Volledige versie bekijken : stoeprand schade
Tijsto
9 April 2009, 20:09
ja ik heb mooie velge met en gepolijste rand
maar je heb ook van die leuke stoepjes en als je dan ff niet oplet....
nu heb ik zelf een polijst kitje liggen en heel fijn schuur papier
kan ik dit nu zelf een beetje weg werken zonder dat het er al te raar gaat uit zien??
greetz
Kenji
9 April 2009, 23:17
Ligt er helemaal aan hoe diep de krassen zijn.
Hele lichte plekjes kan je wel zelf wegpolijsten, maar diepere krassen gaat je niet lukken.
Tijsto
11 April 2009, 17:49
nou das mooi k*t dan want toen ik hem kocht zaten die krassen er al in :mad:
maarja miss een goede reden voor een setje show velgen:D
RoyCo
11 April 2009, 18:58
Heb zelf ook een set 19" velgen waarbij de gepolijste aluminium randen wat stoeprandschade hebben...
Heb eens rondgebelt naar wat bedrijven om de rand even af te draaien want echt diepe groeven zijn het niet.
Maar in midden en noord-nederland zijn ze allemaal belachelijk duur, gister had ik één die 80 euro per velg blijkbaar een normale prijs vond :|
In het zuiden/westen van het land kan ik je al een paar adressen geven die 4 velgen voor 50 tientjes de rand van afdraaien.
Maar goed als de schade minimaal is, is dit misschien niet nodig natuurlijk.
Tijsto
12 April 2009, 03:17
zal wel is een foto poste van de ergste
en beetje van me velg dtaaien is ook biet echt een oplossing..
Kenji
12 April 2009, 10:11
www.wheelcare.nl te Uden. Die maken je velgen weer als nieuw!!!
RoyCo
12 April 2009, 13:37
Gister zelf eens aan de slag gegaan voor de gein...
Even met de lappenschijf eroverheen en binnen notime had ik de krassen eruit.
Uiteraard moet je dan de gehele rand wel wat afschuren om niet alleen op de plek van de schade een "kuil" over te houden zegmaar, ma das natuurlijk geen probleem.
Gewoon met zo'n lappenschijfje met schuurpapiertjes erop als een soort van lamellen op de boormachine en even tekeer gaan, khad 't er zo uit... maar ja had ik achteraf natuurlijk wel eerder kunnen bedenken aangezien het aluminium is.
Weet niet van welk materiaal jouw velgen zijn maar anders is het zeker het proberen waard... en mislukt het oid kun je de rand altijd nog afdraaien...
Ik zal straks een wat foto's posten, gamma is nu helaas alleen dicht anders haalde ik ook nog even zo'n polijstborstel op... zo'n lappenschijfje krast natuurlijk wel enorm.
KelMat
10 June 2009, 00:21
Hallo allen, ik zit zo her en der op diverse fora te lezen wat te doen met stoeprand schade, oplossingen te over maar het enige wat bij mij nog helpt is de rand afdraaien. Al eens geinformeerd wat dit gaat kosten, best wel prijzig.
RoyCo, ik ben zeer benieuwd naar die adresjes in het zuid/westen van het land. Vijf tientjes voor vier velgen is zeker niet veel.
;) Deel je kennis en informatie ;)
vw roadwarrior
16 September 2009, 13:57
www.cultwheels.nl
Kenji
16 September 2009, 14:24
In het zuiden/westen van het land kan ik je al een paar adressen geven die 4 velgen voor 50 tientjes de rand van afdraaien.
:eek: ik denk dat je 5 tientjes of 50 euro bedoelt?
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.