden.................
6... Dader is ook overleden
Kreeg echt kippenvel toen ik het zag gebeuren op tv. Was toeval dat ik het even keek, was op vrienden aan t wachten om Koninginnedag te gaan vieren, toen het gebeurde. Wat een drama zeg.. Hopelijk komen de gewonden er snel weer bovenop.
General
1 May 2009, 09:36
6... Dader is ook overleden
Volgens de huidige berichtgevingen (NOS Journaal) niet hoor:confused:
*Reckless*
1 May 2009, 09:49
Ik denk dat jij oud nieuws heb gekeken dan. Overal staat het al
Holblood
1 May 2009, 10:40
hij is wel overleden..
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2009/05_mei/01/binnenland/0501_0845_drama_dader.xml
vaag net bij het nieuws van 9.00 zeiden ze dat zijn toestand kritiek is,en op internet staat dat hij vannacht al overleden is :confused:
art of noise
1 May 2009, 11:05
hij is vanacht om 3 uur aan zijn verwondingen bezweken...
exclusive dinkytoy
1 May 2009, 11:41
dan heeft die klootzak in iedergeval nog levenslang gehad......
het is een hele rare wereld hier,maar dit had niemand kunnne voorspellen
met dat gekke wereldje in nederland had ik nog niet geweten hoe hij vervolgd had moeten worden.waarschijnlijk tbs vanwege zn achtergrond en dan is tie binnen paar jaar weer vrij..
diep en diep triest
Ik denk dat als hij berecht zou worden hij best lang achter de tralies zou komen.
Hij werd in eerste instantie beschuldigt van een aanslag op het Koninklijk Huis, en dat weegt zwaarder dan moord. Het is namelijk geen aanslag op het persoon de majesteit, maar het Instituut Koninklijk Huis. Alleen daarvoor zou hij al zo'n 15 jaar achter de tralies komen. Daarbovenop komt dan 5-voudig moord met voorbedachte rade (hij wist vantevoren dat hij met deze actie menselijke slachtoffers zou gaan maken).
Zeker weten dat als hij het overleefd zou hebben hij de rest van z'n leven achter de tralies door zou brengen.
Helaas is de smeerlap overleden. Ik had hem gegund dat hij een hele zware tijd in de bak door zou mogen brengen.
Aan de andere kant, dan kost het ons onze belastingcenten, en dat gun ik zo iemand ook niet.
Only God can judge him now.
LucazzMidlands
1 May 2009, 13:25
hij is lekker makkelijk dood gegaan die hebben liggen knokken om dood te gaan ook gewoon zeiden de doktoren maareh kkbizar mensen echt niet normaal
ik zei dus ook meteen:
NO TRIAL NO JURY STRAIGHT EXECUTION!!!!! is dus ook gebeurd maar ja
voor de mensen die familie hebben die slachtoffer zijn geworden ik wens een ieder heel erg veel sterkte!!!!!
jezus wat erg zeg!
hij is lekker makkelijk dood gegaan die hebben liggen knokken om dood te gaan ook gewoon zeiden de doktoren maareh kkbizar mensen echt niet normaal
en nu in het nederlands?
art of noise
1 May 2009, 13:50
en nu in het nederlands?
z'n toetsenbord zal stuk zijn ofzo.:confused:
LucazzMidlands
1 May 2009, 18:33
heeft liggen vechten om dood te gaan hij wou echt dood wa de doktoren ook probeerde zijn lichaam accepteerde het niet, echt sick!!!!
oke nu snap ik het ook ...
Shark-Attack
1 May 2009, 20:03
7 doden inmiddels
speed-factory.customs
1 May 2009, 21:56
sick moderfucking cocksucker.. of schrijf je dat anders.
wat ik me dus wel afvraag, hoe komt die auto zo totaal los voordat i de punt raakt..
dat kan toch niet zijn van de mensen die hij geschept heeft.
de bumpers, lampen e.d. missen al voordat hij tegen de paal stopt..
en schijnt nog iemand meer erin gezeten te hebben die eruit gesprongen is, als ik t goed gelezen heb op verschillende site's, dit word niet bevestigd, maar volgens ooggetuige is dit gezien??
later
maickel
HoelaGirl
1 May 2009, 22:14
::eek: Hij is ook overleden hoorde ik.. die gast komt er wat mij betreft weer goed vanaf.. Van mij mocht ie levenslang opgesloten worden..
Arjan1980
1 May 2009, 22:17
Zijn auto was al zo total los, omdat hij met zijn Swiftje mensen en dranghekken heeft laten vliegen door er met hoge snelheid op te knallen. Dat kan zo'n Swiftje niet hebben...
Als hij het had overleefd dan had hij sowieso geen leven meer gehad...
hij had zowizo geen leve meer wat denkje aaslag op de hoogste mensen van et land...
maar wat zou er met hem gebeuren als ienog zou leven??
Crazydriver
2 May 2009, 01:11
dan had ie zeker totaal geen familie, vrienden, kennissen or whatever gehad.
tevens had ie een nieuwe id moeten hebben en wellicht een make over moeten krijgen want die had zijn leven niet zeker geweest.
helaas is hij overleden mogge hij vet hard hebben geleden van al zijn bloedingen etc.
Holblood
2 May 2009, 01:14
zag net op tv dat er al 7 dood zijn...
Klopt. Helaas is gisteren een 55 jarige man van de Koninklijke Marechaussé bezweken aan z'n verwondingen.
:( R.I.P.
swiftycarz
4 May 2009, 20:28
denk je alles gehad te hebben krijg je nu dit
Citaat:
Woede richt zich op zwarte Swift-rijders
Opmerkelijk - door Ronald (Djeez) op 03-05-2009 @ 14:04
Wie een zwarte Suzuki Swift bezit van een jaar of vijftien oud, moet op zijn hoede zijn. Sinds het drama in Apeldoorn, waar Karst Tates met een zwarte Swift op weerloze mensen inreed, is het zwarte autootje het pispaaltje van autorijdend Nederland geworden.
Zo bezit de vriendin van de Wassenaarse Niels Franken een dergelijk exemplaar. Haar Swift is echter niet van 1993 zoals het moordwapen, maar van bouwjaar 1992. "Voor de rest lijkt hij helaas sprekend", vertelt Franken. "In de nacht van donderdag op vrijdag werden in Wateringen van deze auto in de straat de spiegels vernield. Eerst dacht ze dat het toeval was."
Ook werd ze bij de benzinepomp aangesproken door een agressieve man. "Hij kwam dreigend op haar af en zei: dat is dezelfde auto, hè. Dat je daarin durft te rijden." Verder krijgt de jonge vrouw de laatste tijd diverse middelvingers toegeworpen. "En dat is niet vanwege haar rijstijl. Die auto roept agressie op."
Haar vriend snapt niets van de haatgevoelens tegen het autootje. "Ze rijdt toevallig in dezelfde auto als de dader uit Apeldoorn. Maakt dat haar fout of moet daarom de auto in de ban? Hoe kortzichtig zijn deze mensen?"
De Suzuki Swift Club erkent dat het brikkie deze dagen de gebeten hond is. "We hopen dat het snel overwaait", aldus bestuurslid Ernst Schilperoord.
Met dank aan Paul voor de submit
bron = http://frontpage.fok.nl/nieuws/11028...t-rijders.html
bluemica
5 May 2009, 09:11
da's wel heel kortzichtig zeg :(
206 rms
5 May 2009, 12:39
lkkr dan. zie je dat er teveel maloten rondlopen op deze aardkloot.
en zelfs met zo weinig verstand dat ze nu iedereen proberen aftezeiken omdat het dezelfde auto is. kwa ontwerp.
die mensen die dat doen zijn net zo zielig als de hoofd dader:mad:
Golf4Girl
5 May 2009, 12:51
pffffffff hoe zielig ben je dan, de auto kan er niets aan doen !!
het is die achterlijke kloothommel die achter het stuur zat !!!
mensen die vinger opsteken en vernielingen aanbrengen zijn echt kansloos en zooooooooo zielig !!
Die mensen zijn ook niet helemaal lekker.
Maar zoals ik laatst al ergens las ; gelukkig was het geen Golf, dan hadden veel meer mensen een probleem.
hij had zowizo geen leve meer wat denkje aaslag op de hoogste mensen van et land...
aanslag of het beramen van een aanslag op koninglijk huis staat al 30jaar.
1 moord = maximaal 17 jaar
3 of meer moorden = levenslang
huugie-fanaticstyling
5 May 2009, 15:57
beetje sneu als je ook zoon auto hebt dat je aangekeken word voor dader
Nee, dan dit soort idioterie, dat is lekker slim van sommigen;
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3850714/__Ben_je_wel_helemaal_lekker____.html
Devils Child
5 May 2009, 17:10
OMG wat een domme en kansloze zieltjes lopen hier toch rond !!
hoe dom ben je als je dreigbrief stuurt naar iemand die dood is...?
Gisteravond is helaas weer iemand overleden aan gevolgen van het drama.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3881275/__Achtste_dode_drama_Apeldoorn__.html?p=2,1
Respect dat ze zich niet afzonderen en volgend jaar wederom naar Apeldoorn gaan.
En het applaus voor de Koningin op de dam maandag: kippenvel!
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.