PDA

Volledige versie bekijken : Hoodlifts met een carbon kap

Devils Child
27 May 2009, 19:33
Nou zoals de titel al zegt, heb ik een vraagje over hoodlifts in combinatie met een carbonnen motorkap.

Gaat dit?

Want er zit redelijk wat "kracht" in zo'n lifter, en ik wil niet dat mijn kap bol oid komt te staan ...

Iemand ervaring? of tips? of een merk aan te raden waarmee het gaat?

Conair
27 May 2009, 19:46
Mijn Tein hoodlifts gaan niet samen met een Seibon Kap. De Tein's zijn wel super zwaar. Dat zal per merk wel verschillen. Heb begrepen dat de hoodlifts van NRG wel samen gaan met een carbon kap.

Devils Child
28 May 2009, 10:23
Oke dan ga ik daar is verder over informeren.
Verder nog iemand?

owh jah mijn kap is ook van seibon.

206 rms
30 May 2009, 21:33
heb hoodlifts op me polykap gehad .maar zonder succes ging op den duur krom staan. geen iedee of carbon anders reageert?

Devils Child
30 May 2009, 22:26
ja en daar ben iik ook heel erg bang van, want ja da kap was niet echt goedkoop ofzo....

Evo3
30 May 2009, 23:02
Via Ebay kun je ze bestellen speciaal voor carbon kappen.

Joep
31 May 2009, 15:04
gewoon zelf een haak maken die je desnoods achterin de auto hebt. of je moet ze kopen voor het precieze gewicht per kant..
ik heb gekozen voor een stuk elektra buis...

206 rms
31 May 2009, 18:16
ik heb gewoon niks alleen boned pins.

Furb
1 June 2009, 01:25
ik heb gewoon niks alleen boned pins.

"bonnet pins" zijn om je kap dicht te houden...
dit topic gaat over dempers om de kap open te houden

Holblood
1 June 2009, 12:49

gaat meer om het geen dat als de kap dicht zit dat de dempers de kap niet "bol" laten staan.

MINDstorm
1 June 2009, 18:50
ik heb het id dat als mijn kap dicht zit dat de gasveren onder een hoek staan dat ze geen kracht kunnen zetten.

mijn kap gaat ook pas halvewegen van zelf open, moet hem dan wel vast houden want anders vliegt ie nog al hard richting de voorruit.

met jouw kap zal hij nog eerder vanzelf over gaan omdat hij lichter is, maar of hij bol gaat staan :confused:

Ronnie Sterile
3 June 2009, 12:12
Het gaat om d1 spec hoodlifts en deze hebben wij nu liggen voor haar en is mij beloofd dat het gaat. Iemand verder ervaring mee?

Goofy
3 June 2009, 12:55
je kan wat olie uit je hoodlifts laten lopen..... heb hier ooit eens iets van gelezen op hondatech, maar kan het stukje zo even niet meer terug vinden

Joep
3 June 2009, 18:17
je kan wat olie uit je hoodlifts laten lopen..... heb hier ooit eens iets van gelezen op hondatech, maar kan het stukje zo even niet meer terug vinden

ricer... :eek:

DrLoco
3 June 2009, 19:25
Het gaat om d1 spec hoodlifts en deze hebben wij nu liggen voor haar en is mij beloofd dat het gaat. Iemand verder ervaring mee?

kreeg 2 weken terug te horen dat hoodlifts niet gemonteerd moeten worden in combinatie met carbon kap.
wilde het zelf monteren maar er is dan een grote kans dat die krom trekt en gaat scheuren:mad:...

Ronnie Sterile
3 June 2009, 19:33
Wie heeft jou dat verteld als ik vragen mag?

DrLoco
3 June 2009, 21:26
Wie heeft jou dat verteld als ik vragen mag?

ton jcp.
die gaf aan dat een carbon motorkap in combinatie met hood lifts problemen gaat opleveren omdat je de hoeken van je kap onderspanning gaat zetten..

persoonlijk kan ik deze mening eigenlijk wel tot waarheid kronen.

als ik op mijn carbon kap druk veert die ook een beetje dus als jij hem in zijn hoodpins heb zitten en de lifters zitten er pal onder te drukken krijg je spanning op de hoeken.
als de kap warm wordt en weer afkoelt zal die krom gaan staan.

plaats maar eens een echt warme carbon kap op zijn motorkap steuntje en laat hem afkoelen hoe vaker je het doet hoe krommer die wordt;)..

moet hier wel bij vermelden dat ik het over standaard lifters had...

206 rms
3 June 2009, 21:28

oooooo dat wist ik niet :cool:

206 rms
3 June 2009, 21:33
plaats maar eens een echt warme carbon kap op zijn motorkap steuntje en laat hem afkoelen hoe vaker je het doet hoe krommer die wordt;)..[/QUOTE]

ik zag/zie het aan me lak heel erg. moet nog steeds een keertje me kap daardoor laten spuiten.

en je zal vast wel dempers hebben die minder N/M drukken, maar ikzelf doe het niet meer gewoon voor de zekerheid.

Joep
4 June 2009, 09:41
kreeg 2 weken terug te horen dat hoodlifts niet gemonteerd moeten worden in combinatie met carbon kap.
wilde het zelf monteren maar er is dan een grote kans dat die krom trekt en gaat scheuren:mad:...

vertel dat even tegen die gast met een civic tijdens het draggen op zandvoort laatst... zag ik daar niet een carbon motorkap vliegen?!?

Devils Child
4 June 2009, 10:14
goed, dit zijn vboor mij toch de antwoorden om het niet te doen....

helaas is mijn kap al 'scheef' door het op de stok zetten....ik had gehoopt door de lifters dat hij in evenwicht zou zijn.

Maar goed dan laat ik het gewoon zo, en zet hem in ieder geval zo min mogelijk op de stok.

DrLoco
4 June 2009, 20:41
goed, dit zijn vboor mij toch de antwoorden om het niet te doen....

helaas is mijn kap al 'scheef' door het op de stok zetten....ik had gehoopt door de lifters dat hij in evenwicht zou zijn.

Maar goed dan laat ik het gewoon zo, en zet hem in ieder geval zo min mogelijk op de stok.

ik heb zelf een steun die ik in het midden kan zetten zet ik tussen de sluiting en de haak van de motorkap wacht ook altijd tot die is afgekoeld:)

Goofy
4 June 2009, 21:20
ricer... :eek:

ben benieuwd waarom ik volgens jou een ricer ben..... soo please enlighten me.

Devils Child
5 June 2009, 11:33
ik heb zelf een steun die ik in het midden kan zetten zet ik tussen de sluiting en de haak van de motorkap wacht ook altijd tot die is afgekoeld:)

Ja ik heb de laatste keer een veer gebruikt om ertussen te zetten voor op meetings enzo...verdere werkzaanheden zullen we voortaan ook eerst wachten tot de kap is afgekoeld...

Evo3
5 June 2009, 21:43
Hads het fout gelezen, heb het even opgezocht voor je.
In elke advertentie zetten ze,
Note: This Hood Shock that they do not work with Carbon Fiber or Fiberglass Hoods.

RUBBERBURNER
6 June 2009, 10:45
Misschien moet je eens kijken naar auto's die dat standaard al hebben (E36 bijv.).Die dempers zijn vaak langer en zetten de kap bijna niet onder druk als ie dicht staat .

Kenji
6 June 2009, 10:58
Maar die hebben vaak een zware metalen motorkap.
Mijn auto heeft standaard ook van die lifters.
Maar die moeten wel een metalen kap van een kilo of 18 omhoog zetten.
Als je die onder een carbon of FRP kap zet, dan staat hij als je hem dichtdrukt aan de zijkanten nog gewoon open hoor.
Of de lifters staan nog omhoog, met aan ieder een stukje motorkap vast, en de rest van je kap ligt dicht.....

Riesh
7 June 2009, 19:36
Gewoon het risico niet nemen, ze gaan gewoon retour afzender

Devils Child
8 June 2009, 10:54
yups, ze zijn retour..

en de stok wordt niet tot nauwelijks nog gebruikt :cool:

White Noise
9 June 2009, 02:32
ik heb hoodlifts van jamex in combinatie met een cf kap op mijn Peugeot 206 en dat gaat allemaal prima!

Wally
18 August 2009, 12:50
Nog wel ff een late reactie, maar ik zet e'm wel eens op twee korte (ex) tentstokjes ( bekleed met carbonfolie) in half open stand .
In de rubbers in de kap ( om de hoogte af te stellen ) zitten gaatjes waar de stok precies invalt.Zo is de motor ook te zien ,en wordt de kap regelmatig belast.
Het nadeel is dan weer ,dat hij eraf kan waaien ( kap weegt maar 7kg en is van C-One) Dus als het waait blijft ie dicht.

Fransje
15 December 2009, 07:34
ik heb heeluh tijd hoodlifters op carbonkap gehad niks aan het vettuh handje hoor . Ik had ze van powerlift ...

Groeten Fransje Up North Tuning