PDA

Volledige versie bekijken : Is dit netjes...

Psycho
16 November 2011, 18:54
Ik heb gisteren een meting gedaan aan mijn sub.
Ik speelde 133,8dB met een 10inch Rockford Fosgate P3 in een gepoorte kist.
Nu wil ik graag weten of dit een nette score is of dat er meer uit valt te halen.

De versterker is een Steg K2.02 en de sub is een dubbel 4 ohm die parallel staan aan elkaar. Ik speel tot 60hz want voor het rest gebied komen er straks nog 2 8inchers bij die van +\- 60hz tot 100 a 110hz moeten gaan lopen...

Ik heb het idee dat het best een nette score is? Wat vinden jullie?

Riesh
16 November 2011, 19:28
hoe is het gemeten?

wat ik dus wil zeggen:
met welke meter, waar is de microfoon/sensor geplaatst, muziek of testoon ?
wat voor auto waar is de kist geplaatst?

Voor 'gewoon' luisterwerk best netjes, voor een spl install heel erg mager

Psycho
16 November 2011, 21:55
gemeten met een termlab set.
gemeten aan de bijrijders zijde onderaan de voorruit.
gemeten met muziek, test cd van rockford fosgate en een track van lil wayne.
in een fiat bravo kist staat achterin en speelde tot 60hz, voor de rest geen tonen aanwezig die de meting beinvloeden omdat deze maar tot 200hz meet?

de beleving is meer dan okey, luisteren ook hard genoeg en het is geen spl installatie.
ik wil dat straks alles gewoon mooi klinkt.

dan rest weer mijn vraag? is de score wel netjes of denken jullie dat er meer moet zijn te halen op dit subje?

General
16 November 2011, 22:22
Nette score hoor! Niks mis mee!
Ik denk dat er nog wel een paar extra dBtjes uit te halen zijn.
Kwestie van de sub uitrichten en eventueel de kist (+poort) aanpassen.
Het is maar net hoeveel tijd en energie je er in wil steken.

Brutus_Infinity
16 November 2011, 23:20
En ik zou een andere cd proberen, want die cd van Rockford is niet echt denderend qua lage tonen;)

Riesh
17 November 2011, 10:28
In dat geval:
als de score vrij constant is geweest, niks meer aan doen. Met constant bedoel ik op verschillende frequenties (zoals PD)
Dan speelt je kist op alle soorten muziek lekker.

waar wil je de 8 inch gaan plaatsen trouwens ?

Psycho
17 November 2011, 17:24
Heb het ook geprobeerd met andere cd's en blijf toch echt rond die score hangen.
De score is inderdaad constant, verschillende frequenties en verschillende tracks.
Zowel de muziek van de top 40 als van usher edg scoor ik stabiel op dat punt.
De 8 inchers komen in de achterpanelen en wil hier een heel klein gesloten kistje omheen werken zonder dat het al te veel opvalt.
Ik heb namelijk nogal wat ruimte achter die panelen en daar wil ik gebruik van gaan maken. Het worden P2D4-8 van Rockford ook. en worden aangestuurd door een Steg K4.01.

Kist + poort aanpassen is geen optie meer. Geen zin meer in ahahahah en ik vind de score als ik dit zo lees toch best netjes. Denk dat er zeker 10inchers zijn die het mogelijk niet halen?

PeetJuh
17 November 2011, 20:44
ik heb 133,0 db met een roze sub:P