PDA

Volledige versie bekijken : Banden tips

Swifty
12 May 2009, 20:33
Weet niet zeker of het hier hoort, anders mag et verplaatst worden..

Ik heb wat prijzen voor velgen opgevraagd en heb er een paar binnen, nu kan ik verschillende banden kiezen, nu is mijn vraag, wat zijn jullie ervaringen met onderstaande banden. Waarom wel of waarom niet voor een bepaalde band kiezen?

-Dunlop
-Hankook
-Fulda
-FullRun
-Toyo
-Goodyear
-BF Goodridge
-Sumitomo
-Pirelli

Grtz Ramon

Kenji
12 May 2009, 20:38
Hankook banden houden het lekker lang uit en roken goed.
Grip hoef je echter niet of amper te verwachten.

Ikzelf heb goede ervaringen met Toyo T1R, Federal 55RSR en Dunlop Dirrezza.

Holblood
12 May 2009, 20:53
Weet zelf uit ervaring van klanten auto's dan de dunlop's erg snel gaan cuppen.

Toyo's zijn indd goede banden allen slijten deze erg snel omdat het rubber zachter is maar hierdoor wel meer grip heeft.

Ik zelf rij mer bridgestone potenza RE-050A. ben hier zelf erg tevreden over! Mooie banden en niet al te harde wangen. dus je hebt goede grip en behoud toch nog een soort van comfort :D

Jo-XL
12 May 2009, 22:04
Wij rijden al een tijd op Falken's,ook hele fijne banden. Goede grip, weinig slijtage.

Brian
12 May 2009, 22:12
Rij op toyo's en na bijna 35.000 km heb ik niks te klagen over de slijtage en ik houd er een sportieve rijstijl op na ;)

jelle1982
12 May 2009, 22:28
rijd ook met bridgstone potenza en zeker geen klagen van :D behalve de prijs, rond 170 euro's per band:( maar kwaliteit betaal je nu 1maal

Joep
13 May 2009, 19:25
ligt aan een aantal factoren welke band voor jou geschikt is..
o.a, rijstijl, gewicht van de auto, afstelling onderstel en de portemonee...
goed informeren via de diverse bandensites en verslagen zou ik zeggen..

Ghanzzzzz
13 May 2009, 22:59
Ik vond de Toyo's ook erg snel slijten. Ik ben weer beter te spreken over de Dunlops en de Uniroyal Rainsports.

Streetfighter
14 May 2009, 00:58
Ik heb voornamelijk ervaring met Pirelli P Zero Nero en Maxxis MA-V1, de Pirelli's vond ik perfect, de Maxxis hebben een goede prijs/kwaliteitsverhouding.Ook wel eens Bridgstone Potenzas gereden maar die vond ik erg hard en stug.

vdw
14 May 2009, 10:41
Ik heb zelf Toyo T1R, maar geloof me die gaan als de brandweer op. Verder super fijne banden, maar ik maak zelf de overstap naar Falken ziex. goede verhalen over gehoord gelezen en ook ff zelf mee gereden.....

Merken kan je weinig over zeggen. Het gaat vooral om het model. Ook in de Toyo reeks zit veel verschil namelijk!!

T1R heeft veel grip, zelfde compount als de Semi Slick R888, maarja is een zacht bandencompount en slijt daardoor harder....

Devil-GTi
28 May 2009, 20:05
T1R heeft veel grip, zelfde compount als de Semi Slick R888, maarja is een zacht bandencompount en slijt daardoor harder....

is niet hetzelfde compound rubber.. r888 is wel wat zachter hoor geloof ik..
tegenwoordig heb je ook nog de R1R die zit tussen de t1r & de r888 in..

hondagarage.nl
9 July 2009, 23:26
Ik ga met mijn JDM Integra R rijden met Toyo R888's medium compounds. Ik heb de banden al op voorraad, nu de Integra nog! (ETD 7 Augustus, dan snel prepareren voor JAF)

Verder heb ik ervaring met T1R maar wat een achterlijke banden waren dat. Gevaarlijke dingen.