Volledige versie bekijken : Golf MK I, GOLDMEMBER
In September 2007 heb ik m'n Golf MK I gekocht in België.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-W6KY6XPP.jpg
In November 2007 ook nog een donor Golf MK I gekocht in België.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HXI7BUPP.jpg
Op het moment staat de Golf helemaal uit elkaar en is zo goed als spuitklaar.
Het is de bedoeling dat hij voor de bouwvak gespoten is en dan kan hij weer terug naar huis toe. Dan is ook m'n garage klaar en kan er voorzichtig aan weer opgebouwd worden. Een deadline heb ik nog steeds niet btw.
Enkelle specs:
Vergulde motorkapstang
Vergulde motorkapslot
Vergulde Deurvangers
Vergulde schroeven
Vergulde slotvangers
(volgensmij was dit al m'n goudwerk)
Verchroomde Porsche klinken
Verchroomde Schakelstangen
Verchroomde motorkapscharnieren
Chrome pezen voor in de raamrubbers
Originele chromen bumpers
Originele chromen spiegels
Swarovski - Isotta stuur
Swarovski - Isotta versnellingspook
Swarovski - Isotta handremgreep
Porsche stoelen Leder/Electrisch
Porsche VW Logo
Porsche C2 Velgen
1.8 8V Dubbele weber Carbs.
Blok is getuned en verwacht wordt dat hij ong. 150pk gaat leveren. Mij is meer verteld, maar ik denk dat 150pk reeël is.
De specs van het blok volgen nog.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7RI6YH3M.jpg
Voor de rest is de Golf nu compleet gecleaned en staat hij er nu al enkelle maanden zo bij:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JC7AHZUH.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YIFZV434.jpg
Opzich heeft deze oldie voor mij weinig prioriteit, dus het kan best nog wel eens een tijdje duren eer dat hij klaar is.
bakkerdennis
17 May 2009, 12:05
ben bang dat de einser heel er dik gaat worden ennuh give me a hollar als je hulp nodig heb met opbouwen kerel
Angst is emotie en emoties kan je uitschakelen hé! Maar bedankt jongen en anders kom je maar gewoon een pilsje pakken!
Net even in m'n archief gedoken op het oude forum en de specs. van m'n blok even opgezocht:
Bijdeze de specificaties van m'n motorblok:
1800 cc 8V weber sportmotor voor straat of competitiegebruik.
Basis van de motor is een DX onderblok, compleet gereviseerd en alle bewegende delen uitgewogen en gebalanceerd.
Onderblok is gestraald en champagne/ goedkleurig gespoten, alle aanbouwdelen zijn gestraald en zwart gespoten.
Vliegwiel is afgedraaid en samen met drukgroep gebalanceerd, koppelingsplaat zijn ook nieuw.
De mechanische cilinderkop is max. bewerkt en gereviseerd, kleppen zijn bewerkt, klepgeleiders konisch afgedraaid enz.
Verbrandingskamers bewerkt en glad gemaakt, compressie verhoogd.
Klepzittingen zijn onder een andere hoek geslepen voor meer flow.
Dr. Schrick 288 graden nokkenas en sport klepveren van Dr. Schrick.
Verstelbaar nokkenastandwiel.
Ontsteking met vaccuum- en centrifugaalvervroeging.
40 mm webers incl. kelken en K&N luchtfilters.
RVS spagetti spruitstuk.
Oliekoeler met thermostaat.
Platinum bougies
Ik sta echt al meer dan een jaar te springen om dit blok te horen brullen
Dr Doggystyle
17 May 2009, 22:31
gaaf zon Golf MK1
ben benieuwd
dr staat hierzo in den haag wateringse veld een hele mooie blauwe met van die porsche velgen en rolkooi erin.
blijven mooie bakken
Ghanzzzzz
19 May 2009, 11:16
Je hebt toch een tijd geleden chromen onderdelen overgenomen van FrankVR6 (met die paarsachtige cabrio)
Zijn complete auto gaat in onderdelen de verkoop in. Dus ook al het chroom onder de motorkap..
Misschien nog op zoek naar dingen?
Ik moet c.q. wil nog zoveel chrome onderdelen in der Einser hebben. Alleen ben ik momenteel m'n huis aan het verbouwen en dat kost al geld zat.
Frank heeft inderdaad een flink aantal onderdelen in de verkoop en ik zou dolgraag veel van hem over willen nemen. Alleen moet ik prioriteiten stellen en m'n huis gaat momenteel voor.
Maar toch bedankt voor de tip!
Ghanzzzzz
20 May 2009, 00:54
Ja, logisch dat het huis voorgaat. Zit op het moment in hetzelfde schuitje, anders wist ik het ook wel, haha
General
20 May 2009, 01:26
Ja, logisch dat het huis voorgaat. Zit op het moment in hetzelfde schuitje....
Dat moet dan een woonboot zijn :D
v6cruizer
20 May 2009, 13:07
Dik project hoor, heb ik op het andere forum ook al vaker gevolgd. Ben eens benieuwd hoe het verder gaat.;)
Robert-CCT
1 June 2009, 22:41
Dat moet dan een woonboot zijn :D
hahaha hoe verzin je ze ghe ghe ghe
@pidi ik ga dr ook aan geloven aan een einser eind vd maand waarschijnlik op halen
AJ`s autobody en paint
3 June 2009, 09:02
Op het moment staat de Golf helemaal uit elkaar en is zo goed als spuitklaar.
Het is de bedoeling dat hij voor de bouwvak gespoten is en dan kan hij weer terug naar huis toe.
Heel dik. Misschien kunnen wij je helpen als je nog niemand gevonden hebt :D
Ghanzzzzz
3 June 2009, 10:48
@pidi ik ga dr ook aan geloven aan een einser eind vd maand waarschijnlik op halen
Nice!
Wel posten hier he :D
Robert-CCT
3 June 2009, 11:15
Nice!
Wel posten hier he :D
Ja ja;) ckers
@ Robert: zo zie je maar weer jongen, verstand komt met de jaren. Post maar eens wat pics binnenkort.
@AJ's: bedankt voor het aanbod, maar ik kom er zo ook wel uit. Bovendien heeft het op het moment ook weer niet zoveel prioriteit! Dus ik wacht gewoon tot hij tijd heeft.
Robert-CCT
18 July 2009, 13:23
@ Robert: zo zie je maar weer jongen, verstand komt met de jaren. Post maar eens wat pics binnenkort.
@AJ's: bedankt voor het aanbod, maar ik kom er zo ook wel uit. Bovendien heeft het op het moment ook weer niet zoveel prioriteit! Dus ik wacht gewoon tot hij tijd heeft.
Golf gaat helaas niet door
collega die er 1 had staan heeft hem toch verkocht
en we krijgen in september een ander huis dus dat heeft nu voorrang
vw roadwarrior
22 July 2009, 12:51
Ben benieuwd naar dit project.
Dank u, Dank u...
Voor zover het er nu voor staat zal hij in September/October naar de spuiter gaan.
M'n garage wordt na de bouwvak voorzien van een gietvloer en vanaf dan kan de Golf naar huis toe!!! We gaan het zien of het haalbaar is qua tijd, want het is alweer veel te lang geleden dat eraan gewerkt is.
pug 205 S16
1 August 2010, 13:06
nog wat gedaan aan de golf???
Pidi
1 August 2010, 19:42
nog wat gedaan aan de golf???
Toevallig heb ik er net nog naar gekeken, toen ik er aan voorbij liep... ;)
Het laatste half jaar is het allemaal iets anders gelopen, dan verwacht.
Aan de Golf IV een hoop vervangen, omdat hij anders niet door de apk zou komen. Deze is overigens Vrijdag goed gekeurd en kan er dus weer een jaartje tegen aan en sinds Vrijdag is hij ook voorzien van nieuwe 18" hoepels, met bijbehorend schoeisel... Pics. post ik ASAP.
M'n Garage krijgt volgende week een nieuwe vloer en na de bouwvak wil ik de muren verhogen en een ander dak erop... De Golf staat nu nog bij m'n ouders en daar staat hij niet in de weg!!! Ondertussen loopt dit project alweer 3 jaar. :cool:
Pidi
8 November 2010, 12:16
Moet niet gekker worden, maar over 2 weken gaat hij naar de spuiter!
Is da wa!!!
Andre - 20vT
8 November 2010, 13:48
Godnondeju!
Pinball
8 November 2010, 13:49
oehh en foto's :D
Clean3
8 November 2010, 23:15
Kon ik dat maar zeggen over de mijne :(.
Wel foto's posten he?
Gr steve
nakeddotz
10 November 2010, 10:48
hey piet,
toch maar weer opgepakt:D
Pidi
16 December 2010, 15:40
Het was nooit de bedoeling om het project te staken! Alleen sommige dingen zijn gewoon belangrijker dan auto's en dan moet je prioriteiten stellen! ;)
Vandaar dat het allemaal wat lang op zich liet wachten... De wagen moest bij m'n ouders weg en aangezien ik er niet mee van stalling, naar stalling wil gaan verhuizen. Heb ik besloten om hem maar gelijk te laten spuiten!
Ik had alleen tegen de spuiter gezegd dat het geen prioriteit heeft, dus dat hij hem gewoon kan pakken wanneer het hem het beste uitkomt!
Aangezien ik nog geen telefoon heb gehad, ga ik er maar vanuit dat het hem nog niet uitkomt...:D
Ik ga er maar vanuit, dat hij ergens in 2011 een keer klaar is.
**UPDATE**
Niet voor der Einser, want die staat nog steeds te wachten op het spuitpistool. Maar afgelopen Donderdag heb ik De V6 verkocht en m'n nieuwe ride opgehaald.
Pics. volgen nog, maar ik kan al wel vertellen dat het iets héééééééél anders is dan de Golf!
exclusive dinkytoy
27 March 2011, 07:11
zag m al,sjiek ding hoor!
Ghanzzzzz
27 March 2011, 14:29
En een oldtimer?
Nope, geen oldtimer! Per abuis in het oldtimer topic gepost, maar het is een Ghanzzzzz neue!
eerder, nuovo di zecca!
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.